Linköpings HC

7298 inlägg · 775 ämnen

Semifinal, Frölunda HC

« · 698664 · » Till forumet


Sv: Semifinal, Frölunda HC
mok: sa inte att de VAR white lions men ja lovar att ja kommer få 100 förklaringar att de absolut inte var dom precis som alla andra gånger då deras fans vart i blåsväder
Kommentera

Sv: Semifinal, Frölunda HC
Larionov:

Instämmer till fullo i det du skriver. Så tråkigt att det ska behöva gå så här långt bara. Det svärtar ju ner hela föreningen.
Kommentera

Sv: Semifinal, Frölunda HC
Danne_l: Jo, det är ju lite det jag menar. Vill man verkligen få bort den här skiten så går det. Och det verkar ju som att något är på gång nu också.
Det som är lite skrämmande är ju när man läser på LHC:s bulletin och inser att det finns några vilsna själar som försöker förklara bort det hela med att det inte har rasistiska undertoner (och på sätt och vis kan jag köpa det, genom att jag tror att hälften av "klientelet" egentligen inte fattar vad de håller på med), eller att det är något att snacka om. Kväv tendenserna i sin linda, gör klart vad som är acceptabelt och inte. Men samtidigt, gör det med rätt metoder och rätt "precision". Det får inte urarta i någon slags godtycke där adrenalinstinna "representanter för ordningsmakten" (vilken den nu än må vara) firar orgier i maktfullkomlighet. Låt klackkulturen leva, men rensa bort avarterna.
Kommentera

Sv: Semifinal, Frölunda HC
bobbe:

Hehe, alltså. Låter för mig helt otroligt att dom förblir okända. För dom står väl där match efter match? Du kanske inte står i klacken själv men någon av dina kollegor som gör det vet garanterat mer;)
Kommentera

Sv: Semifinal, Frölunda HC
bobbe: Ni känner säkert till falangen. Och någon lär nog ha koll på dom, typ supporterpolisen.
Kommentera

Sv: Semifinal, Frölunda HC
Danne_l: Ha, tack... :) Jag själv har varit medlem i White Lions i ett antal år och är numera också mer engagerad - ändå vet jag inte vilka det är. Vad det beror på låter jag vara osagt, men medlemskap innebär inte kunskap.
Kommentera

Sv: Semifinal, Frölunda HC
bobbe:

Grattis till segern förresten:)
Kommentera

Sv: Semifinal, Frölunda HC
bobbe:

Japp. Det stod fyra bastanta ordningsvakter alldeles vid oss på bortastå, plus ett gäng matchvärdar. Men alla dom kollade bort mot LHC-klacken vid flera tillfällen när dessa tillmälen ropades. Klart som fan dom vet vuilka det är som håller på, så många grabbar med vita kepsar är det inte där uppe.

Samma måste det väl vara med White Lions, dom måste ju veta vilka pojkar detta är....
Kommentera

Sv: Semifinal, Frölunda HC
Danne_l: Så går det när folk inte gör sitt jobb, i detta fall ordningsvakter som kollar på hockey i stället för att göra det de ska.
Kommentera

Sv: Semifinal, Frölunda HC
Larionov:

Det är ju en klick där på cirka 20 pers som tror det är tufft att leka huligan och skrika "tuffa" saker.
Men det värsta av allt är ändå att matchvärdar och ordningsvakter (även de andra vanliga fansen) redan vet vilka det är som håller på.

