Linköpings HC

SHL · 7298 inlägg · 775 ämnen
« · 485081 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Timrå IK - Linköping..
Acke:

Att #29 skulle vara en ynkrygg är lika sant som att Zetterberg inte har någon teknik eller att Modin skulle ha ett löst skott.
Jag vet inte varför #29 inte ville slåss, kanske ville ha ha den där matchstraffen så att LHC kunde jaga tvåsiffrigt? Vad vet jag? Men en sak är jag säker på och det är att #29 inte är rädd för någon TIK spelare vid namnet Manderville.

"-- Äh, han fick inte in någon klockren träff. Och vänta bara tills nästa gång, sa tuffe Norgren som var den smartare av de två."

Swordster: Själv tror jag att den psykologiskt viktiga vinsten spelar större roll än en kaxig och fightvillig amerikan med armbågstendenser gör. Jag har ingen aning om vad som sades, men det sägs nog mycket skit under matcherna, mycket som bara är tomma ord. Uppenbarligen lyckades psykningarna.

Acke: Ynkrygg? Du vet inte vad du talar om. Det är väl i så fall ynkligare att slå på en som inte slår tillbaka? Fighters finns det.

Tänk att vissa timråiter har så kort nutidsuppfattning och saknar ödmjukhet. Det var inte länge sedan båda våra lag var nere i träsket...

bobbe: Det är bara att acceptera Norgren är en ynkrygg leder man med 7-2 och inte slår tillbaka i en sådan sekvens. Vad skulle en 5 minutare kunna göra.
Bara att inse ni har bra lirare men inga riktiga fighters. I slutspelet viker ni ner er som i fjol...

bobbe: Inte gnällt men raljerat lite, framför allt när man vet vad han skrek under den första dubbla...

Synd att han inte var man nog att stå för sitt ord!

Men att ni vann matchen helt rättvist är inget att prata om, då är nämnda situation viktigare inför framtiden!

Swordster: Du har gnällt. På "fegisen" Norgren. Själv skulle jag fokusera mer på att mina egna spelare klantat sig totalt i en match, men det är jag det. :)

bobbe: Vem har gnällt?

Den här diskussionen handlar om hurvida fegisen var feg eller inte...

Olle m fl: Det är lustigt att det allt som oftast dyker upp massa skitsnack om nonsensinsidenter när LHC slår Timrå... :)

Det strategiskt briljanta var att förnedra sin motståndare, inklusive "världens bästa målvakt", med 8-2.

(Jag vill inte "gnida in" förlusten i förlorarnas ansikte, men gnäller man så får man vara beredd på det...)

gidgid: Så det stod 2-7, matchen var vunnen och det var bara att spela av resten, eller hur? Var ser du det strategiskt briljanta i att backa ur och böja ner huvudet när det blir hett? En fight som man åkt runt och bett om i en hel match. Hade det stått 3-3 eller motsvarande, hade det varit smart. Nu var det ju inte så.

gidgid: Det kanske var smart gjort. Vem vill inte ha 5 minuters PP?
Dock dubbelt så fegt som det var smart. Har man farit runt och jävlats en hel match och knuffat i rygg och små-slagits i 50 minuter så ska man fan inte lipa iväg med svansen mellan benen när det väl kommer till kritan.

Jag satt alldeles ovanför hörnet och jag tyckte onekligen det såg ut som att Norgren inte vågade släppa handskarna för att han var rädd att han skulle få stryk.

Hela sekvensen får mig att tänka på någon stackare som Bob Probert jagade runt i United Center som vägrade släppa handskarna och åkte runt och gömde sig bakom domarna.

Det var den situationen iaf. Matchen var er. Grattis till vinsten.

bobbe: Och Mandy hade inte tagit dem utvisningen om ni inte hade ledit med 7-2...

Men att han förnedrade fegisen är bra att ha med sig till nästa match, då det kommer nya dueller. Därför var det inte särskilt smart att vika ned sig som han gjorde!

Spearing är när man hugger in klubbladet in i någon, till skillnad från butending...

