Leksands IF

26601 inlägg · 1365 ämnen

Silly Season 2012 / 2013

1510955 · » Till forumet


Sv: Silly Season 2012 / 2013
mattias - 74: svårt att sia om Leksands chanser men topplag i Allsvenskan blir de säkert. Det som avgör Leksands öde är nog hur botten på Elitserien ser ut. Timrå ser starkare ut och Rögle är nog bättre än de var förra säsongen och sedan då var de ju bättre än er. Sen finns ju förstås Djurgården i Allsvenskan och de kan nog bli svåra med.
Kommentera

Sv: Silly Season 2012 / 2013

arnio:

Trodde absolut inte på Brynäs men det gjorde nog inte du heller. Som jag ser det har Leksand aldrig haft en bättre chans att nå ES än vad dom har nu men det blir väl som vanligt att dom faller på der berömda håret ^^

Kommentera

Sv: Silly Season 2012 / 2013
mattias - 74: Fast du trodde knappast på Brynäs innan förra säsongen heller så att du skulle tippa rätt nu känns osannolikt. Jag tycker att Elitserien ser lika svårtippad ut som senast och med den spelaromsättning som det är i lagen så lär inte många tippa rätt. Många spelare som värvats har aldrig spelat i Elitserien tidigare vilket gör dem oerhört svårbedömda. Jag väntar nog 10-15 matcher innan jag ger mig på något seriöst tips.
Kommentera

Sv: Silly Season 2012 / 2013

arnio:

Tack det skall bli kul och få dansa med dom stora elefanterna igen. Föresten så är jag ganska säker på att Brynäs inte alls kommer vara i närheten av att göra om fjolårssäongen. Jag skulle våga sticka ut hakan och påstå att ni missar slutspel

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Silly Season 2012 / 2013
mattias - 74: Leksand är bäst i Sverige under augusti, imponerande, fantastiskt och fullständigt underbart. Stort grattis till Elitserieplatsen 2013/2014
Kommentera

Sv: Silly Season 2012 / 2013

mattias - 74:

Hahahaha, det är så det ska vara, ska man sticka ut hakan gör man det fullt ut eller med glimten i ögat. Äntligen en Leksing som fattat hur det ska gå till ;)

Kommentera

Sv: Silly Season 2012 / 2013
mattias - 74: Haha, har du roligt här i ensamheten?:)
Kommentera

Sv: Silly Season 2012 / 2013

mattias - 74:

Seger med 3 - 2 mot FBK nu är vi klara för Elitserien.

Kommentera

Sv: Silly Season 2012 / 2013

mattias - 74:

3 - 2 till Leksand i början av tredje.

Kommentera

Sv: Silly Season 2012 / 2013

Joakim H:

FBK - Leksand  1 - 1 efter 2 perioder i den första matchen för säsongen. Hersley målskytt för Leksand.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Silly Season 2012 / 2013

mattias - 74:

Självklart är Lif en av seriefavoriterna, och det med rätta tycker jag, själv hoppas jag på fler derbyn nästa säsong så ni får banne mej hålla er kvar någon såsong till. Dif går upp o Timrå halkar ur. Leksand missar en given andra plats på grund av en kollektiv kollaps i sista omgången och missar på målskillnad.

;)

Kommentera

Sv: Silly Season 2012 / 2013

zigge:

Om du varit med påläst så hade du vetat att återtåget bara nämnts 2 gånger när det gjordes rejäla satsningar för att nå ES, det är ni andra Supportrar från andra lag och media som använder återtåg 3 , 4, 5, 125 osv. tröttsamt.

