Linköpings HC

SHL · 7298 inlägg · 775 ämnen
« · 502784 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: LHC-Timrå
friskan: Kul att du tyckte det. Antar att det var Stefan Jacobsson och Wöien som pratade?

Matchrapport, se länk.

Enormt bra referat på hockeylive från matchen. Betyg 5 av 5 möjliga.

bobbe: Ett Timråspöke mindre ; )

LHC-Timrå
Norrena står inte, av någon hittills okänd anledning. Sperrle blir förstekeeper i dag, med Nilsson som backup.

Sv: LHC besegrade Frölunda - som vanligt
bobbe:
Elva poäng uppåt...
fem neråt!

Eller möjligen:

Fjorton uppåt,
och två neråt!

Om jag häll på Linping skulle jag justera backspegeln ofta!

Vf chefen: Melin har uttalat sig om saken och det har ganska klart framgått att det just är att behålla andraplatsen som är den primära uppgiften.

Frölunda kan nog känna sig ganska säkra i toppen. ;)

mok: Nej, det kommer aldrig att gå.

Jack: 3 matcher mer måste ju vinnas än Frölunda på dom 7-8 matcher som är kvar. Inte en helt lätt uppgift om man säger så.

Vf chefen: Jag anser att frölunda ligger för många poäng framför, och vi bör inrikta oss på försvara 2:a platsen

bobbe: Funderade på en sak. Har Linköping gett upp hoppet om förstaplatsen eller är det erat mål?

Vill bara säga att jag stöttar er
Ja jag stöttar er och ni gjorde de bra på det sättet ni protesterade i går starkt gjort. Hoppas nu bar aklubben lyssnar på er.

Sv: Lätt seger mot SSK
tack till er som tog tag i protesten!
tycker de gick riktigt bra faktiskt.

o cred till er som hitta på den fyndiga ramsan
"när cluben lirar slutspel.."
klockren!

För övrigt vill jag bara citera en Linköpingsprofil
ang det sk "hulliganbråket" i gävle.

"Dom som skriver ljuger
allt är tvärtom
dom skulle mörda för pengar
skandalen är dom"

- Lars Winnerbäck, Mareld

Lätt seger mot SSK
Jag är faktiskt lite besviken på SSK, det blev inte mycket till match ikväll. Bra insats av LHC ändå, men inte mycket till motstånd som sagt.

Matchrapport, se länk.

bobbe: Det är bara till att lyfta på hatten och säga grattis. Ni var helt överlägsna Frölunda. Det skall bli kul att se hur lagen lyckas i slutspelet. Hoppas på final mellan Frölunda & Linköping. Dvs Sveriges bäst spelande lag!!!!!!!!!!!

LHC besegrade Frölunda - som vanligt
Härlig LHC-seger i går igen, dessutom med ett måls marginal mer än "vanligt". Matchrapport och bilder, se länk.

Sv: LHC-HV71 2-3
Billy: Nej precis ingen vet ju vad som gäller. Den ena får en smäll o får stanna ger igen o åker ut. Mycke rörigt på slutet. Dock tycker jag det var rätt patetiskt när lille nr 17 i LHC gav sej på Johnson för att ge igen. Lill-killen får lära sej att spela hockey istället för att spela.... ja nått annat.

Dragan 2k: Domaren var riktigt usel. Inte konstigt att det blir stökigt på slutet när nivån är så ojämn.

Grattis till segern. Idel hemmavinster och som vanligt, tyvärr får man ju säga som Frölundasupporter, solkar och odiskutabelt.

För övrigt en pinsam domarinsats får jag säga även om vi inte drabbades av den. Aktualiserar Bobbes krönika ännu mer.

bobbe: Jo jag hajar det nu. Misstag händer bara olyckligt det är i ett avgörande skede av matchen.

mok: Klockan ställdes inte tillbaka efter videogranskningen. Spelet fortsatte i 15-20 sekunder efter målet, och den tiden fick LHC aldrig "tillbaka".

