Leksands IF

SHL · 27143 inlägg · 1367 ämnen
« · 318409 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Grattis till segern!
MAStermind:

3-4 es. Aldrig!

Leksand kommer att vinna efter ordinarie matchtid!

Mitt tips! 2-6 igen :)

Tror att det har lossnat nu!

Jonta: Tre points mot HV?
Ja, varför inte...

Vi brukar ju göra målmässigt jämna matcher i Smålands Jerusalem.
Och vi kan ju faktiskt titulera oss "Svenska Mästare i uddamålsförluster". Minns fjolårssäsongen...brrrrr...
Puckarna har dock börjat studsa vår väg på sistone så visst f-n finns chansen till poäng.

Tippar 3-4 till LIF efter straffar.

Gäller att vi får hål på Liv rätt tidigt och sedan spelar strikt och disciplinerat. Undvika onödiga utvisningar och spela på kontring.
Dessa klyschor... *ler*

Mattias - 74: JA JUSTE. Vet inte vad jag tänkte på när jag skrev mitt föra inlägg om att LIF skulle lira imorrn. :)
Hur som helst,,, 3 pinnar mot Hv.

Två schyssta skalper
Ja, de må man säga...
Två mycket schyssta skalper på sistone...Luleå och Timrå på bortais.

Nu är det ett litet uppehåll i ES (ingen tisdagsomgång...muahahaha) och det känns skönt. Läge till lite eftertanke således.

Tycker "Backe" har varit grym i målet. Bevittnade hans debut mot HV i omgång 2 och då var det lite si och så med insatsen. Därefter har han spelat upp sig på ett remarkabelt sätt. Känns mer och mer som en kanonvärvning och han kan, kanske på sikt, bli vår nye Hedberg.

Backsidan har även svarat för en uppryckning. Super-Lasse känns stabil liksom Lundell som nu bör han tränat ikapp sig. Däremot väntar jag mig mer av främst Christer Olsson men även Pavlikovsky och i viss mån Fredrik Svensson. Dock har en klar förbättring skönjts på slutet.

Framåt är det cirkus Pajen som dominerar. Slitstark, rätt målfarlig och en jämn nivå som inte skådats tidigare. Har bra hjälp på flankerna av slitvargen Micke "Duracell"/"Iron Man" Pettersson och tunge Rosén som börjat hitta målet igen. Finfint!

Sedan tror jag Rasti kan bli nyttig som center. Tuff, rakt på mål och en hel del spelsinne. Även mycket nyttig i PP-spelet som, undantaget TIK-matchen, varit skralt sedan Challe stack. Nielsen ser ut att börja hitta rätt igen. Där kan man snacka om lirare...yes box!

Skall bli intressant att se när Westlund är med i leken igen. Där borde vi ha ett hyfsat sparkapital ändå. Och lägg dessutom till ifall det lossnar för Robban Nilsson. Då kan det bli en rolig säsong det här...

Jaja, en massa ordbajs...men vad gör man inte en ledig måndagskväll... :)

Zcootah:

Vet inte! Men jag hoppas och tror att han skall vara spelklar inom en vecka!

Jonta:

Leksand spelar väl inte förrän på Torsdag va :)
Hv borta!

Imorrn tar LIF 3 pinnar det känner jag på mig. :)

när kommer westlund i gång igen????

Skönt att det finns schysta motståndar supportrar som kan gratulera till vinsten och inte skylla på något.

Nu hoppas jag LIF upprepar sin fina insats som de gjorde senast och tar ett kliv upp i tabellen!

Mange: Ja gratulerar med..det här är va vi får för att vi vann i premiären..Men ni va bättre på allt så enkelt är det..

pasi: Ja dert var väl inte direkt synd att de inte vann med 2 siffrigt eller? Men Grattis Lif

Grattis till segern!
Kan bara gratulera till segern för den är ni värda, ni spelade mycket smartare än TIK. Hade hoppats på en bra match men TIK var under all kritik idag, synd att ni inte vann 2siffrigt.

klacken!
en eloge till er klack som var i Timrå var mycket bra

Sv: HALLELUJA!!!
Dragan 2k:

Ja det är på tiden att puckdjäveln studsar åt rätt håll föross nån gång

Mattias - 74: 6 mål på 15 skott eller vad det var. Där kan man snacka om effektivitet.

Mattias - 74:

Stabil insats och seger med klara 2-6 varav 5 mål i Powerplay!

Fy fan va bra!!

Nu ser vi framåt och tar ett stort kliv uppåt i tabellen!

HALLELUJA!!!
Leksand har 4-0 på Timrå på bortaplan!

Ser ut som om Leksand skall spela bättre borta än hemma denna säsong kanske :)

Sv: ROBERT NILSSON!!
Japp, håller med er alla om att Robban kan bättre.

Nääää, skärpning Robban!

FoRzA LiF!

