Leksands IF

26655 inlägg · 1367 ämnen

Leksand i Elitserien, eller inte!!!

« · 698366 Till forumet


Sv: Leksand i Elitserien, eller inte!!!
03.14 0 - 1 EQ Leksand 12. BERGENSTRÖM, Jens
(14. OLLAS, Jesper)


JAAAAAAAAAAAAA!!
Kommentera

Sv: Leksand i Elitserien, eller inte!!!
Diaz: KOM IGEN NU RULLA TÅGET :D
Kommentera

Sv: Leksand i Elitserien, eller inte!!!
NEDSLÄPP NU!!! nån som har länk till webradio???
Kommentera

Sv: Leksand i Elitserien, eller inte!!!
komigen nu leksand.
ikväll vinner ni mot SAIK :)
Kommentera

Sv: Leksand i Elitserien, eller inte!!!
mattias - 74: Enkelt, varför ens diskutera saken? Kommer Leksand etta eller tvåa i Kvalserien ska de vara kvar. Kommer de trea, fyra, femma eller sexa ska de inte vara kvar. >)
Kommentera

Sv: Leksand i Elitserien, eller inte!!!
mattias - 74: Eller

Vi går ut och värmer upp i rektangulära cirklar

Max två passningar, högst tre...

Chansen att vi vinner är 70 mot 40%...

90% av alla ishockeyspelare är vänsterskyttar och ungefär 5% är högerskyttar...
Kommentera

Sv: Leksand i Elitserien, eller inte!!!
nyz:

Bra skrivet toni...

Återstår att se om Leksand kan göra det en 3:e gång...
Kommentera

Sv: Leksand i Elitserien, eller inte!!!
mattias - 74: Nä, det ville han väl inte...

Leksands IF ska absolut INTE vara i Elitserien med det spel man presterat (eller icke presterat) under säsongen. Men har med all önskvärd tydlighet visat att man vare sig vill, eller kan mäta sig med de 12 bästa klubbarna i Sverige, trots målsättningar om att vara topp fyra!

Att föreningen misskötts under en alltför lång tid kan medföra konsekvenser som gör att vi aldrig återser LIF i den högsta serien igen. Att spela sig ur ES 2 gånger på 4 år var i sig en bedrift, men att inte ta lärdom av dessa misstag (som man ihärdigt bedyrar att det varit) tyder nästan på en utstakad plan om att ta död på det som för oss supportrar betyder allra mest. Ja, jag är bitter. Jag är besviken, men framförallt har jag ledsnat ur på misshandeln...

Återigen - Nej, Leksand platsar inte i ES! Argument om att vi har tradition, flest fans, snällaste korvtant eller tommaste arena spelar ingen som helst roll. Det är spelet som avgör, alltid har gjort och kommer så att göra för all framtid!
Kommentera

Sv: Leksand i Elitserien, eller inte!!!
norrland:

Han är ju känd för att snacka först och tänka sen. han lär ha sagt till spelarna nån match när leksand låg under med 3 - 0 att " Vi måste skjuta mycket grabbar, dom har också en dålig målvakt " hehe
Kommentera

Sv: Leksand i Elitserien, eller inte!!!
mattias - 74: Ja det vore ju kul att testa, vi köper ett lag från Afrika, så kan ju Abris träna det så får vi se hur bra det skulle gå.

Jäkla pappskalle uttalande från Abris. Han borde ha lite bättre koll...eller har han fått för många puckar i huvudet...
Kommentera

Sv: Leksand i Elitserien, eller inte!!!
norrland:

Vi kan ju åka till Kenya. Abris ville ju det..
Kommentera

Sv: Leksand i Elitserien, eller inte!!!
mattias - 74: Håller med om att vi ska ha en ny bra tränare. Sedan tror jag inte att vi ska ha så många utl spelare, om vi ska ha några så gärna från Finland.
Kommentera

Sv: Leksand i Elitserien, eller inte!!!
norrland:

Fixar leksand detta på nåt egendomligt sätt så är ju Backlund och Lotvonen kvar åtmistione men jag är som sagt skeptisk, ny tränare vore det primära som jag skrev nånstans i denna bok!!
Kommentera

Sv: Leksand i Elitserien, eller inte!!!
mattias - 74: Jag ser hellre att LIF får ordning på spelet nu i KS så att vi inte åker ned (men jag tvivlar).
Om vi är kvar så kanske vi kan behålla något av en stomme i laget och bygga utifrån det. Åker vi ur tror jag att vi tappar många och får en alltför stor omsättning i laget igen.
Nä jag ser helst att LIF är kvar i ES nästa säsong, tror även att många andra tycker det.
Kommentera

Sv: Leksand i Elitserien, eller inte!!!
Dragan 2k:

Ja men man få ju inse fakta ibland att Leksand kanske inte är så bra som vissa få laget att famstå som!

Jimmie
Steenbröderna
Lotvonen
Bicek m.m

Det är ju inga lingonlirare Leksand värvat precis. Jävligt märkligt att inte vissa spelare lyckas i Leksand! Titta på Leksands berömda 82:or. Lasse Jonsson Jonas Nordqvist Andreas Karlsson Jörgen Sundqvist m.m Gläds åt att de lyckas i sina nuvarande klubbar..
Kommentera

Sv: Leksand i Elitserien, eller inte!!!
mattias - 74: Jo får hoppas lite omorganisation kan skaka liv i Leksand så det slipper faras upp o ner hela tiden.
Kommentera

Sv: Leksand i Elitserien, eller inte!!!
mattias - 74: Sådant tänkande är livsfarligt. Det kommer bli svårare och svårare att ta sig upp till Elitserien i framtiden skulle jag tro framförallt med tanke på de stora variationer i ekonomiska fördelar som de olika serierna frambringar.
Kommentera

Sv: Leksand i Elitserien, eller inte!!!
mok:

mmm kanske skulle vara nyttigt med en till sejour i AS nu när Masken är borta så kanske lundström kan göra mirakel till kommande säsong med laget
Kommentera

Sv: Leksand i Elitserien, eller inte!!!
mattias - 74: Det är ju där dom är återstår att se om Leksand är för dåliga eller för bra för den med :)
Kommentera

Leksand i Elitserien, eller inte!!!
Nu startar jag en tråd för er att diskutera om Leksand skall vara kvar i Es eller inte. Argumentera varför de skall vara kvar och varför inte osv.

Håll en bra profil på inläggen så slipper vi moderatorer radera!!

Personligen anser jag väl att Leksand just nu är lite för dåliga för Es och för bra för AS och kanske skulle vara i en serie mitt emellan :)
Kommentera

« · 698366