Frölunda HC

SHL · 60615 inlägg · 3408 ämnen

Säsongen 18-19

Sv: Säsongen 18-19
{7804}: Tackar så mycket kompis. Gött med revansch mot Gnäll -Peter Andersson och hans vildsvinshockey. Grattis till segern idag. Hoppas ni vänder detta mot 08-torna nu.

lifesson:

Jag varnade för Malmö inför slutspelet. Ett lag optimerat för slutspel, tunga, grisiga, och när domarnivån höjs är det en mycket svår motståndare. Mycket starkt att skicka dem på semester efter 4-1 i matcher, Frölunda blir att räkna med i år.

{7804}: Ja det gick lite smidigare än jag gissade att ta sig vidare från kvarten. Verkar lärt sig en del från förra säsongen. Formen ser bättre ut på många spelare än tidigare under säsongen. Så där ser det bra ut. Men men bollen är rund dom de säger.

Tarasov: ha ha ja du tänker så:) jag menar bara att man ska kalla Modo för Modo och Frölunda för Frölunda när man snackar för det blir så löjligt annars!!
Vi kommer ju aldrig bli ense så mycket men det skulle kännas bättre!

Mike.F

Råkade snubbla in på luleås snack avdelning, pratas en del om huvudtacklingar (inte helt oväntat), så jag känner mig tvingad att ta fram premium delux fultackling, referensen för hur det skall gå till:
www.youtube.com/watch?v=jbKB0lpXesQ

I övrigt kan man tycka att vissa bilder är något osmakliga.

robban101:

Sen är det ju lite ”osmakligt” att skandera ”låt han dö, låt han dö” när Fernholm ligger hjärnskadad på isen. Lars Bergström gick sen ut i media, 7 matcher är ett alldeles för hårt straff.

Om det nu blir Frölunda - Qatar i semin så kommer jag att vara mer Jöttä-borrjare än Albert och Herbert

3 Frölundaiter på ett dygn är ju fantastiskt för en som brukar köra en monolog här:)

Mike.F

Oavsett hur det går i semifinalerna så är A-laget i semi! J20 i semi! J18 i semi och U-16 svenska mästare! Hyfsat av Frölunda!!

Mike.F

Mike.F:

Nu glömderu Kalle anka cup

{7804}: CHL? På vilket sätt är det en ungdomstennisturnering???

Mike.F

J18 vann semin:)

Mike.F

För att citera Magnus Uggla! Det är barnsligt och överdrivet, börjar fatta allt skrivet! Fått bättre insikt över livet!!!!!

Mike.F

Kortspelet Löjliga familjen får ju en helt ny synonym om man vilket jag inte längre gör läser i Luleboken! Jag vill dock inte döma alla för vad 2-3 stycken skriver men usch vilken pinsam nivå!! Skämmes!!!!

Mike.F

Mike.F: Haha det är väl roligt att hockey förbrödrar. Läs gärna om någon gör det längre Rylanders lilla krönika idag i GP. Enligt honom kommer ni krossa Luleå.

« · 1963402