Leksands IF

26645 inlägg · 1367 ämnen

Forum

« · 2163402 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Säsongen 2020-2021
hockey_21: Ja tror du det är en slump att det bara är bottenlagen som får corona gång på gång? Känns ganska klart att dom bara vill stänga ligan iallafall Brynäs som klagar överlägset mest av alla.
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Jalapeno: Vad fan håller lagen i shl på med? Känns som det är coronautbrott i något lag varenda omgång. Allsvenskan och sdhl har klarat av att spela sina serier klart utan några som helst problem.

Dessutom snacket om sportslig orättvisa och viljan att stänga serien för nedflyttning, har aldrig hört kristianstad, väsby eller oss för den delen, pratat om det.
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
mattias - 74: Nu har Malmö fått nya fall av corona. Det som irriterar mest är att dom enda lagen som blir skadade av detta är alla lag som inte fått corona 5 gånger och inte ligger 5 matcher efter. Brynäs, Oskars och Malmö gynnas för att dom har misskött sig.

Även Leksand börjar hamna efter nu i matcher då Malmö ställt in 2 matcher emot Leksand (samma match 2 gånger) och Oskarshamn har ställt in 1 match emot oss.
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Signature:
Jag tror HV absolut inte vill möta IKO, för utgår ifrån att det är relativt klart att HV kvalar. Håller med IKO tycker jag lyckats rätt bra med sitt lagbygge men har lite mindre resurser, medan de andra inte riktigt fått ihop det.
Kommentera


Sv: Säsongen 2020-2021
Jalapeno: Du kan ha rätt men kan mycket väl bli BIF istället för IKO. Väl i ett kval så tror jag att IKO klarar sig. Dom känns kyligare och tyngre/ tätare än det andra lagen.
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
mattias - 74: Jävlar vilken konstig match :/

Leksand är katastrof ända till Djurgården gör 4-2 (även trots vi lyckades göra 2 baljor) Dåliga pass, många onödiga utvisningar och katastrof i BP.

Efter 4-2 målet så händer nånting, Antingen blir Djurgården passiva eller så vaknar Leksand och spelar ganska bra hockey resten av matchen. Eloge till Leksand för att dom kunde komma tillbaks från den katastrofala starten.

Vi får vara nöjda med 2 pinnar idag för vi förtjäna verkligen inte 3.

Nu är frågan vad hände med Camper och hur länge blir han och Zacke borta?
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Jobbocop: Vi har ett till på torsdag att se fram emot och sen tror jag att ni kommer lösa det på ett eller annat sätt. Tror det blir HV mot IKO i kval. :)
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Tack för alla derbyn kanske syns 2038
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
mattias - 74: Vi var ruskigt dåliga innan matchstraffet också. Vi måste fixa våra special teams.
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Nooky:

nej det var en olycklig kollision
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Jalapeno:

Matchstraffet verkar bli avgörande men det är inte över förrän det gått 60 min ;)
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
mattias - 74: ah okey, vilken tur att kunde komma tillbaka iaf! kan vara svårt med knä emot knä bedömningar , för jag gissar väl på att han inte gjorde någon rörelse med knäet?
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
mattias - 74: Leksand skämmer ut sig nu.
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Nooky:

Han är tillbaks på isen

En kollision med en DIF spelare med knäna som gav 2 min korrekt dömt.
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
mattias - 74: sen läste jag något om att Ahnlöv blev skadad vad hände med honom?
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Nooky:

Nej han har inte varit avstängd denna säsongen, kommer inte ihåg hur det var i fjol..

Blir nog 3 -4 matcher, väldigt onödigt.
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
mattias - 74: Den var ful men tycker även djurgården spelaren hukar sig och sätter sig i en dålig situation. Gissar på 3 matcher.
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
mattias - 74: har bara kollat på nån repris på den tackligen, tycker den är väldigt onödig utav Zacke att genomföra .. men sen kan man tycka o tänka om hur den andra parten agerade i det hela med, men tacklaren har det större ansvaret och jag tycker inte han visar så stor respekt där.

men jag tror att det kommer bli 2-3 Matchers avstängning för han är väl ingen som har blivit avstängd tidigare i år?
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Jalapeno:

Hur många matcher får Zackrisson? Riktigt ful den där
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Signature: finns inga spöken alla dessa "aldrig vunnit där på x antal matcher" kan summeras till att vi har varit dåliga i 20 år och nu är vi inte det så idag vinner vi :)
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Jalapeno: Nu är det dax att skrämma bort Hovet DIF spöket. Då behöver vi förbättra ganska mycket jmf med senaste matchen. Skulle vara bra med en 6:e plats när det ska summeras om några v.
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
mattias - 74: Han fick game missconduct efter slutsignalen men han är inte avstängd så han spelar idag om jag förstått det rätt. Carter Ashtons avstängning har gått ut nu så han bör vara tillbaks idag.
Kommentera


