klm: Förvisso. Men Linköping har ett eget officiellt forum som är tämligen välbesökt och aktivt. Utan Bobbe och Larionov hade denna gästbok varit tom. Bara att hoppas att man får in lite Linköpingsfolk hit också.
klm: De håller till på Hockeybulletinen (har jag för mig att den heter). Är du intresserad finns en länk från LHC's sida. Där brukar det vara betydligt större aktivitet än här. Om du hemskt gärna vill internetsnacka med linköpingssupportrar alltså. :)
Ett förslag: Genom att komma till Arlanda med ett försenat flyg efter ett dygns resande, tappa bagaget på vägen, därmed missa första träningen, komma till match upp med delvis lånade prylar efter att halva perioden gått, ut på stor rink, ingen red-line offside, ingen touch-icing, europeisk bedömningsnivå och ÄNDÅ dominera i anfallszon!
Hur kommer det då att se ut när dessa herrar acklimatiserat sig? :)
Debut i går, lovar gott inför framtiden... Huselius verkade spelsugen till tusen och oroade FBK:s backar gång på gång. Knuble, med två mål, gjorde vad han skulle, dvs gick på mål och tacklades (inte samtidigt, dock... ;). Morrison fick sin utrustning tjugo minuter före matchstart och kom in efter 11 minuters spel. Den killen kan hockey.
Tallinder gjorde en godkänd backinsats och verkade inte riktigt så långsam som jag befarat. Nåväl... det kan bara bli bättre, som Knuble sa.
Aija: Att lyckas i NHL ger ingen garanti för att lyckas i ES med de större rinkarna.. De stora tunga backarna har en fördel av att rinkarna är så små på andra sidan.. här måste de vara mycket mer snabb..
Tallinder har väl inte misslyckats? Den gångna säsongen var han väl inte så värst bra, men som rookie spelade han ju nästan mest av alla backar i Buffalo, om jag minns rätt.
Det här inlägget handlar inte om sport, men väl om kungen av Linköping.. Finns det nån vänlig själ där ute som sitter på en boot/videoupptagning från konserten i Cloetta Center förra helgen?
Stångis: Det är möjligt.. Men hittils är det väldigt väldigt många stora "defensiva" backar som kommit från NHL och misslyckats grovt när de ska spela i ES och de större rinkarna..
Spud: Nu har ju Tallinder lite mer talang än Wilde dock, även W är från Linköping.. ;)
Tallinder blir nog ett perfekt tillskott i LHC:s försvar. Säkert underskattad vad gäller att röra på sig också, precis som Pihl. Stor betyder inte orörlig.
bobbe: Ja det var det som Wilde skulle vara så bra på, men han blev mer ett skämt, som alla skrattade åt. Även de som rundade honom. Och Tallinder vs Foppa... hehe Vad tror du själv det kommer sluta?
Spud: Backsidan ser lite svag ut defensivt, det är sannolikt därför man knytit till sig Tallinder vid lockout - van att hantera "stjärnor" som F(l)oppa...
Björne: Nja, det beror lite på. Personligen är jag lite skeptisk mot rad 1 och 2 på långsidorna, eftersom det är rätt många stolpar (till plexiglaset) som skymmer sikten. Men, jag pratade i går med en person som suttit på rad 2, och han hade inte alls tänkt på det på det viset.
Imorgon åker ett gäng från LKPG över till Tampere för att följa vårat lags matcher där. Vi blev hela 19 st som tar oss över till Finlad på en lill semester.
Kan det bli en bättre avslutning på sommaren? Näääää..................
...slutade 2-3. Säsongens första träningsmatch, alltså ingenting att bry sig om resultatmässigt. Själv var jag inte på plats, och kan därför inte kommentera matchen.
pettsson: Nä inte kan vi jämföra dom Finnar vi haft i ES dom senaste åren med fullblodsproffs. Det vore en befrielse att äntligen få kalla Elitserien för ELITserien igen, vilken känsla att äntligen efter alla år av försämringar återigen få se lite stjärnor även om det bara blir för en vinter. Vidareutveckla sig, he he, vidareutveckla plånboken kanske
Den som inte inser att en majoritet av dom importer vi haft här är andra klassen spelare, om ens det, har inte fattat ett dugg.Man blir mörkrädd när man ser vilka spelare som lanseras som stjärnor och det är inte många av dagens elitseriestjärnor som gått in i en 3:de femma för 10/15 år sen.
Hellre 1 vinter med riktiga stjärnor än en massa år med ett gäng B- Finnar . För er som inte varit med så länge kan jag berätta att nutidens ES suger
Strautmann: Nu kan vi ju inte rakt av jämföra NHL-spelare med finska spelare. Till ES kommer finnar som vill vidareutveckal sig. NHL-spelare som kommer till ES gör det antingen för att pensionera sig eller ha nånstans att spela öht under eventuell lock out.
Strautmann: Kul jämförelse med FInska spelare. Men det är ju inte riktigt samma sak. Här kommer ju NHL spelarna bara för att det blir lockout och dom inget´nstans har att spela.
Strautmann: Jo, det är ett problem, men ett problem som är svårt att motverka på ett enkelt sätt. NHL-frågan löses enkelt genom att det inte blir lockout... ;)
Strautmann: Ja vart gränsen går e ju lite svårt tycker mer det e aggerandet som stör mej. Förstår inte hur man kunde släppa Wernblom tex. Men MoDo verkar ju räkna med att fylla på med fler NHL spelare än vad resterande klubbar gör. Sen är det ju visserligen inte många namn som direkt skrämmer mej.
pettsson: Dom kommer damsuga och ta vad dom finner men oavsett lockout eller inte så tror jag MoDo kommer få större problem än vad media o många andra tror. Blir det lockout tror många att vi kan skita i att spela och ge SM bucklan till dom med en gång. Tror inte riktigt det blir så. FInns några lag som kan konkurera. Sen Salo... en föredetting på nedgång gör inget lag. Finns bättre målvakter i elitserien.
pettsson: Blir ju kul att se vad MoDo hittar på om dte ej blir lockout då dom saknar rätt mycket spelare. Men hoppas det inte blir lockout för det ställer till för mycket och ES blir inte ES
pettsson: Det gör ju inte det. För mycket pengar är inblandade, helt enkelt... Visst vore NHL-spelare en attraktion i ES, men jag tror att det i längden vore dåligt med lockout.
"Vid en eventuell NLL-lockout är det nu klart att Kristian Huselius kommer spela för Linköpings HC. - Det känns skönt att ha alternativet klart vid en eventuell lockout, säger Huselius själv."
Riktigt härligt! Dessutom ska man få hit yttligare två anfallare enligt Johan Hemlin. Det kan bli en rolig säsong...... =>
rupert: Skall försöka planera in ett besök i SA kommande säsongen. Missade det förra säsongen men det fanns ju inte så mycke gångar o springa i innan där heller. Sen skall det bli mycket intressant att se LHCs nya CLoetta arena. Ser verkligen fram emot det. Från en av sveriges sämre arenor till antagligen en av dom bättre. Det blir nog ett lyft.