Luleå HF

SHL · 117665 inlägg · 890 ämnen

« · 1637643 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!

Och nu startar den viktiga samhällsgranskande utvärdering där vi ämnar ta reda på hur det kommer sig att så många älskar hockey. Varför är det så?

Vi inleder med att intervjua en samling apor representerande apsupportrar och apklubbsföreträdare samt en sparkad apjournalist.

Fråga:

Apor! Vad älskar ni?

Svar:

Vi hatar Pölsan för dess framgångar och kräver att Gävle räknas till Skåne för att inte räknas till Norrland, då det blir svårt för oss att ljuga om att vi Apor alltid varit bäst i Norrland!

Vi hatar MooDoo för att alla är så imponerade av allt det de gjort och då är de inte imponerade av oss - och det haaaaatar vi MooDoo för!

Vi hatar Luleå för att Luleå Hockey tog över och har varit norra Norrlands bästa lag så länge någon kan minnas - ja t o m Norrlands bästa lag under många år! Usch, vad vi hatar Luleå för det!

Men mest av allt hatar vi Burkölen! Satans vilket vidrigt lag - under ett tjugotal år var Burkölen överlägset Västerbottens bästa lag. Vi Apor var inte ens bäst i vårt landskap, alla snackade om Burkölen och ingen brydde sig om oss där vi häckade nere i gärdsgårdsserierna och var bara timmar från konkurs. Snacka om att vi HATAR Burkölen!

Fråga:

Jaha, men nu gällde ju frågan vad ni älskar?

Svar:

Hör du inte vad vi säger? Vi älskar att hata!


Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!

Men nu skiter vi i den 68-årige hatbrottslingen som destruerar Apsidan för att hata och förklara att Gävle inte ligger Norrland.

Nu går vi över till hockey!

Jag har läst att APklubben är strålande lyckade. Fantastisk utveckling av juniorer till utmärkta hockeyspelare och NHL står och bugar med mössan i hand för att värva alla dessa som ska över ATlanden för att dominera hejvilt.

Jag har själv inte sett något av detta, men eftersom det påstås av så många och för att inte få gruvarbetarna på mig, eller bli nedgråten, startar vi nu en detaljerad granskning av detta under, av Apan, hockeyklubben som är ett enastående mönster för oss andra.

De har ju producerat så ini helvitte mycket att vi inte hinner med allt på en gång. Då skulle snacketservern brinna upp. Nej, vi får ta detta i etapper, gissningsvis kommer det att kräva ett tiotal meterlånga artiklar daglien i åratal för att på ett representativt sätt täcka alla Apklubbens fantastiskt lyckade insatser.

Så idag blir det grasnkning nummer 1.

Idag ska vi granska målvakter. Nu ska vi leta upp samtliga Skellefteåpojkar som representerat APklubben som målvakter i Elitserien SHL. 

Vi går grundligt tillväga och tar med alla som haft APklubbens målvaktspade på is i serien men dessutom också samtliga som ansvarat för båsdörren. 

Det här kommer att ta lång tid. Men vi kommer att fixa det. 

Nu börjar vi.

Vi tar en vakt i taget.

Först startar vi med.....hmm....


Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!

Match i Apschtaan. Luleå leder med 1-2. Publiken kräver som vanligt utvisningar på bortalaget och zebrorna tar konstiga utvisningar för att komma levande ur Apschtaan. Luleå får spela 3 mot 5. Tufft läge, landslagsjanne gör ett utmärkt jobb som vanligt. Pucken in i målgården och apspelarna kastar sig fram för att peta in puck. 

Landslagsjanne sätter en crosschecking mot Bellemares axlar för att rubba honom, få honom att tappa balans, stoppa honom för att göra mål.

Att backar framför eget mål lätt crosscheckar motståndare över axlarna i ryggen händer - vad skulle vi tro, vi som till skillnad från vissa pensionärer ser hockey? Upp till 20-30-40 ggr per match, speciellt om det är kritiska lägen? Warulfven är specialist på detta och zebrorna tillåter det, Aporna är likadana.

Landslagsjanne gör en "vanlig" försvarsinsats i hårt pressat läge men det är så intensivt och viktigt, avgörande skede av matchen, 1-2 ledning för Luleå, aporna spelar fem mot tre, pucken är inne i målgården, alla apor kastar sig fram för att avgöra, speciellt Bellemare - minst en av kommentatorerna tror länge att det faktiskt är Bellemare som lyckats peta in målet.

Landslagsjanne måste stoppa honom! Och crosscheckar. Nu är det som sagt så infernaliskt hårt pressat och landslagsjanne - välkänd för sitt ärliga spel under ungefär lika många Elitmatcher som apspelarna har, tillsammans, satsar stenhårt. Men det blir fel, för Bellemare kastar sig kvick fram, blir lägre och landslagsjannes crosscheckingklubba studsar på axlarna upp mot nacke-huvud på Bellemare som då tryck bakåt. I princip ingenting alls skulle ha skett och ingen hade brytt sig, men Bellemare råkar träffa målburribban med munnen och blöder.

i reprisen ser vi också att det inte är Bellemare som målar utan någon av alla andra apor som kastat sig fram och alla slår på vakt, på motståndare, på egna spelare, jag vet inte allt, i förhoppning att träffa puck. Om något borde det där väl ha blivit avblåsning: är det verkligen tillåtet när puck är i målgård och zebrorna inte blåst av, att som aporna bara slå och slå som bärsärkar på vad som helst? Men det lyckas. Pucken glider in på något vis, bråkdelen av en sekund innan landslagsjanne träffar Bellemare. Att pucken alldeles precis innan gåri mål vet inte landslagsjanne, inte heller Bellemare och för övrigt ingen annan heller och zebrorna har inte heller hunnit se det och blåsa, matchen pågår!

