Linköpings HC

7298 inlägg · 775 ämnen

Skammligt

« · 505782 · » Till forumet


Sv: Skammligt
Danne_l:

Det är väl såpass uppenbart att man inte ens behöver skriva det, den som anser motsatsen bör tvångsplaceras på närmaste psykhem.
Kommentera

Sv: Skammligt
scim:

Tillägg. Sedan är det faktiskt än värre att begå en våldtäkt. Det om något förstör framtiden för offret.

Men som sagt, inte det som det handlar om i det här fallet.
Kommentera

Sv: Skammligt
orion:

Att säga att det var många är möjligtvis att ta i men helt klart så existerar sådana tjejer, jag personligen känner till två sådana fall i min hemstad där tjejen anmält och det varit rätt uppenbart att killen var oskyldig. Att felaktigt anmäla någon för våldtäkt är ett hemskt brott som mycket väl kan förstöra offrets framtid, då folk har en tendens att döma på förhand.

Nu är det ju hursomhelst inte riktigt det Tre Kronor-gate handlar om, snarare att tre personer har betett sig som idioter, brottsligt eller ej.
Kommentera

Sv: Skammligt
orion: Ångest brukar snarare resultera i att man vill dra sig undan uppmärksamhet, inte dra den till sig genom att prata om vad man gjort. Speciellt inte när det allt som oftast är tjejerna själva som får skulden för att de har varit så klantiga och blivit våldtagna.


mok: "Tror du chansen e obefintlig att tjejen faktiskt villa ha sex med
alla 3?"
Den där frågan går faktiskt att göra om...
Tror du chansen är obefintlig att tjejen faktiskt blev våldtagen?
En våldtäkt måste vara ett av de svåraste brotten att styrka med bevis.
För hur ofta är det gärningsmän talar sanning och bekänner sina brott?
Kommentera

Sv: Skammligt
Emma no15: Luddig som fan, det är vad du är!

" Det är många tjejer som anmäler för våldtäkt då dom vaknar dagen efter med ångest. Då ser dom sin chans och anmäler killen."

Hmm...jag känner inga såna tjejer, är...(förlåt!) gör du?
Kommentera

Sv: Skammligt
självklart har Huse, talinder och lilja gjort bort sig, men det är inte säkert att det är våldtekt....så innan det hela är uträt tycker jag det är mera skitigt av sposorerna att säga som dom gör, än att spelaran gjorde bort sig

det jag tycker skulle var bäst är avstängning några matcher tills bevis är farmtagna, skulle se det som skandal ifal dom blir sparkade för att vara otrogna(det är svinit att vara otrogen men det är fan deras ensak).

sen finns det tjejer som skulle tycka att det var intresant att ha sex med 3 killar samtitigt, vist ser det fel ut men så är det faktiskt
Kommentera

Sv: Skammligt
Danne_l:
 
Själv har jag väldigt svårt att se att Huselius, Tallinder eller Lilja frivilligt skulle vilja åka runt i Sverige och spela hockey den närmaste tiden. Vore jag någon av dem skulle jag då gå under jorden. Fast å andra sidan har de ju visat brist på tankekraft tidigare, så atte...
Kommentera

Sv: Skammligt
millis: "Bara för att en tjej är onykter så behöver inte det betyda att hon är villig. Visst kan det vara så att en tjej gör dumma saker på fyllan som hon kanske ångrar dagen efter...men att hon skulle "få för sig" att det skulle vara våldtäkt hör nog knappast till vanligheterna.
Därmed inte sagt att det var våldtäkt i just det här fallet..."

Det är ju precis det det gör. Det är många tjejer som anmäler för våldtäkt då dom vaknar dagen efter med ångest. Då ser dom sin chans och anmäler killen. Jag tror det är mycket vanligare än man tror. Nu vet vi ju inte hurvida det var våldtäkt i det här fallet. Men oavsett om det var det eller inte så håller jag med dig om att det är svinigt. Vad tänkte dom med? Att dom skulle kunna ha gruppsex med en full tjej en hel natt utan att det skulle komma fram eller att det skulle få konsekvenser? Att dom överhuvudtaget går ut och super dagen innan match tyder bara på dåligt omdöme tycker jag.
Kommentera

Sv: Skammligt
Danne_l: Strutsbeteendet (även om det nu är en myt gällande strutsar)är inte direkt ovanligt, jag har kommit på mig själv med det under denhär soppan... Medvetenheten är i alla fall en förutsättning för attkomma ur det.

