Leksands IF

26638 inlägg · 1367 ämnen

Den eviga resan mot nästa guld

« · 2251861 · » Till forumet


Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Växjö borta idag.

Hoppas på en betydligt bättre insats än senast mot DIF.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
mattias - 74: Utan MoDo inga stjärnor....
Kommentera




Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Saltmasen: Är det något specifikt som finns under ytan?
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Signature: Det har bubblat lite under ytan sedan hemma mot Timrå, prestationen har gått ner lite grann. Vi måste göra mer än bara en bra period för att kunna vinna matcher.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
mattias - 74: Plattmatch. Kändes som dom var trötta eller inte beredda att gå på 100% vilket man måste i SHL!
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Jalapeno:

Kunde inte sagt det bättre själv, det känns även som matcherna mot Brynäs inte har samma innebörd för en del supportrar som det hade på 60 - 70 talet tex.

Idag känns det mest som det är matcherna mot just Brynäs men framförallt de mot DIF och FBK som känns extra sköna att vinna. Många jag pratat med menar att rivaliteten ökat mellan dessa klubbar och Leksand samt att rivaliteten med Brynäs har svalnat.

Personligen så tycker jag att en vinst mot FBK smäller högre än en vinst mot ex Brynäs fast det har kanske med och göra att jag alltid starkt ogillat FBK väldigt mycket men vad vet jag? ;)
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
KB65: Ja rivaliteten mellan Leksand och Mora har alltid varit ganska lugn. Både lagen vill såklart vara bäst i Dalarna men jag kan inte minnas några större stök situationer även trots vi mötte varandra 3 år i rad i kval.

Men jag hade inte varit så glad om det varit omvända roller och Leksand var i HA lånat ut sin kapten till Mora i SHL. Det är ju ändå våra största rivaler och kaptenen ska hedra det mest av alla och vara extra lojal.

Jag har dock inga problem med att Ljunggren ska spela med oss. Han verkar som en duktig spelare med rätt karaktär men jag fattar varför moringar och även vissa leksingar blir upprörda.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Jalapeno: Rivaliteten kanske har svalnat mellan er? Men är det ändå inte lite anmärkningsvärt att Mora lånar ut sin kapten till Leksand?
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Daniel Ljunggren som är kapten i Mora (0+13) på 12 matcher med 4 säsonger i Brynäs organisation och 3 i Mora vill hjälpa Leksand dom 2 näst kommande matcherna.

Låter som att det är mycket mindre skador i laget som förväntas vara tillbaks efter Lördag.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Jalapeno:

7400 biljetter sålda till morgondagens match mot DIF

Blir förmodligen fullsatt då 💙☺️
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Jalapeno: Skön 3a efter väldigt kostsamma misstag!
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Jalapeno: Ville bara retas lite!!! 😇😇😇 Bra gjort att knäppa grötätarna på näbben!!!
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
JonteD: Kaxigt skrivet vid 2-0 underläge ;) Som tur är så är Leksand olikt Timrå ett bra hockeylag så det löste sig ändå tillslut.

I andra nyheter så är vi serieledare :) Dock har ju såklart Rögle och andra lag matcher i handen.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Jalapeno: Bara inte Malmö drar på sig en till utvisning så det blir 4-3.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
JonteD: Skön jinx igen. Men en bra sådan.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Jalapeno: 2-2 just nu... spännande
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Jalapeno: Men ikväll åk ni på stryk iallafall de e sen gammalt!!!😈
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Jalapeno: Förstår inte vad som händer? Är det Dansk regelbok i Malmö?
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Charliejfz: Skön jinx
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Jalapeno: Inga mål i Malmö än så länge.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
mattias - 74: Det är standard nu för tiden. Det är bara börja vänja sig nu.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Jalapeno:

6:e raka bortasegern i SHL

Man nyper sig i armen 🙏💙
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Jalapeno:

Oj vilken offensiv leksand har

Rosen är hur bra som helst

Synd att han drar snart

Otroligt bra
Kommentera


Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Alisandali: Vet inte vad jag ska säga ärligt talat. Det är nog dom bästa nyheterna man kan få som leksing i dagsläget.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Thomas Johansson har bestämt sig för att stanna i Leksand i ytterligare tre säsonger, enligt uppgifter till SportExpressen.

Samma väg väljer även en annan tongivande ledare.

Tränaren Björn Hellkvist är erbjuden och har tackat muntligt ja till ytterligare förlängning på det kontrakt som löper till våren 2023.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Fredrik Forsberg lånas ut till Almtuna. jag tror detta kommer bli perfekt för alla inblandade.

Det är bra för Leksand och Forsberg att han får speltid som han inte får just nu i Leksand på grund av bred trupp och inga skador på forwards som spelar. Skulle Leksand behöva Forsberg så antar jag att man kan plocka tillbaks han.

Bra för Almtuna som får en spelare som jag utan att veta för mycket om HA tror har skillsen för att vara topp 10 i HA.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Fredrik Forsberg lånas ut till Almtuna , jag tycker att det är ett litet konstigt beslut .
För dom spräcker ju hela seriens bästa fjärde lina , men nu har ju Emil Heineman spelat en del matcher där på senaste tiden .
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Jalapeno: Vita tröjorna är överlägset snyggast.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Leksand byter till blåa tröjor efter 7 raka vinster.... Är det inte sånt man gör när man vill bryta en trend?

