Leksands IF

SHL · 27136 inlägg · 1367 ämnen
« · 237794 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Kom igen
bajenmattias: Jo tack det vore något det. Men det lär aldrig hända. Ja om inte masken spelar på hästar med klubbens pengar och drar in ett par miljoner. då kanske:=)

Mälarmasen:

Tycker vi skall satsa på att få hit Chris Pronger eller Rob Blake från Nhl *S*

bajenmattias: Nån vi ska jobba för att få hem är Jonas Nordqvist. Han har inte gjort bort sig i Rögle och kan bli väldigt bra framöver. Kan ju hoppas att det inte var alltför mycket trassel när han lämna klubben!!

Masfan Koffe:

Vet inte men man har ju mest bara hört rykten :-)

bajenmattias:
Är det inte klart att Greg ska sluta?
Jag tycker att han var den bästa backen vi hade i år,
Så ge honom ett bättre kontrakt! (snälla)

Mälarmasen:
Jo det är sant jag tror också att Masken har bra koll!
Men jag tror att vi måste förstärka väldigt mycket för att det ska gå väl nästa säsong.

Mälarmasen:

Håller med dig på allt uta att Elofsson skall vara kvar... Karl`n är ju hjälplös :-) *S* Greg Brown tycker jag vi skall behålla och så Lasse Jonsson men Brown lär väl flytta hem till Usa..

Elofsson ska vi behålla tycker jag. Däremot anser jag oxå att Jardan ska bort. Lodin och Gällstedt har beslutat sig för det enda rätta; att lägga grillorna på hyllan. Backsidan är det vi måste prioritera först. Det är där våran akilleshäl har varit i 3-4 säsonger nu så det är bäst att göra nånting åt det.

Att få Honken till Leksand vore ju förstås väldigt bra men vi ska tänka på att uppgifterna kommer från aftonbladet och där skrivs det en väldans mycket. Jag tror dock att Masken har läget under kontroll om vilka som finns lediga på marknaden!

Masfan Koffe:

Vi skall inte göra oss osams med Brynäs genom att köpa alla deras gamla spelare :-) Kanske vi kall ta Dackell också *S*

bajenmattias:
Men Elofsson är väl rätt hyfsad och inte så gammal?!
Jag tror inte att Hedberg är sugen på att komma hem än.
Däremot tycker jag Masken ska satsa på Johan Holmqvist som är på väg tillbaka till elitserien.

Masfan Koffe:

Ja det blir svårt att ersätta Karlberg men får vi bara Tommy Westlund till nästa år så tror jag vi har ersatt honom rejält i alla fall

Men sedan är det ju backsidan...... Elofsson och Jardemyr samt Lodin och Gällstedt skall bort och ersättas med skridskostarkre och framförallt yngre spelare... Målvaktsfrågan är enkel...

TA HEM HEDBERG!!!

Kom igen
Det var väldigt synd att Karlberg bytte klubb. Det kunde ha blivit en riktigt intressant säsong om han hade stannat. Om man tittar på de namn som nämns i spekulationer kring nya spelare så skulle det ha blivit ett ritigt intressant lag. Med Karlberg som ledare. Det kunde ha blivit en bra mix med gammla och unga spelare.
Men jag tror att vi kommer att klara oss ganska bra ändå. Hoppas bara att Masken kan få hit lite spelare med klass. Speciellt på center och backpositionerna. Jag tycker att en spelare som Ricard Persson skulle vara perfekt för Leksand.
För övrigt så är fortfarande Karlberg en riktig hjälte i mina ögon.

Masfan Koffe

Sv: Spelarflykten
bennyi: Nä. Skulle Sean ha spelat som han gjorde efter Jul och nu i slutspelet hela säsongen så skulle det vara tjänstefel om han inte fick ett bättre kontrakt förslag. Men eftersom han var väldigt upp och ner under serielunken så ska vi nog inte gräva ner oss alltför mycket. Challe känns som en väldigt stor förlust och nästintill oersättlig. Den killen har Leksandshjärta. Så fint av han att stanna kvar och spela upp oss i Eliten igen innan han ger sig ut på äventyr. Så gör en spelare som inte bara ser pengar framför sig utan känner ansvar!!!!

Mälarmasen: Helt riktigt. Det är nästan mer viktigt att få ha Lasse kvar, han kommer bli en stor spelare. När det gäller Sean så är det ju lätt att glömma att han har varit väldigt ojämn sett över hela säsongen. Men som han spelade efter jul så ser jag helst att han blir kvar. Men som du sa, vi står inte och faller med honom. Ingen är oersättlig. Inte ens Challe (som jag får passa på att önska lycka till i Schweiz, vi ses om 2 år igen).

