Leksands IF

26652 inlägg · 1367 ämnen

Silly Season 2010 / 2011

« · 1262581 · » Till forumet


Sv: Silly Season 2010 / 2011
mattias - 74: Bra för våran ekonomi , sämre för deras :0)
Kommentera

Sv: Silly Season 2010 / 2011

Alisandali:

vad tycker om der här?

Kommentera

Sv: Silly Season 2010 / 2011

Alisandali:

det var inte virus det var tangentbordet som hade fått spel :)

Varför skulle inte Hedberg kunna komma hem efter sin karriär och jobba inom föreningen? Jag tror dock inte på det så mycket men helt omöjligt är det väl inte eller?

Kommentera

Sv: Silly Season 2010 / 2011
mattias - 74:Det ser ut som att det inte bara är din dator som fått virus , skallen din fick nog en rejäl dos också ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Kommentera

Sv: Silly Season 2010 / 2011

Db_04:

Sug på det här ryktet från Superstars :) trovärdigt? Nja kanske eller?

" Har hört följande...
1. Det jobbas febrilt på att få hem Hedberg och att han även erbjuds jobb inom Leksands If efter karriären (målvaktstränare/ledningen)?
2.Att han ska ta med sig en C som passar in i lagbygget, känslan och förhoppningen säger
Tim Stapleton?
Punkt 2 är dock osäker. "

Kommentera

Sv: Silly Season 2010 / 2011
mattias - 74: Svårt att säga vad de håller för klass men som sagt alla 3 har spelat i elitserien...Erkgärds är den enda av de 3 ja tycker på förhand är en dålig värvning. Sägs att han har lite taskig attityd desssutom...
Kommentera

Sv: Silly Season 2010 / 2011

Storhonken:

Kommer bli en solklar 10:a i Leksand :)

Kommentera

Sv: Silly Season 2010 / 2011
mattias - 74:

Alcen kan få en 3a,men då är jag snäll.
Kommentera

Sv: Silly Season 2010 / 2011

Db_04:

Alla 3 har ju faktikst spelat i ES så dom kan ju inte vara så dåliga. Vad ger du dom för omdöme som spelare på en skala  1 - 10?

Kommentera

Sv: Silly Season 2010 / 2011
mattias - 74: Alcén till Leksand.... 6 år försent... Johan var faktiskt "klar" för Leksands hockeygym när de skar sig (?) med pappa Pecka och Pecka och storebror Fredrik lämnade klubben. Då revs även Johans överenskommelse med LIF och han valde Brynäs.
Kommentera

Sv: Silly Season 2010 / 2011

Alisandali:

Johan Alcen klar. 

3:e spelaren som värvas från Rögle. Utan att jag vet allt för mycket om Johan så är han 22 år och offensvit skicklig med pucken och bra fart på rören. Verkar som om man menar allvar den här gången med att bygga på ett ungt lag på sikt.

Kommentera

Sv: Silly Season 2010 / 2011

Första fyspassset för Leksand inför kommande säsong.

www.youtube.com/watch?v=_v-M_rAmXaQ

Kommentera

Sv: Silly Season 2010 / 2011

Stigsson:
Medvetet höll jag inne med lite info.
Men detta är väl ett litet trendbrott för LIF..?

Kommentera


Sv: Silly Season 2010 / 2011
Försökt skickat statsen hela dan, men det funkar inte?

www.eliteprospects.com/player.php?player=778
Kommentera

Sv: Silly Season 2010 / 2011
Stigsson: Test > Gjort en jäkla massa poäng i Norge, men i Mora var han ju lite seg.
Kommentera

Sv: Silly Season 2010 / 2011
Metal Guru: Det var i ES det, i AS skulle jag inte ha något emot att ha honom tillbaka.
Kommentera

Sv: Silly Season 2010 / 2011

mattias - 74:
Han fick inte speciellt mycket speltid i sopgänget Mora.

;0)

Kommentera

Sv: Silly Season 2010 / 2011

horcoff:

Han är nog tilltänkt som 2:a eller 3:e center. Rätt mycket utvisad också. Svårt att bedöma honom faktikst. Har sett honom för lite men man känner ju till att han är en hel del utvisad.

Kommentera

Sv: Silly Season 2010 / 2011
mattias - 74: Är det något ni önskar?
Kommentera

Sv: Silly Season 2010 / 2011

Alisandali:

Daniel Wessner har tydligen blivit kontaktad av Leksand enligt en av mina källor. Får se hur mycket sanning det ligger i det..

Kommentera

Sv: Silly Season 2010 / 2011

Alisandali:

Patric Carlsson till SSK

Kommentera

Sv: Silly Season 2010 / 2011

Db_04:Ja , det känns ju tryggt att få hit spelare som vet hur man viker ner sig i en kvalserie , dom passar ju in bland dom övriga i truppen ,

Så dom kan ju känna gemenskapen och slippa bli utanför , det är en grym början på ett bra lagsamarbete :0)

Kommentera

Sv: Silly Season 2010 / 2011
Alisandali: Leksand verkar ha blivit Rögles soptipp...
Kommentera

Sv: Silly Season 2010 / 2011

Wayne Gresky:- "Han kan spela på många olika positioner i laget och vi ser honom i första hand som back här hos oss med tanke på hans fina skridskoåkning som vi kommer ha nytta av i försvarsarbetet", säger Christer Olsson.

