« Föregående · 765457 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: PP Backen klar
LA Kings:
Tycker det borde gå spela dom oftare, MoDo spelar ju i en serie högre och använder minst två oftast tre av sina backar som är födda 1986 & 1987, samt Enström som är född 1984 hela tiden.
Dessutom spelar dom med Mattias Hellström som ordinarie forward (1986) och ofta med Johan Nilsson (1987) som forward också..
Tyvärr såg vi ju i slutspelet i fjol att dom fortfarande väger lite för lätt, men förhoppningsvis har dom växt på sig några kilon i år, samt fått ännu mer, värdefull rutin :)
Tycker det borde gå spela dom oftare, MoDo spelar ju i en serie högre och använder minst två oftast tre av sina backar som är födda 1986 & 1987, samt Enström som är född 1984 hela tiden.
Dessutom spelar dom med Mattias Hellström som ordinarie forward (1986) och ofta med Johan Nilsson (1987) som forward också..
Tyvärr såg vi ju i slutspelet i fjol att dom fortfarande väger lite för lätt, men förhoppningsvis har dom växt på sig några kilon i år, samt fått ännu mer, värdefull rutin :)
Niklas Persson!!!
Tycker han förtjänar en egen tråd !!
Banans kung i går mot MORA. Rätt match att vara bra =)
Banans kung i går mot MORA. Rätt match att vara bra =)
Sv: PP Backen klar
mattias - 74:
Absolut! Det är just satsningen på dem som gjort att årets lag sett så spännande och roligt ut.
Men med Ritola och Ollas mest på bänken och nu sex backar (Elofsson, Huokko, Vaarasuo, Österby, Hultgren och Sidlenka) förutom Andersen, Ullman och Granath i truppen börjar jag bli rädd att vi snart inte har någon av dem på isen särskilt ofta.
Absolut! Det är just satsningen på dem som gjort att årets lag sett så spännande och roligt ut.
Men med Ritola och Ollas mest på bänken och nu sex backar (Elofsson, Huokko, Vaarasuo, Österby, Hultgren och Sidlenka) förutom Andersen, Ullman och Granath i truppen börjar jag bli rädd att vi snart inte har någon av dem på isen särskilt ofta.
Sv: PP Backen klar
LA Kings:
Tror man måste se till Leksand nästa år, de bygger väl för framtiden som det heter, Med Andersen som ordinarie back född 88 samt Granath 85 :a så ser det bra ut bakåt dessutom Ullman skadad som är 86:a och Ritola så har Leksand 4 lovande unga spelare. tur att vissa törs satsa på dom !!!
Ollas är dessutom 84:a !!
Tror man måste se till Leksand nästa år, de bygger väl för framtiden som det heter, Med Andersen som ordinarie back född 88 samt Granath 85 :a så ser det bra ut bakåt dessutom Ullman skadad som är 86:a och Ritola så har Leksand 4 lovande unga spelare. tur att vissa törs satsa på dom !!!
Ollas är dessutom 84:a !!
Sv: Leksand - Hammarby!!
5-2 till LIF. Tror att Bajen trots allt insett att det inte lönar sig att försöka "spela bort" lag som är mycket bättre så siffrorna blir inte lika stora denna gång.
Kanske dags för Ene och Linus Persson att få hänga mot sitt gamla lag?
Kanske dags för Ene och Linus Persson att få hänga mot sitt gamla lag?
Sv: PP Backen klar
Db_04:
Du har rätt. Var kanske lite hård eftersom jag har en känsla av att de yngre spelarna trots allt inte kommer få chansen att visa vad de går för. Pressen på att det ska presteras resultat redan nu har kanske blivit för stor?
Du har rätt. Var kanske lite hård eftersom jag har en känsla av att de yngre spelarna trots allt inte kommer få chansen att visa vad de går för. Pressen på att det ska presteras resultat redan nu har kanske blivit för stor?
Sv: PP Backen klar
LA Kings: vi får väll se....känns dumt å dömma han till varken succe lr fiasko innan han spelat..... men en spelare som är kvar så länge på training campen som han var är inte kass.
Sv: PP Backen klar
jävligt synd att vi inte fick david oliver förra säsongen, han är riktigt het i rögle...
