Leksands IF

SHL · 27138 inlägg · 1367 ämnen
« · 251279 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Säsongen 03-04
t0rre: Verkar bli stora förändringar...

tror dock inte att Whitehall kommer, går väl till Frölunda...

Guinness: nja du kan ju kolla här

t0rre: Inget fel på honom..då vill de väl inte ha kvar honom. Nått annat det surras om då? Nya killar?

Guinness: han är riktigt bra om han håller sej lugn!

t0rre: Okej, trevligt med sådana killar...

Guinness: hehe Tobias Holm, killlen som slåss ; )

t0rre: Holma? Är inte så kunnig när det gäller LIF...är det nått bra på gång till klubben då?

Det rör på sej lite iaf! Holma klar för 1 år till..

Sv: Ja, se klööööbben...
ojoj va får dom alla pengar ifrån? haha
nä konkursen är nära för LHC!

Sv: När???
Mats GBG: Ja det gör väl det!

Mälarmasen: kanske säger en del om klassen på den tyska ligan...

Mälarmasen:

Lika chockad som du att det var han jag trodde inte att han var så bra men jag vill absolut inte se han i Leksand igen!

Mats GBG: Jasså det var det. Då har han som det verkar höjt sig ett par steg sen han lira för oss. Inte för att jag vill se karln i Leksands dressen igen, men i alla fall.

Mälarmasen: om det är Andrew Schneider i Hamburg Freezers du menar så är det samma person som spelade i LIF 94/95. Se länktips för spelarinfo...

Målvakter!!!
Tycker det är lite underligt att det inte verkar ha hänt något på målvaktsfronten. Just nu står vi helt utan målvakt, och bra målvakter växer ju inte på träd precis. Att ha Petter som första målvakt tycker jag inte verkar som en toppen ide. Småskada hela tiden. Johan Backlund från skellefteå som det har spekulerats i tror jag inte är ett dugg bättre än Jonas Fransson. Tror nog att Fransson håller en högre nivå en Backlund.
Tycker att Masken kan vända blicken öster ut efter en målvakt. En finne eller ryss i buren tror jag skulle vara något.

Hoppas att det händer något snart. Målvaktsfrågan gör mig väldigt orolig.

Sv: ULF DAHLEN TILL LEKSAND?
bajenmattias: Uffe har själv sagt att han ska avsluta sin karriär i NHL så inte blir det nån Uffe till Leksand inte.

Den där Tarvarainen eller bad han nu hette, var inte han klar för LHC i fall de skulle hålla sig kvar???

ULF DAHLEN TILL LEKSAND?
Är det bara jag som vill se Uffe Dahlen i Leksand....?????

Han varju aktuell inför denna säsongen men det vart ju inget som bekant!!

Han må vara gammal men med sin rutin och sin otroliga sargspel så kommer han att bli en injektion för Leksand kommande säsong

HEJA LEKSAND!!

bajenmattias: Jo, jag vet att han hette Andy, men Andy brukar vara ett smeknamn för Andrew. Jaja skitsamma. När han spelade i Leksand var han ju helt oduglig så antagligen är det väl inte samma männska.

bajenmattias:
Föressten han har gjort en bra sak!!1

Han åkte på Michael Sundlöv i brynäs :-)

Mälarmasen:

Den Schneider du menar heter Andy Schneider och honom vill vi inte se i Leksand igen *S*

Ja, se klööööbben...
Man förvånas inte... ;-)

Ännu en dyr prislapp man hugger som en dobermann på. Undrar om inte Sean kommer att spela där till hösten (om Sverige öht) och en ny målvakt behöver man. Ram verkar duga utmärkt mot AS-motstånd, men Sandberg verkar inte ens göra det... 75 % igår... ;-)

Satt o surfa runt lite och tittade in på tyska ligans poängliga.
Mark Beaufait heter killen som vann poängligan. 54 poäng på 50 matcher om jag läser tabellen rätt.
Såg även ett namn som känns bekant. Andrew Schneider. Nån som vet om det är samma schneider som lira för oss för ett par år sen??? I alla fall så hamna denna schneider på tredje plats i poängligan mede 52 poäng. Om det är samma schneider så verkar han ha blivit bra mycket bättre än när han var i LIF.

