Leksands IF

26655 inlägg · 1367 ämnen

Den eviga resan mot nästa guld

« · 2463487 · » Till forumet



Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Efter tre framgångsrika säsonger i Leksands IF står det nu klart att Carter Camper lämnar föreningen för att avsluta säsongen i en annan klubb.
-Vi har vi gemensamt med Carter kommit fram till att skiljas här och nu är den bästa lösningen för båda parter, säger Thomas Johansson.


Önskar honom all lycka till och tackar honom för allt han gjort i Leksand
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Nu är cehlarik klar

Otroligt spännande och se om han kan leverera som sist 💙🤘
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
mattias - 74: Härligt att han kommer tillbaka till SHL igen, väldigt sevärd spelare!

grattis osv
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Nooky:

Tack

Tungt tapp i camper dock

Bra poängsnitt på slutet
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
mattias - 74: Mjo , men vad hände där egentligen? eller du kanske inte vet heller?
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Nooky:

Vet faktiskt inte, verkar mer ha varit någon slags bytesaffär klubbarna emellan.

Enligt rykten så är Filip Larsson klar som målvakt bakom mantas nästa säsong.
Kommentera


Sv: Den eviga resan mot nästa guld
mattias - 74: Endel snack i BIF boken om LIF. Det får mig att önska dom olycka och kvala mot MIF. Hoppas det sker :)
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Signature:

Ja att vissa orkar älta det där med gatstenar, nedlagda skolor och att vi klarades oss kvar tack vare Corona, är ju ingen som vet hur det gått i kvalet mer än spelarna själva. Jag vill dock inte att Brynäs kvalar, matcherna mot dom skall alltid få finnas.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
mattias - 74: Det finns ju ingenting finare än rivalitet inom sport enligt mig men personligen ser jag ändå gärna att Brynäs får några år i HA för att få se hur det känns och kanske bli av med hybrisen som vissa (inte alla) brynäsare har. Jag ser dock gärna att Mora tar steget upp i år så vi kan få några härliga dala derbyn.
Kommentera


Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Signature:

Kommande matcher för Leksand.

Lakers Hemma
Luleå Borta
Brynäs hemma

Skulle gärna se att vi plockar 6 poäng i dessa matcher. Har en känsla av att Luleå vänder våran positiva trend mot oss på Torsdag.
Kommentera


Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Signature:

Snart kommer det kommentarer om gatstenar skolor mm

” Leksands kommun röstade i går kväll ja till utökad borgen åt hockeyklubben Leksands IF. Hockeyklubben ansökte om att få 10 miljoner kronor mer i borgen, pengar som bland annat ska gå till att energieffektivisera arenan.
💸💸
”Hoppas att det ska betala tillbaka sig, det bidrar till ungdomarna och många andra saker", sade Andreas Hedbom, vd för Leksand IF, till P4 Dalarna innan beslutet fattades av kommunen.
💸💸
De tio miljonerna är utöver de redan 8 miljoner i borgen som kommunen tidigare sagt ja till ”
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
mattias - 74: Kommundoping 3.0
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
kulltorp:

Man kan se på detta med olika ögon men frågan är hur tongångarna gått om det varit ett annat lag som fått hjälp av kommunen på detta sättet. Vad hade du tyckt om Timrå fått samma hjälp, vad tror du Brynäsarna tyckt ifall det varit de som fått hjälp.

Jag är för dåligt insatt i just detta fall men att påstå att dessa pengar är pengar som Cehlarik skall få är jag väldigt skeptisk till. Tror Ejendal sponsrar honom, inte säker men tämligen säker.

Svara på denna fråga. Hur många elitklubbar är beroende av bidrag av sina respektive kommuner ekonomiskt? Alla skulle jag säga. Att det just är Leksand ger ju hatarna ännu mera vatten på sin kvarn.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
mattias - 74: Vi Brynäsare har det dock bra, för alla andra lags fans älskar Brynäs och skulle aldrig starta något drev mot oss!
Kommentera


Sv: Den eviga resan mot nästa guld
KulaShaker:

Jag har inget emot Brynäs heller. Aldrig haft, rivalitet är bra men när det går över till rent hat är det såklart aldrig bra.

