HV71

7183 inlägg · 782 ämnen

Silly Season 2008/2009

1120763 · » Till forumet


Sv: Silly Season 2008/2009

källan:

Intressant med en Modoit som hyllar Jämtin i Silly Season-tråden. Är det blåsigt på västgötaslätten?

Kommentera

Sv: Silly Season 2008/2009
Jämtin, Jämtin, ditt jävla svin!
Kommentera


Sv: Silly Season 2008/2009
"ward" har ngt fel där uppe, en stor skam för "es" !
Kommentera

Sv: Silly Season 2008/2009

mattias - 74:

Hörde att man suttit och räknat pååkningar och rapp på Liv och Andreas, denna säsong. Tydligen fick man ihop till 24 grövre överträdelser. Och så har det inte varit de senaste säsongerna.

Så det man troligtvis kan konstatera, är att väldigt många tuffingar kommer sakna allt hår på bröstet nästa säsong...

Kommentera

Sv: Silly Season 2008/2009
Et tu Brute:

Jaha vad skall man säga om det här då.
Kommentera

Sv: Silly Season 2008/2009

mattias - 74:

Jag såg det. Det här glädjer nog oerhört många, inte minst Hagos själv som ställer rätt höga krav på sina prestationer. Han har nog inte sovit gott i höst.

Sedan är jag lite tveksam till att Ullström, skulle ta en defensiv centers roll bättre än Hagos? Tja, rockaden stärker inte defensiven om man säger så.

Det ligger kanske, trots allt, lite i ryktena kring Micke Wahlberg och Ambris taskiga ekonomiska situation. Det skulle väl vara ett lyft upp mot Kauppilas höjder?

Kommentera




Sv: Silly Season 2008/2009
Et tu Brute: grattis =)
Kommentera


Sv: Silly Season 2008/2009
Icing-Ove:

Det är helt ok, när man tar SM-guld. SM-guldet går inte att värdera i pengar på det viset, men visst är det värt så ofantligt mycket mer när HV får ett starkare grepp om publik, sponsorer och rekrytering i ett ganska så befolkningstätt område av Sverige.

Sedan kan det ju synas märkligt att ett "företag" som omsätter över 140 miljoner inte har ett netto på mer än 2.5 miljoner. Målsättningen med HV71 är dock inte att ha så stort netto som möjligt, utan att vinna så många SM-guld som möjligt.

Nu har det ju visat sig att Hrdina har varit en god strategi på vägen dit och detta har ju också genererat en del pengar. Pengar som inte syns denna säsong är premien för deltagande i CHL. Den ligger på 2.7 miljoner och betalas ut nu efter sommaren. Så Hrdina var en del i det som drog in 5.2 miljoner till klubben förra säsongen.

Dom kan läggas till de 37 miljoner som redan finns på bankboken.

Förmodar att det finns finanser som är i något sämre skick?

För övrigt lär man sälja ännu fler säsongsbiljetter i år. Det har man gjort varenda år sedan KA invigdes år 2000.
Kommentera

Sv: Silly Season 2008/2009
Et tu Brute:
Jag är bekymrad, det känns inte bra alls, ser ni inte att Hrdina tar alla era pengar. Han enbart tjänade ju 5,4 miljoner och klubben HV71 2,5 miljoner, ska det vara så?? ;-)
Kommentera

Sv: Silly Season 2008/2009
Icing-Ove:

Nu är du snart lika rolig som han som påstod att HV inte ens mönstrade tre kedjor.

För övrigt var det första gången någonsin, som jag såg orden "HV:s finanser" och "värre skick" på samma sida.
Kommentera

Sv: Silly Season 2008/2009
Et tu Brute:
Jäklar, HV:s finanser är i värre skick än jag trodde, inte underligt "Grisarna" flydde....
Kommentera

Sv: Silly Season 2008/2009
Icing-Ove:

Ja, är man fyra gånger bättre så kostar man :-)
Kommentera

Sv: Silly Season 2008/2009
Et tu Brute:
Ni har för dyrt lag, Hrdina kostar ju som fyra stycken Niklas Sundström ;-)
Kommentera

Sv: Silly Season 2008/2009

Läste tidigare idag med viss munterhet, i en annan gästbok här på HS, att en ganska så erfaren skribent ansåg att HV inte ens mönstrade tre kedjor i dagsläget. Förmodligen så måste detta vara ett önsketänkande från personen ifråga.

Hade det varit match idag så hade man kunnat ställa upp med följande manskap.

Forwards:

1:a Thörnberg-Davidsson-Voutilainen

Mästarlagets förstalina är intakt!

2: Laine-Hrdina-Staal

Hrdina har fått nya lekkamrater. Laine har ungefär samma egenskaper som Jämtin, men har producerat så mycket mer...i Finland. Staal däremot är väl mer tänkt som sniper och inte som direkt ersättare för Ledin i spelstilen.

3:e Tedenby-Hagos-Melin

HV:s ende nye i centrallinjen (som enligt min mening är något bättre i år) är Yared Hagos. Tedenby lär få generöst med istid i år enligt säkra källor. Ihop med Björn Melin blir det här något av det mest irrationella vi sett på många år.

4:e Lindström-Falk-Johansson

Nästan som i SM-finalen.

