Leksands IF

26642 inlägg · 1367 ämnen

Leksand - Almtuna 6/10

763633 · » Till forumet


Sv: Leksand - Almtuna 6/10
Tycker inte man ska dra alltför stora växlar efter en förlust. I mina ögon var det ganska givet vad som gick fel: Det var en typisk match där ett på papperet bättre lag mötte en smart spelande motstånd som backade hem och väntade på lägen att kontra. LIF kom för lätt in i Almtunas zon och kunde passa runt pucken och skjuta utifrån utan att någon hindrade dem. Och då vaggades LIF in i en falsk känsla av överlägsenhet, drog omedvetet ned på tempot och när Almtuna bröt pucken eller fick tag på returen och vände spelet så var Leksingarna helt stillastående.

Och när domaren tar för allt (och lite till) i en sån match hamnar man i utvisningsbåset om man spelar som LIF gjorde eftersom man kommer på efterkälken och tvingas haka och hålla i. Hade LIF trampat igång hade det varit Almtuna som spelat 3 mot 5 större delen av matchen.

Det andra som gick fel var givetvis PP-spelet och där tycker jag framförallt Karlberg och Saarela svek. Karlberg slog iofs några sköna mackor som Saarela borde satt åtminstone en av men det räcker inte för att Karlbergs insats ska sägas vara godkänd.

Men det här förändrar ingenting i min syn på LIF:s lag. Jag är fortfarande helt säker på en plats bland de tre bästa och att modellen som årets lagbygge är skapad efter - att unga spelare ska få chansen att visa vad de går för i seriespelet innan laget (om det då behövs) kryddas med etablerade spelare då kvalserien närmar sig.
Kommentera

Sv: Leksand - Almtuna 6/10
nyz: Oj skall genast pallra mig tillbaka till min egen sandlåda.
Kommentera

Sv: Leksand - Almtuna 6/10
Magnus och Selander: Det övergår mitt förstånd hur ni får tråden Leksand - Almtuna att passa till er diskussion!

Håll er till ämnet eller håll er undan!!!
Kommentera

Sv: Leksand - Almtuna 6/10
65selander: Ska väl kanske inte diskuteras här men, nej det är inte fel. Däremot kan man kanske tycka att spelarna och sico varit mer än lovligt ointelligenta. Chansen att Mif går med vinst innan man har en ny arena är mer eller mindre noll, vilket alla med någon form av intelligens borde inse.

Varför? Därför klubben har gått ut med att fram till arenan är klar kommer man leva på bidrag (från herr Nilsson) för att gå runt. Man kommer alltså bränna mer pengar än vad man har för att kunna konkurrera med de som har mer. Mif budgeterar med förlust fram till och med säsongen 2008/09...vilket är när lånet av spelarna förfaller.

SICO slöt alltså ett avtal med Mif som mer eller mindre garanterade att de aldrig skulle få sina pengar. Jag blev själv mållös när det blev klart, fattade inte hur SICO kunde gå med på det. Ska tilläggas att de spelare som är kvar i Malmö fått sina pengar genom bra nya kontrakt. De som lämnat, ja...om inte Nilsson tycker att de är värda pengar och själv personligen betalar dem så. Och vad han anser om vissa av de som lämnat ska vi inte skriva här, det blir för mycket fula ord.
Kommentera

Sv: Leksand - Almtuna 6/10
nyz: mmm sant, ne en ny back och lite jävlaranmma på vissa håll skulle inte skada.....kanske inte skulle va fel att göra som lener i luleå .....bästa lag spelar oavsett tidigare meriter
Kommentera

Sv: Leksand - Almtuna 6/10
Db_04: Jag är böjd att hålla med. Han är inte ensam värd kritik. Tycker Huokko mest ser ut att tänka på att uppfylla sitt "löfte" och inte ser nåt annat. Han skjuter i fel lägen och det känns aldrig riktig nära...
Kommentera

Sv: Leksand - Almtuna 6/10
nyz: ja tycker inte de är kul att attakera våra gamla hjältar men Challes nonchalanta PP i spel i går var inte skoj att se flera gånger slarvade han bort bra lägen på grund av att han iinte gick på 100%
Kommentera

Sv: Leksand - Almtuna 6/10
Db_04: Ha i åtanke att det i stort enbart fokuserats på individull träning än så länge. Jukkas filosofi är att optimera varje enskild del för att sedan pussla ihop det till en helhet. Att laget inte funkar är som det är...
Jag är helt övertygad om att det bara blir bättre!

