HV71

7183 inlägg · 782 ämnen

A Bucket Full Of Vomit - Kvartsfinalen 2009

« · 1140839 · » Till forumet


Sv: A Bucket Full Of Vomit - Kvartsfinalen 2009
gud:

Att det blir en låg nivå, på ett redan lågt inlägg.

Eller du kanske tycker det är givande? Präst är helt ok, men inte rattfyllokult? Det är det du menar eller?
Kommentera

Sv: A Bucket Full Of Vomit - Kvartsfinalen 2009
Et tu Brute:

Nyfiken som jag är..
Vad menar du med " Eftersom du nu tillhör den där rattfyllokulten, så blir sannolikt resultatet att fan far i dig."Vad var det du ville få fram??
Kommentera

Sv: A Bucket Full Of Vomit - Kvartsfinalen 2009
Et tu Brute: be! din sorglige jävel.
Kommentera

Sv: A Bucket Full Of Vomit - Kvartsfinalen 2009
persson:

Resultatet? Eftersom du nu tillhör den där rattfyllokulten, så blir sannolikt resultatet att fan far i dig.

Ett djävulskt raljerande vid vinst eller ett helvetiskt gnällande och kverulerande vid förlust.

Amen!
Kommentera

Sv: A Bucket Full Of Vomit - Kvartsfinalen 2009
Et tu Brute: Gode präst! vad blir resultatet ikväll? :)
Kommentera

Sv: A Bucket Full Of Vomit - Kvartsfinalen 2009
för er som undrar : det här står i regelboken

"Om försvarande spelare skulle göra självmål utan någon inverkan eller kontakt med spelare eller puck av anfallade lag under en avvaktande offside skall målet godkännas."
Kommentera

Sv: A Bucket Full Of Vomit - Kvartsfinalen 2009
bra match idag , jämn match in i det sista . HV71 var bästa laget i sudden , men vi (timrå) vinner på ett riktigt skitmål

ser fram emot resten av serien ( minst 6 matcher , tror knappast timrå vinner 2 raka i er hall)
Kommentera

Sv: A Bucket Full Of Vomit - Kvartsfinalen 2009
Fet-Ecke:

Då var det fanimej fullt även på bortastå va? Undrar om det varit det sedan dess :-)
Kommentera

Sv: A Bucket Full Of Vomit - Kvartsfinalen 2009
Et tu Brute: Jag var 6 år och minns när grindarna gav vika för ett massivt tryck. Folket bara vällde in och ingen av dessa betalade.(Inklusive jag). Ingen vet väl egentligen hur många som såg matchen...men det var drygt 12000 åskådare i "ladan".
Kommentera

Sv: A Bucket Full Of Vomit - Kvartsfinalen 2009
73Sjöbba:

1973? Ja, då hade jag nog börjat skönja en del hårstrå på den lille som vi är begåvade med här nere :-)
Kommentera

Sv: A Bucket Full Of Vomit - Kvartsfinalen 2009
Et tu Brute: Stenåldern? Det var väl -73 om jag minns rätt. Hehe, då är jag född på stenåldern. Du då? Före eller efter? Det var väl nästan bara ståplats på den tiden? Sedan kanske det kan bero på att människan har blivit bekvämare. Men det kanske du redan visste. =)
Kommentera

Sv: A Bucket Full Of Vomit - Kvartsfinalen 2009
73Sjöbba:

Men ni hade väl 11-12 000 mot Brynäs någon gång på stenåldern. Inte har ni väl flyttat ishallen sedan dess. Det var väl på den tiden när E4:an var enfilig :-)
Kommentera

Sv: A Bucket Full Of Vomit - Kvartsfinalen 2009
Et tu Brute: Icke utsålda slutspelsmatcher är pinsamma problem för alla lag utom HV, eftersom problemet inte existerar där. Vad gäller bortastå i KA så kanske medicinen är som du säger, en bojkott av bortasupportrar. Efter gårdagens spektakel och med vissa farhågor om en icke upprättad heder i morgon så lär kanske "problemet" med utsålt bortastå i KA vara ett minne blott redan på onsdag. :-/
Kommentera

Sv: A Bucket Full Of Vomit - Kvartsfinalen 2009
Et tu Brute: Timrås prolem är att hallen är för dålig, att den ligger för ocentralt.
Kommentera

Sv: A Bucket Full Of Vomit - Kvartsfinalen 2009
73Sjöbba:

Hade jag fått bestämma hade jag gärna gett bortasupportrarna en plats på ena långsidan och flyttat NBS till den andra, så som det var på den gamla K&K-tiden

Problemet är ju att det numera är marknadsekonomiska aspekter kring vad som är lyckat eller fiasko. HV har inte bara Sveriges bästa beläggning utan även Europas under en längre period.