I matchen i Gbg sist var det ju ett gäng grabbar som stod och höll på med diverse saker mot kvinnor i publiken och småbarn. (konstigt att dom inte går på oss övriga?).
Då stod matchvärdar bredvid utan att göra ett skit.
Så det där som man kan läsa i tisdningarna att man inte vet vilka det är är ju bara rent skitsnack. Fan t o m jag från bortaläktaren kunde ju klart och tydligt se vilka det var som hela tiden drog igång de där ramsorna, och det är för övrigt exakt samma personer som höll på och ställa till med skit i Scandinavium. Kan jag känna igen dom killarna efter att ha sett dom i två matcher, ja då måste väl för sjutton klubben, matchvärdar, vakter och övriga fans också göra det??
Kommentera

Sv: Semifinal, Frölunda HC
Nr19: men vem har sagt det var white lions? Kan ju vara ett gäng idioter bara.
Kommentera

Sv: Semifinal, Frölunda HC
lovar ja kommer få komentarerna av ett par lhcare på msn ´´det var absolut inte White Lions´´ :) den kommentaren brukar alltid komma när LHC´s fans är i blåsväder
Kommentera

Sv: Semifinal, Frölunda HC
Riktigt bra match bortsett från rasisterna, usch förstör så mycket...
Hoppas den skiten försvinner snart!
Kommentera

Sv: Semifinal, Frölunda HC
Larionov: Synd som ni andra säger. Annars måste jag säga att jag är imponerad av den volym och glädje som CC ger. Det låter mycket och högt och länge.

Men nästa match - då jäklar ska Frölunda tysta er supporterar:-)
Kommentera

Sv: Semifinal, Frölunda HC
1. Fy vad skönt med seger och grymt spel!
2. Bortdömt mål - svårt, tyckte själv det var mål, men efter ett par repriser så vet i katten om han inte är medveten om att han boxar in pucken. Svårt hur som helst, och jag skulle nog fria hellre än att fälla sundin i det läget.
3. PATETISKA JÄVLA RASISTSVIN. FAR ÅT HELVETE.
Kommentera

Sv: Semifinal, Frölunda HC
Larionov: Ja en liten massa kan ställa till mycket förtret. Om du nu är supportrar tikll LHC så borde dom ju jobba för klubbens väl och inte emot som dom gör nu,.
Kommentera

Sv: Semifinal, Frölunda HC
Tragiskt bara att det finns idioter i klacken med ett IQ som skulle få en fiskmås att garva sig harmynt.
Påhoppen på Oduya fick mig att skämmas. Fattar inte heller varför det skulle vara så svårt att med publikvärdarnas hjälp och ev. videokameror fånga upp vilka det handlar om och kunna kasta ut drägget. En liten klick på några tiotal personer förstör för +8000 pers, släng UT packet!
Kommentera

Sv: Semifinal, Frölunda HC
Vicke_LKPG: Att man tar ledningen i en match betyder inte alltid att man är det bättre laget. Frölunda var inte alls på benen igår verkade det som men det var LHC taggade till tusen efter förlusten senast. Nu batalj imorgon.
Kommentera

Sv: Semifinal, Frölunda HC
mok: Ja Frölunda ägde ju upp LHC i dom första 10 minutrarna men sen så kom dom ifatt något och lyckades jämna ut och tillochmed ta ledningen...

Om nu LHC sansar sig lite och försöker göra korrekta mål så kan dom gå långt.
Kommentera

Sv: Semifinal, Frölunda HC
Vicke_LKPG: Så himla bra spelade inte LHC i Scandinavium sist... men du får gärna tro det och låt laget tro det med :() Jobbigast just nu är inte stor torsk utan skador.
Kommentera

Sv: Semifinal, Frölunda HC
mattias - 74: Klart problem? Efter 1 torskad match? Dom som har problem... är Leksand :)
Kommentera

Sv: Semifinal, Frölunda HC
mattias - 74: LHC spelade så pass bra i Scandinavium sist så nu vinner dom, Frölunda har säkert skitkasst själförtroende nu..
Kommentera

Sv: Semifinal, Frölunda HC
Vicke_LKPG:

Ja för frölunda har klart problem. Inte ens några svettiga räddningar av salo höll som kvar i matchen...
Kommentera

Sv: Semifinal, Frölunda HC
Riktigt skönt med denna seger!
Nu vinner vi i Scandinavium då!!!
Kommentera