Att man lever i en mardröm för tillfället, där vi torskar mot almtuna och mora ligger på en 2:a plats i serien över oss, är det nog bara bäst att skratta åt! Eländes elände... att vissa "vänner" bland motståndarsupportar helt tappat koncepten och vänt kappan efter nån jävla tillfällig vindpust, får man vackert ta. Skrattar bäst som skrattar sist, heter det visst!
Kommentera

Sv: Leksand - Almtuna 6/10
mattias - 74: ja du vi får väll se.....skillnaden i år mot tidigare år i allsvenskan är att vi helt enkelt har sämre lag denna gång och motståndarna är bättre. lockouten....då hade vi också dåligt lag men blev räddade av ryder,hedberg och buljong
Kommentera

Sv: Leksand - Almtuna 6/10
Db_04:

Måste man spela bra för att vinna. det är int enu Leksand skall vara som bäst utan om 41 omgångar när KS startar. de hatr all tid i världen på sig att förbättre spelet! ser spelet likadant ut efter typ 25 matcher är jga orolig men inte nu!
Kommentera

Sv: Leksand - Almtuna 6/10
mattias - 74: Leksand har inte vart bra i nån match än..... Hammarby är för dåliga för att räknas.... visst dom har glimtat till stundtals men knappast glänst..... jag skulle vilja se att Jukka ändrar om i femmorna och bänkar dom som inte presterar......

Hirsch (Läck) .....hoppas Joni är fit for fight snart

Saarela -Green - Mikkola - Huokko - Andersen
Vopat -Hedlund - Wallenberg - Elofsson - Vaarasuo
Ritola - Gabbe - Hägglund - Österby - Granath
Ollas - Karlberg - Bellemare - Hultgren - Linus P (Extraforward)

På läktarn :Eneqvist

Backarna kan väll fortsätta även om #26 och #5 inte gjort någon glad än så länge.

Så ska det handlas nått så en bra tvåvägsback.
Kommentera

Sv: Leksand - Almtuna 6/10
Magnus: Okej jag ger upp men då kanske ni skall betala dom som inte har fått betalt ännu eller det också bullshit?
Kommentera

Sv: Leksand - Almtuna 6/10
mattias - 74: Jag fördömer ingen,jag hänvisar bara till dina ord Mattias,det är du som pratar om Ljusår till motståndare,transportsträckor o kallar för mej för pajas.Mår du bättre för det so fine;)
Kommentera

Sv: Leksand - Almtuna 6/10
Bissett19:

jag menade bara det att du skall inte fördöma Leksand efter 1 skitmatch!
Kommentera

Sv: Leksand - Almtuna 6/10
65selander: Ge nu upp om det där med boendet i Danmark. Upplägget är uråldrigt, använt av åtskilliga klubbar i Sverige i diverse sporter och står att läsa om på skatteverkets hemsida. Det är helt i sin ordning och inget kryphål.
Kommentera

Sv: Leksand - Almtuna 6/10
mattias - 74: Men faktum kvarstår att:Allsvenskan blir en tansportsträcka,det är ljusår mellan SSK o Lif o de andra lagen o att jag är en pajas eller??

Ibland kanske man ska tänka efter innan man sätter fingrarna på tangentbordet Mattias,det gäller i synnerhet dej.
Kommentera

Sv: Leksand - Almtuna 6/10
GävleLasse:

exakt det gäller att komma bland de 3 för Leksand i AS och det gör dom, det lovar jag ! Malmö verkar ju inte vara direkt bra dom heller så nog trror jag ett lag från As tatr en plats i es men om det blir Leksand SSK eller nåt annat återstår att se !!
Kommentera

Sv: Leksand - Almtuna 6/10
GävleLasse: Det är ju inga dåliga lag som kommer att hamna där. Om MIF kommer dit så lär ju Percy förstärka från egen kassa så att det skriker om det.
Fast först så skall väl MIF pröjsa sina gamla skulder och sedan så lär man väl inte hört det sista ang dom som bor i Danmark.
Kommentera