Dessutom är dom vita tröjorna inte bara snyggare utan det är vår färg. Leksands IF spelar i vitt punkt slut.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Leksand är i toppen för att stanna enligt Uffe Bodin på Hockeysverige.se .
Kommentera


Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Jalapeno:
Jo 😛😛
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Nu har BH gått ut i DT och dementerat ryktet om att hans 3e år i sitt kontrakt med Leksand ska vara ett options år.

"När Sporten talar med Björn Hellkvist efter tisdagens träning i Tegera arena skjuter han ned uppgifterna.

– Folk började ringa till mig häromdan och jag fattade inte vad de ringde för över huvud taget, men jag får väl hänvisa det till ”Mr Redhawk” (Expressens Johan Svensson kallas Mr Madhawk, reds. anm.), säger Leksandstränaren och fortsätter:

– Jag vet inte om han går Malmös ärenden eller nån annans, men det blev ju inte lättare för mig att han skriver en sån artikel helt tagen ur luften.

Björn Hellkvist, vars familj är bosatt i skånska Ängelholm, menar därtill att den sista säsongen i hans nuvarande LIF-kontrakt inte är ett optionsår.

– Jag har inte alls en option efter denna säsongen, så det där är helt fel. Den här frågan är inte ens uppe för diskussion.

Tydliga besked från dig?

– Ja."

Då vågar jag anta att BH blir kvar även nästa år. För inte skulle BH vara så fräck att lämna sitt lag med kontrakt utan klausul?
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Jalapeno:
Vänta bara till han signerar nytt i januari för att lämna i mitten på april. I övrigt tror jag Hedberg Står på tur vilket nog är ett rätt så bra alternativ, viktigt är väl att inte både TJ och Hellkvist drar.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Alisandali: Haha modoiter kommer skratta gott om detta händer ;)

Såklart hade man blivit skitledsen om detta hänt men har svårt att se att jag skulle bli arg. Besviken/ledsen ja men arg nej. Redan på 1.5 år så har han gjort så mycket för klubben så att jag kan unna han att komma närmare familjen men helst behåller jag han såklart.

Vi får hoppas att Fagervall förlänger så han inte har något val xD
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Malmö kan vara ute efter Björn Hellkvist om man får tro på Johan Svensson .
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Helt sjukt att vi efter 3 omgångar låg sist i serien med 0 poäng. I tidningarna var vi tydligen ett "krislag" och det skrevs i diverse forum hur tydligt det var att Hrivik och Cehlarik är borta.

Vad gjorde vi leksingar då? Vi satt lugnt i båten och lita på BH och Tjomme och med all rätt för just nu ser vi inte dugg sämre ut än när vi var som bäst förra året.

Räknar man alla lags senaste 8 matcher (alltså försvinner LIFs 3 första) så är vi överlägset bäst i serien. Såklart fortfarande väldigt tidigt i serien men jag skulle bli väldigt överraskad om vi inte slutar topp6 även i år.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Jalapeno: Varför fattar du inte smileyn?
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
mattias - 74: Milner for president! Han verkar ha kommit i i det nu. Ser lovande ut.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Jalapeno:

Jag var också kritisk men satan vad bra han är nu
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
mattias - 74: Wow vilken match :) Örebro stod för hårt motstånd men vi tar till slut 3p och idag måste jag faktiskt hylla Kaskisuo.

Jag var väldigt kritisk i början av säsongen men sanningen är att han bara har blivit bättre och bättre under seriens gång. Idag står han på huvudet och är den största anledningen att vi fick med oss alla poängen.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Jalapeno:

Inget ont om Brynäs men vilken skillnad på motstånd mot än i torsdags

Örebro vinner 1a perioden klart tycker jag

Finnen räddar oss från underläge

Ruskigt bra målvaktsspel idag med som likadant som i torsdags
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Huge: Varför räknar du inte bandy men fotboll?
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Jalapeno: Jo, men jag räknar när föreningarna bildades och det skiljer dessutom bara 1 år gällande när hockeyn startade.
Nä, jag räknar inte bandyn men däremot fotboll.
Där vi utöver alla hockeyguld har ett SM-tecken år 1925. 😉
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Huge: Moras ishockey sektion är äldre än våran , så även i det fallet är vi "lillebror" :)
Och vi mötte Mora i våran första hockeymatch , med vårat bandylag som senare blev ett hockeylag , matchen spelades den sextonde januari 1938 och vi vann den med 11-0 .
Har hört att Mora ville avbryta matchen efter två perioder , och att Leksand då erbjöd dom att vi kan dela om i lagen istället , vet inte om just det sista är sant , kan mycket väl vara en skröna som hängt med sen dess .
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Huge: Brynäs är en äldre förening men Leksand har spelat ishockey längre. Leksand spela sin första match 1938 och Brynäs 1939.

Så då borde du hålla med om att vi är storebror om det är ålder som räknas. För jag hoppas du inte räknar era år inom Bandy i denna diskussionen.
Kommentera

« · 2251861 · »