Kan du förklara för de ekonomiskt ansvariga samt HV71 Förvaltnings AB, vilket stort misstag dom har gjort, så vore nog hälften vunnet.

Annars är det väl att hålla sig därifrån som skulle kunna föranleda några förändringar.

HV har haft fullsatt på varenda slutspelsmatch sedan den 6 april 2006, inklusive bortasektionen.

Själv hade ni bara 5 616 på matchen i torsdags...I ETT SM-SLUTSPEL...vad är problemet? Fast de kanske är mer lättlösta på bortaplan än hemma?
Kommentera

Sv: A Bucket Full Of Vomit - Kvartsfinalen 2009

Et tu Brute:

Återigen, du tror inte att det har lite med det geografiska läget att göra? Undra hur många Göteborgare som konstant besöker Coop Arena när det vankas match. Sedan handlar väl disskussionen om hur pass bra bortasektionen är och inte hur många sålda biljetter. Visst kan det gå lite hand i hand, men det är nog bara halva sanningen.

Kommentera

Sv: A Bucket Full Of Vomit - Kvartsfinalen 2009
73Sjöbba

Vilken sektion anser du att man ha störst problem med om beläggningen är 100%. Och vilket annat lag än Frölunda är ens i närheten av det? Eller menar du att i övriga Hockeysverige där man inte har mer än 80% beläggning säljer ut sin bortastå före alla andra biljetter. Vad tar eran fågelholk till bortastå? Såg jävligt glest ut där i torsdags. Och det är väl så det ser ut som oftast i ES-arenorna om det nu inte är någon match av derbykaraktär. Ja, KA undantaget då eftersom hallen nästan alltid är fullsatt eller näst intill.

Visst har man anpassat KA efter den infrastruktur man finns i. Därför har hallen en kapacitet på 7 000 istället för 10 000. Därför att det på längre sikt skapar en stabilare efterfrågan på biljetter och man är inte lika konjukturkänslig.

Det är väl också en av anledningarna till att man inte har svårt för att sälja ut någon sektion eftersom efterfrågan oftast är större än tillgången på platser. Men inte jämt så det här är ju en balansgång.
Kommentera

Sv: A Bucket Full Of Vomit - Kvartsfinalen 2009
mikenomad:

Jo jag håller med dig och det är också vad jag tidigare skrivit i de otaliga trådar som funnits i ämnet. Det är ingen hit supportermässigt eller stämningsmässigt.

Däremot säljer man nästan alltid ut de här platserna oavsett om det kommer stora eller mindre skaror av bortasupportrar. Vet att det även förekommit enkäter bland vanligt folk som besökt sektionerna och då är man oftast ganska nöjd med den överblick som platserna ger. Ser jävligt dåligt gör oftast fylltrattar på lördagar.

Problemet som jag försökt beskriva kvarstår dock. Trots allt är man helt outstanding i Hockeysverige på att sälja ut sin bortasektion, därför känner man väl heller inte så stort ansvar som bortasupportrarna vill att man skall göra.

En mer eller mindre tom sektion under en längre tid och det skulle nog hända grejer...
Kommentera

Sv: A Bucket Full Of Vomit - Kvartsfinalen 2009

Et tu Brute:

"Bortastå i KA är ju den bortasektion i hela ES som är i särklass mest utsåld av alla och har högst beläggning."

Det kan inte ha att göra med det geografiska läget tror du?

"Hur kan det då komma sig att just KA:s bortastå utklassa alla andra med bred marginal?"

Utklassa på vadå för sätt? Vidareutveckla tack!
Sedan skulle det vara intressant och veta vad du har fått dina stats ifrån. Vad jag har förstått så är hockeysverige enig om att just KA har den sämsta bortastå. Jag har personligen inte varit i KA så jag kan inte kommentera den själv.