Sv: Leksand - Almtuna 6/10
mattias - 74: Men att ta sig til kvalserien är en sak... sedan skall man knipa en plats i ES, det är där problemen kan börja... ;)
Kommentera

Sv: Leksand - Almtuna 6/10
Bissett19:

Intre typiskt mig men ni verkar ju tro Leksand skall missa KS pga 1 förlust. finns inget lag som kan vinna alla matcher i en serie!
Kommentera

Sv: Leksand - Almtuna 6/10
Metal Guru: ja men nu har calle steen bytt sida :)
Kommentera

Sv: Leksand - Almtuna 6/10

mattias - 74:
"Det skiljer ljusår på spelarna i leksand och SSk gentemot andra lag!"

Tänka sig. Exakt just den här meningen känner jag så väl igen.
Uttalades den inte strax innan Kvalserien 2006 drog igång?

Kommentera

Sv: Leksand - Almtuna 6/10
mattias - 74: Skön förklaring,men det är väl typiskt dej.....
Kommentera

Sv: Leksand - Almtuna 6/10
mattias - 74: ja eller för att retas me dig typ :)
Kommentera

Sv: Leksand - Almtuna 6/10
ja tror inte på slöddertälje men löven å rögle spelar på bra...

Leksand var urusla i dag och var inte värda nått annat resultat än det som blev. och Kaptens spel i PP under den tid leksand ledde matchen var under all kritik ....

Sen Johan Eneqvist och Linus Persson....varför inte bänka dom å låta ollas och fransosen spela.....

Nej rejäl skärpning annars blir de inte nån elitserie.
Kommentera

Sv: Leksand - Almtuna 6/10
Bissett19:

jaja whatever. kul och se att du bara skriver i leksandsboken när Leksand förlorat !!
Kommentera

Sv: Leksand - Almtuna 6/10
mattias - 74: Så dem här ljusåren mellan Leksand,SSK o dem andra lagen då??drar man på sej utvisningar så borde man ju klara lite boxplay om man nu är så mycket bättre än dem andra lagen.

Sen vet jag inte om jag är värd att bli kallad pajas bara för att jag ställer lite motfrågor på dina påståenden,men det är väl ditt sätt att försvara sej.

Det som är skönt med dem andra medlemmerna i Leksandsboken är ju att dem står med fötterna på jorden o förstår att det blir ett tufft år,credit till dem...
Kommentera

Sv: Leksand - Almtuna 6/10
Bissett19:

jag skyller inte på domaren din pajas utan spelarna som drar på sig utvisningar, man vinner som bekant inga matcher i Utvisningsbåset. Tycker det räcker som förklaring !! alla har en dålig dag ! eller hur ??
Kommentera

Sv: Leksand - Almtuna 6/10
mattias - 74: Är du ödmjuk när du skriver?:

"Det skiljer ljusår på spelarna i leksand och SSk gentemot andra lag"

Om skiljer ljusår mellan ditt LIF o dem andra så vill jag gärna ha en förklaring till förlusten mot AIS förutom att skylla på domarn.
Kommentera

Sv: Leksand - Almtuna 6/10
Bissett19:

jag är ödmjuk, detta var en plattmatch och sådana kommer det blir bättre tro mig!!
Kommentera

Sv: Leksand - Almtuna 6/10
mattias - 74: Hahahaha.........................
Kommentera

Sv: Leksand - Almtuna 6/10
mattias - 74: Varför blanda in SSK i det här??

För mej finns SSK,sen ingenting,sen Rögle,Leksand o Löven.