Helber är klubbdirektör och högste ansvarig för löpande driften. Istyrelsen är det Christer Mård som är ordförande, och i det här falletär det styrelsens beslut som är relevant, även om det givetvis tas isamråd med "driften".
Kommentera

Sv: Skammligt
Danne_l: Om man skall tro media har ju sådant här hållt på länge bara det att det aldrig kommit fram.. men skall som sagt bli interssant att se vad Mora och LHC gör. Säkerligen kommer dt markeras att det inte accepteras. Men har änbdå svårt att se att lagen petar dessa spelare i slutspelet. Gör dom det blir jag mäkta impad.
Kommentera

Sv: Skammligt
bobbe:

Är väl å andra sidan lite typiskt svenskt beteende. man lever i sin värld och tror att vissa saker inte kan hända i vår närhet. När det väl händer blir det ju då lite "intressant" att följa de styrande och bestämmande herrarna och damerna.

Har själv lite dålig koll på Helber, är väl han som sitter på toppen i Linköping?
Kommentera

Sv: Skammligt
Danne_l: Känns ändå som att ishockeyn har varit förskonad från sådant tidigare, eller så har affärerna skötts i det fördolda.

Ska onekligen bli "spännande".
Kommentera

Sv: Skammligt
bobbe:

Är väl inte helt oväntat om klubbarna tar beslutet att sparka spelarna. Spelare har ju sparkats tidigare för mindre incidenter. Se på Stig Töfting som sparkades efter ett litet bråk med lagkamrat på fest...
Kommentera

Sv: Skammligt
Tycho: Folks dumhet, snarare. Det är individernas handlingar än sålänge, men om klubbarna tar "fel" beslut kommer de att få en hel delskit för det...
Kommentera

Sv: Skammligt
JanT: Men tror du inte på alvar det finns sådanna fall ute i världen då?
Jo familjerna kan inte ha det lätt nu med alla runtomkring. Alla hade väl familj och barn o grejer. Sicken cirkus dom dragit igång.
Kommentera

Sv: Skammligt
bobbe: Det är intressant att det är LHC som får skit för det som hände... Är det kanske fördommar?
Kommentera

Sv: Skammligt
mok: "Många "våldtäkter" läggs ner i brist på bevis. hur ofta är det inte tjejen dagen efter får för sej att det var nog väldtåkt ändå. Något hon gjorde i ett lyckorus i fyllan. Tycker mest synd om familjerna." Ett riktigt uselt uttalande. Visar på en kvinnosyn fullt i klass med dina idoler. Varför inte ta och slå en signal till "Husse" och fråga om du får vara med och leka med de stora pojkarna?
Kommentera

Sv: Skammligt
bobbe:
Okej!!!
(inget illa menat)
Kommentera

Sv: Skammligt
djandy: För det första så pratar du med dig själv... :)

I korta drag: Jag tycker att hela historien är tragisk, både spelarnas agerande, medias agerande och många skribenters agerande.
Kommentera

Sv: Skammligt
djandy:
Du tror att media har förrvärrat det hela eller?
- då är du verkligen blåögd lilla du!
Kommentera

Sv: Skammligt
djandy:
Det jag vill ha av dig är bara en kommentar till det inträffade,
vad du tycker!!
Om du bildat dig en uppfattning!
Kommentera

Sv: Skammligt
djandy: Läs första stycket i mitt inlägg 12:04 så får du se vad jag tycker om agerandet.

