Linköpings HC

7298 inlägg · 775 ämnen

Skammligt

« · 505283 Till forumet


Sv: Skammligt
Ni har precis vad Brynäs skulle behöva. Spelare som kan ta poäng på bortaplan och inte drar sig för att visa lite stake...
Kommentera

Sv: Skammligt
Swordster: Det får väl personen tro om den vill. Jag förstår dock intevilka bevis som skulle komma fram bara för att man ändrarbrottsrubricering.
Kommentera

Sv: Skammligt
bobbe: En jurist på radion trode att om bara flickan ändrar anmälan till grovt sexuellt utnyttjande så är spelarna rökta...
Kommentera

Sv: Skammligt
tjobba: Hur många gånger ska jag förklara för folk att jag tycker detvar korkat och oprofessionellt gjort av dem att över huvud taget varaute på natten? MEN, det ger automatiskt inte rätten att sparka demeller korsfästa dem, som vissa gör. Straff i proportion till brottet.

rupert: "Bevisligen" har de inte gjort allt du säger, vad du än harläst. Med tanke på att spelarna själva hävdar att det skvallerblaskornaskrivit om sex etc. inte är sant ger jag inte mycket för det. Fastvisst - har du bevis, så lägg fram dem.
Kommentera

Sv: Skammligt
djandy: Jag håller i princip med dig om det mesta, förutom att jag inte skäms över att hålla på LHC. LHC har inte gjort något fel, men kommer ändå få skit av motståndarsupportrarna oavsett om Huselius och Tallinder spelar eller ej. De t är tyvärr så det fungerar.
Kommentera

Sv: Skammligt
Helg Ernest: Knappast. ;o)
Kommentera

Sv: Skammligt
NuMo: Mony Roles ! Dom gjorde väll en Micel Jackson och köpte sig fri ( c :
Kommentera

Sv: Skammligt
Helg Ernest: Eller rättare sagt. Är du själv anklagad för något och ställd inför rätta, så vill du ha så dålig advokat som möjligt för att försvara dig.
Kommentera

Sv: Skammligt
Helg Ernest: Det låter som att det inte finns någon motståndare att möta.
Kommentera

Sv: Skammligt
NuMo: Självklart ! Är man oskyldig behöver man inte Top of the line Advokater, då har det räckt med vilken advokat som helst.
Kommentera

Sv: Skammligt
bobbe: en rejäl motivering? 2 stjärnor från erat lag fick äran att dra på sig sveriges landslag - tre kronors tröja och representera sitt land, vad gör de? ställer till med världens rabalder när resten av laget gått och lagt sig för att sova, vem vet, våldtäckt kan det också ha varit, och du behöver en rejäl förklaring?

Hade detta gjorts av vår Zäta,Modin,Hedström eller Hagos hade inte JAG velat hälsa dem välkomna tillbaka till Timrå...
Kommentera

Sv: Skammligt
djandy: jättebra inlägg verkligen... starkt! dessutom är du LHCare .. mkt bra talat!
Kommentera

Sv: Skammligt
bobbe: Håller med dej till fullo. Fan vad alla hetsar upp sej o håller på.
Kommentera

Sv: Skammligt
djandy: Jag skäms mest över att personer som kallar sig LHC:are drar såförhastade slutsatser som du. Tagga ner och låt styrelsen göra sittjobb, så får vi se vad de kommer fram till. Om spelarna "sparkas" såkräver åtminstone jag en rejäl motivering.
Kommentera

Sv: Skammligt
djandy:

Hej Andreas,
Ponera att HT&L träffat på ett fruntimmer i hotellbaren som varit lite glad i hatten, då de gått ner dit efter sin nattmacka (och en två-tre pilsner i kroppen från bussresan), och det blivit kanske lite mer än beräknat i baren, och hon - jätteglad över att vara omsvärmad över landslagsmän följt med upp till ett av hotellrummen, där man först i största samtycke haft lite tillsammans-mys, sedan somnat till höger och vänster.

På morgonen har HT&L, med skammen rodnande vid kinderna gått iväg till frukost, och hockey-morgonsamling, medan kvinnan i ett efterfullt tillstånd drabbats av synnerligen svårartad och övergrav ågren, och ångrat allt som hänt under kvällen. Resultatet blir en anmälan till polisen. The rest is history.


Vore det i såna fall inte hårt att kräva att´'de ska bort'?
Är det inte i sådana fall straff nog att konfronteras med sin legala hälft, efter de senaste 24 timmarna av mediaintresse?


(note: jag har inte tagit ställning i någon fråga överhuvudtaget - pekar bara på ett mojligt sceniario - som har hänt förr, ex. Eisbären Berlin)
Kommentera

Sv: Skammligt
djandy: Så man blir mer skyldig om man har Leif Silbersky som advokat?
Kommentera

Skammligt
-Hej jag heter Andreas och jag är och har varit en trogen "fan" av LHC i många år, och det som nu har hänt nu är helt oförlåtligt.

- Det var bara några dagar sedan som jag och mina vänner satt ner och pratade om LHC, och framförallt om de lockoutade spelarna om hur bra de är och att man var riktigt glad med klubbens framgångar den här säsongen....

- Nu känner man bara en stor tomhet!

- Det hela får mig att skämmas och känna en stor tomhet och framförallt en enorm avsky mot de "forna LHC-spelarna" som enligt mitt tycke inte har något som helst kvar att hämta i klubben
Det förstår vem som helst, att spelarna är skyldiga till våldtäckten, varför annars har de då Leif Silbersky som advokat om det då som polisen säger:
"vi tog in dem på förhör angående ett brott som de kanske hade sett eller hört", -det förstår ju vem som helst att flickan har fått mycket pengar för att tiga om händelsen, så spelarna kan gå fria.

- Man blir förbannad !!!

- Personer som en gång var förebilder för unga pojkar har nu blivit hatade av många supportrar i klubben.

- Sist vill jag säga att jag lider med LHC som har drabbats av ett hårt bakslag inte bara spelare, styrelse och tränare utan också alla hyckeyintreserade och trogna White Lions medlemmar som drabbas av skandalen.

- De ska bort !

- Just nu skämms man som anhängare till LHC och jag tror att
jag inte är den enda som känner en avsky mot
Huselius och Tallinder som en gång i tiden var älskade av oss!
Kommentera

« · 505283