Det mesta är nog väldigt uppskrivet i media. De har väl nyhetstorka nu igen. Om det nu är så att Sean skulle försvinna så står vi inte och faller med honom. Tror att "Masken" sköter det här rätt. Det jag känner att vi måste rikta in oss påatt värva är BACKAR. Spelskikliga sådana, och kämpa för att ha Lasse Jonsson kvar. Sen en riktig utpräglad målskytt är vad vi behöver. Snart börjar Silly Season på riktigt.

Bara 192 dagar kvar till Elitseriepremiären. Håll ut!!!!

GO Leksand Stars!!!

Sebbe: Enligt Dalademokraten har inte Gauthiers agent paratat med FBK. Bara tidningsskvaller alltså. Han har varit i kontakt med några svenska klubbar samt ett par europeiska men vill i första haand nå en lösning med Leksand.

Sv: Bye bye Leksand
bajenmattias: Frölunda är dom enda VÄRDIGA vinnarna....och hoppas mr sean tar sitt förnuft tillfånga ....antingen stannar han i LIF eller så drar han till usa eller tyskland....

t0rre: det e väl bäst för er skull om Gauthier drar till FBK.
Trodde LIF skulle växa rejält nästa år men era bästa spelare verkar dra, först Karlberg o nu kanske även Gauthier...
Men det e alldeles för tidigt att börja dra slutsatser, Silly Season har ju knappt börjat =)

t0rre: Det verkar som, om man från Leksands håll enbart vill teckna ett ett års kontrakt med Sean, att man har ett hetare(?) alternativ på g. Om inte är man bra dum om man inte tecknar upp honom på ett långt kontrakt.

hmm kan det vara så att Hedberg är på G, efter nästa säsong? =)

Dragan 2k: Hoppas att man lyckas hålla kvar Sean. Han växte verkligen i slutspelet.

bajenmattias: Själv skulle jag aldrig i MIN enfald hålla på varken FBK eller VF. Timrå får det bli. Dom och vi var nederlagstippade inför säsongen men bägge har överraskat. Timrå har dock överraskat ännu mer än Leksand så ni blir det dom jag hoppas på..

Usch, nu kommer den långa sommaren... längtar redan till höstmörkret. Väl mött då alla leksingar.

Dragan 2k:

Nej jag har tik som nr ett *S*

Har en del bra minnen från Timrå *asg*

Men jag har bott i göytet i 3 år så jag kommer att hålla på er om Tiok blir utslagna *S*

bajenmattias: Så ska det låta - TImrå är backup förstår jag. Hehe :)

Vargatjutet:

Skulle aldrig i min enfald håller på Fbk!

Ni har ju slagit ut oss..

Nej nu håller jag mina tummar på VF eller Timrå!!

Dragan 2k: Undrar också vad som kommer hända med Lars Jonsson. Skulle inte förvåna mig det minsta om Boston Bruins försöker signa honom i sommar och ta över honom till Providence (farmarlaget), precis som de gjorde med Martin Samuelsson i somras.

Lite synd är det, men å andra sidan har inte Lars utvecklas till den utmärkta offensiva back han en gång förutspåddes att bli. Ett miljöombyte kanske skulle göra honom gott.

Annars är det väl inga fler som är AHL/NHL - aktuella, väl?
Det skulle väl vara Eneqvist (montreal) och Widing (nashville) men det känns som de behöver mer tid. Hoppas starkt att Widing kan komma "back on track" igen... förväntade mig mycket av honom den här säsongen...

Dragan 2k: Hmm. Var man lite sent ute då infot redan behandlats. Nåväl. Vill ändå passa på att önska er en trevlig semester.

Spelarflykten
Om man får tro media, Aftonbladet i detta fall, är spelarflykten på gång. Challe (nu använde jag väl korrekt smeknamn) till Fribourg och Gauthier kanske till... Färjestad.

Det eviga elitserieproblemet - spelar man bra så är det högst troligt att man inte spelar i klubben följande år. Ett problem som inte minst Djurgården, Färjestad och Modo fått erfara de senaste åren.

Sv: Slut på säsongen!
bajenmattias: Ja Per Bjurman tycker jag ska bli nya krönikören. Men skitsamma egentligen nu gäller det att hitta en ersättare till Karlberg. Känns jävligt tungt att han går men jag förstår honom. Han har lirat för oss i 8!!! säsonger nu och det är klart att han vill tjäna lite större kosing. Tycker det är jävligt bra av Karlberg att han säger att det var pengarna som lockade. Det ska han ha en stor eloge för. Nu har "masken " ett tungt arbete framför sig med att värva nya lirare till nästa säsong. Lycka till, får man väl säga, för det blir nog inte lätt att hitta en ersättare för Karlberg.

OHH vad jag längtar till den 25 september i höst!!!!!
Bara 193 dagar kvar!!!

GO Leksand STARS!!!

Bye bye Leksand
Så då var ni utslagna ur slutspelet... Det var en trevlig Kvartsfinal serie och grabbarna i leksand kämpade väl...