Sv: Semifinal, Frölunda HC
mattias - 74: Inte ens nära... :)
Kommentera

Sv: Semifinal, Frölunda HC
bobbe:

Utjämnat i felaktiga domslut :)
Kommentera

Sv: Semifinal, Frölunda HC
mattias - 74: Det var det jag tyckte också, från min dåliga vinkel. Ska leta upp någon repris.
Kommentera

Sv: Semifinal, Frölunda HC
bobbe:

Jag tycker det var mål, Lahti var stensäker men sedan var det nån linjedomare som gick in och ändrade det till Lahti. Pucken tar i bröstet på sundin!!
Kommentera

Sv: Semifinal, Frölunda HC
Dragan 2k: Tackar... obeskrivligt skön seger, men samtidigt nästan för "lätt".

Ni som såg matchen på tv, vad säger ni om underkända VF-målet?
Kommentera

Sv: Semifinal, Frölunda HC
Grattis till en väl genomförd match. Frölunda var helt utan chans. Vet inte om jag gillar att ni vinner så klart hemma och vi hankar oss fram med uddamålssegrar i Scandinavium.

Fast det är klart. Vinner vi hemma i Scandinavium resterande del av matchseriern får ni gärna vinna med tvåsiffriga resultat i Cloetta Center.
Kommentera

Sv: Semifinal, Frölunda HC
bobbe: Det går snabbt plus att när pucken slås i mål så ligger Frölundaspelaren i fråga och försöker ta bort pucken från målskytten samtidigt som spelaren står inne i målgården och har kontakt med Salo. Linjemannen och domaren kan mycket väl missat första grejen. Sen påpekar spelarna och Sjöberg konsulterar sina linjemän och dom säger jo det var en spelare inne i målgården. Då dömer han väl efter detta?

Och hur många gånger har man inte slitit sitt hår över att domaren dömer offisde i målgården och interference när spelare blir knuffade in dit. Inte många spelare som ställer sig där frivilligt i en anfallssituation. Det är lika för alla lag.
Kommentera

Sv: Semifinal, Frölunda HC
mok: Sjöberg är dålig, Lärking är sämst!
Kommentera

Sv: Semifinal, Frölunda HC
bobbe: Svårt att hinna med alla situationer speciellt när det går så snabbt som i denna situationen.
Kommentera

Sv: Semifinal, Frölunda HC
mok: ...och då har han brustit i sin insats ändå. What's the point?
Kommentera

Sv: Semifinal, Frölunda HC
bobbe: Han skall ju lyssna på sina linjemän och har han då missat en sak som linjedomaren kommer och påpekar ja då dömer han ju efter detta.
Kommentera

Sv: Semifinal, Frölunda HC
FreddanVF: Linjemannens ord är inte lag, Sjöberg borde kunna skaffa sig en egen bild av verkligheten och argumentera emot.
Kommentera

Sv: Semifinal, Frölunda HC
bobbe: "* LHC:s första bortdömda - ingen verkar uppmärksamma knuffen i ryggen som Lindström får. Inputtad i målgården? I så fall inte interference/offside."

Du glömmer att Sjöberg faktiskt dömde mål här. Kallio lämnade till och med utvisningsbåset. Sen är det en linjedomare som ändrar målet till interference av målvakt. Så det kan du inte beskylla Sjöberg för.
Kommentera

Sv: Semifinal, Frölunda HC
Det är många som har åsikter om borta stå i Kinnarps Arena. Säg er åsikt med! www.hv71.se/forum/viewtopic.php?p=9029#9029
Kommentera

Sv: Semifinal, Frölunda HC
Anders i Budum: Underbart med dessa konspirationsteorier :)
Kommentera

Sv: Semifinal, Frölunda HC
Pajasen Sjöberg har dömt åt oss de flesta gånger..han ingår i den s.k konspirationen..