Kommentera

Sv: A Bucket Full Of Vomit - Kvartsfinalen 2009
Et tu Brute: Jag kan dessvärre inte bemöta dig ang. olika arenors publiksiffror på bortastå utan förutsätter att du har rätt uppgifter. Hur det kan komma sig att det är så trots min o i stort sett alla andra bortasupportrars kritik? Ingen j-a aning om jag skall vara ärlig. Återigen, jag bygger inte mina åsikter på en massa siffror hit o dit utan på verklighetsupplevda erfarenheter. Om jag får välja mellan att stå som i KA eller få komma upp ett tiotal rader, åtminstone i jämnhöjd med plexits övre kant, på en yta som sträcker sig företrädelsevis lodrätt ist f vågrätt så väljer jag det sistnämnda 7 dagar i veckan.
Kommentera

Sv: A Bucket Full Of Vomit - Kvartsfinalen 2009
mikenomad:

Nä, vi pratar knappast om vitt skilda saker. Bortastå i KA har redan ändrats en gång. Skulle förmodligen med rätt taktik, kunna ändras ytterligare en gång.

Fast då kanske det krävs att beläggningen på bortastå minskar väsentligt och når normal ES nivå. Bortastå i KA är ju den bortasektion i hela ES som är i särklass mest utsåld av alla och har högst beläggning.

Det är ju samma sak som att ni skulle tycka att den mest utsålda sektionen i EON vore ett stort problem och åtgärdade den före andra sektioner med mindre beläggning.

Och till sist om det nu är så jävla dåligt i KA och bra på andra ställen. Hur kan det då komma sig att just KA:s bortastå utklassa alla andra med bred marginal? Borde det inte vara bara lite, lite tvärtom?
Kommentera

Sv: A Bucket Full Of Vomit - Kvartsfinalen 2009
Et tu Brute: Äh...som att snacka med en vägg, vi pratar ju om vitt skilda saker du och jag. Att Kinnarp är flottare och större än e.on råder det inga som helst tvivel om. Att ni dessutom har bättre publiksiffror är också sant. Herregud, jag kan t.o.m tillstå att ert hockeylag håller högre klass och har bättre framtidsutsikter än vårt.

Att ni däremot möter motståndarsupportrar på ett bedrövligt vis samt att man som sådan är hänvisad till arenans utan konkurrens absolut sämsta platser, vida sämre än i någon annan hall, det är dagens sanning! Längst ner intill plexit, utan möjlighet att göra sig hörd nämvärt, usla möjligheter att använda medhavda banderoller pga handikappläktaren alldeles bakom samt usel översikt av planen..
Kommentera

Sv: A Bucket Full Of Vomit - Kvartsfinalen 2009
Et tu Brute:

Serien ljuger !
Kommentera

Sv: A Bucket Full Of Vomit - Kvartsfinalen 2009
Metal Guru:

De som envisas med att ha snoppmätartävling är de som inte har några guldmedaljer att räkna eller putsa på.

Fast du får vara undantaget som bekräftar regeln :-)
Kommentera

Sv: A Bucket Full Of Vomit - Kvartsfinalen 2009

Et tu Brute:
De som envisas med att ha snoppmätartävling är de som är oroliga att nån annan har större.

Jag är inte orolig.

Kommentera

Sv: A Bucket Full Of Vomit - Kvartsfinalen 2009
Metal Guru:

Falsk blygsamhet? Enligt seriesystemsteorin torde ni vara ena riktiga titaner?
Kommentera

Sv: A Bucket Full Of Vomit - Kvartsfinalen 2009
mikenomad:

Fast då kanske man skulle prioritera problemen i rätt ordning. Kanske ni skulle uppnå 99-100% beläggning innan ni inser vilken bedrövlig bortastå ni har. Kan man inte ens fylla sin egen hall, så har många nog inte så många experttips att komma med till redan bristningsgränsen fyllda bortahallar och som dessutom har högre kapacitet än erat ärovörda plywoodslott.
Kommentera

Sv: A Bucket Full Of Vomit - Kvartsfinalen 2009
Et tu Brute: Nä, jag har heller inte påstått att du tog upp det utan tvärtom att du haft invändningar mot det vilket jag ställde mot din fablesse för att orera kring hjärnkapaciteten hos befolkningen i andra orter.

