Leksands IF

SHL · 27332 inlägg · 1368 ämnen
« · 532474 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Leksand Malmö!!
1-0 bulion!!!!!

Sv: Framtidspelaren?
Leksand4Life:

hedberg har spelat nedrans ojömt, men han är fortfarande bättre än backlund(som jag anser bör ha spelat i alsvenskan sesongen 03/04)

sen också om man släper in 4 mål i box play kan man fan undra var backarna står.......målvakterna och backarna måste bli bättre anars krävs ränsning i leden till nästa sesong

mattias - 74:
Jag tippar 3-2. Förhoppningsvis så är Leksand något mer taggade.

Aldrig att Leksand kommer att vinna..

mattias - 74:

tippar också seger men med 4-2 efter mål i tom kasse

wille: 3-2

wille: 3-2

mattias - 74: Ärligt talat så tror jag inte ni vinner ikväll. Om det finns ett lag i KS som alla vill slå så är det er. Det kommer Malmö visa att man vill ikväll.

Tips: 2-4

Leksand Malmö!!
Ikväll tar vi 3 nya poäng mot ett i Praktiken avsågat Malmö IF!!

Tips: 5-2

mattias - 74: Ja det är helt klart att Hedberg är bättre men han har inte spelat bra tycker jag... och efter som att det inte verkar som att han bättrar sig så kan man lika bra testa. Men visst jag förstår att du reagerar på dethär sättet. Det är en ganska konstig idee

mattias - 74: Det tror jag med....Backe vill nog va förstemålis så han drar nog till nån allsvensk mindre klubb som tror på han ....kanske skellefteå ? ;)

Leksand4Life:

Hedberg skall stå om du frågar mig, han är hästlängder bättre än backlund, dessutom lär väl Backe försvinna till nästa år!!

p j davydjoos: Det står längre ner i ett annat inlägg att det kan va försvaret också. Men jag har väll sett Hedberg spela flera gånger... och jag har sett Dunham visst får han mkt hjälp av sina backar men han är ändå han som håller 0:an i slutändan

Leksand4Life: Så - mål i baken är endast en målvakts fel? Samt en match där man nollar motståndarna så var det enbart målvakten som var grym och jämn?

mattias - 74: Asså inse du kan lägga ner det där. Du kanske tycker att Hedberg håller samma klass som Dunham? Hedberg är för ojämn när man släpper in 4 mål på 17 skott då är det illa. Jag tycker inte Hedberg har imponerat så mkt 1-2 matcher tycker jag att han har spelat ganska bra men bara 1 match då han va riktigt bra... Men visst jag håller med om att sätta in backlund är ganska sjukt.. men jag är desperat ffs mitt förtroende för Hedberg sjunker mer o mer. Helt enkelt tycker jag inte han håller klassen han kan bättre men när ska han lyfta oss mot ES?? i såfall är det dags att han storspelare lite. Titta på Dunham han har hållt 3 nollor. Din ide om att bänka Persson va inte heller specielt bra.... han har gjort 1 mål o 3 assist på 2 matcher men men. så om inte Hedberg bättrar sig nästa match måste någon göras!!. jag är trött på att dom får en ledning o sen kan dom inte hålla den!! det är så typiskt Leksand.

Sv: Ny Lirare ? :)
mattias - 74: aa smart :p

mattias - 74:

Dommaren var ett Aprilskämt!

Leksand4Life:

Men herregud, skall vi sätta in backlund? Är du från vettet? Skall vi ta fram kulramen nästa match? Johan kommer att växa mot Malmö spikar han igen!

Leksand4Life:

Har du tänkt på att det kanske är ett aprilskämt ;)

Glädje i onsdags,sorg idag.Vi har häng på er.

Db_04: Men hur svårt är det att göra mål i Japanska ligan då?? det kan vilken spelare som helst göra i den ligan, för det är ju inte direkt någon superliga

Svella: Hedberg? 4 insläppta på 17 skott? nu är det dags att sätta in backlund? o ge honom en chans för jag tycker att Hedberg är allt för ojämn ibland är han riktigt ra o bland riktigt dålig sen vet jag ju inte om det va försvarets fel... men men tycker att man borde pröva att byta. Jag vet att det är det värsta man kan göra... Men jag tycker det är värt ett försök

Db_04: Dom är inte bättre .

Ny Lirare ? :)
Uno Lirpa klar för Leksand inför nästa säsong .....

Leksand förstärker laget inför kommande säsong. Tjecken Uno Lirpa kommer närmast från den japanska ligan där han spelat i storklubben Yamamoto Kuzomiyatas.

Han har gjort sig mest känd som en spelare som kan spela i alla positioner i laget. Han började säsongen i den japanska ligan som målvakt, agerade massör under en kortare period då han var skadad men har efter det öst in mål i sin nya position som hårdför center i Yamamoto Kuzomiyatas.

Uno är för övrigt den första massören i japanska ligan som blivit utvisad för en spearing. Händelsen utspelade sig i en derbymatch mot de bittra fienderna Morazocki Janizomos. Uno grep tag i en klubba och spearade där en motsåndare från spelarbåset

Och till sist tänk inte på dagens datum!

