horcoff: Hur går det med Moras värvningar, förresten? Händer det så lite på silly-fronten däruppe så ni måste sitta och göra trötta filmer om Leksands värvningar?
Nej =) Kommer inte göra det heller för jag kommer inte handla nåt detta året eftersom jag inte kommer se så många matcher men jag kommer ha otroligt svårt att vönja mig med att se honom i Leksand och det dröjer garanterat länge innan jag har accepterat det.
Jag är inte direkt överförtjust i att en av sveriges fegaste spelare och mest hatade spelare skall spela Leksand men han är trots allt en mållskytt så han får gärna leverera så länge han är ärlig i sin spelstil men det har han inte varit hiitills.
Jag diskuterar gärna spelare men jag lägger inte in korkade videos där man driver med spelare. Pelle Prestberg är definitivt inte slut och det vet horcoff också. Det luktar avundsjuka läng väg. det har ju snöat som fan i dag och det märks tydligt i vilken del av dalarna som folk är insnöade =)
Bissett19: Jocke , Mattias har inget medlemskort att riva , och han får någ stå ut med Prestberg nästa sesong .
Jag berättade för Mattias en och en halv månad före det var klart att Prestberg skulle komma till oss , men Mattias vägrade tro på mig och han trodde jag bara drev med honom .
Låt moringarna såga prestberg, vi vet att MIK inte kommer få ett nyförvärv som är i närheten av Pelle. 26 mål i Färjestad så sent som i fjol säger en hel del. Moringarna borde koncentrera sig på att värva egna spelare istället för att kritisera Leksands. Skall bli kul och se vad Mora får ihop för trupp, hiitills ser det lovande ut med en skyttekung från Borlänge Hockey.
Bissett19: Ja helt klart :) en borlängepöjk som lirar i rätt serie....tänk när Jensa inser de ..... hoppas Gabbe inte gör samma misstag som många andra....
nyz: han gick ut i pressen när han lämnade munkfors för FBK där på 90-talet att hans favoritklubb var Leksand och idolen Färjestads Håkan Loob.....tror det var nån intervju med blaskan
norrland: Alltså... Jag var inte stormförtjust i ryktet om Pelle, men ser ändå potential i denna värvning. Jag bearbetar hela tiden mina tidigare intryck av honom mot kommentarer om och av honom. Bl.a. det att han gått hockeyskola i LIF´s regi under 6 somrar och även sökte till hockeygymnasiet i Leksand utan att bli antagen och uttalandet (som man kan ta med en nypa salt) om att cirkeln nu blev sluten. Han kommer garanterat att producera och kanske t.o.m med rätt gubbar hålla lekstuga. Att jag ogillar filmningar, fegfasoner och fbk vidhåller jag dock fortsatt.
Håller med dig. Jag tror att detta är en bra värvning. En kille som vet var pucken ska in. Bara han inte fått för sig att man kan lalla omkring och göra ca 30 mål. Sen må det vara lite surt att han kommer från FBK...skitsamma. Nu ska han spela för LIF.
Det gör ingenting om han gör 30 mål i Allsvenskan bara han lägger av att spela så förbannat fegt. Hoppas han får en rejäl lektion om vad som gäller när du skall representera sveriges bästa hockeylag.
Metal Guru: Som grädde på moset blir nog Andreas Johansson nästa förvärv. Vi får nog åka till Leksandsskogarna och hjälpa till med bärplockningen så de får råd att behålla Andreas och Pelle kontraktstiden ut :)
Hur går det med Moras värvningar, förresten?
Händer det så lite på silly-fronten däruppe så ni måste sitta och göra trötta filmer om Leksands värvningar?