Då det gäller vad själva frågan i inlägget eg. handlade om så vill jag bara tillägga att din långa utläggning med statistik o allt till trots så tycker jag ff detsamma, grundat på faktiska upplevelser och krass verklighet.
Kommentera

Sv: A Bucket Full Of Vomit - Kvartsfinalen 2009
Et tu Brute:
Hantera inte alla dalmasar med en och samma kam, bara för att Mattias precis har upptäckt att man kan göra annat med vad som finns i kalsongerna, än att skriva sitt namn i snön.
Kommentera

Sv: A Bucket Full Of Vomit - Kvartsfinalen 2009
mikenomad:

Jag har absolut inte tagit upp det här med kukar. Det är det du som har gjort, så jag förstår inte vad du blir upprörd över. Hade du gett fan i att ta upp saken så hade den aldrig hamnat på agendan. Nu är ju till och med dalmasarna intresserade. Så vad skall jag göra? Radera patetiska inlägg för att du inte tycker det är kul längre. Bättre att tänka efter första gången man skriver något, så slipper man att få ont i ögat senare.
Kommentera

Sv: A Bucket Full Of Vomit - Kvartsfinalen 2009
Dysso:

Välkommen tillbaka, det var inte igår.

Det här får vi väl sortera under att i krig, kärlek och hockey är allt tillåtet. En psykologisk krigsföring för att det egna laget skall vinna mark.

Fast den här gången tror jag att man skjuter sig i den egna foten oavsett om Thörnberg blir avstängd eller inte. HV står ju eller faller knappast på grund utav att Thörnberg missar en match eller två och han lär knappast känna sig speciellt kränkt heller.

Det gör däremot svenska domarkåren och deras bas, som man i och med detta agerande pissar rakt i ansiktet. Detta i ett läge där just TIK vunnit grundseriens Fair Play och HV är det lag som drabbats hårdast i domarnas nålsöga.

Att detta skulle kunna utveckla sig till än något mer nitisk hållning från domarkåren mot ett visst lag känns inte alls omöjligt. Som man bäddar får man ligga heter det väl?

Det finns rimligheter och saker som är mindre rimliga. Att exempelvis knätackla någon i hög fart 20 cm från sargen utan att själv utsätta sig för en större skaderisk är orimligt att tänka. Därför kan det vara rimligt att betänka att uppsåtet kanske inte riktigt var det som blev facit.

Vad som däremot kan anses vara ganska rimligt, är att man kan sätta större press på något genom mediadrev och dyl, om personen ifråga redan har ett sämre rykte. Då behöver ju egentligen inte det inträffade har så stor betydelse, eftersom fokus ligger mer på meritlistan än på den aktuella händelsen. Dessa behöver egentligen inte har något med varandra att göra.

Detta tror jag man finner oerhört kränkande från domarhåll. Däremot är det väl inget som säger att disciplinnämnden står pall för sådant tryck. Speciellt inte eftersom det hela initierades av SIF:s gubbe och att det då kanske är av underordnad betydelse att Challe Berglund verkade känna till tågordningen redan innan ismaskinen gjort sitt i torsdagens match i EON.
Kommentera

Sv: A Bucket Full Of Vomit - Kvartsfinalen 2009
Et tu Brute: Har du jobbiga komplex eller vad är det frågan om. Du snackar om att mäta kukar och har ju iofs där redan slagit fast vem som har störst. Du verkar vara lika intresserad hjärnceller och jag har dessvärre inte fakta att erbjuda i frågan annat än att det genomsnittliga antalet hjärnceller hos en Timråsupporter torde vara jämförbart med en HV-supporter. Däremot ligger vi i lä ang. kromosomer, där har ni garanterat fler än oss....
Kommentera

Sv: A Bucket Full Of Vomit - Kvartsfinalen 2009
Et tu Brute:

Japp :)
Kommentera

Sv: A Bucket Full Of Vomit - Kvartsfinalen 2009
Här var det fullt ös, kul att se!

My 5 cents vad gäller Thörnberg är att det hela helt gått över styr. Han må ibland vara lite pinsam när han faller (vilket det dock är måånga andra som är, ser inte vad som gör just Thörnberg så speciell...), men i det här fallet ser det helt oavsiktligt ut. Låt folk tackla, ibland går det lite snett, det är nog tyvärr en risk man får man får ta om man vill spela hockey och inte bandy...

5'an var helt rätt, även att inte ge någon avstängning.

1-1 i matcher, blir tufft i morgon i Timrå, men spelar Liv på samma sätt som i dag blir det en tät drabbning.

Efter gårdagens match kan man dock inte annat än le, man får njuta när det går...