Swordster: Tror knappast att han inte vågade. Han skulle nog lätt kunna proppa manderville rejält om det behövdes, men han knäckte honom. LHC fick istället PP i fem minuter gjorde mål och, tja, 2-8 är snyggare än 2-7.

mok: Så gör han mot alla. Inte bara mot fegisen manderville.

mok: Antagligen psykologi från båda hållen. :)

Swordster: Jag skulle snarare kalla det taktiskt, eftersom det bara var Manderville som fick matchstraff... Norgren är inte den som viker ner sig i vanliga fall, men jag kan tänka mig att vårens slutspel satt i bakhuvudet. Spearing? Jag har inte sett den själv, men erfarenheten av spearing mot Timrå är att det är fejk. ;) *småhetsa*

bobbe: Mandys matchstraff vara bara ett tack för spearingen och blåögat han fick i första perioden, att sedan fröken inte vågade försvara sig när båda stod upp var. Tja lite pinsamt...

bobbe: Såg att Norrena var snabbt ute och markerade med klubban när Manderville var på väg in mot målgården :)

Tackar och bockar för gratulationerna. Måste säga att det känns extra skönt att tvåla till Timrå efter de två förlusterna tidigare under säsongen. Att dessutom "köra över" Kiprusoff och att Manderville fick matchstraff var extra grädde på moset... ;)

Kanske blir en repris i semi?

Timrå IK - Linköping..
Slänger in ett Grattis till segern idag..Det var länge sedan jag såg Timrå IK så dåliga...Usch vad ni pissade på oss idag...

Sv: södertäälje
bobbe: Grattis till vinsten Bobbe!

Usch så illa det känns nu, inte att förlora mot LHC.. det ligger inget pinsamt i det. Du hajar dock säkert vad jag syftar på..

Sv: Är Elitserien kul?
mok: Jaaa....

bobbe: Det blir 3-2 till LHC

lizzard: Nja, titta på det gamla klubbmärket, men i grund och botten var det ju rätt... :)

Om du vill veta hur de andra lagen fått sina namn kolla på LL presentation.

Dawidovski: Pingen - Linköping. Hette ett tag Linkping. Undrar du varför? Kolla deras klubbmärke!

distanserad: Varför kallas Linköping för pingen, på Luleås Gästbok?

södertäälje
Jaha, då ärade man en LHC match med sitt besök... Och det kunde väl nästan ha kvittat. Om man bortser från totalt 10-15 minuter kanske. Hoppas inte detta var en av våra bättre matcher spelmässigt för det såg ruskigt labilt ut. Inte en tekning vunnen - fler idotpass än till rätt adress. Såg allmänt segt ut tycker jag. Samtidigt får man väl ge SSK en eloge för att trumma på rätt skapligt emellanåt.

WL var dock grymma. Snyggt bortatifo!

Sv: Cluben-Frölunda
bobbe: Alltid trevligt när man kan hylla sina gamla spelare trots att dom spelar i andra lag numera. Sampan stog för övrigt igår i Malmö och gjorde en stabil insats. Annars tycker jag det var sådär lagom "hetsk" stämning mellan klackarna som sporrade varandra rätt bra. Till skillnad mot Malmö igår där småttingarna ville bråka i pausen :)

mok: Jodå, det noterades, precis som applåderna för Mange och Husse under spelarpresentationen på mediakuben (som det så vackert heter).

Hemmapublikens hyllning av Sampan gick inte av för hackor den heller... :)

bobbe: Ni kanske inte märkte det när TIFOt drogs ut att tom många av oss Frölundaiter applåderade :) Snyggt jobbat iaf det bästa vi sett i en hockeymatch.

mattias - 74: Frölundas PP var uselt enna kvällen så att dom kritiserde det känns helt OK, Passades för mycket o sköts alldeles för lite o när dom gjorde det sköt dom rakt i plocken på Norrena :)

Bilder från TIFO:t före LHC-Frölunda, se länk.

bobbe:

De var tydligen förtjusta i erat spel och kritiserade Frölundas PP! Stod i aftonbladet idag

Se länk

bobbe: En het Norrena o missflyt från Frölunda så blidde det 5-0 sen som vanligt så skall Frölunda hyffsa till siffrorna lite, samma i förra mötet i Cloetta. Varför kan vi aldrig åka på en 5-1 förlust eller liknande så dom får skämmas riktigt. Som dom så käckt brukar säga: Nu tar vi med oss sista perioden.. jajaj :)

Grattis iaf.

