Leksands IF

SHL · 27134 inlägg · 1367 ämnen

Silly Season 08/09

Sv: Silly Season 08/09
Sen tycker jag att det luktar otroligt mycket budget över Leksands trupp i dagsläget! Backsättningen (utöver Jackman) ser ut som Div 1 klass!

Diaz:
Jo, nog känns det som om backsidan kommer bli Leksands svaga punkt ännu i år. Så har det ju varit de senaste 10 åren och varför ändra på ett vinnande (nåja) koncept? :)

87bth01:
även*

Diaz:

Backbesättningen är absolut inte bra men div 1 klass vet jag inte. Dock är den sämre än i fjol. Nu väntar jag på Andreas Johansson signatur så ser anfallet riktigt intressant ut.

mattias - 74:
Hoppas de kan förlänga med Bellemare snart också!

87bth01:

Skönt med silly snack nu börjar vissa snacka om Jukka Hentunen i Leksand också

Opp med Lädret igen P - O :)

87bth01:

Låt oss hoppas på AJ nu .

Jag tror han skriver på

mattias - 74: Vill minnas att det var nån som stack ut hakan och "var säker" på att en finsk blixt också skulle skriva på... Det gjorde han väl också tillslut, men inte för Leksand. :)
Visst hoppas jag, men inte så att jag tror att han kommer.

mattias - 74: Ser ut som om vi slipper den skadeskjutna Andreas kråka på vårat papper , se länk .

Alisandali:

För mig är det obegripligt. Sade inte Andreas vid nåt tillfälle att han inte ville spela i ryssland mer och uttalade sig negativt om den där ligan men för en massa rubel kan man tydligen ändra sig ?

mattias - 74: Money talks my friend, money talks.

Tikinmyheart:

Senaste summan är 9 mille !! för 2 år i Leksand för Andreas. Skall man tro på det ?? Värre än Brynäs :-)

mattias - 74: Det var väl därför Malmö drog sig ur.

mattias - 74:
Är det Ejendal som betalar?

mattias - 74: 1,5 mer än Jonsson per år. Om man jämför bakgrund, erfarenhet, antal landslagsmatcher och var man senast har spelat, finner jag summan som inte helt otrolig.

svennis: Intressant artikel. Det är nog bara att konstatera att Ryssland och NHL kommer att ta grädden och ES får den torra sockerkaksbotten.

87bth01:

Det förutsätter jag om inte nu Alisandali tar fram sina livsbesparingar .

mattias - 74:
Jag skulle inte ens ge en tom ölburk för honom , och jag hoppas vi slipper se honom i Leksand .

Alisandali:

Finns det nåt bättre alternativ om vi nu skall tillbaks igen !

mattias - 74:

Vad säger din källa om nästa värvning?
Nu har han ju blåst dej på både Selänne o Johansson.......;)

Bissett19:

Det var även samma källa som tipsade mig om Belfour men just nu ser det ju inte direkt lovande ut.

Hoppas fortfarande på Andreas för det blir svårt att få nån annan av hans Kaliber till Leksand. Skadad eller inte? Han påstår ju att han är totalt skadefri så han är absolut en klassvärvning om vi får honom.

mattias - 74: är nog bättre å satsa på en utlänning som är skadefri än en halvtrasig andreas

mattias - 74: Ring Ejendal och säg att du vill ha den här.

mattias - 74:
Hur blir det nu med Andreas? Skulle han inte bestämma sig i fredags?

87bth01:

Jo han skulle ju det men det lutar ju åt ryssland och det kanske är lika bra.

Ja har hört att Jukka Hentunen ska vara aktuell för LIF sen hörde jag ryktet Eric Johansson igen.... + att Hedberg skulle vara aktuell för Färjestad

Db_04: Jukka lär kosta några antal rubler. Men va fan, ska det va ska det va ordentligt:)

Db_04:

Hedberg till Färjestad ? Du måste skoja!

Tikinmyheart:

Hentunen är ju en klasvärvning om den går i hamn men en dyr sådan

mattias - 74: Håller med dig. Sprunger då? Eller ska han till NHL/AHL? Han var bra i VM i alla fall.

Tikinmyheart:

Sprunger vet jag för lite om.

mattias - 74:
Hentunen känns som en typisk LIF-värvning, gör det inte?

mattias - 74: "För mig är det obegripligt. Sade inte Andreas vid nåt tillfälle att han inte ville spela i ryssland mer och uttalade sig negativt om den där ligan men för en massa rubel kan man tydligen ändra sig ?"

"- Nu flyttar jag hem för familjens skull. I Ryssland var det nästan bara träningar och matcher, så jag såg dem nästan aldrig under åtta månaders tid. Jag hade erbjudande tidigt om förlängning från St. Petersburg och det har även funnits intresse från andra ryska klubbar, men jag kände att jag ville hem. "

Nu kan man inte lyssna på suveräna SABATON heller då det kom till min vetskap att de håller på Leksand efter att tittat på deras sida ;)
PANZERMASAR Hmmff

RavenLord:
Du var inte upp på matchen mot Brynäs i KS ??

Där körde Sabbaton introt , se länk .

Alisandali: Fan inte utan att man blir avundsjuk,,vad har vi jo Dileva ;)
SABATON spelas flitigt i MP3 spelaren under arbetstid,får lite mer energi och tempo i det man gör :)

Metalizer !
Primo Victoria !
Attero dominatus !
Art Of War !
4 skivor alla borde ha ;)

Men att de har sån dålig smak gällande Hockeylag trodde man ju inte;)

RavenLord: Ja, du säger det själv... "Ni har bara Dileva, ni har ba-a-ra Dileva, ni har..." ;)

nyz: Han gör dålig Musik men har full koll på Hockeyn och vad det är för lag man ska hålla på ;)

RavenLord: Har han koll på hockey?!? Trodde nog i min enfald att han skulle finna det lite för våldsamt och alldeles för lite kosmiskt...

nyz: Jo men ser han BIF så delas det ju inte ut nå tacklingar

RavenLord:

Tydligen felr som lockas av Rysslands pengar !

mattias - 74: Är väl inte så konstigt, det är grymma pengar,. Räcker med en säsong så har de skrapat ihop en hel del. Pirnes är också på väg dit.

Pratade med Dave King för något år sedan när han var tränare Metallurg och han sa att kosingen var bra men själva staden var förjävlig.

Och Herman fortsätter i Nybro , se länk .

Alisandali: Bara att önska honom lycka till där! Dom behöver honom mer än vad vi gör, dock ser våran backlinje ganska värdelös ut.. men ja ska ge dessa herrar chansen innan eventuell sågning/hyllning! Men jag tror vi behöver 2-3 defensiva klossar för att klara Kvalserien, dessa herrar duger nog mer än väl i grundserien dock!

Andreas Johansson till Ryssland igen!

Mike Rådde skall tydligen vara klar för Karlskrona HK i DIV 1 F.

Andreas Johansson förklarar sig:

Alisandali:

Hockeysverige granskar Leksand

T T: Snygg gest av Andreas.

« · 1040355 · »