Forza HV!
Kommentera

Sv: A Bucket Full Of Vomit - Kvartsfinalen 2009
mattias - 74:

Du menar alltså att ju större begåvningen är, desto längre ner i tabellen eller seriesystemet hittar man stjärnorna :-)
Kommentera

Sv: A Bucket Full Of Vomit - Kvartsfinalen 2009
250kg kärlek:

Liv räddar 40 skott, där har du väl den egentliga nyckeln till segern. 29 av dem kom i de två första perioderna.

Timrå uppvisar skrabbigt försvarsspel inget snack om den saken. Det här är en sjuka som också HV uppvisar med jämna mellanrum. Man har helt enkelt inte rätt spelartyper för att reda ut det här med att vara tillbakapressade i egen zon under någon längre tid. Avsaknaden av ett mindre eller större köttlass som kan det här med att slå sarg ut eller ta oförtjänt mycket plats framför eget mål.

Svårt att få riktigt bara grepp om de här två lagen i år, mer än att de inte känns som några finalasspiranter. HV har ju en sanslöst dålig hemmastatistik i år som gör att den där hemmaplansfavören känns skir och tunn. Timrå å sin sida imponerar hemma men verkar sakna allt vad potens (trots utrustningen :-) heter på bortaplan. Det här kommer att avgöras när någon tar första bortasegern.

Skall bli intressant det här med Thörnberg. Om Thörnberg blir friad eller avstängd känns som av lite underordnad betydelse. Det här är ju mer en krigsförklaring mellan SIF och HL. Lars G Karlsson (SIF) underkänner ju både domarens (Persson) och domarbasens (Anderssons) bedömningar. Men det är ju trots allt HL som avlönar dem. Det SIF säger är att HL och deras domare inte sköter sitt jobb. Alltså Lars G Karlsson är den högste inom hockeyns rättskiparskrå i Sverige och HL:s domare och domarbas är inkompetenta.

Disciplinnämnden är ju också underordnad SIF, så vad skall dom göra? Vara lojala med Lars G Karlsson och pissa på HL och deras domarorganisation? Hur det här än slutar så lär det knappast vara Thörnbergs tår som ömmar mest. Och just Challes uttalanden i direkt anslutning till matchen i torsdags där han undrade vad Lars G Karlsson skulle tycka, fastän domarrapporten ännu inte var offentlig, har vad jag hört retat upp Peter Andersson betydligt mer än vad den var tändvätska för HV i 7-0 matchen.
Kommentera

Sv: A Bucket Full Of Vomit - Kvartsfinalen 2009

Et tu Brute: 1-1 i matchserien och helt rättvist. Även om jag hade mina förhoppningar sedan Timrå startat på ett sätt man måste göra om man ska lyckas vinna någon match i Kinnarps. Tycker att första perioden vinns på poäng av Timrå, andra perioden börjar på ett mycket frejdigt sätt igen av Timrålaget. Men en ruskig effektivitet i Timrås zon avgör denna drabbning. Tredje perioden blir mer en transportsträcka.

Det som fäller avgörandet i går är några få saker. Backlund är inte på något sätt dålig, de flesta målen han släppte in hade han inte så mycket att göra åt. Det var ett eller kanske två mål som han hade kunnat ta. Liv spelade på toppen av sin förmåga och har dessutom det lilla flytet man måste ha för att vinna såna här matcher åt laget.

Sedan tycker jag att Timrå fortfarande lider av ett alldeles för darrigt backspel. Det blir hönsgård i egen zon och man sorterar inte in sina gubbar. När er förstalina tillåts att under kontroll få spela i Timrås zon då går det ofta som igår.

Till sist måste också Timrås "stjärnor" visa att man vill vidare i detta slutspel. Wandell, Pyörälä och Tenkrat är spelare som måste prestera bättre annars går det åt helvete. Titta bara på en sån som Davidsson, hur han agerar ochn hur betydelsfull han är för laget.

Det här kommer inte bli lätt för Timrå IK. Jag tror att de röd-vita kan vinna sina matcher hemma men hur laget ska lyckas få med sig poäng från Kinnarps med tanke på det bortaspel laget visat upp under stora delar av den här säsongen och till viss del även i den första slutspelmatchen så undrar jag om inte detta är en omöjlig uppgift.

