Handboll

93 inlägg · 14 ämnen

Elitserien

« · 577529 Till forumet


Elitserien
Ikväll så är det smygpremiär, match mellan H43 och Sävehof, den visas just nu på SVT24.
Den "riktiga" premiären blir på onsdag då alla lag är i farten.

Vem som kommer att stå som svenska mästare när säsongen är slut är mycket svårt att säga, känns som det kommer att stå mellan Sävehof, Skövde och Ystad. Jag håller en liten tumme på att Sävehof klarar av det.


Kommentera

Sv: Elitserien
Sannes: Lindesberg, ska de vara så bra som de varit hittills?
Kommentera

Sv: Elitserien
Guinness:

Nja att Lindeskolan..oops sorry, Lindesberg har börjat så bra i serien är verkligen en överraskning för mig. Men det brukar vara så för en nykomling att man lyckas bra i början och sen så kommer verkligheten i kapp.

Det känns som allt kretsar runt Arenvang, men det är svårt för en grabb att dra hela laget. Det skall bli spännande och se hur det går för dom i fortsättningen, jag har för mig att de har ett hyfsat ungt lag, så börjar det att gå utför, då kan det dessvärre gå rätt så fort utför.

Lite synd att de bara fick oavgjort borta mot Alingsås idag. Alingsås är nämligen mitt hatlag nummer ett i handbollens värld, så dom unnar jag inte så många poäng i årets serie.

Kul att Sävehof vann sin första Champions Leauge match hemma idag. Suverän bra insats av dom.
Kommentera

Sv: Elitserien
Rättelse:
Det var hemma som Lindesberg spelade mot Alingsås.

Kommentera

Sv: Elitserien
Sannes: Finns det någon sport du inte har "full koll" på? Du är lite som Björn Hellberg fast allround...:)
Kommentera

Sv: Elitserien
Guinness:

Jag har väldigt sportintresserad, så då man ju hyfsad koll på läget. Jag var betydligt värre för några år sedan, då kunde jag det mesta.
Kommentera

Sv: Elitserien
Då har det spelats åtta omgångar av årets Elitserien och vad säger man...
Det är lite förvånande att Skövde ligger på sjätte plats, jag hade förväntat mig dom mycket högre upp i tabellen, sedan tycker jag Hammarby har överraskat hittills i serien.
Och så begriper jag inte hur Alingsås har fått ihop sju poäng, det är åtminstone sex poäng för mycket. :) Som jag har skrivit förut, det är mitt hatlag nummer ett, unnar dom absolut ingenting.

Imorgon så sänder SVT24 matchen mellan H43 och Lugi, med start ett par minuter över 18,00.
Lugi är helt klart det bästa och starkaste laget men kan man hoppas på att H43 överraskar, tveksamt, men i ett derby så kan det mesta hända.
 
Idag spelade även Sävehof i Champions Leauge och vann hemma med 29-26 mot Athinaikos.

Tabellen i grupp B:

Celje 10p
Ademar Leon 8p
Sävehof 6p
Athinaikos 0p

Sen tycker jag det är skit att jag inte längre kan se elithandboll här i stan, de som fördärvande Kropps ekonomi borde försvinna från stan, snabbt och fort dessutom. Att folk kan bära sig så idiotiskt åt, är för mig en gåta.

Nåja, det är bara att gilla läget, div 3 handboll är inte fy skam det heller. Och så är man på andra plats i tabellen efter HP Skövde, bara en sån sak :)

Kommentera

Sv: Elitserien
Sannes:

heja guif
Kommentera

Sv: Elitserien

SVT24 sände matchen mellan Drott och RIK idag, det var två forna storlag som man såg spela, de kämpar om att ta sig till slutspel. I och med att Drott vann idag så känns det som de är klara för slutspelet, men det kommer att bli tufft för RIK att ta sig dit.

Lindesberg fortsätter att överraska tycker jag, seger borta idag mot Alingsås, fast när jag tänker efter så är det ingen överrasking att slå just Alingsås även om det kan hetta till rätt så ordentligt i Nolhagahallen, publiken som finns där är fruktansvärt otrevliga.

