Leksands IF

26601 inlägg · 1365 ämnen

Säsongen 2020-2021

2188464 · » Till forumet



Sv: Säsongen 2020-2021
Jaja säsongen slutade i 0-4 kvartsfinal och bättre laget vann vilket såklart är en besvikelse när man klev in i slutspelet som 3a. Men jag tror inte att det är många leksingar som kommer vara besvikna på säsongen om en vecka när torsken sjunkit in.

Ska bli intressant vilket lag vi ställer upp nästa säsong och var vi blir tippade av experterna.

Det positiva vi kan ta med oss är en CHL plats som jag ser fram emot till nästa säsong.
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Charliejfz: Snart dags för en laddad fjärde batalj mellan Leksand och Örebro
Kommentera


Sv: Säsongen 2020-2021
mattias - 74: Hoppas ni genomför en bra match idag. Tråkigt med bussen.
Kommentera


Sv: Säsongen 2020-2021
ToddW: Hur kan modoiter leka balla över att vi ligger under 0-2 i matcher? Fyfan vad jag är glad att vi är i kvartsfinal i SHL och inte är ett bottenlag i HA där det bästa med säsongen är att det går dåligt för andra.

Tror inte BH ångrar sitt beslut att lämna sunkhålan dom kallar MoDo för en sekund xD
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Signature:

ja dom är bättre hittills och dessutom har dom enroth

vilken jävla målvakt
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
mattias - 74: Vad Örebro är täta och tunga. Dom har ett spel för slutspel som inte vi har när vi dessutom är ineffektiva. Sedan har dom också svarta dräkter vilket inte gör det bättre.
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Jalapeno:

suck 1 - 2 med 30 kvar av andra
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
En riktigt bra första period av Leksand 7 - 1 i skott.

Langs kedja är bäst hittills.
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Jalapeno:

Ja verkligen bra nyheter, jag har eftersökt detta ett tag själv.
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Helt underbara nyheter. Båda reglerna är så jäkla bra för hockeyns välmående och cred till SHL som vågar ändra i regelboken till det bättre.
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
mattias - 74:
Det kan ju bli så ibland, säsongen har kanske gått lite bättre än väntat och man känner oh vad skönt. Men serien är 7 matcher.
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Jalapeno:

Instämmer
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
mattias - 74: För första gången på länge känner man igen Leksand. Helt jävla klappkassa. Troligen säsongen sämsta match efter första perioden....
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Charliejfz:

Ja Örebro är bättre hittills.
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
mattias - 74: Tur att Rögle inte fick Öret i kvarten.
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Jalapeno:

Äntligen slutspel för Leksand igen, låter det sjunka in lite.

Sjukt taggad inför nedsläpp ;)
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
mattias - 74: Fördel BIF just nu. Men matcherna i Kinnarps blir inte lätta. Är inte förvånad om play out blir utdraget och avgörs i match sex eller sju.
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Jalapeno:

Blir att kolla in ångestkvalet mellan Brynäs och hv

Känns märkligt att kunna se en kvalserie utan leksand som alltid är med känns det som

Brynäs kan lösa detta men de får se upp med HV71 powerplay

Bäst i serien och ändå kommer dom sist i
SHL

Vet inte om det inträffar förut
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Jalapeno:

Guldhjälmen till Hrivik
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
mattias - 74: Uppdatering från träning idag är att Camper och Själin är borta. Resterande lag inklusive Fransson var med och körde på is.

Jag börjar bli orolig för Camper dom började med att säga dag till dag men nu har det gått upp mot en månad....