Sv: Säsongen 2020-2021
mattias - 74: Själin klar för 2 år till. Väldigt förväntat då det är en logisk förlängning från bådas håll. Nu får vi hoppas att Själin fortsätter utvecklas lika mycket som han gjort i år.
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
mattias - 74: Leksand, Färjestad och Frölunda ... känns som fördel LIF till kvartsfinal även om FBK är närmaste utmanare. Frölunda tror jag kommer hamna i play in om inte Roger kan vända trenden.
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Jalapeno:

Hmm 🤔

Brynäs bjuder tydligen leksand på typ alla målen igår ;)
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
mattias - 74: Här är dom bästa spelarna idag enligt statistiken.
Uppladdat:

450x300-leksand-1.jpgleksand-1.jpg

Kommentera


Sv: Säsongen 2020-2021
mattias - 74: Håller inte med om att heineman en av dom bästa idag (förutom målet). Då tycker jag Hrivik var bättre men du kanske inte nämner han då det är det normala xD
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Jalapeno:

2a perioden är ju Brynäs mycket bättre än oss. Sedan är det tycker jag en solklar utvisning på en Leksing innan Hrivik gör 3-4 men Erssons minst sagt svajiga målvaktspel och Bynäs slarv i egna zonen gör att vi vinner men tycker inte heller det är så kul när det blir såhär spännande ;)

Rödin är bäst i Brynäs tycket jag tillsammans med Danielsson och Palve.

Bäst i Leksand är Heinman och Camper.
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Jalapeno:
Helt otroligt Brynäs hade allting med sig inför och under matchen.

1. Dom "fick" corona som gynnade dom så att dom fick tillbaks alla sina spelare som var skadade/sjuka. Vi däremot hade fortfarande 2 utav våra 4 bästa forwards (men även fler) borta.

Dom fick spela en match innan denna så att dom var i bättre matchform än oss.

Dom hade alla domslut med sig. (förutom dom självklara som målet)

Allt detta men dom kunde ändå inte vinna emot storebror Leksand xD

Ska man var kritiska emot Leksand så är jag så jävla trött på att bli nervös i slut minuterna. Vi är helt inkapabla till att hålla en 2 eller fler mål ledning. Det ska alltid bli 1 målskillnad när det är 2 minuter kvar. Jag börjar tro att det är någon mentalt i Leksand att inte kunna stänga matcher då det har hänt för många gånger för att det ska va en slump.
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
mattias - 74: Jaha den sportsliga rättvisan som PA tycker är så viktig finns inte riktigt där idag men som
tur är så har Brynäs oftast inte psyke för att vinna derbyn mot oss så jag gissar på 3p till oss ändå.
Kommentera



Sv: Säsongen 2020-2021
mattias - 74: Det är bara en bonus om dom inte gör det =)
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Jalapeno

Lindbäck skulle va smaka mumma men tror inte Brynäs supportar skulle uppskatta den övergången speciellt mycket 😂😂😂
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Signature: Vetefan om Bartosak kan ta en förstaspade i SHL. Han verkar ha spelat bra i Finland men som vi vet så är SHL snäppet vassare idag. Hade mer än gärna haft han som andraspade istället för Brage dock och sen ha nån i samma klass eller bättre som första så man har 2 målvakter som kan spela istället för en som i år. Det hade varit en stor chansning att ha Bartosak som ensam målvakt då han är oprövad i SHL men vem vet han kanske gör succe.
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Jalapeno: skulle nog påstå att Bartosak kan vara mer realistisk.
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Gjorde en snabb koll på vilka målvakter som är tillgängliga nästa säsong.

Adam Reideborn - www.eliteprospects.com/player/10382/adam-reideborn

Lars Johansson - www.eliteprospects.com/player/4386/lars-johansson

Anders Lindbäck - www.eliteprospects.com/player/3769/anders-lindback

Patrik Bartosak - www.eliteprospects.com/player/100479/patrik-bartosak

Vissa är orealistiska då dom presterar på hög nivå i KHL men vem vet dom kanske vill hem till Sverige =)

Skulle säga att Lars Johansson är mest realistisk då han är från Dalarna och är 33 år så det kanske är dags att vända hem.
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Juvonen klar för KHL.

Första bakslaget till nästa års lagbygge. Kommer bli otroligt svårt att få ihop ett över medel målvaktspar till nästa säsong nu då det alltid är en gamble när man får in en ny målvakt och även om vi lyckas med den värvningen så är Brage inte rätt man för andraspaden enligt mig.