Kommentera

Sv: Elitserien
Sannes: ok
Kommentera

Sv: Elitserien

Då har lagen valt sina motståndare i kvartsfinal spelet, så här blev det:

Sävehof - Lindesberg
Hammarby - Ystad
Lugi - Drott
Skövde - Redbergslid

Den match som på papperet känns tuffast är den mellan Lugi och Drott, skall bli kul att följa slutspelet.

Kommentera

Sv: Elitserien

Första omgången av semifinalerna spelades förra veckan.
Skövde slog Hammarby borta med uddamålet och Sävehof vann hemma över Lugi med tre bollar.
Kan det bli Sävehof och Skövde i final? Det hoppas jag litegrann på, men samtidigt skulle det vara kul om Hammarby tog sig dit också.

För övrigt sitter jag och funderar på om jag skall köpa biljett till SM-finalen som spelas den 6 maj i Scandinavium. Då är det även damfinal.

När det gäller dam handboll så är jag pinsam dålig på det, kan desto mer om herrarna. :)

Kommentera

Sv: Elitserien
Sannes: okaj
Kommentera

Sv: Elitserien

Vilken suveränt bra handbollsmatch jag har sett ikväll på SVT24, Hammarby vann borta mot Skövde.
Det var oavgjort och matchklockan visade att andra halvlek var slut, men Hammarby hade då ett frikast kvar, och vips så hade de vunnit. Imponerande av den unge Båverud (tror han heter så) att stega fram och vräka dit bollen.
Vräka och vräka förresten, den nuddade på en Skövdespelare i muren och gick i mål.

Men det var verkligen en kanonmatch, och grymt bra målvaktspel av båda målvakterna.
Skall bli kul att följa den avgörande matchen på måndag om vilket lag som går till final.

Kommentera

Sv: Elitserien

Det blir Hammarby och Sävehof som jag får se på lördag i Scandinavium, vem som vinner spelar ingen större roll, bara jag får se en trevlig och underhållande match.
Fast det klart, det känns som Sävehof skall dra det längsta strået.

Kommentera

Sv: Elitserien
Sannes:

Matchen pågår nu och en bit in i 2:a halvlek leder bajen med 17 - 15
Kommentera

Sv: Elitserien
Sannes:

Ramsan Hammarby kan inte vinna är nu ett minne blott. BAJEN SM GULD I HANDBOLL 2006

SEGER MED 34 - 31
Kommentera

Sv: Elitserien
mattias - 74: härligt! FORZA BAJEN
Kommentera

Sv: Elitserien
mattias - 74: Fan vad kul för Magnus Grahn!!!
Kommentera

Sv: Elitserien
mattias - 74:
Det var verkligen en suveränt bra match man fick se i Scandinavium idag, och vilken fart det var på läktaren. Jag trodde faktiskt att Sävehof skulle ta hem ännu ett guld, så fel jag hade men det var kanonkul att Hammarby vann, rättvist var det också.

Om det var en bra herr match så var det en urusel dam match, jag trodde faktiskt att damerna skulle vara betydligt bättre. Men det var trots allt en spännande match, mest besviken var Skövdes Madeleine Grundström, hela hon var som ett åskmoln efter att de hade förlorat sina andra raka final.
Kommentera

Sv: Elitserien
Sannes:

Nån som kan förklara för mig vad som hänt med den gamla storklubben Redbergslid. Efter att ha varit en toppklubb i Europa så verkar klubben dras med ekonmiska bekymmer dessutom missade dom väl slutspel senast om jag inte missminner mig ??
Kommentera

Sv: Elitserien
mattias - 74:
Tja du, förklara det där är det nog ingen som kan antar jag. Men nu är det väl som så att sanningen kom ikapp RIK, man har till viss del levt över sina tillgångar bland annat har man haft ruggigt höga löner till spelarna.
Sen kan man även diskutera hur tränarna för A-laget funderade, det körde ju ihop sig både för Anders Franzén och Martin Frändesjö.

Visserligen vann ju Martin Frändesjö i rätten så då får man väl utgå ifrån att han hade rätt med sina anklageser. Men i detta fallet så har jag inte en aning om vad som har hänt, det vet ju enbart Frändesjö och RIK.
Kommentera

« · 577529