Leksands IF

26642 inlägg · 1367 ämnen

Den eviga resan mot nästa guld

« · 2403489 · » Till forumet


Sv: Den eviga resan mot nästa guld
mattias - 74: Lite synd för att jag tycker vi ser väldigt bra ut på forwardssidan, nån måste sitta vid sidan, speciellt när Heino ska in efter uppehållet.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Saltmasen:

Enligt Max agent så är en återkomst till Leksand inte aktuell.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Alexander lånas ut till AIK
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Har svårt att förstå en healthy scratch på våran 3:e bästa poängplockare. Om det var för att sända nån typ av signal hur i helvete kan det komma precis efter ett uppehåll? Då hittar jag mycket lättare spelare man kan välja bort.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Saltmasen:

Håller med, tycker det är märkligt jag med.

Idag är det vinst som gäller.

Tuffa matcher nu, Malmö borta Brynäs Hemma och Skellefteå borta. Hua
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
mattias - 74: Ja, läskig vecka. Hoppas vi kan börja bra borta mot Malmö
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Saltmasen: Jag vet inte varför men det känns verkligen som om Leksand är det lag som vinner med minsta marginalerna möjligt. Saknar fortfarande en trygghet som vi hade förra säsongen vid den här tiden.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Saltmasen: Karma kommer viskande om stordask på Lördagen efter dagens vinst.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Q kanske påväg till Brynäs enligt AB. Enligt mig är det ett stort misstag för jag tycker han var en av våra bästa forwards efter sedan typ omgång 4. Vad jag har förstått så kanske det har mer med ett attityds problem att göra men tycker ändå det vore synd om han lämnar.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Jalapeno: Båda Quenneville-bröderna verkar ju minst sagt hetlevrade av det man hört och sett.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
KB65:

Ja det är nog inte bra för Brynäs att ta in en sådan här karaktär med tanke på hur dåliga dom är nu, jag skulle gissa på att han hamnar i ett annat lag i SHL, typ Örebro eller Rögle, Alcen är nog inte så korkad att han tar in Q i laget som läget är nu, knappaste denna karaktär BIF behöver.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
KB65: Ja men samtidigt väldigt bra spelare. Det gäller bara att få dem att fokusera på rätt saker och dra nytta av att de är hetlevrade. Det kan ju både vara en positiv och negativ sak att vara hetlevrad.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Luleå borta TIK borta och Örebro borta, detta är vad som väntar Leksand de 3 kommande matcherna, HUALIGEN

Spelar laget som mot HV och IKO blir det 0 poäng på dessa matcher.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
mattias - 74: Har inte haft tid att se på matcherna men om man läser suset omkring låter det mer som Luleå förlorade istället för att Leksand vann.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Enligt uppgifter till Sportbladet så har Kloos förlängt med Leksand, det skall vara ett flerårigt avtal.

Källa: sportbladets plusartikel.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Låter kanon
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Enligt aftonbladet så väljer Leksand att inte förlänga med Camper. Ren idioti om man frågar mig och det gör verkligen så att man börjar tappa förtroendet till ledningen om dom är så osmarta att inte förlänga med viktigaste spelaren dom 3 senaste åren i Leksand.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Jalapeno: Ja, det är en tråkig läsning, skulle vilja se han ett eller två år till med tanke på prestationen dom senaste matcherna.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Saltmasen: Suttit och funderat lite på situationen kring Camper, det är ganska klart att han fortfarande kan prestera trots den höga åldern, så jag antar att man vill ge plats för en som fortfarande är i laget eller en bättre pjäs.

Om man tänker på dom inom truppen så sticker både Elvenes och Ruohomaa ut som dom kan ta ett kliv upp, tvivlar på att Micke stannar efter kontraktet gått ut dock med tanke på vad som hänt tidigare under säsongen.

Om dom vill ha en ny spelare så faller tankarna direkt till Rasken som valde Schweiz över att spela i något annat lag i SHL än Leksand, men jag vet inte om nivån är hållbar.

