Leksands IF

26645 inlägg · 1367 ämnen

Forum

« · 89740 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Ulf Dahlén
Ulf Dahlen tror jag stannar kvar i nhl nån säsong till sen tror jag han kommer tillbaka till hv71 efter att han själv sagt i en intervju att han vill avsluta säsongen i en klubb han har hjärta i...
så Leksand tror jag inte han kommer till men man får juh alltid hoppas...
Kommentera

Sv: Ulf Dahlén
Rodge: å vart ska han då?
Kommentera

Sv: Ulf Dahlén
hgus4300: Sluta dröm...Ulf Dahlén kommer inte att gå till Leksand! Så släpp det nu...
Kommentera

Rotbert Nillson
JAg har ju alldrig Sett han spela och undrar bara om han
är så lovande som det sägs att han är ? Vore ju kul om han
skulle bli nästa zetterberg eller bättre ! Skule ju inte skada
med en riktig profil i åres elitserie (Bara han inte spelar allt för bra mot Brynäs hehe)
Kommentera

Sv: Ulf Dahlén
Dalastark:

Vi får verkligen hoppas att Leksand har råd med Dahlén om han vill komma till oss. sen är det ju viktigt att ha koll på ekonomin så att det inte går som det gick med VIK.

Mål man drömmer om ju slutspel men det viktigaste är ju att man slipper kvalserien.

fan vad det är skönt att vara Leksing
Kommentera

Sv: Snart är VM över!
nyz:
Dusan Milo är på väg till Modo. Bara att hoppas att Dahlén drar på sig en modotröja också :-)
Kommentera

Sv: Ulf Dahlén
LeinaD:

Frågan är om vi har råd... Men vi får väl hoppas in i det sista. Jag tycker dock vi har ett på papperet tillräkligt bra lag för att slippa undan de två sista platserna. Några andra mål har då inte jag inför den här säsongen
Kommentera

Ulf Dahlén
Ja, vad säjer man. Om man skulle tro vad som skrivs i AB idag så kan ni ju ganska stora förhoppningar om att Dahlén spelar med er nästa säsong. Polare med både sportchef och vd, dessa har även haft kontakt med honom under 2 års tid.
Visst, det är bara spekulationer men ni ligger väldigt bra till!
Kommentera

Snart är VM över!
Om ett par dagar får alla vi som otåligt väntar på nyförvärv besked...
Blir det nån Ulf Dahlén i Leksand eller väljer han Timrå alt. HV71?
Vad menade Håkan Södergren med att Slovaken Milo kanske skulle spela i ett mellansvenskt lag? (Leksand???)
Får vi nya Finnar i laget?

Snart vet vi!
Kommentera

Sv: Christer Olsson klar
Olsson är en grym värvning, och har gjort mycket nytta i många år för vårat Brynäs, nu får lillebror också hjälp av hans tjänster.. =D
Kommentera

Christer Olsson klar
Nu är Olsson skrivit på. Maskens kommentar:

En oerhört rutinerad och stabilt back, han har gjort 106 a-lanskamper och hade förmodligen spelat vm just nu om han inte tackat nej.

.Skridskostark och rejäl back med bra skott. Kommer tillföra oerhört mycket vad det gäller rutin och styrka. Han kan även vara lite elak i sitt spel.

Även en bra kille vid sidan av plan, kommer passa bra in i vårat gäng.
Kommentera

C.O till Leksand?
Hoppas på Christer Olsson! En back med kapacitet. I början av det glada 90-talet gjorde jag lumpen med C.Olsson och Ronnie Sundin, som då kamperade ihop som backpar i m*ra IK. Dom är alltså goda vänner (var då iaf) och får vi Christer så... Tyvärr verkar Sundin ha funnit sig tillrätta i Gbg och håller på att bygga hus. Men nog hade det varit ett backpar för LIF!
Kommentera

Sv: MORA FOR EVER
bajenmattias: Men gullet,tror du inte på din älskling, Dale`n ska ju till Timrå!!!!
Kommentera

Sv: Bisset på ingång
Dalastark:

Hmm, ser vi ett fall för hela systemet med utb.bidrag i annalkande här? Klar hjältestatus om han verkligen skulle dra det här till domstol.

Isf säger jag: Heja Leksand och mannen som stal vårt guld!
Kommentera

Bisset på ingång
Enligt Aftonbladet (så ta det med en nypa salt) så är Leksand intreserad av Bisset enbart om vi får honom gratis. Bisset är också intreserad av att komma hit å lira, och han är bered att dra Brynäs IF inför domstol om dom inte släpper honom.

Brynäs är med andra ord på god väg att tvinga Bisset att lägga av, ingen vill köpa honom för de 400.000 som Brynäs begär och dom vill inte ha honom kvar, och ändå vägrar de släppa honom.