Sv: PP Backen klar
Jag får väl vara lite av "Djävulens advokat" och vara lite kritisk för jämviktens skull ;) :
Jämförelsen med Lintner tycker jag är väl snäll mot Siklenka. De är väl i samma storleksklass men Lintner gör klart fler poäng (i jämförbara ligor, exempelvis AHL i storleksordningen 2-3 gånger så många poäng) och är utvisad klart mindre (Siklenka är utvisad i storleksordningen 2-2,5 gånger mer).
Att göra 30-40 poäng på en säsong i Österrikiska ligan är inte så imponerande när man vet att allsvenska föredettingar som Conny Strömberg gör 50 poäng där nere. Dessutom används Siklenka ibland som högerforward (vilket han också står listad som på vissa ställen).
Så jag vill nog se honom göra bra ifrån sig på isen innan jag hyllar honom, för i mina ögon luktar det här tyvärr panikvärvning. Hoppas verkligen att jag har fel.
Jämförelsen med Lintner tycker jag är väl snäll mot Siklenka. De är väl i samma storleksklass men Lintner gör klart fler poäng (i jämförbara ligor, exempelvis AHL i storleksordningen 2-3 gånger så många poäng) och är utvisad klart mindre (Siklenka är utvisad i storleksordningen 2-2,5 gånger mer).
Att göra 30-40 poäng på en säsong i Österrikiska ligan är inte så imponerande när man vet att allsvenska föredettingar som Conny Strömberg gör 50 poäng där nere. Dessutom används Siklenka ibland som högerforward (vilket han också står listad som på vissa ställen).
Så jag vill nog se honom göra bra ifrån sig på isen innan jag hyllar honom, för i mina ögon luktar det här tyvärr panikvärvning. Hoppas verkligen att jag har fel.
Sv: Utlåningar
Håller med om av det nog skulle vara bra för Borlänge men knappast det bästa för Ollas själv.
Så utlåningen blir nog till Arboga (det finns väl fortfarande något slags samarbetsavtal där dessutom?).
Så utlåningen blir nog till Arboga (det finns väl fortfarande något slags samarbetsavtal där dessutom?).
Sv: PP Backen klar
Db_04:
haha nej det gjorde jag faktikst inte jag bara skrev utv rekord för jag visste att han hade rekordet i es och i As visste jag inte vem som hade det!!
haha nej det gjorde jag faktikst inte jag bara skrev utv rekord för jag visste att han hade rekordet i es och i As visste jag inte vem som hade det!!
Sv: PP Backen klar
mattias - 74: Lista på värsta busarna i Allsvenskan från 99/00 till 05/06. Vem som har varit värst före det har jag inte koll på.
Jani Honkanen, Växjö 05/06 220 min
Richard Jackman, Björklöven 04/05 209 min
Andrew Peters, Boden 04/05 196 min
Daniel Wessner, Bofors 05/06 194 min
Stefan Gråhns, AIK 05/06 169 min
Johnny Oduya, Hammarby 02/03 162 min
Jimmy Danielsson, Teg 04/05 160 min
Marcus Jonasén, Almtuna 05/06 157 min
Kenneth Carlsson, Grums 99/00 154 min
Håkan Jansson, Troja 00/01 152 min
Sv: PP Backen klar
Slitwargen: njae han va hyfsad i KS och en av Dalastarks favoriter men han har inlett denna säsong kasst
Sv: PP Backen klar
Metal Guru:
hah aja verkligen får se om han blir varsko det innan bara att det är hårt med reglerna i Sverige!
hah aja verkligen får se om han blir varsko det innan bara att det är hårt med reglerna i Sverige!
Sv: PP Backen klar
Db_04:
Jag tror att han kommer passa som handsken i den nya tajtare bedömningsnivån.
Jag tror att han kommer passa som handsken i den nya tajtare bedömningsnivån.
Sv: PP Backen klar
Han har väldigt många utvisningsminuter om man ser till statistiken?
- Ja, det är mest slagsmål, men han är inte en sådan som vill slåss. Han kan spela hockey och han vill spela hockey, men om någon är på honom så är inte han den som backar.
- Ja, det är mest slagsmål, men han är inte en sådan som vill slåss. Han kan spela hockey och han vill spela hockey, men om någon är på honom så är inte han den som backar.
