Leksands IF

26599 inlägg · 1365 ämnen

Säsongen 2014 / 2015

« · 1624659 Till forumet


Säsongen 2014 / 2015

Sallinen tackade alltså nej till Jokerit för att spela för Leksand.

Det var som fan ;)

Kommentera

Sv: Säsongen 2014 / 2015

Vinst med 5 - 2 mot Färjestad i första träningsmatchen , skönt att nyförvärven får näta direkt. Connoly, Sallinen samt Mårtensson.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Säsongen 2014 / 2015

Idag fyller Leksands IF 95 år. 

Grattis ;)

Kommentera

Sv: Säsongen 2014 / 2015

7-0 på Mora och nya finnen gör 2 nya mål. Heja ;)

Kommentera


Sv: Säsongen 2014 / 2015
mattias - 74: ser att ni år ha ekonomi i andra hand. Men de är lugnt åter engångs så få skattebetalarna stå för ovan. Externa pengar / skattefiffel igen. Fy fan så äcklad blir av lyxfällan. Det värsta är att sportchefen säger det rätt ut. Ekonomi i andra hand.
Kommentera

Sv: Säsongen 2014 / 2015
BRYNÄS4EVER NR1:

Du låter bitter, men du behöver inte vara orolig, till skillnad mot Brynäs så verkar Leksands kommun samt andra sponsorer m.m inse vikten av att ha ett lag i högsta serien. Och dessutom vad jag vet har väl Leksand hållt sig inom ramarna för vad som är lagligt men upplys mig gärna om jag har fel?

När fyller ni hallen nästa gång?
Kommentera

Sv: Säsongen 2014 / 2015
BRYNÄS4EVER NR1: Moget inlägg....
Kommentera

Sv: Säsongen 2014 / 2015
Forsberg 1978: Har du gått och blivit leksing^^
Kommentera

Sv: Säsongen 2014 / 2015
Bratwursten: Nä hurså?
Kommentera

Sv: Säsongen 2014 / 2015

Nästan 6000 sålda inför kvällens match. Bravo 

Kommentera

Sv: Säsongen 2014 / 2015
mattias - 74: i brynäs arena brukar väl det knappt vara 4000 Trots att det är en större stad en till exempel luleå,skellefteå och Ö-vik, där Modo har högst publiksnitt även om det är den minsta staden bland dom fyra.
Kommentera

Sv: Säsongen 2014 / 2015
Stabil insats och linde andrum i bottenskitet Hv borta sedan Växjö hemma, tar vi 3 poäng där är jag nöjd. 
Kommentera

Sv: Säsongen 2014 / 2015

mattias - 74:

Total kollaps mot Lakers, blir tufft in i sista omgången detta att undvika kval. Kämpa 

Kommentera

Sv: Säsongen 2014 / 2015
Viktigt med 5 års kontrakt på Ryno. 
Kommentera

Sv: Säsongen 2014 / 2015
mattias - 74:

Kan bli en rävsax att ta sig ut ur

Inte ovanligt att spelare gör sin allra bästa säsong sista året på innevarande kontrakt. För att sen likt en pysballong sakta sakta mätt och belåten sjunka nedåt i produktion

5- års kontrakt är många gånget ett gissel, men ger bra PR vid skrivandet

Vi får se om några år hur det gått
Kommentera

Sv: Säsongen 2014 / 2015

eltifoso:

Han har ju varit lagets viktigaste spelare i ett par år nu, jag trodde han var förlorad för HV men detta var sannerligen en bra nyhet. 

Kommentera

Sv: Säsongen 2014 / 2015

eltifoso:

Avgå Appelgren.

Kommentera

Sv: Säsongen 2014 / 2015
mattias - 74: Mmmmm inte gått sådär superbra sedan kontraktet signades..
Mättnad och avund är ingen bra komb kanske
Kommentera

Sv: Säsongen 2014 / 2015

eltifoso:

Blir kval nu, laget är så jävla usla. 

Kommentera

Sv: Säsongen 2014 / 2015
mattias - 74:I kväll jublar jag! Nu får ni svårt att köpa er kvar, som ni gjort tidigare. Är bara att köra vidare med hopkoket ni har! Mo Do kommer att plocka svansen av er om dom får chansen! SHL-platsen ni har är en oärlig plats o de vet du innerst inne själv om du är en ärlig person, eller hur? Jag skulle hylla Lyxfällans If om du o ni klättrade ner ett steg och kämpade tillbaka på rättvisa grunder, då skulle jag beundra er, vilket jag ej gör i dag!
Kommentera

Sv: Säsongen 2014 / 2015
mattias - 74: Meca Race för er trots era fantastiska värvningar.
Kommentera

Sv: Säsongen 2014 / 2015

Carl Lejonkräk:

Vem syftar du på? Sallinen är en av de bättre värvningar Leksand gjort på bra många år, de andra har inte rosat marknaden alls. Frögren är sämst. Vi har seriens i särklass sämsta förvsvar, jag är inte förvånad att vi spelar kval tyvärr, dock har jag svårt att se hur något allsvenskt lag skall rubba MoDo eller Leksand över 7 matcher. 

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Säsongen 2014 / 2015
Carl Lejonkräk/ASA: Visa lite respekt mot Mattias för helvete speciellt du ASA!!! Troll!
Kommentera

Sv: Säsongen 2014 / 2015

Forsberg 1978:

Tack Foppa.

