Linköpings HC

SHL · 7298 inlägg · 775 ämnen
« · 471689 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Köpelag
Bonuz: Ha ha, fjortisvarnaren ger stora utslag.

Köpelag
Ska de julhandlas LHC? En kedja till kanske skulle behövas?

Sv: LHC-Brynäs 11/12
gud: Fortsätter återbuden i samma takt så blir det kanske vi som får åka. :-)

Stigsson:
Vi får dra på oss grillerna och åka över o visa vem som bestämmer...;)

65selander: Nej det är sant. Verkar som det finns några som har räknat ut det i alla fall. Personligen hade jag nog fått fruktansvärt ont i knäet om man ringde till mig.

Stigsson: Ja, det brukar vara så men Tony har faktiskt spelat de senaste matcherna med smärtstillande medel.

Stigsson: Vem f-n skulle inte skaffa en skada istället för att spela i en Kalle Anka turnering.

Billy: Det var f*n va många som plötsligt fick skador när det blev turnering i Ryssland. :-) Måste nästan gå nån form av epedemi som förstör fingrar, ryggar och andra kroppsdelar.

Stigsson: Tony har en ryggskada.

fille: Han är väl en av dom som tackat nej pga skada?

fille: Platsar inte!!!!

varför ingen mårtensson i TRE kronor?

3-0, komfortabel seger, inte så långt ifrån 4-1...

Matchrapport, se länk.

Sv: Norrena förlänger kontraktet...
fille: Han har precis fyllt 31. Alltså kommer han att vara 34 när kontraktet går ut, om jag tänker rätt nu på fyllan... ;) Det är ingen ålder för en målvakt.

Sperrle är bra och lovande, men enligt mig inte i närheten av att peta Norrena. Sperrle behöver spela mycket för att utvecklas, och det gör han bäst i en allsvensk klubb, antagligen.

Norrena håller länge än.

bobbe: Trevligt att höra, men hur gammal är han? Och jag tycker inte han är lika bra som förut...
Vi borde ju ha kvar Sperrle, han är lovande men vi skulle nog satsa åp en ny istället för Norrena även om han är kung!

bobbe: Han som från start bara skulle spela 2 år i ES för att kunna komma till NHL :)

Inför match, se länk.

Norrena förlänger kontraktet...
...i två säsonger till! Kontraktet går alltså ut efter säsongen 2007/2008. LHC fortsätter att bygga vidare på den stabila stomme som finns i laget.

Magnus Johansson är tyvärr skadad och kommer inte att spela imorgon. Peter Casparsson ersätter.

bobbe: Ja, det är ju en definitionsfråga. Jag tycker att vi kör på ditt sätt. Det låter bättre. :)

Billy: Hmm.. jo, datummässigt har du faktiskt rätt, helt klart. Dock ser det ut som följer:

Omg 07: LHC-MIF 5-1 9/10 (vinst)
Omg 08: TIK-LHC 5-2 14/10 (förlust)
Omg 09: LHC-FBK 5-1 11/10 (vinst)
Omg 10: LHF-LHC 4-1 18/10 (förlust)
Omg 11: LHC-MIK 4-2 21/10 (vinst)

Alltså har vi båda rätt. ;)

p j davydjoos: kommer bli en mycket jämn match, men seger till BIF med 3 - 1

bobbe: Men så fel det blev då ;)
Varken fin bild, eller ett korrekt tips, 1-4 blir det ;)

bobbe: I bästa besserwisser-stil måste jag påpeka att vi visst har förlorat två matcher i rad. Bortamatcherna mot Timrå (14/10) och Luleå (18/10) gick inte bra.

Jag tror inte att de vill göra två dåliga hemmamatcher på rad så det blir vinst imorgon, kanske 5-2.

LHC-Brynäs 11/12
Sista matchen före juluppehållet, Brynäs står för motståndet i Cloetta Center. LHC har inte förlorat två matcher i rad hittills under säsongen och det vore väl tusan om man skulle göra det just nu...

Men, å andra sidan har LHC haft svårt för Brynäs hittills under säsongen, så det är på intet sätt givet. Likväl tror jag att LHC rycker upp sig efter förlusten mot Frölunda och tar ännu en trea i CC.

Tips: 4-1

PS. Testar att lägga till en fin bild också... ;) DS.

Sv: LHC FÖRLORAR OM STREJK AVBLÅSES?
Billy: Husse kommer ju säkerligen få det tuffare än resten i LHC eftesom det är den kedjan som producerar för er. Men som du säger så brukar Frölunda ösa på bra från start och får dom bara ledningen där så brukar dom vara svåra att slå. men blir en intressant svårtippad match idag,

mok: Nej, jag vet inte. Jag undrade bara varför han skulle få det tufft.

Ja, det är ju knappast någon hemlighet att Frölunda sätter full fart från början i matcherna, även på bortaplan, så det blir svettigt.