Reserv: Henrik Eriksson

Backbesättningen:

Luoma-Puistola
Angell-Petrasek
Grillfors-Pelle G.
Halvardsson-Torp

målvaktssidan anses Christofer Bengtsberg ge Andreas Andersson en kamp om andraspaden.

Därtill skall truppen kompletteras med ytterligare en forward och en back. Medverkan i CHL lär kräva lite större bredd om man skall vara med framåt vårkanten.

Kommentera


Sv: Silly Season 2008/2009

Enligt ganska så initierade källor så har nu Teemu Laine valt att skriva på för HV. Dessutom är man väldigt nära att få en namnteckning från det stora landet i väst.

Kommentera

Sv: Silly Season 2008/2009
Et tu Brute:
LHC var faktiskt ett nytt lag i skottlinjen för den historien. Credit för Trazans kreativitet! Annars har man väl hört den med alla övriga ES-lag, samt övre halvan av AS-klientelet...
Kommentera

Sv: Silly Season 2008/2009
Et tu Brute: Ja, tänk vad många nya fräscha roliga historier folk lyckas hitta...
Kommentera

Sv: Silly Season 2008/2009
distanserad:

Den roliga historian var det första gången jag hörde...denna vecka =)
Kommentera

Sv: Silly Season 2008/2009
Trazan: Tror du eventuellt missade något plank att klistra in din roliga historia...
Kommentera

Sv: Silly Season 2008/2009
Et tu Brute: En skolfröken startar sitt nya jobb på en skola i Linköping.
För att göra ett första gott intryck förklarar hon för klassen att hon är
en LHC-supporter.
Hon ber eleverna räcka upp handen om dom också är det. Alla utom en liten
flicka räcker upp handen.
Fröken tittar förundrat på flickan och frågar:
’Lisa, varför räcker inte du upp handen?’
’För att jag inte är en LHC-supporter’, svarar hon.
Fröken, fortfarande förundrad frågar:
’Om du inte är en LHC-supporter vad är du då?’
’Jag är en SSK-supporter och en stolt sådan,’ svarar Lisa.
Fröken kan inte tro sina öron. ’Lisa, varför är du en SSK-supporter?’
’För att min mamma och pappa är från Södertälje, och min mamma är en SSK-
supporter och min pappa är en SSK-supporter, därför är jag också en SSK-
supporter.
’Jasså,’ svarar fröken lite irriterad. Det är ingen anledning för dig att
vara en SSK-supporter. Man måste inte tycka som sina föräldrar hela tiden.
Tänk om din mamma hade varit prostituerad, din pappa varit en knarklangare
och din bror en biltjuv. Vad hade du varit då?’
’Då,’ svarar Lisa. ’Då hade jag varit en LHC-supporter!’.
Kommentera

Sv: Silly Season 2008/2009
Cyklob:
 
Att "Tuppen" inte får förnyat kontrakt har stått klart de senaste veckorna. Huruvida han hamnar i MoDo eller inte har jag inte en aning om. Han kommer definitivt inte att spela för HV iaf.
Kommentera

Sv: Silly Season 2008/2009
Et tu Brute:

Läste på HVs officiella forum där en skriver att David Fredriksson ska vara klar för MoDo?. Är det något du har koll på hur mycket sanning som ligger bakom detta eller är det bara något som personen skrivit.
Kommentera

Sv: Silly Season 2008/2009
Poffa:

Javisst är 8 dagar betydligt närmare 14, än att Vybornys underskrift för Sparta skulle vara någon nyhet.
Kommentera

Sv: Silly Season 2008/2009
Et tu Brute: 25 april var förra fredagen. Men 8 dagar är ju rätt nära 14.
Kommentera

Sv: Silly Season 2008/2009
Peja och Nordaboy:
 
Det får inte gå för fort för er eller? Vyborny har varit klar för Sparta Prag sedan den 25 april.

Dagen innan länkade Jonte om valet som Vyborny stod inför och det blev inte helt oväntat pappan som drog det längsta strået.

Men som sagt det är snart 14 dagar sedan vi blev medvetna om det.
Kommentera

Sv: Silly Season 2008/2009
Jonte321: David Vyborny är klar för HC Sparta Praha.
Kommentera

Sv: Silly Season 2008/2009
Jonte321: jo tjena han flyttar till en annan liga
Kommentera

Sv: Silly Season 2008/2009
vYBORNY AKTUELL FÖR hv 71!
Kommentera

Sv: Silly Season 2008/2009
Hååler med er... med däremot så kan jag säga att Angell har en teknik som inte Åkerman har... och mycket mer offensivare. Ruggigt skott har han dessutom, och har han rätt miljö omkring sig kommer han bli en succè i HV 71`s powerplay
Kommentera

Sv: Silly Season 2008/2009
bobbe: Inte lätt att ersätta de båda nej... de har ju ganska brett register tillsammans...
Kommentera

Sv: Silly Season 2008/2009
Dream Team: Det som fascinerar mest är nog att han ska ersätta _två_ backar... "Målet är att han ska ersätta Johan Åkerman och Lance Ward i HV71"?
Kommentera

Sv: Silly Season 2008/2009
Jonte321: Om nu Åkerman skulle försvinna har jag svårt att se att Angell ersätter honom. Riktigt den kapaciteten främst i powerplay och spelet med puck har han nog inte.
Kommentera


1120763 · »