Krönika i ärendet, se länk.

bobbe: Hängde inte med riktigt. Varför bad han om ursäkt vad gjorde han för fel?

fille: Går HV till slutspel (som sjua eller åtta) kommer jag hellre trea... ;) Det knyter sig mot dem, av någon anledning.

Domare Anderssons "ursäkt" efter matchen känns mest fånig. Professionella domare - NU!

bobbe: Dåligt att domarn inte vara vaken. Om LHC skulle gjort mål är ju en annan historia. HV vann rättvist tycker jag och LHC måste nu kämpa för att behålla 2:a platsen i tabellen för att få "lättare" lottning i slutspelet

LHC-HV71 2-3
Tråkigt men sant, ännu en förlust hemma mot HV. Dock känns denna förlust extra trist i och med att poängen var så nära och i och med att LHC blev bestulna på 15 sekunder i poängjakten. Nåväl... kändes som läge att återuppta aktiviteten i denna gästbok igen.

Matchrapport och bilder, se länk.

Sv: södertäälje
distanserad: var hadde vi borta tifo??

lizzard: jaja men de va ju en puck me två fartränder över pucken ; P men inte nu längre nu e de ett ö : P

Dawidovski: haha säg de vet la inget ; P

Sv: Timrå IK - Linköping..
bobbe: Som jag ser det finns det tre riktigt starka lag som kan göra upp om guldet...med viss reservation för att Modo kan bli heta när det vankas slutspel. Sen att det har uppstått en liten extra hatkärlek mellan två av lagen tycker jag är mest underhållande ;)

Snacket om den här fighten tycker jag har gått i cirklar ett tag nu så nu lägger jag ner. Lycka till mot Färjestad!

Sv: Capten i LHC och assisterande?
Dragan 2k: Begiga typer jämfört med Jussi. Tarvainen e Kung och borde vara boss...*tycker till blygsamt*

modorules: Vore mycket sorgligt om Husse hade vart kapten får jag säga.

modorules: Svaret om vem som är kapten finns att beskåda i elitserieboken. Det är Thomas Johansson som är kapten och han assisteras av Emvall och Bülow.

Dessutom finns det nog ingen klubb i världen som skulle sätta en lockoutspelare som kapten i ett lag.

Dawidovski: jag tror att husse är kapten

Dawidovski: jag tror att husse är kapten

Capten i LHC och assisterande?
Vilken är eran Capten, och vilka 2 är assisterande? MVH

gidgid: Sakta i backarna här nu... vi har åkt på däng på tok för mycket när det gäller avgörande matcher i både Timrå och Linköping det senaste året, så lite ödmjukhet får man allt be om.

Timrå är en av guldkandidaterna, no doubt.

Hur motiverande är det för Norgren att börja fighta när man leder med 2-7? Kan inte tänka mig att adrenalinet pumpar på direkt vid ett sådant tillfälle. Manderville lär ju däremot vara frustrerad med tanke på hur förnedrat Timrå blev i Sydkraft Arena för andra året irad. 0-5 och 2-8, LHC äger den arenan när man känner för det. Skulle det behövs så proppar Norgren ner Manderville när han känner för det. Jag är besviken på Timrå. Det känns som Cluben åkte förbi Timrå organisatoriskt och på plan. TIK får nog snällt titta på när de stora elefanterna med VF och LHC i spetsen slåss om SM-guldet framåt vårkanten.

Olle: Det "uppenbara" är inte alltid glasklart. Det kan ofta ses på olika sätt, fråga Norgren till exempel. Saxat från Corren (observera den felaktiga nationaliteten på Manderville och andra faktafel...):

---------------------
Timråspelarna tyckte inte om honom. Särskilt inte amerikanen Kent Manderville som hade ett och annat att säga under matchen.

-Äh, han snackar alltid en massa, berättade Norgren glatt efteråt.