Sv: PP Backen klar
mattias - 74: Allsvenskan i sin nuvarande form är ju bara drygt en säsong gammal.
Sv: PP Backen klar
Alisandali:
Nej det skrev jag inte, jag skrev utvisningsrekord !!! Undrar vad rekordet är i allsvenskan, har svårt att tro att det är över 238 minuter var det va ??
Nej det skrev jag inte, jag skrev utvisningsrekord !!! Undrar vad rekordet är i allsvenskan, har svårt att tro att det är över 238 minuter var det va ??
Sv: PP Backen klar
Diaz:
Vet ju ingenting hur han han anpassar sig efter spelet här men mitt tips är att kåbergs utv rekord ligger i farozonen =)
Vet ju ingenting hur han han anpassar sig efter spelet här men mitt tips är att kåbergs utv rekord ligger i farozonen =)
Sv: PP Backen klar
jag placerar mike som vår näst bästa back efter huokko!
tror på succe så länge han inte drar på sig 100 utvisningsminuter denna säsong :P att bli klassad som Lintner är inte dåligt...
tror på succe så länge han inte drar på sig 100 utvisningsminuter denna säsong :P att bli klassad som Lintner är inte dåligt...
Sv: PP Backen klar
De negativa me han är väll hans rekord från i fjol ....Most penalized player Austrian League 2005/06
Sv: PP Backen klar
MRMILAN:
Fick genast en bubbla av en HS medlem ang Leksands nya spelare
ännu en utlänsk sopa som kommer och stjäl pengar av lif, ta upp en junis istället, det luktar panik lång väg !!
Vet inte om man skall skratta eller gråta?
Man kan inte ha 2 junisbackar samt österby och Elofsson om man vill opp I elitserien!!
Fick genast en bubbla av en HS medlem ang Leksands nya spelare
ännu en utlänsk sopa som kommer och stjäl pengar av lif, ta upp en junis istället, det luktar panik lång väg !!
Vet inte om man skall skratta eller gråta?
Man kan inte ha 2 junisbackar samt österby och Elofsson om man vill opp I elitserien!!
Sv: PP Backen klar
mattias - 74: Behövs mer än fysik!! :) Är det AIK som skall upp månne?? ser så ut i tabellen!!:)
Sv: PP Backen klar
Ja det var precis vad Leksand behövde! Hoppas Att Hultgren, Elofsson Och Österby börjar att leta nya klubbar!!
Sv: Utlåningar
Venne: det är ju inte säkert han mår dåligt av de men de finns allsvenska lag som kan ge han istid men helst ser ja han i Leksand
PP Backen klar
Mike Siklenka klar för Leksand
www.eliteprospects.com/player.php?player=10243
FAKTA MIKE SIKLENKA
Back
Född: 18 december 1979 i Meadow Lake, Kanada
Längd/vikt: 194 cm 101 kg
Skjuter: Höger
Klubbar i karriären: Seattle Thunderbirds (WHL), Portland Pirates (AHL), Hampton Roads Admirals (ECHL), Richmond Renegades (ECHL) Philadelphia Flyers (NHL) Philadelphia Phantoms (AHL) New York Rangers (NHL) Utah Grizzlies (AHL), Klagenfurter AC (AUL)
NHL-draftad: 1998:118 av Washington Capitals
www.eliteprospects.com/player.php?player=10243
FAKTA MIKE SIKLENKA
Back
Född: 18 december 1979 i Meadow Lake, Kanada
Längd/vikt: 194 cm 101 kg
Skjuter: Höger
Klubbar i karriären: Seattle Thunderbirds (WHL), Portland Pirates (AHL), Hampton Roads Admirals (ECHL), Richmond Renegades (ECHL) Philadelphia Flyers (NHL) Philadelphia Phantoms (AHL) New York Rangers (NHL) Utah Grizzlies (AHL), Klagenfurter AC (AUL)
NHL-draftad: 1998:118 av Washington Capitals
Sv: Utlåningar
Db_04: Håller med varför ta ett steg tillbaka i utvecklingen genom att gå ner i div 1?
Sv: Utlåningar
mattias - 74: nej nej nej .....va ska han göra i div 1 ? bättre han får spela i annan allsvensk klubb...