Underbar match, inget snack om saken. Jag nöp mig i armen i andra periodpausen, 5-0 mot Frölunda?! Nåja, tre mycket härliga poäng i en härlig match.

Undrar vad kanadensarna som såg på TV tyckte... :)

Cluben-Frölunda
Norrena säger jag bara, fram till förlunda målen trilla in var han underbar att skåda. Räddningen på Jonas Johnsson läge då han bara ska peta in pucken i den öppna kassen, mumma!

Tre sköna poäng blev det iaf, synd bara att Lärking dömer bort kung Buschas balja.

knutarne: nej men det bästa är om dom kommer igång där borta igen. visst det är roligare nu att se på men redan innan klagade álla på att inte juniorerna får kliva fram och visa vad dom kan. det vart ju bara värre för dem nu.

mok: Ja, håller med, men det är ändå kul att se...dock så ser man inte fram emot den dagen när alla drar.....publikmässigt alltså!

mok: Så länge spelarna stannar hela säsongen ut är det ingen fara tycker jag. Men när klubbarna skriver 10 matchers kontrakt då blir det hela bara löjligt. Nåt form av regelverk borde ha tagits fram inför säsongen. Men ser ju helst att lockouten upphör nu i januari, även om nu Frölunda blir än mer favoriter då =)

Larionov: Tycker det vart pajasvarning ganska länge...

Är Elitserien kul?
Jag menar... visst är det skoj med alla stjärnor(?) som dyker upp. Och som LHC:are har man ju njutit av MHL-kedjans artisteri många gånger.

Men, alla som kommer och går? Spelarna som inte håller måttet, som inte passar på stor rink, som inte trivs, som drar så fort sedelbunten är större någon annan stans?
Hur kul är det med lirare som skriver på för en månad, eller t.o.m. 1 match som i Öhlunds fall, och sedan drar vidare eller åker hem, allt efter vad man känner för. Och hur bra är det för föreningen i fråga?

Börjar faktiskt tycka att det är lite pajasvarning på det hela snart...

Sv: LHC-Worldstars 6-4
worldstars var ju bakis efter deras natt i stockholm...mest bakis verkade ju Sundin och Amonte vara.
Amonte kunde ju inte åka skridskor!

Jag tyckte ändå inte att matchen var så tråkig. Det hade ju inte gjort något om någon mer än Pihl hade tacklat, men det kan man inte förvänta sig. Lite ovanligt att se spelare stå och vänta vid offensiva blålinjen när man spelar boxplay.

Huselius, Morrison och Knuble överglänste som vanligt alla andra kedjor och Morrison satte ett riktigt snyggt mål.

Det var i alla fall roligt att se Fedorov, Brodeur och Hasek.

Ska jag vara ärlig så var nog Mats Sundin sämst i denna stillsamma match.

Det kan också tilläggas att Tie Domi numera är medlem i White Lions... ;)

LHC-Worldstars 6-4
Mer underhållande match än jag förväntat mig... Ett stort ögonblick att få se sådana stjärnor i aktion, även om det bara var ploj.

35 bilder från matchen, se länk.

Sv: Köpelag
Vinst mot Troja med 5-3 idag. Inte dåligt.

Billy: Tänkte inte på det....men det finns ju en hel drös andra spelare från eu-länder!

fille: Det går att ta hit Blake, men då måste någon av Blake, Knuble och Morrison sitta på läktaren varje match.

bobbe: väldigt kul

själv hoppas man på en tuff back med bra skott ( Rob Blake) och en forward (samsonov)

Bonuz: Nepp, vi väntar allt till det blir rea i januari...

Billy:
Tror du verkligen att han är så gammal??
Jag gissar på 9..;)

« · 485081 · »