HV71

7183 inlägg · 782 ämnen

FINALEN - 2009

1151640 · » Till forumet


Sv: FINALEN - 2009
distanserad:

Det skulle kunna vara stort, om det vore det bästa man presterat genom tiderna...att vara näst bäst. För en del är det ju så :-)

Naturligtvis är detta ändå ett slutspel man kommer minnas länge. Den förväntade strukturen på laget försvann ju redan tidigt under hösten. Sedan har det varit en lång backe uppåt.

Jävligt kul med Tedenby, Ullström, Önerud och Torp. Tre av killarna är ju födda i stan, den andre inom länet. Dom fick smaka på tidigt. Final i både J20-VM och SM. Nu vet dom vad som krävs!

Så samtidigt som det varit jävligt surt med Hrdina, Staal och Halvardsson, så är det väl ändå en anledning till att ovanstående ynglingar har fått den utvecklingen dom fick.

Man får ta det onda med det goda. Nästa säsong blir vi livsfarliga igen.

Försökte köpa badbollar idag, men dom var slut. Skall tydligen varit en riktig rush de senaste veckorna. Folk har kommit långväga för att komma åt dyrgriparna.
Kommentera

Sv: FINALEN - 2009
Et tu Brute: Grattis till ett bra slutspel. Ni är Sveriges just nu näst bästa lag helt enkelt.
Kommentera

Sv: FINALEN - 2009
Et tu Brute: Trots allt ni kämpade bra ses nästa säsong och final. Ha nu en bra sommar och skål på er
Kommentera

Sv: FINALEN - 2009
73Sjöbba:

Jag vet! ALLA älskar HV...förr eller senare...
Kommentera

Sv: FINALEN - 2009
[URL=upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/c0/Karl_XIIs_likf%C3%A4rd_%281884%29%2C_m%C3%A5lning_av_Gustaf_Cederstr%C3%B6m_%281845-1933%29.jpg]Det blå laget är tydligen redan på väg hem[/URL]

Lägg märke till Johan Davidsson avslappnande hållning på britsen. Det har varit en hård och lång säsong.
Kommentera

Sv: FINALEN - 2009
Et tu Brute: Faktum är att jag höll lite på HV den här finalen pga ett väl genomfört slutspel.

Grattis till silvret var mest för att kasta lite skit på dig och inte dom övriga supportrarna. =)
Kommentera

Sv: FINALEN - 2009
73Sjöbba:

Fast å andra sidan befästs ju bara massa fördomar. Det är ju inte vilka som helst som kommer in och säger grattis till ett silver.

Helt klart så vet man inte riktigt hur man beter sig i vinnarkretsar :-)
Kommentera

Sv: FINALEN - 2009
Et tu Brute: Även jag ställer mig i kön för att leverera ett STORT GRATTIS! till silvret.

Den där bjöd du på =)
Kommentera

Sv: FINALEN - 2009
Jonte321:

Shit! Har du ingen skam i kroppen pojk? Gratulera till ett silver! The biggest looser of them all.

Fast den här gången var man väl mentalt förberedd. Ett silver kan nog svida fan så mycket mer än vad det gjorde den här gången.

Egentligen har jag nog aldrig hämtat mig från chocken att vi lyckades ta oss till final :-)
Kommentera

Sv: FINALEN - 2009
Grattis till silvret... Hv kämpade bra, men torska mot dem bästa...
Kommentera

Sv: FINALEN - 2009
Ultra Posse Nemo Obligatur Et Ut Desint Vires Tamen Est Laudanda Voluntas!
Kommentera

Sv: FINALEN - 2009
Svanru:

Veni, vidi, argentum torde vara det mest gångbara i slutspelssammanhang, även om det kanske inte är så mycket som talar för det den här gången...men historiskt sett är det ju det klart vanligaste utfallet :-)
Kommentera

Sv: FINALEN - 2009
Et tu Brute: Vi ödmjuka Wermlänningar kör bara med "vini veci vidi"
Och en eloge till Mattias som kämpar högt och lågt för alla lag t o m Leksand och inte nog med det han får njuta av sina favoriter i TV.
Väl môtt och jag hôppas inte på ett "Halleluja moment"

PS Mycket mycket nära en HIO idag men det blev iaf en klockren birdie.
Vem säger att hockey är viktigt.
Kommentera

FINALEN - 2009
Wow! Final! Det är gott att smaka på det ordet :-) Speciellt 2009, då man mot förmodan tog sig dit igen. Även om det inte är 1995, så känns ändå den här finalplatsen något överraskande med tanke på det rumphuggna lagbygget och hur säsongen sett ut som helhet.

På tal om final, finns det egentligen något mer prestigefyllt än att ställas mot svensk hockeys giganter i modern tid? Att spela final mot FBK, är att spela final på riktigt.

Hur det går känns som av lite underordnad natur, eftersom att själva finalplatsen i sig är bragdartad med tanke på förutsättningarna. Därför är det kanske optimalt att man får just FBK i finalen. Hur det än går så kommer man att falla med flaggan i topp. Så tror jag inte att man kunnat se på det om man fått någon annan än ES suveräner 2009 på sin lott. Då hade nog vändningarna i kvart och semi kunnat blekna ganska fort.

Nu finns det bara en liten gnutta psykologi kvar och det är att segertåget fortsätter på onsdag och att det därmed blir tvärstopp för den värmländska expressvarianten. Kan man sedan skaka om FBK ordentligt uppe i varglyan på fredag, så har man nog lyckats plantera tankar i Värmland som dom inte hanterat på ett tag.

Annars är det ju så att 50-55 grundserieomgångar och bäst av 7 i slutspelet talar sitt tydliga språk. FBK tar hem det här. Sedan bäst av 7 infördes 2001? 2002? har vi bara haft ett undantag där ES-segraren fallerat och det var 2007 då MoDo chockade från en tredjeplats.

Fast sådan här statistik känns också som den är av underordnad natur. År 2009 har FBK ett lag som är så komplett på samtliga positioner, när man jämför med övriga ES-lag. Dom är faktiskt så bra, så att när "We Are The Champions" går ut i högtalarna kan jag tänka mig, att bara luta mig tillbaka och njuta av "Another One Bites The Dust". Man behöver med andra ord inte förbereda sig speciellt mycket mentalt, om vi inte går hela vägen den här säsongen.

Tack vare att det är FBK kan man suga väldigt länge på kvarts och semifinalskaramellen och finalen blir mest en bonus även om den nu råkar bli supersur på karamellspråk :-)
Kommentera

1151640 · »