Fotboll

Grupper · 16875 inlägg · 42 ämnen

Premier League

Sv: Premier League

Bissett19:

Det är väl kul med lite skandaler så här i slutet av Säsongen. hade det varit Gerrard hade du inte skrivit som du gjorde då hade han varit en idiot m.m :)

Bissett19: Fotbollsgodis på Emirates nu ... mumma

Wayne Gresky:

Jösses vad det smäller i närkamperna mellan Liverpool och Everton,undra hur många benpipor som ryker under matchen?

Bissett19: Är det Merseyside-derby så är det.

Come on you Evertoooooon!

Poffa:

Solklart rött på greken men Pienaar kunde också haft en annan färg på kortet men grekens satsning är vårdlös

mattias - 74: Pienaars gula tycker jag är ok, däremot ska ju Fellaini också ha rött när Kyrgiakos får det. Jag trodde faktiskt att det var han som skulle åka när jag såg situationen i realtid, hans stämpling var ännu fulare och mycket mer avsiktlig. Kyrgiakos tackling var usel och slarvig och förtjänade ett rött, men den var inte avsiktligt ful. Faktum är ju att Fellaini förmodligen hade kunnat undvika den om han inte själv hade velat stämpla sin motståndare.

LL: Så där ja! en viktig trea i kampen om CL-spel :)

Poffa: Play up Pompey

renen: Pompey spelar bra. Fortsätter de så här kommer det bara bli 4-5 mål i baken.

renen:

Evertonseger och Villa seger vore kanon ikväll samtidigt som Liverpool, gör sitt vill säga :)

One men, two men (From Chelsea) and now a mobile phone went to bed!

Björn W:

Stackars Cashley, synd att jag öppnade länken innan jag såg vad det var för skitblaska du hade länkat till :)

mattias - 74: Amenvaddeå? Det är ju mer text i en Sun-artikel än i en Aftonbladet-artikel och sådana är det minsann PK att posta här på HS. :-)

Cashley och mobiltelefoner, jag säger då det - någon borde skaffa ett gammalt hederligt Televerket-abonnemang åt honom och konfiskera den moderna tekniken.

renen:

Match mot shitty idag. Tror på 1 - 1

mattias - 74: I avsaknad av Tevez tror jag föredettingarna vinner.

scim:

trist 1:a halvlek. Walton dömer ju konstigt åt båda håll. Hur kan han få döm PL förresten han är över 50! Går inte gränsen för domare i PL vid 50?

mattias - 74: 0-0 speglade matchen ganska väl. Glöm och gå vidare...

scim:

Ja en riktig skitmatch.

mattias - 74: Jag såg sista kvarten, vad var det som orsakade den långa tilläggstiden?

Dream Team:

Avbrott för skador som inte visade sig vara skador :)

Rooney fortsätter vara i hysterisk form. Två mål i dagens match mot West Ham och båda på nick.

John Terry och Wayne Bridge skakade inte hand med varann innan matchen... 

Efter att ha sett Citys vändning på Stamford Brigde från 0-1 till 2-1 kan man konstatera att Hilario får Arsenals målvakter att framstå som rena väggen. Herrejösses vilka silar..

LL:

Tungt tungt tungt nu för Chelsea,1-3  Belletti och Ballack utvisade...

Bissett19: Och hela Manchester jublar.

Total härdsmälta på Stamford Bridge, underläge med 1-3 och två man utvisade. Chelsea hade kunnat döda matchen i första halvlek men kunde inte ta vara på lägena och efter 1-2 såg de närmast panikslagna ut.

Poffa:

Och Bellamy gör 1-4...

Poffa:

Kommer bli strid på kniven in i sista omgången om vilka som tar guldet.

mattias - 74: Reina kastade sig åt rätt håll på straffen, men han struntade i att rädda. Dumt.

NuMo:

Nu får Spanjoren ge fan i och ge Lucas 90 minuter. Han är fan en av de sämsta som spelat i den röda tröjan i mannaminne. Vad ser benitez i Lucas egentligen?

