Linköpings HC

SHL · 7298 inlägg · 775 ämnen
« · 380613 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

LHC-Luleå
Stämmer det om jag säger att vi är Elitseriens sämsta strafflag?
Hua. Man kan ju inte begära att Norrena ska göra målen frammåt också... suck.

Sv: Smått och gott kring LHC
Kul att se att Ragge gick in och pytsade direkt i Hammarby tröja!
Gött mos.

Sv: LHC-VF
Bara att gratulera Frölunda till vinsten... matchrapport, se länk.

LHC-VF
Canal+ får fan sluta sända från Linköping....

Får säga att det var en rätt trevlig fight att beskåda trots allt. Och vi får nog vara ödmjuka och erkänna att segern var rättvis för VF.

Nya tag mot sveriges sämsta bortalag stundar. Vi får hoppas på en snabb återkomst i poängprotokollet då.

Sv: Sponsorer
bobbe: Tja, Nationalekonomiskt perspektiv kan bli knivigare - men det går alldeles säkert att hitta intressanta utgångspunkter.

Det är ju inte för inte som sponsring ökar mer och mer medans andra tradionella aktiviteter minskar. De mjuka värderna tenderar ju att bli allt mer viktigt som tunga på vågen då företag vill differentiera sin verksamhet från konkurenternas. Det samma borde gälla för kommuner också. Om Lkpg kunde få 1 (!) företag att etablera sig, öka antalet studenter marginellt, eller få en aning större inflyttning till kommunen tack vare Hockeyn - vilket jag finner högst troligt - så kan man redan då räkna hem den blygsamma sponsring man ligger ute med.

Att sedan jag med MÅNGA fler mycket GÄRNA ser att en del av mina skattepengar går till att göra Linköping till en idrottsstad - istället för att anställa 1 person som ska sitta av tiden på något oerhört ineffektivt kontor styrt av en oflexibel organisation - dvs på kommunen. Det är ungefär den summan vi pratar om.

Usch och tvi.

Underdog: Så.. trevligt, då kanske jag kan vända mig till dig så småningom med tips och idéer. Uppsatsen ska skrivas inom nationalekonomi, så det får ha ett lite större perspektiv. LHC har jag ju bra kontakter inom, och deras sponsorer kan jag lätt få prata med, där är kontakten kanon.

Gällande ev. CC-uppsats har jag även där bra kontakter, inom LHC och inom själva bygget, men som sagt ska det ske i ett större perspektiv.

Skulle vara intressant att få med kommunen på det hela, på något vis.

bobbe: Låter som en jäkligt bra idé!
Undertecknad arbetar en del med detta, både med sponsring och marknadsaktiviteter. Jag har dessutom en bra portion insyn och kontakt med våra kommuner och län - och vet vilka pengar som spenderas på fullständigt meningslösa saker. Vilket inte gör saken lättare att smälta.

Underdog: Undertecknad är under utbildning till civilekonom... och till våren funderar jag på en uppsats om antingen CC:s betydelse eller sponsring... kanske kan läxa upp dem sedan. ;)

Sponsorer
Det går inte att låta bli att bli riktigt riktigt upprörd av statliga institutioners trögtänkta och inskränkta syn vad gäller finanser. Jag ska inte tråka ut er med en lektion i marknadsekomnomiska krafter utan endast konstatera att det är tragiskt när kortsiktigt gråa politiker utan några som helst marknadskunskaper eller aning om varumärkets betydelse i ett allt mer kommunikativt samhälle utan att tänka efter eller anlita någon som besitter erfordliga sådana helt enkel stryper marknadsaktiviteter av den sorten som sponsring av idrott innebär. I sammanhanget en liten piss i atlanten. I stället råder jag denna människa att se över de otroliga over head kostnader som den offentliga sektorn - dvs hon själv - slukar varje år och placerar den svenska effektiviteten i den statliga tjänsten till en av de sämsta i världen.

Men för guds skull, idrott är ju av ondo - det vet väl alla.
Människa byt arbete.

Sv: Smått och gott kring LHC
bobbe: Trist på Ragge, gillar honom i sina bra stunder.

Men men, kan ju vara extra kul att se Hammarby nu då...

Problem med LHCFans.com
Information till intresserade parter:

Under eftermiddagen nu på söndagen havererade en av partitionerna på servern som normalt huserar LHCFans.com. Den partition som havererade innehöll (naturligtvis) de websidor som normalt går att komma åt.