Ifall Leksand vill ha ett över medel målvaktspar till nästa säsong tror jag man behöver värva två målvakter till nästa säsong och sen måste man träffa rätt på båda också.

Tror tyvärr dock att man kommer landa i en ny målvakt och sen Brage som andraspade då Brage redan har kontrakt till nästa år.
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
mattias - 74:
Fantastiska nyheter på alla spelare på skadelistan

– Det är ingen fara med Jon Knuts och Jonas Ahnelöv. De är med och kör som vanligt, säger Thomas Johansson.

– Oskar Lang har varit sjuk och är snart på benen, så det ser ljust ut.

Calle Själin ådrog sig en axelskada mot Linköping den 16 februari och har missat de tre senaste matcherna. Nu är han tillbaka.
– Han är med och kör för fullt på is så det ska inte vara några bekymmer.

– Det börjar närma sig för Peter också. Han är med och kör på is. Det handlar om att öka intensiteten successivt och se hur han svarar på det. Vi får se hur han mår efter den här veckan. Men det ser ljust ut där också.

Backen Johan Fransson återhämtar sig från sin ljumskoperation som genomfördes 5 februari. Hans status är desto svårare att ge klara besked om.
– Jag vet inte exakt, men räkna bort honom de närmsta två veckorna i alla fall. Vi hoppas att han är tillbaka om tre veckor. Svårt att säga exakta datum, det kan ju gå lite snabbare än förväntat, säger Thomas Johansson.

Vi får väl tacka Brynäs och Oskarshamn för deras pissiga Corona hantering =)
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
mattias - 74:
Tredje förlängningen på tre dagar om jag inte har fel.

Tror det är en prisvärd förlängning med potential att ta ytterligare kliv kommande säsonger.
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Jalapeno: Jag kan hålla med om att ”nya” lag från allsvenskan behövs och ska ges chansen. Det är bara roligt för ligan. Dock innebär inte det att klassiska lag inte förtjänar sin plats. Men ”under dog” stämpeln tror jag inte på. Möjligen förstår jag att LIF känner det i förhållande till BIF och utifrån tidigare säsonger. Kolla på Rbk som hade det tufft för ett antal säsonger sedan men som fick in rätt tränare med mentalitet, en bra organisation och spelare. Det handlar om klubbens inställning till sin verksamhet. Likaså Örebro har gjort en resa från botten av ligan och även Oskars gör det bra i år. Jag ser dock ändå att det är viktigt för varumärket SHL att exempelvis HV och BIF är kvar i ligan.
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Nooky:

Fast jag har många vänner som är leksingar som absolut inte är dryga

Sedan finns dom såklart även hos oss precis som i alla andra lag med 👍🏻
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
mattias - 74: Tycker dom flesta leksingarna är bara allmänt jobbiga och dryga med undantag dig då Mattias! dom borde se hur du bete dig och ta med sig det.
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Nooky: Tror du missade min poäng. Vad jag menar är att jag hellre ser lag som Modo, Timrå, Örebro och Rögle (och flera andra) göra bra då dessa klubbar har haft tuffa tider i modern tid.

Den åsikten har 0% med att Leksand går bra i år och jag hade tyckt lika om vi varit i HA så jag vet inte vart du fick det ifrån.

Sen behöver inte du hålla med mig om att man hellre ser "underdogs" gå bra än lag som aldrig åkt ur SHL på 45 år.
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Nooky:

Ser hellre att Oskarshamn och Linköping åker ur

Lag som ex Brynäs och DIF skall såklart vara kvar i SHL pga att det är 2 klassiska lag och dessutom har de en lång och gedigen hockeyhistoria.

Många leksingar njuter säkert över Brynäs usla säsong och Brynäsarna har nog känt likadant när leksand har åkt jojo genom SHL och allsvenskan de senaste 10-15 åren

Tycker många leksingar saknat ödmjukhet men samtidigt måste vi få ha lite hybris med tanke på hur bra det faktiskt går just nu ;)
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Jalapeno: Jösses, " Förtjänar " minst 3 år i HA? bara för ni är ett lag som kommer upp och ner hela tiden betyder det inte att alla andra lag " förtjänar " att hamna där nere. Ni gör en bra säsong på över 20 år i högsta ligan och tror att ni är typ några kungar för det?

snacka om inte vara ödmjuk öht.
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Jalapeno: HV behövs i SHL då de tillhör lagen som historiskt har lång elitserie tradition och framgångar. LHC har jag ingen uppfattning om.
Kommentera

« · 2163402 · »