En annan nyhet är att de la Rose har blivit uppsatt på waivers och har utgående kontrakt i sommar så finns en stor chans att han lämnar nord amerika till nästa säsong. sen om det blir KHL eller SHL är upp till han men definitivt ett spännande namn.
Kommentera


Sv: Säsongen 2020-2021
Signature: Tajmingen i mina svar var urusel! Såg inte alka era svar.
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Signature:

Just det jag menar
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Jalapeno: Iofs men kolla statsen innan dess!
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
mattias - 74: Tror inte laget vi har nu bryr sig ett skit om hur matcherna slutade för 2-4 år sen.
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Jalapeno:

Sådant måste man ha i åtanke
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
mattias - 74: Alla dom säsongerna förutom denna har vi varit nykomlingar med skräplag som sen har åkt ur. Men visst har dom H2H på sin sida.
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Jalapeno:

Ingen vidare statistik ändå detta
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Signature: Spöken? Vi vann ju sist :) och matcherna förra säsongen så var ju laget klappkassa så alla lag vann mot oss då.
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
mattias - 74: Nu jvlar ska vi ta bort ev plastspöken i form av Örebro.
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
mattias - 74: Sen att dom medvetet inte går för vinsten mot FBK för att få möta oss. Det kan bara gynna oss att dom underskattar oss och det kommer ge laget mer energi att läsa och se sånt från Örebro.
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Signature:

Härligt att det börjar hetsas lite inför slutspelet

Ligger man 3a i SHL är det knappast pga en kedja även om de såklart är överlägsna så har andra klivit fram och levererat när delar av kedjan varit borta

Tycker Hellkvist fått ihop ett bra kollektiv lagomt till slutspelet

Tror Janne blir viktigast i slutspelet

Han måste fortsätta storspela
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
mattias - 74: Rörigt i BIF nu! Tror dom åker i en jmf med Håve.
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Charliejfz:

Bara Färjestad ryker så ;)
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
mattias - 74: Slutspelet blir en annan typ av matcher mot Öret. Så helt öppet. Tror vi ställs mot Frölunda men om inte DIF kommer igång. Ser nog hellre matcher mot Frölunda men många i RBKs forum tar lika gärna DIF.
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Charliejfz:

Nya förutsättningar men i grundserien hade leksand problem med Örebro

Jag ville dock hellre möta Örebro än Frölunda som har slutspelsrutin i massor

Leksand måste nog vinna sina 2 första och juvonen måste spela lika bra som han gjort och inte få kvalfrossa som i Mora 😂😂😂
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
mattias - 74: Hur tror ni det går i kvarten.
Kommentera



Sv: Säsongen 2020-2021
Jalapeno:

När startar kvartsfinalerna!?

Är det satt datum? Inte hittat
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Jalapeno:

Luleå - Skellefteå smäller skapligt med haha
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
mattias - 74: Yes Örebro blir det med första matchen nästa söndag.
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Jalapeno:

Är det klart nu att det blir Örebro för Leksand?
Visst får vi möta lag 6
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Här kommer en väldigt intressant artikel om psyket hos supportrar. Rekommenderar alla att läsa detta oavsett lag tillhörighet.

Gratis till 16.19
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Signature:

Har som sagt inte plus men det är kul och se att unga spelare som Åhman heineman och Kandegård mfl tagit ytterligare ett steg i sin utveckling under Hellkvist
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Tarasov: Jag gillar OIK för dom lyckas göra "guld av sand". Dom var också banbrytande med sitt spel med avlastningen framför mål i egen zon. Verkar som deras spelsystem gör att sådana spelare som Torp har en plats i finrummet. Är man längst ner i näringskedjan (som Mora förut) så kommer det en säsong när värvningar, tränare etc inte klaffar och då är deras marginal att justera mindre än för andra större klubbar. Över tid så tror jag att dom kommer att få det svårt.

Jag tycker att man måste jämna ut skillnaderna mellan serierna (ekonomiskt) så att det inte blir en domedag att åka ur. Det skulle svensk hockey tjäna på tror jag.
Kommentera

Sv: Säsongen 2020-2021
Tarasov: Ja dom lyckas göra mycket med lite resurser. Ska bli intressant vilket lag dom ställer upp nästa år då jag tror folk kommer börja ta dom på alvar nu. Tror inte man kan klassa dom som självklara kval favoriter som dom två tidigare åren.
Kommentera

2188464 · »