Personligen tror jag att Bisset skulle passa bra i första kedjan med #13 och #17, plus att han är lite med def.jobbande än vad Loppan var. Karln har ju trotts allt rutin av att göra mål på elitseriemålvakter, och vi såg ju hur osynlig #10 blev när motståndet blev bättre i Kvalserien...
Kommentera

Sv: Jimmy Danielsson
Nike89: Håller absolut inte i Elitserien, tror han kan bli bra för sundsvall iaf, han håller nog till av mitten av superallsvenskan iaf.

Jag kan inte precis se några sidor av honom, förutom att han känns rätt så liten ?
Kommentera

Jimmy Danielsson
Eran målvakt den här säsongen Jimmy Danielsson kommer nästa säsong spela med mitt favoritlag Sundsvall Hockey i Norra Allsvenskan.Så jag skulle bli mycket tacksam om nån kunde skriva lite om honom.
Kommentera

Sv: Hans Lodin!!
Håller verkligen med bajenmattaias
Var så glad när Lodin försvann förra gången så är han tillbaka 3 år äldre känns inte allt för kul .

Sen är det ledsamt att Leksand inte vill ha ARTISTEN Sami Ahlberg
kvar verkar som LIF bara vill ha krigare nästa år
Kommentera

Sv: Leksand
chohoo:

Vänta du tills VM är över... Då rasslar spelarna in som "Berka" berättade att "Masken" håller på att inhandla.

I höst blir det åka av!
Kommentera

Leksand
Tittade på eran nuvarande trupp, och det var inte mycke...
Med de spelare ni värvat än så länge så verkar det som att ni tror att eran "rutin" kommer hålla er kvar i elitserien...
Det är ändå spelarna på isen som avgör. Vi ses till hösten!!!

Forza Cluben
Kommentera

Sv: MORA FOR EVER
moiko:Nej inte direkt men...Gissar på att du är nån TIKare moiko!
Kommentera

Sv: MORA FOR EVER
Nike89: och du har förståss full koll på vilka lule visar intresse för
Kommentera

Sv: MORA FOR EVER
NallePhu:Skulle inte tro det!Luleå har ju inte ens visat intresse för Ulf Dahlén,Så varför skulle han bara välja Luleå utan vidare?Liksom jag tror inte att han bara ringer och säger att han mer än gärna spelar med Luleå!
Kommentera

Sv: Hans Lodin!!
näru lillen, där tror jag du har fel.

Lodde har alltid varit stabil och kommer nog vara så framöver, en liten lagpappa.

Jag tror och hopps att han kommer överraska de flesta i år
Kommentera

Hans Lodin!!
Hur fan kan Leksand köpa tillbaka Hans Lodin! Han var ju fullkomligen urkass sist han spelade i Leksand!

Nej tacka vet jag Torbjörn Johansson, det var en back som hette duga det...

Hans Lodin är kass!
Kommentera

Sv: MORA FOR EVER
NallePhu:
Varför skulle Uffe vilja gå till Luleå?
Det var ju i HV han blev en storspelare på rejält manér..
Kommentera

Sv: Göran Hermansson klar!!
Nike89: I Göran Hermansson har ni gjort en bra värvning vill jag hävda!!! Inte en spelare som vinner skytteligorna men under de säsonger jag sett honom här i Umeå har han nästan aldrig gjort en dålig match. Det finns en anledning till att han varit kapten de senaste säsongen! Göran ger alltid 100% och en bättre tredjekedjespelare får ni inte i sverige för de pengarna...

Tror dessutom att han skulle kunna passa bra med firma Nielsen,Karlberg...skulle ge en fysisk dimension till kedjan...och kan han behålla målkänslan han haft i år så...
Kommentera

Sv: Göran Hermansson klar!!
ginola:Jag är mycket tveksam till att Göran Hermansson håller för Elitserien.När han spelade i Brynäs för några år sedan såg han mycket seg ut!Fast i Björklöven har det klart gått bättre men allmänt är det en dålig värvning!
Kommentera

Göran Hermansson klar!!
Göran Hermansson har bestämt sig för att skriva på för Leksand. Väntas bli klart inom kort!
Kommentera

Sv: MORA FOR EVER
bajenmattias: Skulle tro att Luleå ligger närmast tillhands för Uffe Dahlen!!
Kommentera

Sv: MORA FOR EVER
Om det är Nåt Elitserielag som Dahlen skall välja själv så blir det Hv 71!!!





EmmelieB:
Kommentera

Sv: MORA FOR EVER
pm9: Nej tyvärr! Han ska till Tik
Kommentera

Sv: MORA FOR EVER
lucky luke: Ulf Dalen till STARS
Kommentera

Sv: MORA FOR EVER
nyz: saxat ur Expressen Sportens SMS-service: "Leksands IF har redan förstärkt på backsidan - Sigge Svensson skall ju sluta!!" undertecknat med signaturen "Anabol Cirkus", så mycket respekt för den "legenden" alltså!?
Kommentera

Sv: MORA FOR EVER
Leksingen:

hehe...tror du man har nått val..?
Kommentera

Sv: "folkets lag" jovisst
Mif tar inget Sm guld så länge Percy Nilssom köper in halvdanna överbetalda sopor......
Titta på Färjestad och MoDo som har haft samma lag i ett par år nu! Spelarna måste trivas tillsammans och de gör de inte om de spelar med Malmö!! Det som hände 92 var rena rama turen för det var 1:a året malmö var i Elitserien! Sedan 92 och 94 har det bara gått åt helvete och ingen är gladare än jag!
Malmö är det näst värsta efter Aik!