När???
Hur länge ska man få vänta tills det kommer fram om ett nyförvärv?
Tycker det är dags att presentera något nytt nu. Visst, det var inte länge sedan vi åkte ut från slutspelet, men nåt måste ju ha hänt.
Det står inga nya rykten nånstans. Oh.... detta är olidligt.

För övrigt kan jag ju berätta att drömmen jag hade natten till lördagen var rätt skön. Daniel Alfredsson var klar för Leksand, likaså Marcus Näslund och Niklas Lidtröm och Hedberg i mål.
Tänk om det var en sanndröm:-)

Sv: Tja...
Ett stort tack till de Leksingar som kom till Gavlerinken och hjälpte vårt kära Brynäs i segermatchen mot Hammarby. All heder till er.

NallePhu: ska han lägga av nu eller?

I Leksand är vi Kriminella!!
Det är tydligt att vi i Leksand enligt många är kriminella på isen, men i förrgår rånades sparbanken i leksand och rånarna kom övert ytterligare ett miljonbelopp.. Tidigare i Avesta tidigare i veckan!!!!

Man kan ju stillsamt undra om de kanske kan var nån av leksand spelarna som inte är nä´öjda med sin spelarlön!!

Det kan ju också vara Masken som skall ha ihop pengar till att köpa hem Hedberg och Witehall!!

Leksand är fantastiskt!!

Zcootah: Myllys spelade sin sista match idag då Blues förlorade mot Tappara i den 5:e och avgjörande match i finska slutspelet

t0rre: iof inte....tyckte det var fel när han blev typ petad i BHF...men men den andra dom har verkar lite ostabil :)

Zcootah: inge fel på Thomas! ;)

t0rre: nej dom värvar nog HSK´s målvakt *ASG*

MAStermind: Jo visst lundqvist men iaf. Hans utveckling kräver nog att han får spela mycke. men leksand har nog inte råd...

Ja det finns många bra finska målvakter....synd att Jarmo (myllys) börjar bli gammal...han hade vart sevärd =)

Satsar man på Rönnqvist river jag mitt medlemskort!
nä skämt o sido...fan vill har ett nyförvärv snart!! =)

Zcootah: Tja, att hoppas på Lundqvist är nog bara en dröm. Varför skulle han köpa ner sig och gå till LIF..?
Lockar verkligen titeln som förstemålvakt så starkt?...Knappast.

Nä, det blir nog en utlänning (som vanligt...).

Tycker f.ö. att vi är dåliga på att rikta blickarna mot Finland annars. Där vi finns många pålitliga spelare att kika efter. Speciellt eftersom vi har 12:anen som tränare.

MAStermind: Jag tror inte Petter blir kvar.... men om man ser det så här ... Frölunda...Varken Norrena eller Lundqvist vill va andremålvakt...en av dom lämnar nog klubben....Lundqvists kontrakt går ut nu...Norrena har 1 år kvar!

Zcootah: Nä, Backlund är ju tänkt som reservkeeper och back-up. Men blir det Petter "Jag har ryggont jämt" Rönnqvist som blir förstemålis? Har svårt med tanken själv och hoppas "Masken" har det också.

Genom åren har vi gjort en hel del kassa värvningar och man är alltid lite orolig i dessa värvningstider...

Har dessvärre inga direkta målvaktsnamn på lager heller. Blir helt klart en utmaning för "Masken".

MAStermind: Backlund blir nog inte den som blir ´´förstemålvakt´´ möjligt att dom kör nån grej med 2 bra målvakter.....

Hehe Barkov ska tydligen lägga av...Tappara värvade Modos center Stefan Öhman som ersättare till han...men leksand är ju känt som ´´gubblaget´´ så varför inte barkov? *skämt osido*

Zcootah: VF tar guld..?

Nä, har hela tiden förordat FBK.
De har smugit lagom fint under grundserien och har ett komplettare lag än VF. Enda osäkra länken är ju målvaktsspelet, men nu tycks ju Wallinheimo tätat igen.