Jag har för övrigt också varit lite försiktig med att vara optismist under åren eftersom jag vet av erfarenhet att det skiter sig i slutändan men detta år så ser Leksand ut mer som ett homogent lag än vad de gjort tidigare, inga dyra egoistiska tjecker, inga överbetalda slovaker osv osv. självklart skall DIF och Örebro och Leksand vara favoriter i AS, nånting annat är inte och räkna med att dessa 3 lag kommer först och tar en direktplats till kvalserien och jag säger nu innan säsongen börjat att Leksand spelar Elitserien 2013 / 2014.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Silly Season 2012 / 2013

arnio:

Skulle vara kul om det stod endast en eller två leksingar på läktaren. Har nog inte hänt på 55 år. :) Skulle nog vara en ny upplevelse i klubbens historia :)

Men garanterat så skulle det vara två mer än vad vi har när Mora besöker happaranda. Men vi är vana med det från hemmaplan ;)

Kommentera

Sv: Silly Season 2012 / 2013
mattias - 74:Återtåget, del...12? Inga naiva optimister, inte, nähädå!
Kommentera

Sv: Silly Season 2012 / 2013

arnio:

Huvudet på spiken av Niva..

Kommentera

Sv: Silly Season 2012 / 2013

arnio:

det beror ju på vilken dag matchen spelas, vardag blir det nog mest dom som bor i närheten om det inte är en fredag vill säga, Lördagsmatch så är det garanterat mer folk. det tar ju ett tag och köra, är ju 96 mil från Uppsala ;)

Kommentera

Sv: Silly Season 2012 / 2013
mattias - 74: Det blir spännande att se hur många fans Leksand får på matcherna där uppe.
Kommentera

Sv: Silly Season 2012 / 2013

arnio:

Längtar för övrigt till det drar igång. Kommer bli roliga resor till Haparanda för killarna ;)

Kommentera

Sv: Silly Season 2012 / 2013

arnio:

Se nu till och försvar erat Sm Guld. Allt annat än Final är fiasko.

Kommentera

Sv: Silly Season 2012 / 2013
mattias - 74: Heja Brynäs !
Kommentera

Sv: Silly Season 2012 / 2013
mattias - 74: Han måste vara bra. Fick ju för fan en stad uppkallad efter sig i Sydafrika ;)
Kommentera

Sv: Silly Season 2012 / 2013

renen:

Kevin Kapstad klar för Leksand. Vet lite om honom men Salos beskrivning låter ju lysande.

Kommentera

Sv: Silly Season 2012 / 2013
mattias - 74: När han var här i Modo så hände det väl lite mycket runt omkring han. Sen tycker jag att han blivit sämre nu när han spelat i Skaik
Kommentera

Sv: Silly Season 2012 / 2013
Jaha nästa namn att droppas i kommentarerna på mrmadhawk:

Fredde:
2012-04-26 12:09:30
Hannu Pikkarainen på gång till Leksand.
 
Är han nåt och ha tro?
Kommentera


Sv: Silly Season 2012 / 2013
mattias - 74: Vet inte ens vem det är, men det blir nog bra för er:)
Kommentera

Sv: Silly Season 2012 / 2013

jå1:

Pär Edblom från Örebro väntas bli Leksands nästa spelare in i nästa års trupp. Enligt Mr Madhawk har han synts i Leksand. Känns väl så där... vad tycker Alisandali? ;)

Kommentera

Sv: Silly Season 2012 / 2013
mattias - 74: Ja han är snäppet bättre än selänne;)
Kommentera

Sv: Silly Season 2012 / 2013

Bissett_19:

Nu lutar det åt att Granath kommer. Heja =)

Kommentera

Sv: Silly Season 2012 / 2013
mattias - 74:

Jeff Friesen då?
Kommentera

Sv: Silly Season 2012 / 2013

Peja:

HAHA ja du det där ryktet ;)

Kommentera

Sv: Silly Season 2012 / 2013
mattias - 74: Har Selänne skrivit på än?
Kommentera

Silly Season 2012 / 2013

2 viktiga påskrifter.

Sedan tidigare har även Patrik Noren och Jon Knuts förlängt.

Kommentera

1510955 · »