Du säger ju att jag har "fel kvinnosyn". Nå, ut med språket - vad är den?
Kommentera

Sv: Skammligt
Frisco: Pajkastningen lär inte upphöra för att jag inte svarar. Då fården tvärtom stå oemotsagd, vilket enligt mig är ännu värre.
Kommentera

Sv: Skammligt
bobbe:
Kvinnosynen bildar man sig själv en uppfattning om.
- Men fine med mig om du inte tycker att spelarna har skämt ut sig!
Kommentera

Sv: Skammligt
djandy: Nejdå inget fel på min kvinnosyn den e som den skall vara. Bara det att alla ser bara en sida av myntet här och skiter i resten. Jag har ju skrivit att vad som än har hänt våldtäkt eller inte så har killarna aggerat helt fel.
Kommentera

Sv: Skammligt
bobbe: Nu har du skrivit och svarat och skrivit och halvsvaart på inlägg i 2 dar och ändå säger du att du vill att pajkastningen ska sluta.
Ett förslag är från mig är då att inte svara. Det börjar bli ganska tjatigt.
Kommentera

Sv: Skammligt
djandy: Jag har yttrat mig en jäkla massa gånger på olika ställen, det är bara att läsa.

Jag är fortfarande nyfiken på vad jag har för kvinnosyn. Upplys mig, är du snäll.
Kommentera

Sv: Skammligt
bobbe:
- du verkar inte ha alla hästar i stallet du.
Skriv gärna vad du tycker om händelsen, om du stake att yttra dig om vad som har hänt!
Kommentera

Sv: Skammligt
djandy: Vad vet du om min kvinnosyn? Du får gärna upplysa mig om hur den är, så får vi se om min sambo håller med mig... :)
Kommentera

Sv: Skammligt
mok:
Ni har ju en helt fel kvinnosyn du och bobbe.
Kommentera

Sv: Skammligt
250kg kärlek: Har jag påstått något annat? Jag litar på att LHC:s styrelse tar ett bra och välgrundat beslut på måndag.
Kommentera

Sv: Skammligt
bobbe: Hur som helst har detta satt djupa spår redan:
 
Hockeyskandalen skakar sponsorerna   
                                        
                                        
  Trots att spelarna är friade från     
  misstankar, hotar sponsorer med att   
  bojkotta Linköping. -En av            
  sponsorerna har sagt att de inte kan  
  vara kvar i klubben, säger ordförande 
  Christer Mård till Aftonbladet.       
                                        
Sponsorerna kräver att klubbarna      
agerar, vissa vill också se spelarna  
sparkade. -Det här kan vi inte        
tolerera, säger Karsten Slotte, VD    
för Cloetta och sponsor till LHC.
 
 
Kommentera

Sv: Skammligt
Ove Myling: ...och du vet ingenting om vad de inblandade personerna harför åsikt om otrohet, förhållanden och olika sex-"typer". Alltså kännsdet rätt meningslöst att spekulera.
Kommentera

Sv: Skammligt
ChriZt3r: bara för att dina erövringar inte blir nöjda med bara dig, ser inte hela världen ut så
Kommentera

Sv: Skammligt
mok: varför är det att gå steget för långt!
Kommentera

Sv: Skammligt
Ove Myling: Nej absolut inget positivt men att kalla dom för svin bara för det tycker jag är att gå ett steg för långt.

Tror du chansen e obefintlig att tjejen faktiskt villa ha sex med alla 3?
Kommentera

Sv: Skammligt
Ove Myling: Finns faktiskt tjejer som gör det ove lille.
Kommentera

Sv: Skammligt
Ove Myling: Vi har en bra målvakt också...
Kommentera

Sv: Skammligt
mok: vad tycker du att man kan jämföra otrohet med då. Något positivt?
Tror du att den fulla tjejen bönade och bad om att bli påsatt av tre killar i rad, eller vad tror du?
Kommentera

Sv: Skammligt
munkas: "Ni har precis vad Brynäs skulle behöva. Spelare som kan ta poäng på bortaplan och inte drar sig för att visa lite stake..."

glöm inte att de ska vara bra i numerära överlägen också!
Kommentera

Sv: Skammligt
millis: Tycker inte man kan kalla otrohet att vara svinig. Du vet ju inte hur dom har det, hur dom själva ser på det. Isåfall måste du tycka halva sverige är sviniga eftersom ruggigt många har vart otrogna av olika anledningar.

Nej det är säkerligen inte vanligt att tjejer fär för sej att anmäla men det händer nog mer än du tror. Sen skriver du att bara för att en tjej är onykter så behöver inte hon vara villig. Absolut inte. Men vänd på myntet. Bara för att en tjej är onykter betyder det inte heller att hon är ovillig och inte vet vad hon pysslar med.
Kommentera

Sv: Skammligt
millis: Vad vet du om de inblandades syn på otrohet? Ingenting, gissarjag. Inte jag heller, alltså kan jag inte dra några slutsatser.

