Leksands IF

SHL · 27138 inlägg · 1367 ämnen
« · 247884 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Säsongen 03-04
gripen66: då kan ju leksand skänka 2000 så är vi bättre ;)

nanne: dom gjorde inget förrän leksand väl var ur om inte ja minns fel...leksand kan väll skänka pengar om brynäs skulle åka ur

Dragan 2k: Precis vad jag skulle skriva nu. Sponsorer som gjorde det där möjligt, i vilket Brooklyn Tigers var en del iom sina 1900 spänn... ;-)

Dags att se framåt..
NÄr kommer nästa match att äga rum..?? Nästa match måste väl bli en träningsmatch..

gripen66: Och icke glömma bort sponsorer som slogs för att sponsra.

nanne: Nu får du väl ge dig lite... Brynäs största anledningen till att vi tog oss upp igen... ;-) De gav oss ett supportpaket på, tror jag, 1900 spänn när vi - väl att märka - ÅKT UR... Och inget AKTIVT stöd öht. Jag såg inte en BIF-tröja under varesig slutfasen av ES 2000/01, AS 2001/02 eller KS förra året... så hur lite det än var i tisdags var det ändå mer än LIF fått av BIF-fansen... Men vem räknar? ;-)

Äran att gå upp igen tillfaller LIF:s organisation som fick spelarna att stanna, spelarnas inbyggda lojalitet för att stanna och Masken för sina värvningar och Superstars av alla dess former (TMG; TMS och LSS) i landet som reste till alla obskyra småhallar runt om i Sverige - Gislaved t ex och stödde.

Så var det. ;-)

Och för den som undrar vilket lag jag håller på, vilket kanske inte kom fram i förra inlägget, så är det Södertälje SK.......
Vi ses 2003/2004 !!

Zcootah: Men du satt där och tyckte synd om ditt LIF när ni var i allsvenskan va? Vojne vojne !! Nu är inte jag Brynäsare, men ändå. Dom kan nog behöva LITE mer support av er eftersom DOM var en av de mest tongivande i stödet för att ni skulle komma tillbaks.......

Och innan du säger det.......Nej jag är inte sur över att ni tog sista slutspelsplatsen och inte vi.....

Sv: LEKSAND SÄMSTA SKALL KORAS!!!
bajenmattias: Andy Schneider var inte mycket att ha heller.

gripen66: ja skulle aldrig kunna stödja brynäs på nått sätt

Sv: Man tackar
gripen66: Jag pratade med sex stycken som var från Lecksand.
men det var mera.

bajenmattias: Jaha, var det "alla" tokiga masar det. ;-)

Gavlerinken kokade inte direkt igår om man säger så. Hemmapremiär i en (kval)serie för Brynäs och det gäller precis ALLT... och hallen är halvfull... ;-)

Antingen är kaffet helt säkra på att klara sig - eller helt säkra på motsatsen...

Laget?
Hur ser truppen ut för närvarande?
Några nya klara?
Någon som har insyn?

LEKSAND SÄMSTA SKALL KORAS!!!
Tänkte ha en liten omröstning!!!

Vem är Leksands sämste spelar genom tiderna???

Jag lägger min röst på Jergus Baca :-)

gripen66:

Hörde att det va ca 10 st ungefär......

70 Östman: Hur många var det, uppskattningsvis?

Man tackar
Man tackar alla tokiga massar som var i Gävle i dag.

Zcootah: Sant, nån storklubbsrabatt lär det bli. Slutspelsrabatt kan man väl också kalla det...

Låter inte som nån höjdarmatch i Gävle enligt webbradion. Inte så förvånande... ;-)

gripen66: jens karlsson....spelar i en klubb från ´´storstan´´ så kanske högst 5 matcher......Hirsch är rätt stabil....ja har inte sett han spela i år förutom mästarcupen... när ja såg modo stog Juuso...och han var inte stabil då iaf

Sv: Äntligen!!!
Dragan 2k: ett av Hardys argument till att skippa Karlberg tidigare har även varit att han är bra för att han och Jens Nielsen funkar såpass bra tillsammans som dom gör. Dvs att han inte skulle klara av att producera nåt i landslaget för att han inte har Nielsen att klapp-klapp-lira med.

Slutspelet visade ju inte bara att han duger även när det hettar till. Det visade ju också att han kan göra bra ifrån sig utan Nielsen.

Zcootah: Kanske... Vi får se var Hirsch hamnar. Han vill söderut - och söderut från Övik öppnar rätt många möjligheter... ;-)

Idag ser det väldigt trevligt ut i slutspelet... ;-) Undrar hur lång "semester" Jens Karlsson får nu då... Det är jag rätt nyfiken på...

gripen66: Men det skulle inte va helt fel med Johan Backlund (SAIK) och Peter Hirsch (Modo) som målvaktspar

bajenmattias: På tiden att han blev uttagen. Hoppas det inte beror på att de förmodade Färjestad och Frölunda inte bidrar med några spelare. Han är helt klart värd att bli uttagen på egna meriter och inte det faktum att vissa spelare inte är tillgängliga.

Hans spel i slutspelet visar att han kan spela bra även när ytorna försvinner. Eller var tankesättet. " Äh killen är proffs. DÅ kan han vara med."

Mälarmasen:

Ja det är inte annat än att Hardy kanske har mognat :-)

Hur som helst så hoppas jag ju att han blir med i Vm i vår men det är han väl inte-...

Frölunda och Färjestad kommer att dominera vm truppen från Elitserien men det är ju inte fel heller....

Men Challe kanske skulle kunna spela med tex.. Prestberg...

