Danne_l: Isträning, vad ska sånt vara bra för? Ska han blanda drinkar? ;)
Tommy Salo och Mikael Sandberg, det låter som en målvaktsduo för otrolig för att vara sann. Jag som trodde att Frölunda satsar på ungdomar, men på målvaktsfronten verkar det istället vara frågan om dinosaurier.
Danne_l: Tja, själv var det en bra stund sedan man passerade 30, men inte sjutton kan jag säga att jag är bra bara för det. Målvakter måste vara ett speciellt släkte...
Förresten, ni har inte funderat på Tommy Söderström, eller Göte Wälitalo?
Har du inte insett att Salo mörkade formen under hela förra säsongen, just för att han visste att han skulle lira i Frölunda kommande säsong och att vi skulle få möta er i premiären, det var uppgjort ifrån början!
Eller förresten, jag har bestämt för mig att jag läste här i gästboken att det var Danne_l som skulle hoppa in i målet. Då borde Frölunda iallafall ha den längsta målvakten i Elitserien, eller!? :)
danoj: Egentligen tror jag att fjolårssäsongen faktiskt aldrig inträffat. Jag tror att det är något som Michael Moore har hittat på och iscensatt som "en häftig happening". Lite grann som Woodstock on ice.
Äh, nu hoppas jag att årets säsong ska få en att bli nostalgisk och minnas större delen av 80- och 90-talen när kvalstrecksångest var en återkommande verklighet.
Men ha det så trevligt ni med Salo. Vi kommer att tacka honom för våra första tre poäng redan i premiäromgången ;)
Paddan: Själv tycker jag att Modos försvarsspel förra säsongen var så undermåligt att Salo inte fick en rättvis chans att visa om han var duktig eller inte. Några tabbar gjorde han, några idioträddningar likaså, men alltför ofta släpptes mål in som i första hand berodde på en övergivens desperata kamp mot överheten.
83 Liljegren: Med tanke på hur mycket du verkar älska att uttrycka din skadeglädje i andra klubbars gästböcker förstår man lite hur jobbigt du måste ha det som Brynässupporter. Ja, att du måste ha insett att ditt lag bara kan lyckas om övriga lag misslyckas. Lite sorgligt, nästan..
Dream Team: tyvärr så finns det en del supporters som lever i någon slags drömvärld. 83 Liljegren är en av dem. Skadeglädje i andra gästböcker och tätt med naiva inlägg i Brynäs egen visar att han lever i nån slags parallellvärld där tiden stått stilla och det fortfarande är 70-tal.
Ja förlorad lär han väl knappast vara, men ett trasigt ledband lär väl kunna ställa till med lite trassel på vägen. Trots att han "kör som vanligt" lär det väl i alla lägen vara tal om en försvagning i foten...?
Danne_l: Jag slitit av ledband i foten. Då var det inte tal om tillbaka på måndag. Utan 3 veckor på kryckor. Men förhoppningsvis så vet dom vad dom sysslar med.
Tommy Salo och Mikael Sandberg, det låter som en målvaktsduo för otrolig för att vara sann. Jag som trodde att Frölunda satsar på ungdomar, men på målvaktsfronten verkar det istället vara frågan om dinosaurier.