Richter: vem har sagt att alla hallar ska hylla foppa? de va så här att enligt radiosporten hade lhc klackan buat åt foppa jämt när han hade pucken o de är väldigt lågt..? skandal skulle man kunna säga.. ha du svar på varför dom gjorde så? hade foppa gjort nåt för att bli behandlad så? nåt sådant sas iaf inte på radion..
Jag håller på Colorado i NHL och det beror på en sak, nummer #21.. Han har gjort mycket för hockey Sverige och han är "the one and the only" men när det gäller cluben så är det inget som är större.
Foppa ska inte bli behandlad som en konung i CC och inte Sundin, Zetterberg, Lidström eller någon annan storspelare som gjort under "over there". I CC är alla som inte spelar i LHC-dressen våra motståndare, visst kan spelare med ursprung i cluben behandlas bättre (läs Mange, Uffe, Sampan mfl). Men att Foppa som inte gjort ett skit för cluben ska bli hyllad i CC är ytterst troligt.
tjobba: japp..de va riktigt pinsamt o höra.. men sån är dom..okunniga, ha de någonsin funnits nån hockey kultur i denna stad? tro repporten på radion åxå skämdes av uppträdandet.. ajaj
bobbe: GÖTT LHC vissa vad ni går för det är bra att nui vissar mora vad dom egentligen är en gris en ko en mora bo hehehehe det stämmer å det är bra peltola med dina 2 mål mycket bra av morrison å musse med hehe
Garibaldi: Mot Timrå var det upp emot 8000 personer i förra veckan, så så lågt är inte intresset direkt. Däremot vill inte "vanligt" folk se Luleå och Malmö, pga den tråkhockey som bjuds. Så är det faktiskt i dag.
Modos besök på lördag har varit slutsålt länge, och jag tror nog att Mora-matchen också kan dra en hel del, nu när Hossa d.ä. och Mora har fått mycket välförtjänt uppmärksamhet.
Det låter lite trist att intresset gått ned, men förklaringarna verkar ändå vettiga. Så jag hoppas på storpublik när det blir celebert besök i Cloetta Center den 4/12.
Nån som vet hur intresset varit i tex Motala/Mjölby osv att se hockey i CC?
Tittar man på dagens NHL proffs är det inte så myckeet skilnda mellan foppa ohc hendrik zeterberg.Zäta är lika bra som foppa men foppa kännar dubelts så mycket så skulle många så skullel fler få cahnsen så skulle dom vara bra i NHL
Hata mig inte nu - men visst är det lite roligt att Timrå leder serien? Spelar rolig anfallshockey i alla lägen - även mot svårt motstånd på bortaplan. Sånt ska banne mig löna sig. Även om det svider att få stryk hemma.
Så grattis Timrå, vi får väl ta skalpar på annat håll för att inte tappa kontakten upp till er tills vi möts igen!
RoW, m.fl: Tackar för det, det fanns inte så mycket mer att säga om matchen som det kändes i går kväll. Tyvärr räckte det ju inte för LHC:s del, men med lite flyt kunde det ju ha blivit poäng åtminstone...
Får se om det kommer upp bilder under dagen, annars så kan den intresserade få ta del av dem på annat sätt.
bobbe: Man får säga grattis till vinsten.Måste väl erkänna att eran seger var välförtjänt men det känns ändå grym surt när ni avgör så pass sent. Men det är klart, uppe i Coop var det vi som hade tur.
När det gäller Kalles inlägg så låter det dålig förlorare långa vägar.Tycker Lärking var väldigt bra idag.
Angående den tveksamma handpassningen som föregick 2-1-målet:
Ur SIF:s regelbok: ------------------ En spelare skall tillåtas stoppa eller slå pucken i luften med öppen hand eller slå den utmed isen med sin hand, förutom om spelaren, enligt domarens uppfattning, avsiktligt dirigerat pucken till en lagkamrat. ------------------
Notera ordet "avsiktligt". Jag tror att Norgren försökte stoppa pucken, men den studsade snett och hamnade hos en lagkamrat. Alltså inget fel.
bobbe: Dessutom var det väl ett gänt Linköpingsbor som lade slantarna på Tre Kronors match i torsdags istället för att se Lulingar spela ikväll. Allt för att få se Zäta, Gunno och Hedström så många gånger som möjligt ;-)
ha du svar på varför dom gjorde så? hade foppa gjort nåt för att bli behandlad så? nåt sådant sas iaf inte på radion..