Nu blir väl Thörnberg borta ett par matcher (skulle jag tro) vilket sannolikt inte minskar oddsen för att Timrå ska lyckas knipa nästa match hemma och dessutom kanske ha en liten större chans i Kinnarps nästa gång det beger sig. Under förutsättning då att Thörnberg faktiskt blir avstängd i minst två matcher. 

Kommentera

Sv: A Bucket Full Of Vomit - Kvartsfinalen 2009
mikenomad:

Angående bortastå och Kinnarps så finns det nog fler trådar om det här inne, än vad en genomsnittlig Timråsupporter har hjärnceller.

Det största problemet för att få till en förändring torde ändå ligga i detta faktum med beläggningen:

08/09 - 99.23%
07/08 - 99.49%
06/07 - 99.03%
05/06 - 99.66%
04/05 - 99.36%

Detta är grundseriestat och innebär i siffror räknat att det funnits i genomsnitt mellan 24 och 68 lediga platser per match under det senaste halvdecenniumet. Bortasektionen har annars en kapacitet på 300 åskådare.

I de fyra senaste SM-slutspelen har beläggningen varit enligt följande:

08/09 - 100%
07/08 - 100%
06/07 - 100%
05/06 - 99.34%

Så när de summerar uppe på kansliet så kan de skryta med en av Sveriges största bortasektioner med den i särklass högsta beläggningen genom tiderna i Hockeysverige.

Om man nu verkligen ville få till en ändring så kunde man ju från bortasupporternas håll jobba på den ansträngt höga beläggningen om man vill få rimmet att gå ihop? Sveriges sämsta bortastå = otroligt dålig beläggning och inte tvärtom. Hajar du sammanhanget?

Eller som en kompis sa till mig för några år sedan. Att inte dumskallarna håller sig borta om det nu är så jävla dåligt och backar upp de glappande trutarna en gång för alla. Förmodligen skulle det då komma en förändring till stånd och under den tiden skulle Kinnarps luft vara så mycket lättare att andas för oss vanligt folk.
Kommentera

Sv: A Bucket Full Of Vomit - Kvartsfinalen 2009
mikenomad: "insidenter" = incidenter
Kommentera

Sv: A Bucket Full Of Vomit - Kvartsfinalen 2009
Et tu Brute: Supporterkulturen och bemötandet av motståndarsupportrar är rent ut sagt skandalöst usel hos er. Behandlingen bortasupportrar tvingas utstå från både publik och publikvärdar är kriminell och en rad insidenter bör därför polisanmälas av utsatta personer. Tråkigt att ett så pass bra hockeylag ska dras med detta slödder vid sidan om planen, jag skulle skämmas storligen som HV-spelare! Hoppas även det finns någorlunda normalt funtade HV-supportrar som har vett att skämmas över sina mindre bemedlade gelikar....
Kommentera

Sv: A Bucket Full Of Vomit - Kvartsfinalen 2009
Et tu Brute: Till något helt annat...hur f-n försvarar ni den ynkedom ni kallar bortastå i Kinnarp?? Kan ni öht försvara den? Pinsammare får man ju leta efter....
Kommentera

Sv: A Bucket Full Of Vomit - Kvartsfinalen 2009
Et tu Brute: Du har återhämtat dig efter storfyllan, trevligt!
Kommentera

Sv: A Bucket Full Of Vomit - Kvartsfinalen 2009
Et tu Brute:

Det här med och mäta könsorgan, så är det så att det det är statistiskt bevisat att dalmasar är mest välutrustade i hela landet så oavsett vad du och sundsvallsborna säger så är det upp till bevis :-)
Kommentera

Sv: A Bucket Full Of Vomit - Kvartsfinalen 2009
Lars G Karlsson har faktiskt varit i farten en gång tidigare:

www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=128&a=407318&ref=rss
Kommentera

Sv: A Bucket Full Of Vomit - Kvartsfinalen 2009
mikenomad:

Kan så vara. Generellt kanske man inte skulle få gå in i situationer med högra fart än man kan behärska. Ett exempel är ju den klockrena som Pelle G blir utsatt för någon minut tidigare. Hade Pelle lyckats förflytta sig i sidled som Lotvonen gjorde, hade säkerligen hans ben/knä och fått sig en riktig körare. Fast samtidigt är vi då inne på en nvå där tacklandet kommer att hämmas väsentligt.

Tävlingsledare Lars G Karlsson låter ju jävligt myndigt. I sammanhanget väger det dock inte tyngre än djurskötare, gynekolog, fredsdomare eller tidningsbud.