Jag har sett Leksand i tre matcher nu,VIK,Bajen o Almtuna o jag är inte ett dugg imponerad som du verkar vara över ditt lag.Nä skulle jag vara Leksing skulle jag säga att det blir tufft att ta sej till Ks o att det är många om buden.
Men ödmjukhet verkar inte finnas i ditt vokabulär......
Kommentera

Sv: Leksand - Almtuna 6/10
Bissett19:

Nej det gör jag inte men jag är ju ingen hockeyspelare. man tycker ju att de borde göra sitt jobb eftersom många av dessa varit i denna situation förut så kan man begära mer av t.ex Österby m.fl! Det skiljer ljusår på spelarna i leksand och SSk gentemot andra lag! Nästa match får motståndarna sona för Leksands bleka insats! TRO MIG!!
Kommentera

Sv: Leksand - Almtuna 6/10
65selander: Återtåget 2007-2008 ?
Kommentera

Sv: Leksand - Almtuna 6/10
mattias - 74: Kanske dax att visa lite ödmjukhet inför sina motståndare Mattias......Du kanske övervärderar ditt Leksand.
Kommentera

Sv: Leksand - Almtuna 6/10
Gidde:

Här finns ingen vinnare =) Bara förlorare!!!
Kommentera

Sv: Leksand - Almtuna 6/10
Rätt tips av mig då! :)

Om bara Hedlund gjorde två mål så är jag klar vinnare ;-)
Har ingen koll alls än, satte mig nyss vid datorn...
Kommentera

Sv: Leksand - Almtuna 6/10
65selander:

Ja verkligen det verkar som om de tror at de är att ställa ut skridskorna och bara köra över allt motstånd. Skärpning till nästa match! Rautakorpi kanske sätter på dom en Pannlampa och skickar ut dom i skogen när de kommer hem =)
Kommentera

Sv: Leksand - Almtuna 6/10
Boråsindian: Till kvalserien kommer dom men dom måste nog öka skärpan och ta alla matcher på allvar.
Kommentera

Sv: Leksand - Almtuna 6/10
Har tåget stannat upp lite? Nej skämt åtsido, mer sådana här matcher och det kan bli tufft att komma tillbaka till elitserien.
Kommentera

Sv: Leksand - Almtuna 6/10
65selander: Han är inget annat än en bärplockare som hamnat fel...
Kommentera

Sv: Leksand - Almtuna 6/10
GävleLasse: Äh inte skall du vara långsint på hr Kotewski som dömde i SCA heller ;-)
Kommentera

Sv: Leksand - Almtuna 6/10
GävleLasse:

Ändå tyckte jag han var bra i de 2 första perioderna !! tog för det som skall tas men i sista gjorde han som alla dvs släppte allt i princip!
Kommentera

Sv: Leksand - Almtuna 6/10
mattias - 74: ja det är dom som får godkänt idag! Ingen annan!!
Kommentera

Sv: Leksand - Almtuna 6/10
mattias - 74: Österby verkar ha en signerad plats i Almtuna båset. Jag förstod direkt att matchen skulle bli en parodi på hockey när "Rättskiparen Kotewski" skulle döma...

Sveriges sämsta domare alla kategorier...
Kommentera

Sv: Leksand - Almtuna 6/10
MRMILAN:

Hultgren Eneqvist och Österby var pinsamma idag men det var väl bara egentligen Huokko och Karlberg samt Mikkola som försökte
Kommentera

Sv: Leksand - Almtuna 6/10
Ush kan bara konstatera att det är bra mycket roligare att se på matcherna i Borlänge ishall än att se dagens match på Tvn. Jag kan inte fatta hur man kan ta in spelare som nr Persson , Eneqvist för att inte ta backuppsättningen!! Tur att man inte är Leksing för då skulle jag vara orolig!!
Kommentera

Sv: Leksand - Almtuna 6/10
DMartinssonBSKV:

farmarlag eller inte, Öhrstedt var iaf den sämste av Backarna i Almtuna, syns hur mycket Ragnarsson behöver, Almtuna lever mycket på sin 1:a kedja! Satt öhrstedt vad 4 - 5 ggr idag på Botbänken??
Kommentera

Sv: Leksand - Almtuna 6/10
Bissett19:

O Mattias74 som skrev att Almtuna inte skulle ha nåt att hämta ikväll.Hmm.....

Det hade det inte blivit heller om de inte lär sig att man inte vinner några matcher i Utvisningsbåset.

INgen begär att de skall vinna varje match, för det gör inget lag, men man kan iagf kräva att de skall försöka spela Ishockey !!
Kommentera

Sv: Leksand - Almtuna 6/10
Så jävla underbart ni förlora mot vårat farma lag!!!
mattias_74: Du sa något om att tuna inte skulle ha en chans.
Kommentera

763633 · »