NuMo:

Från Wennmans Englandskrönika i dagens AB.

"50 pence blev miljonvinst

Vilket lir! Det här är fotbollstipset alla gamblers snackar om i England just nu.

En anonym londonbo satsade 50 pence, cirka sex kronor, hos en bookingfirma. Inte på en trippel, inte på en fyrling. Nej, han drog till med en ELVING (heter det så?)! Det ackumulerade oddset om alla matcherna skulle gå in uppgick till oerhörda 203 000 gånger pengarna.

Londonbon satt framför tv:n och såg match efter match gå hans väg. Bradford vann borta mot Rochdale, Yeovil vann borta mot Walsall, Brighton vann borta mot Charlton. Cheltenham–Torquay, Wycombe–Southampton, Scunthorpe–Ipswich, Bury–Morecambe och Gillingham–Leyton slutade alla med kryss, Leeds vann hemma mot Oldham och Port Vale knäckte gästande Lincoln.

Mannen satt där med tio matcher inne. Den elfte, Norwich-Southend, pågick fortfarande. Han hade tippat etta.

Det såg mörkt ut. Efter 90 minuter stod det 1–1. Och efter 91. Och 92. Och 93. Och så – efter 90+4 – nickade Norwichs inhoppare Oli Johnson in 2–1.

Den sjuka elvingen satt som en smäck. På satsade 50 pence vann londonsnubben 101 540 pund – drygt 1,3 miljoner kronor. Man får väl ta av sig kepsen."

Snacka om flyt

SUCK

Kom igen nu Wigan... håll i detta. Fjärdeplatsen är som klippt och skuren för City :D

mattias - 74:

Igen?

mattias - 74: Såg bara större delen av andra halvlek men Liverpool var riktigt usla. Det enda Torres och Gerrard klarade av var att ta varsitt (onödigt) kort. Har länge trott att Liverpool trots allt ska ta den där fjärdeplatsen men nu börjar även jag tveka...

scim: Dom var lika usla i 98 minuter!

sylf:

Usel insats. Gerrards kort kan jag inte förstå, han är klockrent på bollen och sådana där tacklingar brukar han dela ut titt som tätt men Torres kapning är vedervärdig. Benitez lär få sina fiskar varma om laget förlorar på Torsdag i Frankrike.

mattias - 74: Gerrards kort är inget att diskutera. Att han träffar bollen är ingen ursäkt, man får inte göra vad som helst bara för att man också råkar träffa bollen. Hans satsning var vårdslös och hade han träffat bara lite mer illa hade det lika gärna kunnat vara ett rött kort.

LL:

Visst jag håller med dig lite men faktum är att han gör en del sådana här tacklingar som igår och många gånger friar domarna för att han jus träffat bollen men kanske var satsningen lite mer vårdslös den här gången.

mattias - 74: Vad har länken med Gerrard att göra?

scim:

Ingenting, jag bara postade in den under samma inlägg. Vad tror du om att det stämmer ?

mattias - 74: Det enda jag tror är att Liverpool kommer få svårt att överleva en missad Champions league-plats med nuvarande ägare.

scim:

Tror jag också !

scim: Jag tror dom får det svårt att ta en europaleague plats med nuvarande spel. Hade det varit mer kvar av säsongen så hade jag trott på degradering.

sylf:

Lille lär vinna på Torsdag om inte laget skärper till sig.

Wayne Gresky: Ena syrran Neville bosätter sig i en bunker......

sylf:

Kul och se att Aquilani och Torres var på bra spelhumör igår. Tyvärr verkar formen komma för sent, blir svårt att nå topp 4 men chansen finns absolut. Nu borde Lucas inte få spela mer från start när Alberto var så bra igår eller vad tror du?

mattias - 74: Är väl lättare att spela bra mot ett Pompey i sank också.

« · 1233734 · »