Tja , dom/vi har visst värvat en 178 cm försvarsjätte på blytunga 81 kilo som spelat back i 12 minuter i skolmatch för 11 år sen .

Är det någon här som har koll på hur mycket försvarsspel Tommy ängnat sig åt under hans karriär hittills ??

http://www.leksandsif.se/6546.php

Kommentera

Sv: Silly Season 2010 / 2011
mattias - 74: Ska man tolka det som att Leksand värvat honom som back och inte forward?
Kommentera

Sv: Silly Season 2010 / 2011

Alisandali:

Tommy enström klar för Leksand. 23 åris skridskostark 3 säsonger i Rögle back som den gånga säsongen noterades för 3+ 16

Kommentera

Sv: Silly Season 2010 / 2011

Eric Moe klar för Leksand 2 + 1. Källa LIF NEWS

Kommentera

Sv: Silly Season 2010 / 2011

Alisandali:

Snål Leksand är i farten igen.. dra av klubborna från lönen? Herre gud man kan ju undra vart ekonomin står i ett sådant läge att man försäkrar sig över att man skall få betalt för en enkild spelares klubbor som spelat i klubben i flera år..

Konkurs inom 4 år?

Kommentera

Sv: Silly Season 2010 / 2011

mattias - 74:Tja , då var ju inte texten på den här tröjan helt fel :

http://www.facebook.com/photo.php?pid=243258&id=100000120580795#

Kommentera

Sv: Silly Season 2010 / 2011

Leksands IF har ansökt om att få arrangera en utomhusmatch Lördag den 26 Februari mot Mora. LIF - MORA på en utomhusrink med nytt publikrekord kan alltså bli verklighet.

 

Källa LIF NEWS SMS!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Silly Season 2010 / 2011

Tikinmyheart:

Tyvärr är nog Bröms den typen av spelare som Leksand kommer värva om man skall ha en långsiktig plan med hemvävt och relativt unga spelare. Jag tycker inte heller han är nåt för världen men åsikterna går isär.

Kommentera

Sv: Silly Season 2010 / 2011
mattias - 74: Oh herregud Mattias. Har sett honom säkert tio gånger under den gångna säsongen i Gärdehov och han har aldrig gjort mig besviken. Han har varit lika värdelös i samtliga matcher.
Kommentera

Sv: Silly Season 2010 / 2011

Joachim Eriksson klar för Skellefteå.

Kommentera

Sv: Silly Season 2010 / 2011

Och där kom SMS:et som bekräftar att Erkgärds är klar för 2 + 1 .

Kommentera

Sv: Silly Season 2010 / 2011

Här är kanske Leksands nästa nyförvärv

Kommentera

Sv: Silly Season 2010 / 2011

Db_04:

Niklas Bröms skall vara klar enligt några " experter " Känns ju skönt att blåsa Mora på honom om det stämmer..Som spelare är han väl hyfsat bra tycker jag !

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Silly Season 2010 / 2011
mattias - 74: Alla flyr fältet!
Kommentera

Sv: Silly Season 2010 / 2011
mattias - 74:

Det ryktet tror jag inte stämmer alls.
Skulle bli ritkigt förvånad om han skirver på för AIK,
Kommentera

Sv: Silly Season 2010 / 2011

Projta:

Prestberg ryktas till AIK ! Nu är det AB som fått nys om det här så man kanske skall ta det med en ny pa salt eller vad tror du?

Kommentera

Sv: Silly Season 2010 / 2011
mattias - 74: Japp hörde det nyss på Lokal nyheterna,
Petter Ullamn skulle lägga av med hockeyn, trodde han var given i nästa års trupp =)
Kommentera

Sv: Silly Season 2010 / 2011

Projta:

Som väntat blev det Niklas Eriksson och Christer Olsson som tar över Leksand. 2 + 1 år. Källa LIF NEWS!

Kommentera


Sv: Silly Season 2010 / 2011

Gidde:

Hedberg är 37 så han passar in i Leksands spelarprofil.

Kommentera

Sv: Silly Season 2010 / 2011

Projta:

Hedberg har väl gjort sin bästa säsong i karriären i Atlanta denna säsong??

Känns som att du inte brukar följa NHL vidare mycket va? ;-)

Kommentera

Sv: Silly Season 2010 / 2011

Projta:

Bättre än Ericsson är han inte men han behöver nog en säsong i AS för att få anbud från Es, han var stundtals riktigt bra i AIK.

Kommentera

Sv: Silly Season 2010 / 2011
mattias - 74: Jaa, det skulle nog funka, han är nog säkert bättre än Ericsson..
Men kan inte Hedberg dra sig hemåt nästa år ? han får väl inte spela så mycket i NHL ändå + att han har ett stort hjärta för klubben
Kommentera

Sv: Silly Season 2010 / 2011

Projta:

Bergqvist reda väl också opp ekonomin hyfsat om jag inte missminner mig..

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Silly Season 2010 / 2011
HillBiliRedNeck: Träsket ? där har väl dom väl alltid varit de senaste året eller? och som matitas skrev, masken och bergqvis tog oss upp ialflall !
Kommentera

Sv: Silly Season 2010 / 2011

Projta:

vad tror du om Fredrik Holmgren som ersättare för Ericsson?

Han gjorde ju succe i KS men får inte fortsätta i gnaget.

Redigerad kommentar

Kommentera

« · 1262581 · »