Jag tycker att Leksand och Mora kan gå ihop och billda en stor klubb i stället. Då skulle ni ju kunna ta namnet Knätoffs alliansen, nä ni får ursäkta mig men jag tycker inte att ni har nått i Elitserien att göra låt i stället Brynäs och Skellefteå gå upp kan ni köra vidare som MORAS farmar lag.
kallemannen: det är det lite udda skelleftiska lynnet som tittar fram. inget farligt. inget att oroa sig för.
Skulle nu Leksand helt oförtjänt lömskt lyckas stjäla en ES-plats (sett med SAIK-ögon), som redan var bokad, betalt och uthämtad - så kommer ni kölhalas i nio månader av bittra skellefte-fans. Dock kommer man glömma oförätten den dag som det börjar se ut som om det skulle kunna bli ES säsongen därefter. Allt går i cykler där uppe.
1. Leksands IF 16p +12 2. Brynäs IF 16p +8 3. Skellefteå AIK 13p +3 4. Malmö Redhawks 11p +3 5. IK Nyköping HC 10p -6 6. IK Oskarshamn 3p -20
Detta innebär att Leksand och Brynäs behöver 2 p vardera p sön för att säkra kontraktet nästa säsong. Vinner Skellefteå samt som Leksand förlorar ser ni ju själva vad som händer, då är det 3 lag på 16 p igen :( Tar Brynäs 1 på mot Skellefteå hamnar Saik på 15 brynäs på 17, man kan vrida och vända hur man vill!!!
Men nog blir det väl Lekand och Brynäs som tar de 2 platserna? Nåt annat är inte troligt efter att ha sett Malmö Skellefteå igår, Tror att Skellefteås interna turbulens fick större prpoportioner än vad det egentligen behövde.
Hinz lilla snedsteg skall inte göra så laget klappar ihop, det är väl de vanliga Es nerverna som spökar igen!! tycker faktikst inte synd om dem heller, de skulle ju ha tagit time out och bytt målis vid 2 eller 3-0
mattias - 74: Skön vinst. Grymt bra att hedberg fick hålla en nolla i den här kvalserien. En till sak som är väldigt beundransvärd är att INGA misstag gjordes =). Helt otroligt. Vad hände med SAIK?. Har dom tagit efter en viss spelare och haft i starka drycker i flaskorna? Elitserien here we come!
Ruskigt nära...3-0 till Malmö är ju ett drömresultat, gäller bara att vi kan få in ett par puckar till, jag vill inte ha en nervpers senare i kväll tack!
mattias - 74: Förvisso får leksand bära ett rejält tilltaget favoritskap inför kvällens drabbning, men jag skulle nog ge IKO något bättre odds än en 23-miljonersvinst ändå ;-)
Falahk: Joodå, visst blir det enkelt. Stärkta av något tursamma men ack så viktiga segern mot Mif så blir OIK inga problem, gäller bara att göra mål tidigt. Sen så kan vi ju bara inte förlora sista matchen i Isstadion, fan, hur skulle det kännas?? Avslutningsmatch i hallen med förlust mot NH??? Nej, tror nog spelarna inser vad som förväntas göras av dem...
inte bara tur :p, i föra matchen blev det 1-1 så jag trode det skulle bli gämt men med lite mer mål, sen är LIF vasare när det kommer till att trycka dit pucken så 3-2 var troligt, sen brukar man peta in extra målet i öpen kasse så 4-2........
maki: haha... jag lovar att du får 1000 Kr av mig om allt detdär stämmer med att Pär Mikaelsson gör självmål och att trent Hunter blir skadad i uppvärmningen :p
Mitt hjärta säger vinst mot Osk och nyk men hjärnan säger förlust mot nyk hoppas inte Leksand "slappnar av" bara för att dom har "enkla" matcher kvar vilket Leksand är väldigt duktiga på... men som sagt osk seger Nyk förlust :S Bif vinst :D. Visst har det snackats mkt om att Saik är så nervösa OSV men i mina ögon är det bara skitsnack om saik inte kommer upp i es är det inte pga att dom va nervösa bara för att Hirz inte spelar imorgon blir dom inte nervösa, Och en förlust mot Nyköping tror dom är tillräckligt rutinerade för att glömma det . Nae dom fixar detta Lif Saik i ES nästasäsong :D varför jag inte tror på Bif är för att jag redan från början sa att dom inte klarar detta fick bara en känsla och den litar jag på. + att jag får 20 kr om Leksand går upp o Brynäs inte :)
Nu ser det riktigt bra ut, elitserien är nära. Jag vågade visserligen inte se matchen LIF-Mif (pallade inte helt enkelt), men skönt att kunna ta 3 poäng trots dåligt spel. Imorgon e det Oskarshamn, sedan Nyköping. 6p borde räcka till elitserien.
Omg.8 Mif -Skellefteå 1 Mif griper sista halmstrået mot ett sällan så nervöst skådat SAIK. Pär Mikaelsson gör självmål. Nyköping-Brynäs 2 Brynäs på gång nu, Nyköping skulle kunna plocka poäng men Trent Hunter blir skadad på uppvärmningen så Nyköping rasar ihop totalt och kommer inte in i anfallszon. Oskarshamn-Leksand 2 Ska inte vara några problem, Ryder gör 2 mål och Hedberg lyfter in 5-2 i öppen kasse.
mattias - 74: Backlund... visst han är sämre har ingen rutin men och??? tycker inte Hedberg visar att han är bättre eller att han har mer rutin :S Annar kan vi sätta in Natalya Trunova :p hon rädda 52 skott utan att släppa in något på 2 peridoder efter hela matchen hade hon räddad 71 av 76 skott det är inte illa vissligen damhockey men mkt imponerande
Är du från vettet? Absolut inte. Låt Hedberg stå de matcher som är kvar. han har ju visat att han kan vara bra men igår sviktade han rejält, mer än vanligt ;)
Leksand4Life: Nu när matchen är över måste jag ändå ge Johan lite beröm han spela riktigt bra som sista 3 min. Men tycker fortfarande att dom ska byta ut honom han släpper för många returer på enkla skott o passar helt fel tror han gjorde det 3 gånger under matchen...
Falahk: Nu är jag så jävla trött på hedberg!! vilken jävla tavla 1-1 målet va det ska han ta. det är ingen tvivel om att Hedberg är bättre "på pappret" men jag börjar fan undra... håller fast vid mitt beslut BYT UT HONOM!!!! även att backar visa mer ansvar.
mattias - 74: Det finns inte så mycket att diskutera, överanalys och antaganden gör att vi bara hamnar i nån sorts domedagsspiral där alla bör avgå eller att vi spelar i HA nästa säsong (Hänt ofta i andra forum här på HS).
Timrå är väl alltid lika roliga att vinna mot ;)