Sv: ROBERT NILSSON!!
Mattias - 74: Håller med dig till fullo! Som det är nu platsar han inte och "Crippa" Lindholm borde få överta hans plats i laget.
Jag hoppas att "Robban" skickas till Arboga för att få en liten tankeställare... Lasse spelade ifjol med både "löven" och Arboga med ett gott resultat när han kom tillbaks.

Andra som borde kunna bättre är C. Olsson, "Notan" och Hermansson.

ROBERT NILSSON!!
Denna fråga är en het potatis just nu!

För det första:

Vad har Robert Nilsson i Försvarszon att göra när Leksand skall gå till Anfall?

För det Andra:

Vad har Robert Nilsson gjort i övrigt än 1 mål i år?

För det Tredje:

Märker inte Tolvanen och Skoglund att Robert Nilsson hamnat fel i Leksands spel.

Det finns Forwards som skall transportera puck från försvarzon och Robban är inte en av dem!

Att sedan försöka sig på en tunnel som sita man är idiotiskt.

Nej nu är det dags för Robban att visa att han kan annat än att bara åka omkring och mysa på isen!

// Mattias

Sv: Leksand - Djurgården
70 Rodrigues: härligt =D men bara så att ni vet så é de difs tur att vinna ;D de blir tufft men seger åker me oss..

Mattias - 74: Det är alltid bra drag på våra matcher.

Jag är positiv inför morgondagens match... tippar på 3-2! :}

Mattias - 74: Djurgården kommer upp med ett stort gäng supportrar, så det lär bli bra drag i ladan imorgon kväll!!

Leksand - Djurgården
Imorgon är det dags för ytterligare en viktig match för Leksand när Dif gästar Isladan :)

Efter bra spel mot Färjestad så är jag övertygad över att Leksand kommer att gå segrande ur striden imorgon!

Wikegård och de andra får en tung resa hem till Tokholm....

5-2 till Stjärnorna..

// Mattias

Sv: Joonas Jääskeläinen - vilken man!
Svanru:

Ja kanske det men nu har Leksand visat att de kan spela jämt med FBK i Karlstad och den 12/2 -04 är det 3:e mötet i Karlstad och då blir det 3:e gången gillt för Leksand :)

Att ni är Sveriges bästa lag just nu är inte mycket att snacka om men förr eller senare så kommer eran första förlust hemma

Tyvärr för er fick ni rättvisst pisk för andra gången i år.
Himlen är lila och gul även i Leksand

TBSE: 5-4 till Färjestad blev det tillslut. :(
Joonas Jääskeläinen är het, inblandad i samtliga Leksand mål.

Vi får ta nya friska tag nu mot DIF!

Jonta: 5-3 nu

Joonas Jääskeläinen - vilken man!
Ojojoojoooj.. nu står det bara 4-3 till FBK.
Joonas Jääskeläinen har vart inblandad i alla dessa LIF mål.... - vilken karl asså.

FORZA LEKSAND!!!

Sv: OMVÄNT GREPP!!!
Svanru: Glöm inte att Leksand har 10 av 12 poämg på de 4:a sista omgångarna! Frölunda kan inte vinna hela tiden, en förlust kommer alltid, unibet ger 8 ggr för kryss och andra spelbolag ger 7 ggr pengarna på tvåan!!!

Hockeyfrillor
Har ni inte varit inne på denna hemsida (se länk) så bör ni ta er dit genast.

Ho, ho, ho ,ho, ho, ho... hockeyfrilla!!!

Jonta: Ikväll räcker nog inte ens ett omvänt livtag :-)

Jag trodde det inte var sant att LIF hade slagit Lule med hela 5-0.
Leksand som alltid annars brukar ha så svårt mot Luleå specielt borta mot dom.

Poäng mot FBK el DIF och jag är impad.

LEKSAND ÄR PÅ G... :)

Väldigt imponerande att ni lyckas slå Luleå på deras hemmaplan med hela 5-0... det kan inte vara många som har gjort det.

OMVÄNT GREPP!!!
Luleå-spöket...
Delfinen/Coop Arena- spöket...
You name it...

-BUUUUU!!!
Så var det spöket bortskrämt.
5-0 borta mot Luuuulääää - känns lika overkligt som Tomten på Julafton. :)

Kul för Rosén att näta i gamla hemmaarenan, dessutom, med fin assistans av Tobbe Holm. Och "Backe" verkar ha varit storgrym i målet. Sicken härlig värvning. Honom får vi finfin nytta av några säsonger framöver.

Och äntligen...

Och äntligen - studsar pucken vår väg igen!!!
LHF-LIF 0-5...nyp mig!!!

Sv: Luleå - Leksand
Mattias - 74: Kul att det verkar va så många Leksingar som har åkt upp för matchen, men det blir ingen vinst för er ikväll. Luleå vinner med 5-2.

Luleå - Leksand
Svår nöt att knäcka men med tanke på våran senaste bortamatch och de första 55 minuterna så tror jag detta skall gå vägen!