Manderville nöjde sig inte med att snacka. Han ville slåss också. Och Christoffer Norgren är inte den som kliver undan. Tre gånger i tredje perioden rök de ihop. Två gånger blev de utvisade tillsammans. Den tredje var Norgren smart nog att hålla igen lite medan Manderville vevade på och drog på sig en femminutare och matchstraff.

-Men han fick inte in någon klockren träff. Och vi möts för resten igen, sa LHC-backen menande.
---------------------

Richter: Ja skruva in vinsten också :) Jag sa redan från början att det var en usel match av TIK och ett riktigt bra LHC. Det är dock inte det som disskuteras. Ärligt talat så orkar jag inte älta situationen mycket mer men eftersom folk vägrar inse det uppenbara så måste jag ju pika på det enda jag kan från den där matchen :)

Olle:
Att du ens orkar, det har gått flera dagar sedan denna match och du sitter fortfarande och ältar om Madervilles och Norgrens "fight".

Jag har sett #29 använda nävarna och han lär göra det igen, även om han backade ut denna gång då LHC krossade Timrå med 8-2!

rob_s85: Skitsnack. Både du och jag vet att Norgren hade samlat på sig till en fight och när det kom till kritan så backade han med svansen mellan benen. Jag antar att jag inte kan övertala dig om att ditt lags tuffaste spelare är en fegis och han bangar säkert inte i alla lägen men i den här situationen så backade han och det var inget taktiskt drag av honom.

Att Manderville kan använda nävarna har då jag sett men om Norgren kan det, ja det får vi nog aldrig veta, eller hur? Det ser onekligen ut som så iaf.

Vad är det han är bra på nu igen? ;)

Olle: Jag sa inte att det varit klokare. Det jag menar var att jag tror att det skulle vara större chans att få se en riktig fight vid en ev. jämnare och tätare match. Hur jäkla sugen är man på att göra upp med en dålig förlorare till kanadensare när man leder med 7-2 och mer eller mindre spelar av matchen. Sedan så va Chris och Manderville på varandra flera gånger fram tills lhc gick ifrån, efter det var det lungt fram till mitten av tredje då Manderville tydligen ville veva av sig lite efter han och lagets bottennapp?

Nävarna vettetusan, men armbågen kan han iaf använda.

rob_s85: Så det hade varit klokare att ta en fight och riskera något i ett läge där det var jämnare resultat?

Jag ser verkligen inte hur du resonerar. Att du sedan tycker att Norgren är tuffast i LHC behöver ju inte säga så mycket om hur han står sig mot spelare i andra lag. Jag satt precis ovanför och det var ganska tydligt att han fegade ur. Vem vet...den "fege kanadensaren" kanske till och med vet hur man använder nävarna?

Vid en jämn och tät match hade väl båda pucklat på varandra ordentligt, hade varit större känslor inblandade då. Att släppa handskarna mot en feg kanadensare när det står 7-2 och man åker och väntar ut slutsignalen är väl knappast klokt, jag tror bara Chris åkte omkring och myste att han fått den galna kanadensaren ur balans. Nästa gång de möts så kommer Chris ligga på ordentligt igen och vem tror du tappar besinningen först? Ja, inte blir det Chris iaf. Vill du tro att Chris är feg så visst tro det du, ingen som hindrar dig.

Larionov: Att det är smart att inte släppa handskarna och bli rejält påpucklad för att få 5 minuters pp håller jag med om när det är en jämn match och när man leder eller ligger under med 1 mål (+/- 1). Men när dom som sagt varit på varandra hela matchen och LHC leder med 2-7 med knappt 10 minuter kvar så riskerar man ju knappast segern, eller hur?
Hade matchen sett ut på ett annat sätt, resultatmässigt, så tror inte jag att Manderville hade riskerat en femma heller.