Billy: Husse har ju inte blivit utbuad så varför skulle han bli det nu? Tror dom flesta frölundaiter inte har ett dugg mot "vår" Husse och förstår varför han spelar i LHC. Sen tror jag inet Husse kommer få mer bevakning än någon annan. I första hand gäller det bara att Frölunda jobbar så kommer LHC få oroa sej över det och bevaka våra spelare :)

rullis: Tufft som i utbuad så fort han rör pucken eller tufft som i hård bevakning från frölundaspelarna?

Måste bara säga att jag tycker att Frölunda är ett av de roligaste lagen att se på.

Linköpinghc_se: Allt prat är onödigt. På Torsdag är det seriefinal mellan Frölunda och Linköping. De 2 just nu bästa lagen i Sverige. Jag har biljett, och det skall bli grymt spännande att se 2 lag som vill spela offensiv ishockey och verkligen kämpa om segern. Huselius kommer få det tufft.

Heja VF

Men va fan.. LHC har ju bra spelare om strejken avblåses. förra säsongen gick det ju bra och nu har vi betydligt bättre lag ändå.. mårtensson, peltola, johansson *2, franzen m.fl.

Sv: Husse inte i tre kronor...
fille: Det är väl kanske lite skillnad vad folk vill se och vad man behöver i ett landslag för att vinna. Husse kan ju dock i vissa lägen vara rätt egotrippad med pucken och det brukar inte gillas av tränare. Dock så hjar nog det mesta av dessa tendenser försvunnit numera. Vet när han spelade i VF och flera gånger stog och fintade med målvakten innan han gjord enått.... man blev rätt frustrerad då :) Men så som han spelat hittils så är han förtjänt av en plats sen att han tackade nej e ju förståeligt.

mok: Va? Husse är ju en riktig lirare är det inte sånna folk vill se?
(Han tackade själv nej till tre kronor pga av knät)

Frisco: Om jag fick göra en löpsedel skulle den antagligen lyda "CHOCK för KVÄLLSTIDNINGARNA - SVENSKA FOLKET är inte DUMMA I HUVUDET"

bobbe: På min löpsedel stod det CHOCK FÖR MODO.

Metal Guru: Slynor är vad de är, rubriksättarna.

Å fan, bobbe:
Läste i Timrås bok hur de satte morronkaffet i vrångstrupen efter att de sett Expressens löp: "CHOCK FÖR TIMRÅ..."

Fem spänn på att löpet i Nybro var "CHOCK FÖR NYBRO..."

fille: Husse inte med, tror inte hans spelstil accepteras av många faktiskt.

Paddan: Jag tänker då verkligen inte köpa skiten och ta reda på det... och om det nu är prestationslön skulle väl Melin ha fått bänka Husse vid typ 3-0. ;)

Men, att döma av artiklarna på www så är det iaf NHL-lockouten de syftar på.

bobbe: Äh, så enkelt kan det inte vara. Måste ju bero på att de kommit på att Huselius har prestationslön, och att man inte räknat med att Huselius skulle göra så många poäng. Det tror jag att det handlar om ;)

distanserad: Expressens löpsedlar här i Lkpg skriker ut "CHOCK FÖR LHC efter Huselius SUCCÉ i natt" eller liknande...

Vad är det för j-vla chock? Har de redan kommit på att NHLPA och NHL ska prata med varandra igen..?

Husse inte i tre kronor...
Varför blev inte Kristian Huselius uttagen till Tre Kronor?
Elitseriens klart bästa poängkung.
Kan det vara för knäskadan han hade att han ej kom med?

distanserad: Håller med, LHC tappar ju inte mest av lagen, det gör nog Mora. Frälunda har klart bäst lag och borde vinna på att strejken tar slut(om den gör det)

LHC FÖRLORAR OM STREJK AVBLÅSES?
Håller ni med om det? Tror jag läste det i Expressen idag...
Jag kan inte se att vi skulle tappa så mycket jämfört med andra lag.
Kan hålla med om att Frölunda blir än klarare guldfavoriter, visst.

Sv: LHC-LHF ikväll
bobbe: O där kom den....

bobbe: 10 minuter hnns det mycket på :)

0-3 med inte alltför lång tid kvar att spela (10 minuter) känns väldigt stabilt. Nolla för Norrena? Morrison tre poäng...

LHC-LHF ikväll
lätt match!! Förra mötet mot luleå 4-2 till LHC.. ganska så avgjort enligt mejj.

LHC LHC LHC LHC LHC LHC LHC LHC LHC LHC LHC LHC LHC LHC LHC LHC

Sv: LHC-Modo 3-2
Patrik321: Lägg ner och försöka samla inlägg genom att skriva meningslösa inlägg i gamla trådar, tack.

Sv: LHC-Modo 3-2
bobbe: Inte mkt och säga......Modo ägde matchen

med en storspelande Zacke

« · 471689 · »