...nåja...skit detsamma... :)

Annars är det förbaskat lugn på "Silly Season"-fronten f.n.
Inte ett nytt rykte så långt mina närsynta ögon når.

Ett par riktigt bra backar står på min önskelista iaf, fastän det är långt till jul. Sedan en bra förstekeeper...ehhh...Backlund...brrrr...törs nog inte lita på den lösningen...hepp.

Framåt behövs en förstecenter med pondus och hydda. En som är svår att flytta på framför motståndarkassen och som vet var målet är beläget. En tvåvägsspelare med "fina" handleder och bra moral.
F-n att Barkov i Tappara skall vara 38 år... :)

MAStermind: ja tror att VF tar sig i kragen å tar guldet

Tja...
Tänk om vi fått VF ändå i kvarten...
Istället fick vi Sveriges bästa lag och respass...

nyz: Jaha, var det _så_ det var... Sitter skylten med LIF:s klubbmärke kvar i Gavlerinken f ö. Var det inte något företag i Leksand som tackade för stödet genom att köpa en reklamskylt med LIF-skölden på... ;-D

nyz:
Jag tycker Superstars ska strunta i att hjälpa dem.
Det kan de väl klara själva.
Jag har aldrig upplevt att en brynäsare har hejat på oss.

Rätt ska va´ riktigt!

Det var ett Gävleföretag som sponsrade "återtåget" eller "Dalauppropet" som det egentligen hette. Dom valde att göra det genom Brooklyn Tigers... B.T. bidrog inte själva med en enda spänn, men många opponerade sig mot att överhuvudtaget nämnas i samband med ett stödprojekt för ärkerivalen och hotade med att gå ur supporterföreningen.

Jag personligen ser inget problem i att åka till Gävle för att "stötta" brünäs, men anser inte det vara SuperStars uppgift.

Sv: LEKSAND SÄMSTA SKALL KORAS!!!
bajenmattias: Svårt val... men faktiskt röstar jag på Ryan Foster - första puckkontakten i första bytet i LIF-dressen resulterar i ett baklängesmål... imponerande :)

gripen66: nej du SAIK och Rögle (Ev. bajen hockey=) går upp :)

gripen66: ja håller på bajen hockey och saik i kvalserien :) 40.000000:- arena i allsvenskan ;)

RavenLord: Ja, den kan tyckas lite löjlig, men det var nanne som startade den när han på nåt sätt överskattade Brooklyn Tigers insats i Återtåget - rejält... ;-)

Hela diskussionen om stöd eller inte stöd är f ö exakt samma som fördes hos er förra året. Jag råkar veta att ens de 1900 spänn ni bidrog med var på inget sätt okontroversiellt. Vissa lär ha varit MYCKET emot och samma är det nu här... och här är/var det som sagt tal om AKTIVT stöd - och dessutom under pågående KS...

Inte undra på att det blir debatt då. LIF är f ö laget Brynäsare söker sig till när de blir äldre och visare och fått lite perspektiv på tillvaron. *LOL*

Och vi lär mötas i höst - men då får ni se till att spela bättre. Det duger inte att ha turen att motståndarna har en yngre klon av Salo i mål i alla matcher... ;-)

Har läst er GB nu och sett en av de löjligaste diskusioner på länge...alltså om att stödja BIF och villka som gjort messt för varandra *asg*
Jag själv var då en av dem som höll tummarna för LIF att de skulle ta sig upp igen och var glad när de gjorde det....men det kanske man inte borde ha gjort ;)
Hoppas på nya möten nästa Elitseriesäsong mellan oss(ni bör ju ta SM-GULD snart med alla Brynäsare i Leksand på plan och utanför hehe)
Ha en bra sommar alla Leksingar !

Zcootah: Vi ÄR bättre...redan. ;-)

KS verkar bli oerhört jämn i år. Inget av ES-lagen imponerar direkt. Både Brynäs och LHC har fullt schå att hålla jämna steg med AS-motståndet... ;-)

I år lär det bli strid på kniven in till omgång 10. Ingen defilering av kaffet och albinokissarna inte... ;-)

« · 251279 · »