Nu var matchen klar och det var fritt fram att göra upp. Jag ser det fortfarande som fegt. Vi har väl olika åsikter ang situationen och så får det väl förbli. Orkar inte älta mer.

Till er alla: Mitt inlägg i debatten:

Timrå - LHC 2-8
LHC 3 poäng
Timrå 0 poäng

Trevligt.
Svårare än så är det inte.

Olle: Jag har sett Chris i många matcher. Jag har ALDRIG uppfattat honom som feg, tvärtom. Han är den förste att backa upp sina medspelare vid fula påhopp och andra incidenter, oavsett vad det står på motståndarens tröja. Feg är det minsta han är.
Det enda jag försöker säga är att han i det här fallet agerade ovanligt smart, genom att inte lockas med på ett matcstraff. LHC ledde matchen klart det fanns ingen anledning att riskera något genom en fight. Laget gick före individen.
Jag skulle inte heller bli förvånad om det pga tidigare incidenter mellan Chris & Mandy var stallorder från Melin & Elm i det här fallet: "Inga matcstraff nu Chris, hör du det?"
Det enda som möjligtvis förvånar mig var att han faktiskt klarade av att hålla ner nävarna. Och förmodligen var han rejält besviken över att han var tvungen till det...

Larionov: Jo jag satt kvar på min plats till slutsignalen ljöd. Jag såg föresten utmärkt från min plats också. Det jag såg av situationen du beskriver var att Norgren får omkull Manderville i gröten vid avbytarbåset och får av honom hjälmen (vilket borde ha renderat i 2 minuter på bänken)
Hur du sen kan påstå att man är förudmjukad bara för att någon lyckats få av en hjälmen som redan sitter löst under hakan det förstår jag inte. Någon fight var det ju föresten inte tal om.

Smart? Har man varit på varandra en hel match och aldrig fått göra upp så är det där en otroligt feg och ful gest. Att inte släppa handskarna eller åtminstonde ta en fight. För Norgren var ju rätt het så länge domarna stog i mellan dom båda....

Jag satt precis ovanför "fighten" och det var inget hånflin på Norgrens fejs direkt. Karln var ju för feg för att ta en fight och han visste antagligen att han skulle åka på stryk.

Jag kom föresten på en till incident som den här grejen påminner om. Har du sett videon där Salo ska undsätta en blåslagen Cherkawski (orkar inte leta upp rätta stavningen) och får storpisk av Rangers målvakt?...du vet...när han bara ligger där på isen och håller för huvudet....*hint*

bobbe: Nja jag skrev ju faktiskt att jag ville skilja på den här sekvensen och matchen i övrigt. Jag är inte bitter över förlusten (inte mer än någon annan tikare ;). Den enda förnedring jag såg, den åsamkade Norgren sig själv i och med att han inte stod upp. Jag tror faktiskt inte jag har sett något exempel på det sedan Odoya var på den där lulingen som fegade ur.

För övrigt så dyker det upp rätt mycket nonsens när LHC får stryk mot Timrå också. Är det inte domaren så är det armbågar eller filmningar :)

Olle: Såg du HELA matchen? Chris hade ju redan tidigare i en fight visat vem som var både bäst och smartast. När Mandy fick åka av utan hjälm och heder efter den fighten var han rejält förödmjukad.

När han sedan skulle ge igen var Chris så smart, så smart... Inte ens en tvåa, men ett matcstraff på Mandy.

Du ska veta att Chris är den som FÖRST är på plats om någon kör på någon, muckar, eller på annat sätt bär sig åt. Att kalla honom feg är som att påstå att jorden är platt.

Nej, heder åt Chris. Han är inte någon back som vinner poängligan eller står för delikatesser, men han behövs i laget!

Richter:
Nu har "båda" lägren gjort allt för att pissa varandras spelare...
Det bästa i det hela är att spelarna kommer att mötas minst
en gång till denna säsong och förhoppningsvis så står eran kille
upp som en man då..;)

« · 502784 · »