Leksand4Life: Ja vette fan....antingen är dom bara kassa eller så blir dom så glada när dom leder så att dom glömmer bort att dom måste fortsätta lira

Db_04: Asså varför har Leksand så jävla svårt att hålla en ledning?? från
0-2 till 3-2 vad fan är felet? Det har alltid varit så för Leksand... Är det bara jag som kommer ihåg Leksand-Frölund för 2 år sen när leksand lede med typ 7-0 och på 1 period vände VF och gjorde 7-7 när det va 0.08 sekunder kvar av matchen o vann sen i förlängnigen. då höll jag på att kasta ut tv:n o samma jävla problem finns fortfarande kvar vad är felet? backar dom hem för mkt o blir passiva? kan någon svara mig på detta???

Leksand4Life: jag håller med dig... Hedlund passar då inte med Ryder & Challe

Framtidspelaren?
Dom skrev en väldigt intressant atikel i sportbladet igår, Det handla om Leksands minst betalda spelare nämligen Jesper Ollas. Den killen har verkligen en framtid tycker att Pirro ska sätta in Ollas i Ryder o Karlberg kedjan. Dom har spelat ihop och det gick riktigt bra tycker jag.Så Pirro Satsa på Ollas nu!! och låt honom utvecklas

Sv: Mer Vilja TACK!!!
mattias - 74: Wow 1 match du kan ju inte döma en spelare på en match, alla spelare har väl en dålig dag då dom inte är focuserade. Jag håller med att han va dålig mot Nyköping men varför skulle pirro bänka honom??? däremot kan han bänka Fredrik Svensson visst han kan smälla på men han kan inte åka han är döö seg

Sv: Leksand förstärker.
Metal Guru: kassaste aprilskämtet hitills

Leksand förstärker.
Aj då. Nu börjar ni karva hos oss.

nyz:

Tycker jag också, inte bir det bättre av att timrå rycker i honom också, Hoppas Verkligen Leksnad klarar sig till es för jag vill inte bli av med honom, det finns så oerhört mycket ishockey i den karln.

mattias - 74: Kan man iofs tycka om Ryder med... inte för inte han kallas Easy-Ryder, juh.

Pajen var outstanding igår. Var bra tidigare i höstas när han fick spela tillsammans med Ryder, men har haft en riktig svacka alldeles för länge. Skönt att det lossnat för honom nu!

Leksand4Life:

Ja men mot Nyköping var han allt annat än bra och åkte mest omkring soim en primadonna på isen !!

Leksand4Life: Så sant så.... men jag tror han rör på sig efter denna säsong :)

mattias - 74: Asså vad fan är felet? Niklas persson är en av Leksands bästa spelare enligt mig han kanske inte haft den bästa säsongen i år men förra säsongen levde vi typ bara på honom. och titta bara igår gjorde han 3 assist o spela riktigt bra

Sv: Halva serien avklarad!!
mattias - 74: Jo ja tycker Pirro borde bli lite mer aktiv i coachningen.....Tycker kedjorna funkade bra igår men mot NH90 vare inte bra....

Halva serien avklarad!!
Halva serien är nu avklarad och Leksand har en 2:a plats på samma p som Skellefteå som dock har bättre målskillnad! Imorgon möts lagen i Skellefteå och av tidigare möten att döma får väl saik vara favorit men Leksand är ju enda laget som inte förlorat. Matchen kommer bli oerhört tuff och kanske grinig på vissa håll!

Hedberg blir ju bättre och bättre för varje match men han släpper fortfarande lite mycket returer. Ryder har gjort mål i viktiga lägen och kan han fortsätta näta går detta vägen!

Tips: 2-4

Sv: Måstematch!!!
Db_04:

Notera smileyn ;)

mattias - 74: elitnivå ? division 4??? :P

_xXx_:

Inte på nyköping inte, han var totalt oinspirerad och verkade mest åka och tänka på annat men igår var han desto bättre ;)

Bafucin:

Jo spelar man innebandy på elitnivå får man prioritera ;)

mattias - 74: haaaaah* bänka persson ? han va ju en av de bästa spelarna på plan

Sv: Härligt Leksand!!!
kallemannen: va en härlig seger.....mot ett inte alls välspelande brynäs.... och Johan Hedberg gjorde några fina räddningar...+ nån groda :)

Härligt Leksand!!!
YEAH!!!. Så ska det se ut. Blev lite orolig när det numera traditionella felpasset i egen zon som blir mål i motsatt riktning inträffade i tredje. Men sen så blev det daladans helavägen hem =).
Trumma på så klarar vi av det här!

Hej
Jag hoppas ni går upp till elitserien igen ni platsar bättre där än skellefteå

tack för mej

mattias - 74: Stanna du hemma med gott samvete ifrån träningen. Du kan väl inte missa en sån match?

Måstematch!!!
Det talas om måstematcher i viktiga lägen i hockey och den ikväll är onekligen en sådan mellan Leksand och Brynäs! Brynäs repade mot sedan och vann över Skellefteå efter en mindre bra insats mot Nyköping i matchen innan! Leksand däremot är obesegrade i ks hittills och jag tror trenden håller i sig, fullsatt i hallen och matchen med stort M ikväll!!

Blir tätt och tufft men jag tror Lekand vinner med 3-1

Ollas och Ryder delar på målskörden ryder gör 2 ;)

Matchen sänds på sportexpressen med start kl 1845. Synd att man skall träna men sådant är livet!

Swordster:

Skulle då inte förvåna mig om han väljer at lämna Leksand ifall inte Leksand klarar avencemanget till es, men då kan ni frå Fredrik Svensson också ;)

« · 532474 · »