4-2 till leksand är mitt tips

Sv: Ratislav Pavlikovsky klar (nästan)
Hong Kong:
Ja, Robban måste ju börja kämpa och vissa att han vill för att platsa i a-laget enligt mig.
Som det verkar just nu så åker han bara runt och tror att han kan platsa hur lätt som helst!
Nä så divig kan man inte va... håller med er att det är dags att säga till honom på skarpen!
Om jag var tränare skulle jag bänka honom en match bara för att han ska lära sig att jobba för en plats i laget. :-)
Robban måste kämpa och vissa klubbkänsla för helvete.

Klubbkänsla före tallang!

Mattias - 74: Han blev väl avplockad efter halva matchen igår. Kanske ska säga till honom att spela hockey också, när han väl är på planen. Inte bara åka runt och haka, slasha och göra andra fula saker när inte dommaren ser på.

Jonta:

Robban har som jag påpekat tidigare inte alls rosat marknaden i år!

Åker mest runt och är loj och inte verkar bry sig!

Dags att nån säger åt honom på skarpen

Mats GBG:
Witehall-Pavlikovsky-Nielsen .. hmm, tja det vore kanske inte helt fel.
Jag har också funderat på om inte Robban spelar med fel killar !?

Ratislav Pavlikovsky klar (nästan)
Enligt Falu Kuriren så är lillebror Pavlikovsky bara en läkarundersökning från att vara klar för LIF. Klarar han den så skrivs ett sexmånaderskontrakt med honom.

Witehall-Pavlikovsky-Nielsen som förstakedja låter väl intressant?

Se länk.

Sv: Grattis
MAStermind: Tur att matcherna är så tätt, får hoppas att Mif får sota för detta i kväll.

Såg förresten att Lärking erkänt att han gjorde fel vid tekningen före kvitteringsmålet. Tydligen tänkte linjemannen ha nedsläppet i mittzonen men Lärking gick in och ändrade det. *suck*

Fast hade Jensa gjort mål i öppen kasse så hade de kunnat ha det nedsläppet på mållinjen och det inte spelat någon roll...

Se länk.

MAStermind: Minns Timrå-Leksand i kvalserien år 2002.. 1-4 blev till 5-4.. samma genomklappning den gången. Märkligt att sånt händer på den här nivån ändå. Man tycker det ska vara enkelt att slå sarg ut och bevaka, men det kommer såklart in väldigt mycket psykologi såna gånger.. normalt sett stabila spelare tänker fel och fattar helt fel beslut.. som Nielsen igår..?

Fy f-n för sådana förluster.
Man kan ju omöjligt komma närmare en seger i Scandinavium än vad vi var igår. Helt j-la sjukt egentligen. Som om Gud lade alla sina benknotor till fingrar med i spelet.

Som leksing kan man ju nästan bara gråta. Har upplevt en handfull upphämtningar från motståndarnas sida, men ingen som igår förstås.

Innan hade man varit stornöjd med en poäng. Nu känns det som skit.
4-0 med mindre än fem minuter kvar skall ju naturligtvis vara tre poäng och seger.

Men sista fem gjorde vi, som Uffe Skoglund sade, alla tänkbara fel på en och samma gång. Klockrent missade tekningar i försvarszon, stirrigt försvarsspel och tappade markeringar m.m.

Usch...om några veckor är man kanske nöjd med en pinne.
Nu känns det bara som skit... :(

Robban Nilsson
När skall Robban sluta glida omkring på isen och tro att han är bäst i laget!

eftersom Gallret är borta betyder inte det att man får stjärnstatus i Laget

Jag tycker i alla fall att han inte är nåt vidare hiitils

En hockeymatch varar i 60 minuter...
En ishockeymatch varar i 60 minuter, det är nåt som LIF borde tänka på.
Man kan ju inte bara börja slappna av och sluta spela totalt för att man leder med 4-0 och det återstår några minuter...
Nää uch vilken tung förlust igår.
Jag hoppas man får uppleva lite seger nu också....

Hey hå hey hå till slutspel ska vi gå! =)

Sv: Rastislav Pavlikovsky till LIF
Hockeymagasinet skriver i dag att det är 99% klart att Rastislav skriver på för Leksand... se länk.

nyz: Ja man försöker alltid hitta det positiva för att gå vidare :) Men det är nästan skandal att leda med 4-0 med 5 minutrer kvar och sen tappa hela matchen. Trodde inte det var sant när Kahnberg dundrade in 4-4 med 1/10 sekund kvar... Jens Nielsen får väl ta på sej en dle av förlusten då han hade öppet mål men drog till med ett slagskott och missade... :)

DIForever: Grattis känns i detta läge j**ligt fel...

Håller dock med om att man inte förtjänar att vinna ens på straffar om man tappar på det sätt laget nu gjorde - bedrövligt!

Det positiva är dock att man som första lag i år tar poäng i Scandinavium - en klen tröst efter att man (liksom laget?) börjat glädjas åt segern med 15 minuter av sista spelade.

Fast i sanningens namn är det just nu en ytterst klen tröst... om någon...

« · 318409 · »