Sv: Utlåningar
LA Kings:
Okkas tror jag inte på även om han verkar har blivit segare på rören denna säsong, Tror mer på Ritola i så fall! Borlänge Hockey skulle Behöve en spelare som honom i Jakten på en Allsvensk Plats!
Okkas tror jag inte på även om han verkar har blivit segare på rören denna säsong, Tror mer på Ritola i så fall! Borlänge Hockey skulle Behöve en spelare som honom i Jakten på en Allsvensk Plats!
Sv: Utlåningar
Att döma av uppställningen mot Almtuna är det väl Bellamere, Ritola och Ollas som är närmast att bli utlånade.
Sv: Utlåningar
Db_04: Håller med angående Lasse Jonsson. Dessutom har ju faktiskt spelare som Jonas Nordqvist, Jörgen Sundqvist, Daniel Hermansson m.fl. fått "mogna" på en lägre nivå och sedan tagit plats i elitserien. (I fel lag visserligen men ändå!)
Sv: Leksand - Almtuna 6/10
Tycker inte man ska dra alltför stora växlar efter en förlust. I mina ögon var det ganska givet vad som gick fel: Det var en typisk match där ett på papperet bättre lag mötte en smart spelande motstånd som backade hem och väntade på lägen att kontra. LIF kom för lätt in i Almtunas zon och kunde passa runt pucken och skjuta utifrån utan att någon hindrade dem. Och då vaggades LIF in i en falsk känsla av överlägsenhet, drog omedvetet ned på tempot och när Almtuna bröt pucken eller fick tag på returen och vände spelet så var Leksingarna helt stillastående.
Och när domaren tar för allt (och lite till) i en sån match hamnar man i utvisningsbåset om man spelar som LIF gjorde eftersom man kommer på efterkälken och tvingas haka och hålla i. Hade LIF trampat igång hade det varit Almtuna som spelat 3 mot 5 större delen av matchen.
Det andra som gick fel var givetvis PP-spelet och där tycker jag framförallt Karlberg och Saarela svek. Karlberg slog iofs några sköna mackor som Saarela borde satt åtminstone en av men det räcker inte för att Karlbergs insats ska sägas vara godkänd.
Men det här förändrar ingenting i min syn på LIF:s lag. Jag är fortfarande helt säker på en plats bland de tre bästa och att modellen som årets lagbygge är skapad efter - att unga spelare ska få chansen att visa vad de går för i seriespelet innan laget (om det då behövs) kryddas med etablerade spelare då kvalserien närmar sig.
Och när domaren tar för allt (och lite till) i en sån match hamnar man i utvisningsbåset om man spelar som LIF gjorde eftersom man kommer på efterkälken och tvingas haka och hålla i. Hade LIF trampat igång hade det varit Almtuna som spelat 3 mot 5 större delen av matchen.
Det andra som gick fel var givetvis PP-spelet och där tycker jag framförallt Karlberg och Saarela svek. Karlberg slog iofs några sköna mackor som Saarela borde satt åtminstone en av men det räcker inte för att Karlbergs insats ska sägas vara godkänd.
Men det här förändrar ingenting i min syn på LIF:s lag. Jag är fortfarande helt säker på en plats bland de tre bästa och att modellen som årets lagbygge är skapad efter - att unga spelare ska få chansen att visa vad de går för i seriespelet innan laget (om det då behövs) kryddas med etablerade spelare då kvalserien närmar sig.
Topic för att Klaga!
ja fattar inte att ingen har klagat på Hirsch? herrejesus mot almtuna trodde ja att det var en DIV.3 målis vi satt in...är inte imponerad av hans spel, 2-3 av målen skulle han lätt kunnat ta! Gusten i almtuna var i landslagsklass jämfört med Hirsch! JONI BLI FRISK!!!!!
« Föregående · 765457 · Nästa »
Karlberg
7 röster (33.3%)
Saarela
0 röster (0%)
Eneqvist
1 röster (4.8%)
Österby
1 röster (4.8%)
Elofsson
2 röster (9.5%)
Linus Persson
1 röster (4.8%)
Hultgren
0 röster (0%)
Hägglund
0 röster (0%)
Ilkka Vaarasuo
1 röster (4.8%)
Nån Annan!!
8 röster (38.1%)