Leksands IF

SHL · 27124 inlägg · 1367 ämnen

Silly Season 08/09

Sv: Silly Season 08/09
87bth01:

Det gör inte vopat heller !

mattias - 74: Är Vopat en hockey spelare ? ser mera ut som en står vit snögubbe som står stilla =)

Skönt att krigarna har skrivit på!

87bth01:

Nu väntar vi bara på Gabbe och Jackman också ! Petro tror jag drar.

mattias - 74:
Du tror Jackman stannar, alltså?

87bth01:

Jag hoppas.

mattias - 74: Det ser ut som om gnaget menar allvar! Kan bli tufft att ta sig till kvalserien nästa säsong!

Wayne Gresky:

Det är kul tycker jag !

mattias - 74: AIK, Mora, MIF och Bofors till KS då ? ;)

Db_04:

Vi får se men det är roligt att fler klubbar satsar på att ta steget opp. Få se om Molin ritar på nu också för Solnaklubben

mattias - 74:
Med tanke på att Leksand och Malmö verkar ha gjort det till sin grej att vara sämst när det gäller så blir det säkert AIK som tar Rögles plats i elitserien till säsong 09/10....

Mycket troligt att Andreas Karlsson inte kommer att spela med Leksand.
Inte för att jag trodde att han skulle komma "hem", men man hoppas ju alltid att få in bra spelare i truppen.

Db_04:

Leksand fortsätter vräva unga spelare .

mattias - 74: ruskigt nöjd med värvningen av Oliver

Venne:

Sägs att Prestberg setts i Leksand under dagen. Gud bevare mig !

mattias - 74: Vill ni inte ha honom ?

mattias - 74: Många rykten nu. Hur gick det med alla spelare som syntes runt Siljan i höstas ;-)

Rödhökarna har sett honom, är det så illa att han inte platsar utomlands och bara jagar pengar inom landet?

Äh kom till Brynäs och upplev livet på Hearthbreak

65selander:

Har aldrig gillat Prestberg. Gnällig feg och ful dialekt. Kommer han så kommer han. Mattias Johansson däremot är den enda från FBK utan kontrakt som jag möjligtvis skulle kunna tänka mig i Leksand.

Pelle P i Leksandströjan, blir det verklighet så får man väl heja på Leksand ändå eller nåt sånt :)

mattias - 74: en kille som gör 26 mål i ES är inte dålig... Prestberg vore inte alls dum värvning

Db_04:

Nej men då skall han spela hockey och inte gnälla som han gjort i alla år tidigare. Dessutomär han feg men gör han 26 mål i Leksand så är han mer än välkommen :-)

mattias - 74: hmm Belfour var ju välförtjänta pengar.... Ejndal sitter väl och skakar fortfarande framför köksbordet. Nä Han skulle nog kontaktat Glennert ;-)

65selander: Pengarna för Belfour hade Ejendal tjänat in på reklamen efter en månad så jag tror nog inte att han anser att den satsningen var helt under isen...

Pelle.P i LIF?? NEEEEEJ!!!! Han står för allt ont i fbk. Vill INTE importera gnäll, kärringfasoner och filmningar till Leksand! Måste gå att hitta nån som gör mål men även kan spela både fysiskt och defensivt för de pengarna (han ansåg att han fick för dåligt betalt i fbk trots lönehöjning= minst 200.000kr/mån)

Mattias_74: HEJ! Nu har jag hittat hit! Knätofsen syns inte till här och det är fantastiskt sköönt ;-)

Djanzon: ja tror nog faktiskt det var Leksand som snodde åt sig dom mesta av reklampengarna för Örnen

Db_04:
Tror jag knappast då det var Ejendals namn som flög över tidningarna i hela världen (självklart tillsammans med Leksands namn såklart)
Ejendal själv ska ha sagt att han fick tillbaks Belfourpengarna inom en månad bara på den extra "gratisreklamen"..

Djanzon: det är möjligt men den stora vinnaren var LIF som inte betalade mycket alls för Belfour och drog in både på publik och souvenirförsäljning och annat

Db_04: Jo, visst. Det har du helt rätt i men inlägget jag svarade på sa ju att Ejendal "fortfarande satt och skakade framför köksbordet"
Vilket jag tror är helt fel då Belfour blev en bra investering för Ejendals genom all reklam..

Men visst tjänade LIF massor på honom med!

Djanzon: Örnen själv är nog ganska tillfreds :)

Db_04: Det tror jag knappast! Han hade som personlig målsättning att visa att han fortfarande höll måttet och ville tillbaka till NHL - han kanske inte direkt höjde värdet på örnaktierna.

nyz: ne men det finns säkert nån annan klubb i europa som betalar för hans namn....

Härmed spräcker jag 1000... hade egentligen tänkt att detta inlägg skulle sparas till nåt mer genomtänkt och innehållsrikt, men vafan!

Mora hänger inte me´ - Janne Simons har tupé!

mattias - 74:

Grattis till en bra värvning.

Bissett19:
Haha.

nyz:

Ny talangfull spelare till Leksands J 20. Kommer dock träna med A laget i sommar

mattias - 74: En av FBK's största talanger! Hoppas Loob är glad nu! Muhahaha! Sedan är det klart att Petro åker till tjeckien, men han kan komma tillbaka på artistkontrakt! Sen pågår förhandlingar med Gabbe Karlsson!

Diaz: Har försökt fiska efter info gällande Gabbe, men ingen vet riktigt hur läget är. Det jag vet är att han och Jonna blir 3 i sommar och därmed ökar omkostnaderna en del... Har för mig att ett par ES-klubbar hört sig för och nu vägs väl inkomster kontra uppväxtmiljö mot varann. Samtidigt tycker jag nog att det borde ligga nära till hands att stanna kvar i Borlänge med mor- och farföraldrar nära.

Ser honom mer än gärna kvar i LIF!

Förövrigt blir jag mer och mer övertygad om att satsningen med denna "skuggfemma" kommer att vara framgångsrik och ett bra sätt att rekrytera samt behålla unga lovande spelare inom organisationen.

Diaz: Det fanns flera 90-forwards inom den egna organisationen som FBK rankade högre än Emil Sätterman, men ja han är ju helt klart en talang. Allsvensk toppspelare inom 2-3 år.

nyz:

1 mål och 1 ass av petrovicky i dagens Vm match för slovakien

mattias - 74:
...och han blev även utsedd till Slovakiens bästa spelare.

mattias - 74: då kanske han hittar nån vettig klubb till nästa år då ;)

Db_04:

Prestberg till Leksand ??

mattias - 74: Herreguuuud... hoppas, hoppas... inte!

nyz:

Nej jag håller med dig, Gnällkärringar och divor är inte Leksands melodi.

mattias - 74: Öööh....vänta nu. Magnus Svensson? Ringer det några klockor. ;-)

Stigsson:

Tomas Jonsson menar du ?

mattias - 74: Ja just ja, han också. Då har du ju två namn där :-D

Stigsson:

Nej jag menade att Jonsson gnällde och inte sigge =)

mattias - 74: En är en gnällkärring och en är en diva :)

mattias - 74:

Står du fast vid att riva Medlemskortet om Prestberg signar för Leksand?

Bissett19:

Ja det kan jag göra för jag har inget medlemskort i Leksands IF däremot i Superstars och det kan jag triva för det är från förra säsongen =)

« · 1034156 · »