Äntligen!!!
Så har då Hardy Nilsson äntligen tagit sitt förnuft tillfånga och tagit ut Mikael Karlberg till landslaget. Hoppas bara att han nu verkligen tar den här chansen ordentligt och visar den där hardy att han skulle haft en plats i tre kronor tidigare under säsongen.

Lyckat till Challe både i landslaget och med proffslivet!!!

Sv: Silly season...
uffejohnsson: Du kan ju alltid, ifall du inte redan gjort det, gå in på länktipset där hockeyrykten surrar rätt friskt.

Sv: Silly season...
uffejohnsson: hört menar jag så klart...

Silly season...
Är det ingen som har hörs nåt om nästa år??

bajenmattias: Jo, men de ingick iaf i den fina sportsöndagen för svenskt vidkommande... ;-)

Tomas Jonsson fick tröjan i taket i Falun igår. Tänk om #8... ;-)

t0rre: Nej, ryggen är problemet som jag ser det också... Lite grann som en tidsinställd bomb att satsa på honom - iaf utan rejäl "back up"... fast det kanske vi har om nu han från She left You nu _är_ på väg till LIF när de spelat färdigt...

Eller så blir han _ändå_ en Elitseriemålvakt om cirkus en månad - utan övergång... Omöjligt är det inte, men osannolikt...

mm , men ryggen kommer aldrig o hålla för han..

t0rre: rönnqvist är landslags mässig när han är skadefri och i form

gripen66:

Självklart har du rätt i fotbollen...

Förra året såg jag 3 matcher på SS samt att jag såg 3 bortamatcher

Satsar dock på fler denna säsong...

Anja och Mattias F kommer i skymundan av olssons kanonhopp

bajenmattias: Ja, jag misstänkte nästan det... ;-) Fast jag trodde mer det gällde fotboll faktiskt...

Nu är jag ingen total bandyfanatiker, men skulle de inte möta Falun (vilket kan dröja...) så håller jag traditionsenligt på SAIK...
F ö glömde jag Anja och Mattias F i min uppräkning i går... ;-)

Inga nyheter i dalatidningarna idag vad jag ser. Men jag hoppas att kontrakt på Robban och Super-Lasse är på gång... (så där, då kom jag on topic igen... ;-)

gripen66:

Jag håller ju saom bekant på bajen så jag fårt väl vänta tills nästa år när Lillis eller rosendahl lyfter bucklan på studenternas....

Men men jag tycker det var bra att SAIK vcann eftersom de var bättre....

nanne: Om du följt mitt länktips hade du vetat lite mer... ;-)

Men det är alltså ett pris som Företagarna i Dalarna ger till en lyckad marknadsföringskampanj under året (året innan utdelningen då... ;-) .

Förra året fick alltså LIF den för Dalauppropet som du säkert hört om - och i år alltså Superstars... ;-)

Bra sportdag idag. Sandviken, Kajsa, FBK och Christian vann... Däremot hade jag hellre sett Timrå vinna, men... ;-)

Zcootah: mm ser gärna Hirsch i Leksand nästa säsong!
men inte rönnqvist!

Peter Hirsch är utan kontrakt han är iaf en hyfsad stabil målvakt...lite ojämn men ruggigt bra när allt stämmer...han och Backlund låter som ett bra målvaktspar...eller Rönnqvist och Hirsch

Sv: Per Bjurman
t0rre: Det e j det att han har precis rätt!!!.. absolut... jag brukar ju skojja om att det var det bästa sean sexdebuten.. =).. men han e en fin man han Per Bjurman

Per Bjurman
Visar att han är Leksing =)
Skrev nåt med stilen inför melodifestivalen:
..så har inte Globen kokat sen Leksands if tog tillbaka elitserie platsen. =)

gripen66: Kul för er ! Grattis får man väl passa på att säga. Inte för att jag vet vad Guldhästen är för nåt, men det låter dalmasigt....=)

gripen66: Härligt! Men knappast oväntat ; )

bennyi: Loppan... Om han kommer, annars hittar vi nån annan. ;-)

Superstars har f ö fått Guldhästen, kika på länktips. LIF fick den förra året för Dalauppropet. Nu kan alla vi medlemmar sträcka på oss lite extra, tycker jag... ;-)

t0rre: Intressant teori. Naturligtvis trist att han valde Schweiz men jag tror/hoppas att det går bra ändå nästa säsong. Ett lag kan ju inte leva på en spelare. Men vem ska spela ihop med Jensa nästa säsong?

Ömsom vin ömsom vatten...
Idag går det inte lika bra för vårt leverpastej-farmarlag. 9-1 mot She left you - efter 2 perioder...

Micke P väljer Dalarna - härligt!

tänkte på det här med Karlberg, alla tror att det kommer gå skitdåligt nästa säsong.
samma sak med Z i timrå förra året, men se hur det gick total succé!
Nu kanske några andra kliver fram och tar han om målskyttet!

Leksand mot SM-guld!

Något som är Jävligt härligt är att Pajen har kontrakt toll 2005! =)

t0rre: japp såg det nu var skönt det....alla bråkstakar kan inte försvinna heller :)

Och Micke P har skrivit på ett 1-års kontrakt!! =)

bajenmattias: Uppgifter från svenskafans.com

Backar som har kontrakt:
- Christer Olsson - Till April 2005
- Jonas Elofsson - Till April 2004
- Per Löfström - Till April 2004

Forwards som har kontrakt:
- Göran Hermansson - Till April 2004
- Henrik Nordfeldt - Till April 2004
- Johan Rosén - Till April 2004
- Niklas Eriksson - Till April 2004 + 1
- Jens Nielsen - Till April 2005