Lite första hjälpen-aktioner har räddat undan det viktigaste (aktuell backup - vad är det?!) som databaser och konfigurationsfiler, så det är ingen katastrof på något sätt. Ny disk kommer att köpas in så snart som möjligt och målsättningen är att sidan ska vara uppe som vanligt inom några dygn. Men, vi får se hur det går med den saken, man vet aldrig.

Tills vidare bedriver vi verksamheten på vår sida på SvenskaFans (se länk).

Smått och gott kring LHC
* Bülow "meste" spelare genom tiderna.
* Ragge lånas ut till Hammarby.
* Lorentzon i landslaget.
* Norrena slår rekord.

Se länk.

Sv: Norrena...
Rob: ...och han verkar vara sugen på så mycket mer... det var tydligen nära att han satte en puck i tom kasse borta mot MIF i torsdags. Det du... han kan mycket väl lyckas med det redan i år.

Sv: MIF Redhawks - LHC
Underdog: Nästan rätt slutresultat också... näsan kanske börjar tillfriskna igen. En riktig arbetsmatch verkar det ha varit, med trevlig utgång.

Larionov: Exakt, det var det som var skoj - att man såg vad han ville svara. Han skulle lägga mycket emellan också såg det ut som.. men självklart kan han inte säga det rakt ut. Därför hans misslyckade försök till diplomatiskt svar... :)

Richter: Tycker det var lite kul. Fick uppfattningen att Looben insåg att han inte skulle bli trodd om han ljög ohämmat genom att svara något i stil med att "Wally är en lika bra målvakt som Norrena och vi ser ingen anledning att byta", samtidigt som han givetvis var rädd för att offentligt dissa sin egen keeper genom att erkänna faktumet att nog (i stort sett) alla lag skulle vilja ha Norrena. Därför blev svaret lite ähhh öhhh ummm njae, kanske det ja hihi.

Underdog:

Wallinheimo mot Norrena?! Vilken dum fråga, Norrena är 100 gånger bättre. ;)

Hahahahahahaha....
Såg ni det - Looben är avundsjuk - han vill ha Norrena...
GLÖM DET. Han är vår!

Rob:
Norrena är omänsklig! =D

Forza cluben

Norrena...
Tre nollor på de fyra senaste, 127 skott och endast ynka 1 insläppt mål.

tik: 0 mål - 28 skott
fbk: 1 mål - 45 skott
lif: 0 mål - 21 skott
mif: 0 mål - 33 skott
= 99.21%

Tackar. 3 goa poäng. Bra förhandsanalys Bobbe. Verkar ha stämt rätt bra. Jäkligt kul för norrena!

Here we go igen då...
Tarva 0-1,,, ska det bli explosion idag igen..?

bobbe: visst ja, första matchen... hade tydligen förträngt den. Men sen är det 3 raka... Med andra ord har vi 75% chans att vinna - eller hur? :-)

Underdog: "I år" har vi inte heller vunnit mot dem.. men menar du den här säsongen, så har vi faktiskt förlorat mot MIF, hemma med 3-2.

DIForever: som sagt, vänta till en ev. kvalserie.

Inte ens på derbyt mellan Hammarby - AIK var det inte mer än drygt 5000

Underdog: Det är bara Djurgårdarna som håller på att vakna till liv ordentligt... bajarna och gnagarna ligger i dvala fortfarande.

Det ryktas för övrigt om mycket folk i globen ikväll. Hade tänkt att gå dit tills jag upptäckte att c+ sänder, så den lata och snåla jag stannar nog hemma... :) Kul att Sthlm har vaknat. Kvalserien kan bli kul här i trakterna.

bobbe: Optimisten säger att vi inte förlorat mot MIF i år, så varför nu när vi är på topp? Han säger också att Hadelöv förvisso är grymt bra men att han gör mindre bra insatser emellan varven. Det är dags nu.

Underdog: Det är lite av "varannan match" som gäller. 5-1 FBK, 0-3 Modo, 6-0 Leksand... pessimisten säger att vi torskar mot MIF, men det gör inte jag. Visst är de svårspelade, men inte alls omöjliga.

Den stora frågan: håller flytet och kan vi få hål på Hadelöv?

bobbe: Ja, det borde nog bli något sånt. Men jag tror vi petar in lite fler med tanke på flytet senast.