Göran Larsson:
Kommentera

Sv: "folkets lag" jovisst
anders: Snacka skit man kan inte veta vad som händer nästa säsong.
Mif kommer inte att ta SM-guld så länge man har samma gamla spelare dom håller inte måttet.sorry.
Det måste in yngre i laget,sant så sant.
Kommentera

Sv: "folkets lag" jovisst
Nåväl, ni må vara tillbaka men med det laget ni har nu så åker ni ur. SÅ börja förstärk nu, för annars åker ni ner i kvalserien igen. Ni måste nog hitta en riktigt bra målis för de ni har nu kommer inte att hålla i elitserien.

Vad skönt det vore om ni åkte ur igen, det är nästan en skönare känsla än om MIF vann SM-guld. Men nästa år så kommer bara en av dessa två önskningar att gå igenom. Nämligen Leksands återtåg till kvalserien!!!!!!!!!!
Kommentera

"folkets lag" jovisst
ville bara välkommna leksand tillbaka till finrummet och säga förlåt för att vi körde ner det s.k. "folkets lag" i allsvenskan. men lycka till 2002/2003.
nu slipper man läsa alla dessa medlidande krönikor i tidningarna.
nej, är man inte tillräckligt bra ska man inte spela i ES. typ AIK.
Kommentera

Sv: MORA FOR EVER
Vansbro är hely oki men säter och gustafs suger fett med elefantpenis!

Nu bor man i Göteborg och här skulle alla bo :o)

Heja Leksand!

Leksingen:
Kommentera

Sv: MORA FOR EVER
bajenmattias: men grabbar, jag säger bara de....Vansbro....dit ska ni flytta, centrum i dalarna=)
Kommentera

Sv: MORA FOR EVER
Hur kan man bo i Säter över huvudtaget!

Jag flyttar hellre till Ramallah på Västbanken än jag bor i Säter...

Borlänge forever!

Sätermas:
Kommentera

Sv: MORA FOR EVER
Grattis Leksand, vi har saknat er...
Kommentera

Sv: MORA FOR EVER
Välkommen Leksand vi behöver en slagpåse.
Kommentera

Sv: MORA FOR EVER
Göran Larsson:

jahaa...varför börja jämföra Säter och Mora..ganska stor skillnad...
men jag kan iaf säga 2 talanger säter har:

Jens Jakobs och Martin Westberg.....
Kommentera

Sv: MORA FOR EVER
Sätermas:Du väx upp Mora Ik har fostrat många elitserie spelare men vad har säter att komma med.
Ja.Jag skämms att jag bor i Säter fy fan vilken byhåla!!!!!
Jag hoppas man hittar jobb på någon annan ort,för det andra så finns det ingen lag som förbjuder någon att hålla på vilket lag man vill.Din nöt.
Kommentera

Sv: MORA FOR EVER
Göran Larsson:

Hur kan du bo i Säter och hålla på mora!

Du är en skam för Säter!

----------------------------
www.tokigamasarsater.tk



..bara vinnare, överallt vinnare!
Kommentera

Sv: MORA FOR EVER
nyz: Jag håller på två lag än sen då ,Timrå i ES och Mora i AS.
Men det kanske är förbjudet eller vad,Mora Ik har fostrat många bra spelare.
Synd att Mora Ik tappar sina bästa spelare till ES annars kanske man nådde ända fram så de så.
Kommentera

Sv: MORA FOR EVER
nyz: Klart stark vändning, det kunde ha blivit en omvänd repris.
Men våran 17 åriga B- junior i målet var inte heller så tokig.

Väl mött till hösten.
Kommentera

Sv: MORA FOR EVER
Oden:
OK, jag erkänner!
Har väl blivit lite bortskämd med idel hemmasegrar under säsongen och tog därför ut segern i förskott...(ska man ju inte göra) *skäms*
Håll med om att Leksands vändning i 3:e iaf var bra.
Att alla (spelare, publik och lagledning) ville ge "Sigge" chansen att avgöra i sin sista match genom att låta Legenden spela i stort sett hela sudden endast resulterade i att han inte orkade åka ifatt Simons får man ta. Det var trots allt ytterst nära vid 4-5 tillfällen att han fick göra sitt 3:e(!) mål för säsongen... Han sköt som i fornstora da´r... fast inte med riktigt samma pricksäkerhet ;-)

8:an i taket!!!
Kommentera

« · 89740 · »