Skulle gärna vilja se Uppdrag granskning göra samma genomgående reportage om alla lag i SHL, är övertygad om att det skulle komma fram massa godbitar om alla lag, Det Leksand gjorde är självklart inte ok men det är hur man än vänder och vrider på det fortfarande inom ramen för vad som är lagligt. Brynäs har ju också brottats med ekonomiska problem så ni vet vad Leksand och nu senast Timrå går igenom. 

Kommentera

Sv: Säsongen 2014 / 2015
mattias - 74: ekonomiskt stålbad var det som gällde.

Tror inte ett halvhyfsat allsvenskt motstånd har en chans att vinna fyra matcher mot er. Då måste det ju till en total mental kollaps. Kommer inte hända.
Kommentera

Sv: Säsongen 2014 / 2015

Zappaholic:

Jag tror som du, Vita Hästen är drömmotståndare, skulle inte vilja möta Karlskoga. 

Kommentera

Sv: Säsongen 2014 / 2015
mattias - 74: Hoppas ni hänger kvar nu. Vår lada är ju slutsåld när vi möts vilket är ekonomiskt viktigt. Sen finns det ju en rivalitet och hatkärlek mellan fans och lag som ger en extra nerv. Man vill ju alltid sätta lillebror på plats 👍😊
Kommentera

Sv: Säsongen 2014 / 2015
mattias - 74: det blir ju troligtvis karlskoga för er och rögle för oss.
Kommentera

Sv: Säsongen 2014 / 2015

Zappaholic:

Vi kommer vara starkare nästa säsong, tro mig. ;)

Kommentera

Sv: Säsongen 2014 / 2015
mattias - 74: Vi också. Alltid lillebror
Kommentera


Sv: Säsongen 2014 / 2015

mattias - 74: Intressant kommentar till artikeln, att det saknas kontinuitet o stabilitet i klubben, nya ledare o folk löser av varann hela tiden.

MoDo har ju också haft flera turbulenta år, sliter hårt på folk att ligga nära ättestupan hela tiden.

Kommentera

Sv: Säsongen 2014 / 2015

mattias - 74: Malmö, vad tror du om det? Vinner ni?

Kommentera

Sv: Säsongen 2014 / 2015
Carl Lejonkräk: tror nog Leksand vinner komfortabelt men hoppas såklart jag har fel
Kommentera

Sv: Säsongen 2014 / 2015

eltifoso: Malmö känns farliga

Kommentera

Sv: Säsongen 2014 / 2015
Carl Lejonkräk: hela den här matchserien känns 50/50..Läxsand har ångest, Malmö har på nåt sätt fått en ny chans..Allt att förlora vs. allt att vinna gör att skillnaden på trupperna jämnar ut oddsen..Blir nog spännande oavsett.
Kommentera

Sv: Säsongen 2014 / 2015
bifhjärta: Malmö i förarsätet , Leksand var numret mindre ikväll och Ahlsenfelt föll ur ramen. Oviss fortsättning.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Säsongen 2014 / 2015
bifhjärta:

Malmö var min mardröms motståndare , nu känns det ruskigt jobbigt, vi hade behöft denna matchen men hoppas verkligen vi kan studsa tillbaks på onsdag, torsk även då så är det kört.
Kommentera

Sv: Säsongen 2014 / 2015
mattias - 74: Ja, nu får ni väl skärpa till er ordentlligt. Någon gång måste det väl vända och jag tror faktiskt att ni fixar det här!
Kommentera

Sv: Säsongen 2014 / 2015
Huss: Första matchen. En hel del nerver hos Leksand förstås. Lättare att börja borta, då har man ingen större press på sig.
Nu är det Malmö som har lite press på sig, kan Leksand spela lite mer "tråkig" strikt SHL-bortahockey så får Malmö det betydligt svårare än igår.
Ändå lite förvånad över hur lätt Malmö kom upp i banan och kunde skapa tryck, kanske lite alltför optimistisk taktik av hemmalaget?
Kommentera

Sv: Säsongen 2014 / 2015
Huge: Återtåg eller ej är frågan.
Kommentera

Sv: Säsongen 2014 / 2015
Carl Lejonkräk: hej leksand
Kommentera

Sv: Säsongen 2014 / 2015
Chris11: Jämnt det här.
Kommentera

Sv: Säsongen 2014 / 2015

Bye, bye Leksand.....................

Kommentera

Sv: Säsongen 2014 / 2015
Carl Lejonkräk: Osmakligt respektlöst och vidrigt! Det är vad jag tycker om ditt inlägg! Fyfan
Kommentera

Sv: Säsongen 2014 / 2015
Forsberg 1978: Det är artigt att säga hej då vilket just "bye bye" betyder.
Kommentera

Sv: Säsongen 2014 / 2015
Forsberg 1978:Nu har rättvisa skipats!
Kommentera

Sv: Säsongen 2014 / 2015

ASA:

Rättvisa för att vi inte håller för SHL. JA

Rättvisa för att vi " fuskat " med ekonomin = NEJ 

Leksand har följt regelverket , hur många gånger skall man behöva påminna folk om det. 

Blir en rolig säsong i Allsvenskan :)

Kommentera

Sv: Säsongen 2014 / 2015
ASA: yes!

Moralisk rättvisa skipad

Men dom slog oss på försäsongerna allt söm oftast iallafall

Och ssk gör deras degradering till det näststörsta fiaskot bara
Kommentera

Sv: Säsongen 2014 / 2015
mattias - 74  Har Leksands kommun följt regelverket? Svar: NEJ!
Kommentera

« · 1624659