Tips: 2-5

MIF Redhawks - LHC
Tufft... målsnålt... bra målvakter...

Tips: 1-2

Sv: Troyjänare
Troyjänare =Trotjänare

Troyjänare
LISTAN ÖVER FLEST SPELADE MATCHER I LHC (efter kvällens match)
1 - 433 Johan Bülow
2 - 432 Mike Helber
3 - 393 Stefan Jacobsson
4 - 376 Erkki Saramaa
5 - 346 Mathias Ahxner
6 - 341 Mats Andersson
7 - 322 Henrik Andersson
8 - 319 Håkan Hacke Carlsson
9 - 318 Peter Lindgren
10- 317 Martin Knold
11- 311 Anders Mäki
12- 267 Peter Casparsson
13- 265 Ulf Söderström
14- 264 Ragnar Karlsson

Som tåget...
Snodde lite stat från Brynässidan...

Tabellen efter landskampsuppehållet i november.

Rk Team GP W T L GF:GA TP OTW OTL PSW PSL
1 Linköpings HC 21 13 2 6 64:45 42 1 0 0 1
2 Timrå IK 21 11 4 6 52:46 37 0 2 0 2
3 Djurgårdens IF 21 9 5 7 59:51 36 1 0 3 1
4 HV 71 21 10 3 8 67:51 35 1 0 1 1
5 Färjestads BK 21 9 6 6 64:50 35 2 2 0 2
6 Västra Frölunda HC 21 9 4 8 60:45 34 0 0 3 1
7 MODO Hockey 21 7 6 8 51:51 31 3 1 1 1
8 Södertälje SK 21 9 2 10 57:68 30 0 1 1 0
9 Luleå HF 21 9 1 11 49:58 28 0 0 0 1
10 MIF Redhawks 21 7 3 11 41:58 27 1 0 2 0
11 Leksands IF 21 4 8 9 43:68 22 1 2 1 4
12 Brynäs IF 21 5 4 12 42:58 21 0 2 2 0

Sv: LHC-Leksand
bobbe: Ja det är onekligen en jämn serie...

Underdog: ...fast SSK får ju kvala ett par gånger också, så det kanske går jämnt upp.

Shit vi verkar inte ha kvar vår 4:e plats...
ES verkar bli en uppgörelse mellan SSK & SSK....

Eller vad ska man tro när man tittar till Hockeyligans ES-tabell...:

12 Södertälje 37 12 5 20 90-123 -33 42

Underdog: ..och själv är jag rätt nöjd med bildtexten om stjärnfall, avd. Leksand "Stars".

En trevlig morgon är det.

Måste rapportera när jag hittar något roligt i AB också..
Idag hade rubirksättare fått till det en smula...

"FINNOMENALT - 13 finska pinnar - sedan var LHC mätta."

bobbe: jag säger som nån annan sa tidigare - undrar om Hardy blir lika glad över den finska sisun... ;) Nu ska jag nanna. Och drömma sött!

bobbe: det enda som besvärar mig är den där hemmaplumpen mot dif... tänk så snyggt det hade sett ut annars...

Underdog: Jag förstår... vi hade i alla fall mycket roligt på läktaren i period 2-3... vem fan vill ha sittplats?! ;)

bobbe: nej de var ganska ödmjuka i nederlaget. Fast jag syftade på nån mora supporter som såg fram emot att möta leksand...

Sv: Tummen upp för Linköping
Underdog: bobbelapp[tm]? ;)

Underdog: Det var värst, trodde inte det skulle uppskattas direkt... men å andra sidan, de insåg nog också att Leksand inte var något vidare i kväll.

bobbe: VA? där var du riktigt nära att erkänna slutspel... fast du kunde inte låta bli att lägga in en liten brasklapp.... hm..

Chief: Tack för omdömet, hoppas kvällens text behagar dig. Får gratulera till segern också, en seger jag hade hoppats på inför den matchen.

bobbe: var ju tvungen att dela med av den underbara läsningen...!
En och annan på Leksandssidan hade uppskattat klackens sång om mora... :)

auricom: Tackar för stödet, det är väldigt skoj att höra att spelet uppskattas! :) Men guld är det på tok för tidigt att tala om, slutspel ska dock bli väääldigt roligt! Om nu inte allt skiter sig totalt. ;)

« · 380613 · »