Lycka till nästa år, då har ni väll tagit nya tag.... Håll på FBK nu då.....=)

gripen66:

Ja man kan ju hoppas att han ersätts med Matta Ingels då kanske :-) eller varför inte Per Bjurman.....

Båda urleksningar!!!!!!

Mälarmasen: FBK vill ha Sean ja. Vore för jävligt om det blev så (även om jag slutit borgfred med FBK nu ;-)

Tydligen vill inte LIF ge honom det 2-3-årskontrakt han vill ha. Idiotiskt tycker jag, men... Men hoppet är inte ute än.

Nå, alla besked är inte negativa. Strömmer slutar som krönikör. Jag behövde det där beskedet iaf... Hoppas att han ersätts med en Leksing nu. Vågar man hoppas på ett så radikalt grepp? ;-)

Mälarmasen: plus att Karlberg bestämt sig för att spela i Schweiz två säsonger

Jaha då var det roliga slut för i år. Vad ska man göra nu då??? Nu känns allt bara så där elakt tomt och jobbigt. Trots allt så har killarna gjort en fantastisk säsong och man kan inte vara annat än nöjd. Nu är det bara att hoppas att killarna fortsätter och inte lämnar klubben. Lars Jonsson är visst på väg till TPS Åbo, Färjestad vill ha Sean, Greg Brown, Tomas Forslund och Hans Lodin lägger av, så det finns ett par luckor som måste fyllas och det rätt snabbt. Masken har ett oerhört tungt arbete framför sig. Man får väl hoppas på att Tommy Westlund verkligen skriver på. sen måste vi få fram spelskickligare backar. Jaja, det där får masken fixa.

Återigen ett stort tack till grabbarna som har gjort denna säsong väldigt spännande och rolig.

GO Leksand Stars!!!

Trevlig semester alla leksingar.

gripen66: Nu gräver jag ner stridsyxan för denna säsongen: Tack för att ni förgyllde slutspelet. Jag tycker det var betydligt roligare att möta er än MoDo eller som det inte blev SSK. Det har alltid varit ståpäls i mötena mellan LIF OCH FBK. Tack för denna säsong och lycka till nästa.
P S Bara ni kommer efter FBK :-)

Sv: Timrå
Huge: Så desperat behöver man väl inte vara, eller?

High Voltage: Med tanke på SSK:s insats i år borde väl samtliga SSK:are ombord ha hoppat över relingen illa kvickt....

gripen66: Jag vet ;) jag är bara så glad just nu.

High Voltage: Kul...

gripen66: Måste berätta en underlig sak. På en kryssning till Åland var det en Leksing som hängde sig med hjälp av sin livrem i hytten efter det att han sett Fredagens förlustresultat...

tbse: Det var inte på isen jag menade... ;-) Jaja...

gripen66: låter bra =)
Ni har gjort en strålande säsong, trodde aldrig att ni som nykomlingar skulle komma till slutspel. Sen när ni gjorde det trodde ja det skulle vara en lätt uppgift för FBK, men det var det inte, trots att siffrorna 4-1 verkar vara klara.

gripen66: Va?? det är nu kriget börjar! iofs å är inte ni med.

Sebbe: Fint att vi är överrens... ;-)

Nu kryper vi upp ur skyttegravarna och sluter fred?;-)

Sebbe: Jo, visst måste det finnas såna möjligheter också. Men det ska inte gå ut över huvudverksamheten hockey tycker jag. Det _borde_ gå att få båda... ;-)

Grattis! Då var det slut för i år då. Men jag tycker vi sålde oss dyrt! ;-)

Måste säga att jag tycker vi gjort en kanonsäsong ändå. Det var nytt kontrakt som gällde och vi går till slutspel - och sen gör vi inte bort oss där heller... Tycker vi faller med flaggan i topp.

Nu börjar silly season! 8-)

Slut på säsongen!
4-1 i matcher, samma resultat som de 2 senaste matcher slutat.
Trots de ganska klara siffrorna ska LIF ha en elogé för att de kämpa o aldrig gav upp...
Grattis till en bra säsong av er...

Sv: Peter Messa?
Predator: oj skrev hon istället för han ... inget elakt menat Messa :-)

Förövrigt tycker jag att en funktion med vilken man skulle kunna editera sitt inlägg vore bra... vissa är ju slarviga och förhandsgranskar väldigt sällan :-)

Sv: Peter Messa?
t0rre: Messa är en rätt ojämn back i mina ögon. Såg hon en hel del under hans juniortid... då många trodde han kunde bli en framtida storback, åtminstone i Elitserien.

Messas största styrka är utan tvekan hans strålande skridskoåkning. Han är duktig på att föra upp pucken... men å andra sidan brister det i många andra avseenden.

Peter Messa?
Ryktas vara på väg till Leksand

Har inte hört talas om han nå särskillt mycket
nån som vet om han är bra?

« · 237794 · »