Db_04: Det tror jag knappast! Han hade som personlig målsättning att visa att han fortfarande höll måttet och ville tillbaka till NHL - han kanske inte direkt höjde värdet på örnaktierna.
mattias - 74: En av FBK's största talanger! Hoppas Loob är glad nu! Muhahaha! Sedan är det klart att Petro åker till tjeckien, men han kan komma tillbaka på artistkontrakt! Sen pågår förhandlingar med Gabbe Karlsson!
Diaz: Har försökt fiska efter info gällande Gabbe, men ingen vet riktigt hur läget är. Det jag vet är att han och Jonna blir 3 i sommar och därmed ökar omkostnaderna en del... Har för mig att ett par ES-klubbar hört sig för och nu vägs väl inkomster kontra uppväxtmiljö mot varann. Samtidigt tycker jag nog att det borde ligga nära till hands att stanna kvar i Borlänge med mor- och farföraldrar nära.
Förövrigt blir jag mer och mer övertygad om att satsningen med denna "skuggfemma" kommer att vara framgångsrik och ett bra sätt att rekrytera samt behålla unga lovande spelare inom organisationen.
Diaz: Det fanns flera 90-forwards inom den egna organisationen som FBK rankade högre än Emil Sätterman, men ja han är ju helt klart en talang. Allsvensk toppspelare inom 2-3 år.
mattias - 74: Jag tycker klubben gör helt rätt som plockar tillbaka Petter Ullman på try-out. Får han vara skadefri är han i mina ögon en habil allsvensk back.
Så som jag har förstått det så har Ullmans 2 senaste säsonger förstörts helt av skador. Han var bra i Elitserien tycker jag och jag är glad att han fått "Try-Out"-kontrakt... Hjärta har han och nu har han sommaren på sig att visa om han även har kunskapen! tror han kan bli en bra, defensiv back. Med vår skakiga defensiv så skulle det kännas lite skönt med en stenhård, tokdefensiv back faktiskt!