Jag antar att dom har en plan, för man släpper inte en het spelare utan bra anledning.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Saltmasen:

Knuts förlänger med Leksand i 3 säsonger
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Saltmasen:

Vad är oddsen på att Leksand släpper Quenneville under julhelgen och får Cehlarik i utbyte ;)
Kommentera


Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Saltmasen: Jusse förlänger till 2025
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Saltmasen:

Bra förlängning, hoppas verkligen man ersätter Camper med någon likvärdig eller bättre, han blir nog inte kvar nästa säsong.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
mattias - 74:

Sådär firar man ett nytt kontrakt
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
mattias - 74:
Inte med er resa not Guld att göra men 600 matcher är inte illa.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Tarasov:

Nej verkligen inte. Erik Granqvist på Viasat trodde han skulle göra 50 mål eller kanske tom mer denna säsongen under grundserien, jag vet inte om jag är lika positiv till det, statistiskt sett hittills under säsongen så kommer han inte göra det, att göra 50 mål i NHLs grundserie är sannerligen inte lätt.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
mattias - 74: Gott nytt år, Mattias! Uppskattade verkligen att du berättade om din situation. Hjälper långt fler än du tror.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
mattias - 74: Gott nytt Mattias!
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Legendaren Dan Söderström säger i pausen de som många supportrar känner. Vilken Kung.
Kommentera


Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Saltmasen:

Anton Johansson imponerar mer och mer på mig. Otroligt vilken utveckling han haft denna säsongen.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
mattias - 74: Kul att se våra talanger ta extra kliv, men med den rötan vi har så är han väl i Nordamerika så fort det bara går
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Saltmasen:

Anton Johansson skriver rookie kontrakt med Leksand. Det var goda nyheter, han har varit magnifik sista matcherna. Att han är son till sportchefen har ingen betydelse, vi som sett honom spela vet att det är rätt att skriva kontrakt med honom.

Blir spännande och se hur bra han kan bli.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Leksand startar med camper Östman och sorum i första linan

Kul med en junior som får chansen i första kedjan 😀
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
mattias - 74: Tack för att ni gör det ni ska mot HV när vi, som vanligt, inte lyckas bärga 3 poäng.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
SuneMangs:

Tedenby kostar hv förlusten idag

otroligt usel och opolerad

utvisad 2 gånger och Leksand gjorde mål i båda
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Riktigt kul att se att det går så bra för Mora. Det finns ingenting bättre i sport än rivalitet men för att kunna ha våran fina dala rivalitet så behöver vi att Mora går upp i SHL.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Jalapeno:

Undrar om Tjomme har koll på Fortier i Löven, en otroligt spännande spelare.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Kalle Östman

Årets värvning. Herregud vad VIK måste va sura nu när de ser hur jävla bra han är
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
4 - 0 Kloos, Rögle byter målvakt
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Matchstraff på Anton för att han står upp för sin målvakt. Herregud vad löjligt, hade räckt med 2 min för båda. Wikegård sågar domslutet också likaså Sanny

Sanny sa " skall man få matchstraff för sådant där för att man tar bort lagets bästa spelare är det illa"

Hade räckt med 2 min, i NHL hade det inte blivit ett skit
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
mattias - 74:Vilka dömde mot rögle?
Kommentera


Sv: Den eviga resan mot nästa guld
mattias - 74: 2:a för roughing, kvitta sen släpp puck.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Saltmasen:

Tyvärr så är det en korrekt bedömning då en jag känner är domare. Han skickade regeln igår, här är den, men jag tycker det är pinsamt ändå med matchstraff för ett kramkalas som wikegård uttryckte det

Jag tappar snart all respekt för domarna om de inte börjar få lite mer känsla för gamet.

i en slutspelsmatch hade det inte blivit något alls, då släpper dom på reglerna. Jävla amatörer

Detta är sjukt på riktigt

" Under regel 46.1 så kan du läsa denna text.
"Ett slagsmål ska anses ha inträffat när minst en (1) spelare slår eller försöker slå en motståndare upprepade gånger, eller när två (2) spelare brottas med varandra på ett sätt som gör det svårt för linjedomarna att ingripa och sära på spelarna. En spelare som framhärdar i att fortsätta eller som försöker fortsätta ett slagsmål efter att ha blivit tillsagd av domarna att sluta, eller som spjärnar emot en linjedomare som utför sitt uppdrag, ska efter huvuddomarens omdöme ådömas minst större straffet plus game misconduct (5+GM) förutom eventuella övriga utvisningar."
Kommentera


Sv: Den eviga resan mot nästa guld
mattias - 74: Är det omgående eller till kommande säsong?
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Natthaj:

Så snart som möjligt verkar det som om man skall tro de som har lite insyn.

Snackas om att Quennville går åt motsatt håll

Tänk en första kedja med Cehlarik - Hrivik och Camper i slutspelet. Vattnas i munnen
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
mattias - 74: Kul för LIF, mindre för TIK då vi slåss om samma topp6placering 🤓
Kommentera

« · 2403489 · »