Han och Lärking borde inte få döma Svensk elithockey!
Kommentera

Sv: Semifinal, Frölunda HC
Paddan: tvrr finns det fler idioter med detta ruttna namn !
Kommentera

Sv: Semifinal, Frölunda HC
Har bara sett bilder på AB. Men vid lhc första bortadöma mål tycker jag att vf spelaren putade lhc spelaren på vittryssen som ändå är på väg att slänga sig, helt klart mål.
Andra bort döma från den vinklen AB hade tycker jag att pucken precis är över men som någon annan skrev måldomaren har ju bara kamran rakt ovanför målet och vittryssen handske är över och skymmer sikten.
Vf 3:e mål både också dömas bort isf om lhc första bort döma ska dömas bort.
Kommentera

Sv: Semifinal, Frölunda HC
bobbe: Jag som trodde att Sjöberg redan var uthyrd till den brasilianska ligan...
Kommentera

Sv: Semifinal, Frölunda HC
* LHC:s första bortdömda - ingen verkar uppmärksamma knuffen i ryggen som Lindström får. Inputtad i målgården? I så fall inte interference/offside.
* LHC:s andra bortdömda - inget att snacka om, måldomaren kan omöjligt se något. Däremot borde det finnas bättre tekniska förutsättningar.
* LHC:s icke-straff - solklar hakning på Emvall, ger inte ens utvisning. Bedrövligt.
* Frölundas 2-2 - interference ger Kallio läget. Frölunda-utvisning vore logisk.
* Frölundas 2-3 - en liten kontakt skickar Franssons vänstra ben bakåt, men den lilla kontakten orsakas av en egen back. Godkänt mål, om än förståeligt att det diskuteras.
* Petiga utvisningar - i mängder.

Slutsats: dumpa Sjöberg i en liga han platsar i. Rumänien kanske.

Nu begraver jag den här matchen och ser fram emot nästa. Det känns tyvärr som att luften gick ur oss ikväll, men jag hoppas att den revanschlusta Melin pratar om kan omvandlas i mål.
Kommentera

Sv: Semifinal, Frölunda HC
FreddanVF: jag håller med (och jag är ju neutral, dvs håller vare sig på VF eller LHC) - om Seikola skulle ha dragit ner Fransson så skulle han ju ha fallit åt andra hållet, dvs med benen in mot målet i stället för som nu med benen ut mot mittzonen till. Jag tror att Fransson helt enkelt fick panik och gjorde en tavla som han sedan försökte skylla på den lilla kontakt med Seikolas klubba som var i situationen innan.

Att döma bort LHC:s mål var också korrekt. Det första målet är solklar offside i målgården, och ser inte måldomaren att pucken är inne när det gäller den andra situationen så är det inte mål.
Kommentera

Sv: Semifinal, Frölunda HC
sämre domare finns inte,bäst i "fröl" i denna match.
Kommentera

Sv: Semifinal, Frölunda HC
Tycho: Har sett för dåliga bilder jag med för att ge något beslut. Men oavsett vad så får man ju lita på måldomaren.
Kommentera

Sv: Semifinal, Frölunda HC
mok: Frölundas avgörande mål är korrekt. Seikola är interferad in i målvakten. Sen tycker jag man kan veva den sekvensen fram och tillbaka också och fråga sig om inte Fransson gör en Wallinheimo. Det är inte så överdrivet med kontakt mellan Seikolas klubba och Fransson.
Kommentera

Sv: Semifinal, Frölunda HC
mok: Efter att ha rullat AB:s video ca 10 ggr tycker jag inte ens att den är inne, dock är den väl lite bristfällig... ;)
Sista målet är inget att fundera över... precis som Bobbe också sagt... och jag litar på honom... ;)
Kommentera

Sv: Semifinal, Frölunda HC
Tycho: Tack :) LHC senare puck var mycket troligt inne men dommaren kan ju inget annat göra än det han gjorde utan dömde korrekt. Sen håller jag med den att Frölunda smål är korrekt men där finns det andra som inte håller med :)
Kommentera

« · 698664 · »