Saarela visade verkligen sist vilken utpräglad målskytt han är. Totalkass i matcherna mot Arboga och Timrå på försäsongen men nu syns det att han verkligen vet vart målet är !!
Hoppas han stannar nästa säsong om Leksand tar steget tillbaka men mitt tips är att han gör det.
Läste artikel från Almtunas hemsida och tittade på laguppställningen. Och det är ju i princip Ragnarsson som är deras lag. Som Gidde skrev är ju han framförallt defensiv och ändå leder han deras interna poängliga!
Det är ju bara dålig inställning och underskattning som kan leda till annat än en Leksandsseger.
För övrigt är väl Martin Wiita gammal leksing om jag inte minns helt fel?
Dåligt med intresse till Matchen idag för resa så det blir burken! Superstars fick ju ställa in för att de var så lite anmälda, men inte så konstigt kanske. Bara i omgång 4 samt att matchen går på TV götr ju inte det hela enklare
Db_04: Leksand spelar bedrövligt illa och matchen är helt sönderryckt av utvisningar . Almtuna har spelat 2 gånger 5 mot 3 i andra perioden och får börja tredje 5 mot 3 .
Ja ja, någon gång måste ju första torsken komma, så varför inte mot Almtuna. Släpp den här skitmatchen, blicken framåt. Inte mycket att ta med sig av den här matchen.
farmarlag eller inte, Öhrstedt var iaf den sämste av Backarna i Almtuna, syns hur mycket Ragnarsson behöver, Almtuna lever mycket på sin 1:a kedja! Satt öhrstedt vad 4 - 5 ggr idag på Botbänken??
Ush kan bara konstatera att det är bra mycket roligare att se på matcherna i Borlänge ishall än att se dagens match på Tvn. Jag kan inte fatta hur man kan ta in spelare som nr Persson , Eneqvist för att inte ta backuppsättningen!! Tur att man inte är Leksing för då skulle jag vara orolig!!
mattias - 74: Österby verkar ha en signerad plats i Almtuna båset. Jag förstod direkt att matchen skulle bli en parodi på hockey när "Rättskiparen Kotewski" skulle döma...
Karlberg gör 2 mål för vårat Leksand..
Ragnarsson gör 1 mål för Almtuna..
Herman får sitt första matchstraff?
Vad tippar ni ?