Det måste väl vara ganska uppenbart att man inte automatiskt kan stänga av en spelare bara för att berörda domare valt att inte göra en anmälan till disciplinnämnden.

Om inte, skulle vi få tillfällen där disciplinnämnden friar spelare helt, men där dom ändå har varit avstängda en eller flera matcher för att begravningsentrepenören Frisk tyckte att det borde anmälas.
Kommentera

Sv: A Bucket Full Of Vomit - Kvartsfinalen 2009
Et tu Brute: Ja, ditt resonemang är inte alls orimligt. Visst anser även jag att domarn på isen skall avgöra utgången av diverse situationer, inte funktionärer i efterhand. Problemet uppstår när domare som Sören Persson avsätt till detta och inte klarar uppgiften.
Kommentera

Sv: A Bucket Full Of Vomit - Kvartsfinalen 2009
mikenomad:

Jag kan inte dra mig till minnes att Thörnberg delat ut någon knätackling tidigare som det blivit något större väsen av. Det är inte så lätt att filma till sig sådana och det är väl oftast där fokus ligger.

Däremot är det väl ingen som påstår att det inte skulle vara en knätackling, allra minst domare Persson som ger honom matchstraff för händelsen. Däremot har väl många med Persson den åsikten att det inte är en överlagd knätackling. Det hela sker för att Thörnberg går in i situationen med alldeles för hög fart. Något han fick ta ansvar för iom matchstraffet.

Hade Persson ansett detta vara av grövre art så hade det ju blivit en anmälan till disciplinnämnden, vilket hade gjort att Thörnberg automatiskt blivit avstängd en match och ni hade inte haft några bekymmer kring om disciplinnämnden sammanträtt på fredagen, lördagen eller söndagen.

Det du förespråkar är att funktionärstomtar och privatpersoner skall kunna gå in och göra anmälningar som skall prioriteras högre än vad domaren och domarbasen anser.

Nu har det väl hänt ett par gånger att privatpersoner anmält händelser och då har det skett på samma sätt som nu. Skulle det inte hagla anmälningar om prioriteringen av dessa anmälningar skulle gynna privatpersoner...och nuförtiden också funktionärstomtar?
Kommentera

Sv: A Bucket Full Of Vomit - Kvartsfinalen 2009
Et tu Brute: Hade det varit någon annan hade jag möjligen inte varit lika tvärsäker även om jag tycker knätacklingen är odiskutabel. Men det är ju knappast en slump att det är tidigare omnämnda spelare som utdelar tacklingen. Han är en fara för andra spelare, inte bara för sitt målsinne om man säger så. Därför måste han också stängas av. Den stora skandalen här är handhavandet av ärendet, det är fanimej öststatsvarning på effektiviteten hos disciplinnämnden. Detta skulle naturligtvis varit klart och verkställt redan i fredags!
Kommentera

Sv: A Bucket Full Of Vomit - Kvartsfinalen 2009
mikenomad:

Ja, det är väl klart att laget fått extra tändvätska av det som hänt, även om man valt att inte kverulera om det utåt.

Thörnberg får matchstraff och på den tillhörande femman så avgör Timrå tillställningen. Straff nog för Thörnberg?

Vissa skribenter i eran gb verkar ju oerhört förvånade över att Thörnberg spelade idag. Man bortser från att Persson i sin obligatoriska domarrapport till basen Andersson bedömer saken som oavsiktlig. En bedöming som delas av Andersson.

Då träder tävlingschef Lars G. Karlsson fram ur skuggorna och kör över den gängse tågordningen. Iofs kanske inte så mycket till tändvätska.

Men redan i eftersnacket i C+ uttalar ju sig Challe om det här och undrar vad Lars G. Karlsson tycker om händelsen. Det här är tändvätska eftersom det då knappast kunde vara känt vad Persson skulle skriva i sin rapport. Men det tyder ganska klart på att man skulle driva detta till sin spets oavsett vad Persson hade för bedömning.
Kommentera

Sv: A Bucket Full Of Vomit - Kvartsfinalen 2009
Et tu Brute: He he...ny match på måndag ja...men nog är det väl fördel HV nu! En sak till om Thörnberg sen ska jag släppa den lilla fittan...ler...Det var ganska tydligt vem som tagit de senaste dagarnas turbulens på rätt sätt!
Kommentera

« · 1140839 · »