Det är mänskligt att fela, men gudomligt att förlåta.
Kommentera

Sv: Skammligt
mok:

Jag skrev:
"Har du familj och barn och är otrogen så är du ett svin,"

Att vara otrogen är inget sexuellt intresse, det är svinigt. Eller har jag fel?

Bara för att en tjej är onykter så behöver inte det betyda att hon är villig.
Visst kan det vara så att en tjej gör dumma saker på fyllan som hon kanske ångrar dagen efter...men att hon skulle "få för sig" att det skulle vara våldtäkt hör nog knappast till vanligheterna.
Därmed inte sagt att det var våldtäkt i just det här fallet...
Kommentera

Sv: Skammligt
millis: Vadå beter sej som svin? Bara för att du inte tilltalas av deras sexuella intressen så är dom svin? Sen att det var oerhärt knaltigt och korkat att göra sådant på en landslagsamling är ju en annan femma.

Många "våldtäkter" läggs ner i brist på bevis. hur ofta är det inte tjejen dagen efter får för sej att det var nog väldtåkt ändå. Något hon gjorde i ett lyckorus i fyllan. Tycker mest synd om familjerna.
Kommentera

Sv: Skammligt
bobbe:
Buhu, vad synd, det är om killarna. Tycker inte att dom har blivit dömda av folket. Har dom blivit syndabockar så är det ju knappast obefogat.

Har du familj och barn och är otrogen så är du ett svin, ingen tvekan om saken! Finns inget som ursäktar såna här beteenden.
Jo, killarna har erkänt att det haft sex med henne, men att hon var med på det.

Hmm, nu är väl knappast jag en framstående hockeyspelare, som ska representera mitt land och vara en förebild. Men OM jag var det, så skulle jag inte få spela mer, för det är ett fruktansvärt opoffsigt och omoraliskt beteende.
Kommentera

Sv: Skammligt
ståpäls: Mångas avsky mot LHC förblindar dem, så jag är knappast unik. ;)
Kommentera

Sv: Skammligt
bobbe: Kärleken till din club förblindar dig. Du kan aldrig "vinna" den här debatten. Om dessa tre spelar mer i Sverige överhuvudtaget blir jag förvånad.
Kommentera

Sv: Skammligt
millis: Snudd på korsfästa. Uthängda. Dömda på förhand. Dömda av"folket", trots friande av rättsväsendet. Syndabockar. Det finns mångapassande ord.

"Svin"? Vad vet du om beteendet? Är alla som inte har monogam och "trogen" syn på sexlivet svin?

Nej, de har inte erkänt. Expressen skriver att en "poliskälla" säger att de erkänt. Spelarna nekar.

Om någon anmäler dig för våldtäkt - innebär det automatiskt att du ska få sparken?
Kommentera

Sv: Skammligt
bobbe: Korsfäst dem har man väl ändå inte gjort? Beter man sig som svin och har den rollen som dessa killarna har så får de ta konsekvensen av sina handlingar. Dom har ju faktiskt erkänt att de haft gruppsex med tjejen, sånt hör inte hemma i såna här sammanhang,oavsätt om det var våldtäkt eller ej. Och vi kommer förmodligen aldrig få reda på om det var det heller. Det är bara dom fyra som vet vad som hände där inne på det hotelrummet och det kommer alltid stå ord mot ord. Många våldtäktsfall, läggs ner på grund av brist på bevis, men det betyder inte att det inte hänt.

Men som Peter Wennman skrev på Aftonbladet, vi skulle trilla av stolen om vi visste vad Tre Kronor egentligen har för sig på sina resor. De är nog flera av dessa spelare som vi ser som "idoler" som inte har rent mjöl i påsen.
Husses, Tallinder och Liljas misstag var att de var klantiga nog att åka dit.
kan tänka mig att det är flera spelare som pustar ut nu för att inte de blivit påkomna än.
Skyldiga till brott eller ej, bort ska dom.
Kommentera

Sv: Skammligt
har inte dessa killar redan fått ett straff?
att bli uthängd i media över hela världen som våldtäksmän?
Kommentera

« · 505782 · »