Du förstår säkert hur mycket kommunen betyder för Leksand och vice versa. I en liten kommun som Leksand så är det snack om Hockey året om även om det är midsommar. Detta sticker såklart i ögonen på folk men inga vet vad klubben skall använda pengarna till förutom det själva, folk på nätet sitter bara och gissar och hatar.

Skulle bli intressant och läsa på ex ert forum eller Timrås forum om samma sak händer er om ni " inte alla såklart " fortfarande tycker lika
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Hellkvist sätter in Cehlarik mellan Elvenäs och Östman i förstakedjan.

Detta blir spännande
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
mattias - 74: Sjukt att det är 0-2 efter första.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Signature:

HAHA ja men dom är bra bakåt Lakers
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
mattias - 74: Res blir mer och mer rättvist ju längre matchen går :(
Kommentera


Sv: Den eviga resan mot nästa guld
mattias - 74: Är det bra eller dåligt tycker du?
Jag kan inte bedöma det men upplever att han inte har trivits.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Signature:

Vet inte faktiskt
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Signature: Defensiven har sett okej ut sen han kom, till skillnad från förra vårsäsongen så känns det stabilt. Men jag tror han inte är oersättlig, Tjärnqvist och Bibic är båda ganska intressanta.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Saltmasen: Nordlöv vilken jävla clown
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Saltmasen:

Ja det där är solklar utvisning, man får inte kritisera domarna öht

Snacka om att de är skyddade. Hade det varit tvärtom hade jag varit lika förbannad. Solklar utvisning
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
mattias - 74: Borde bötfälla alla domare som inte kan utföra sitt arbete korrekt, alla pengar går till välgörenhet för synskadade.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Saltmasen:

Poängkungen i J20 Hannes Hellberg ersätter Zacke som är skadad.

Spännande

Han har gjort sig förtjänt av platsen säger Hellkvist. Minst sagt.
Kommentera


Sv: Den eviga resan mot nästa guld
mattias - 74: usch vad dåligt passningsspel. Ser inte bra ut i första perioden.
Kommentera


Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Hur har det sett ut för Cehlarik sedan återkomsten?
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Natthaj:

1 mål på 4 matcher tror jag, han kommer nog igång men första 3 matcherna såg det inte bra ut men men man ver j vad han kan sedan förut
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
mattias - 74: Hoppas vi är påslagna idag. Jag är så trött på att förlora mot sämre lag, speciellt när vi vet hur bra vi kan spela (iaf mot SAIK).
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Att säga ”Heja Leksand” som Brynäsare är ju nästan straffbart… men… ikväll.. HEJA LEKSAND!!! Spöa HV med 7-0 eller nå roligt.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Attila: Jag tänker inte heja på Leksand men jag hoppas sannerligen att HV förlorar.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Leksand ställer som förväntat Albihn från j20 som back up till Mantas nu när Kasimir är avstängd, skulle Leksand leda klart inför sista perioden skulle jag vilja se honom spela.

Han lär nog ändå få chansen tror jag med 3 matcher kvar av serien. Han måste få lite SHL vana inför kommande slutspel.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
mattias - 74: Blir nog en tidig vår i år igen. Trist.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Saltmasen:

Ja snacka om sämst när det gäller.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
mattias - 74: Vad kassa vi är, herregud! Avsluta säsongen utan play in för det går ändå inte med detta spel och inställning.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Signature: Åttondel i Leksand väntar.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Charliejfz: Lycka till lr inte förresten ;)
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Signature:

Idag förväntar jag mig att vi tuffar till oss och ta tag i taktpinnen, idag maler vi ner Rögle ;)
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
mattias - 74: Håller med, undrar vad det är med Hrivik som inte var med på träningen idag. Ryktas vara ljumskproblem vilket skulle förklara en del.
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
Signature:

Har ju haft problem med ljumskarna förut med
Kommentera

Sv: Den eviga resan mot nästa guld
mattias - 74: åker till hallen om 30 min... rapport från matchen kommer
Kommentera

« · 2463487 · »