Landslagsjanne får inte ens utvisning, zebrorna har inte sett att han felat, men i efterhandsgranskning bedöms det över gränsen, han får straff och accepterar det utan att knota.

Detta är fakta och de är oomkullrunkeliga.

Men vad gör nu SS-apan, hatbrottslingen?

Han startar en kampanj mot landslagsjanne, galenpanna som vevar farligt in klubban för att halshugga motståndare, fem sekunder efter att det blivit mål!

Så beter sig en hatbrottsling. Ljuger ihop en historia, en råtta i pizzan, och så hatar, hatar och hatar han. Arbeit macht frei, samma hatbrottslingar då som nu.

ALla vet ju om detta. Hur hatbrottslingen beter sig. Den som vill kolla facit igen har länk nedan.


Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!

He he, nu ger sig hatbrottslingen SS-apan in på den omöjliga uppgiften att förklara att Apans femton NHL-stjärnor visst är stjärnor; låt vara att två blivit anonyma dussinlirare i KHL där de ligger så långt ned på listan att de inte kan återfinnas, medan Linus Omark klätrar och klättrar, nu på plats 12; och att 8 ytterligare ine ens fått vara med i NHL utan sitter och sover i AHL-bussar om nätterna för att få spela för småpengar inför öldrickande ointresserade.

Men pensionären har letat och letat och hittat att pelle har minsann gjort ett mål, olle har också gjort ett mål och nisse kanske gör ett mål någongång o s v.

Jo det är just snygga stjärnor det. Inte undra på att hela världens hockeyspelare står i kö hos Bagdad-Bob för att få spela för Apan, där de blir NHL-stjärnor juh! Zachrisson var ju så sugen att han var villig att ställa sig i kön för "bara" en miljon som ersättning för att ta kölapp, rena reapriset!

Hatbrottslingens modus operandi:

1. SS-APan: ni är så usla, ni är så kassa, ni är så sämst, era spelare är systrar, era spelare är finnar, era ledare är rasister, ni är undermänniskor och mongon!

2. Svar: håll käft.

3. SS-Apan: Vad? Då är ni avundsjuka, avundsjuka, avundsjuka!

Ja, trollet vet bäst som vanligt. Gävle ligger inte i Norrland. Jorden är platt. 


Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
NU har det helt snurrat om för den gamle apan, sida upp och sida ned med förljuget appladder som går ut på att Apan är bästigast på allt och Gävle ligger inte i Norrland....oj oj, är det fel på medicinen?

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!

Och tänk om vi helt mirakulöst skulle slå rödbullarna och avancera till kvarten? Då väntar Finlands för närvarande klart bästa lag - Lukko Rauman - som vi visserligen kunde matcha i gruppspelet men i det slag Luleå nu är eller rättare inte är, skulle vi krossas...

När vände allt, vad hände?

När vi släppte Djurgårn till 1-3 efter frösta perioden och torskade hemma? Eller nästa match, när vi i andra perioden borta mot Köplustan fullständigt spelade ut Lustan i andra perioden, men så småningom tappade matchen med bara sekunder kvar.

Det känns som att den där andra perioden mot Köplustan var senaste gången vi var på topp. Därefter har det mest varit att balla ur och mot rödbullarna ballade vi ur så det stänkte om det. Känns som att vi just nu är så j-a långt ned i formgropen att det inte kan bli sämre. I så fall finns det bara en väg det förre eller senare kan gå nu. Uppåt. Om man ska se det positivt.

Ser man det negativt kan man förstås hävda att vi nu har hamnat på vår naturliga nivå och där blir vi kvar.


Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!

M.Lemiux: Men det känns väldigt trist att se hur lulebackarna framför allt #3 och #5 kunde agera som yra höns när det brände till. Tänk om vi haft gamla trotjänare som Skrbek och Robin Jonsson i de lägena, inte en chans att de tillåtit rödbullar svärma som höns och äga puck framför vår vakt. 

Landslagsjanne är hur trygg som helst, han kan jobbet. Och Krtistian Näkyvä är vår störste stjärna, han kommer att gå hur långt som helst.

Men annars är det extremt tunt på backisidan. Känns som att de nuvarande skulle behöva gå i backskola och börja med lektion 1. Som Råkkarn säger, de är mer påläggskalvar offensivt, speciellt Kukan som är väldigt lovande framåt. Men det första och mest prioriterade våra backar måste kunna leverera är ett gediget backspel. Och satta under press kan de i nuvarande kapacitet inte leverar det frösvarsspel de måste mot svårt motstånd. En påläggskalv per par är max vad som orkas med, landslagsjanne kan exempelvis säkra upp en kalv under utbildning. Men att släppa fram två kalvar ensamma - nej, det går inte.

Har funderat på om våra ledare inte hade gjort jobbet, hade de inte scoutat rödbullarna och tagit reda på hur de kunde spöa HV i två raka matcher och krossa JYP hemma med 4-0?

Eller hade vi en plan, men bara det att vi inte hade spelare med kapacitet att genomföra den?


Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!

Sven.Savage:

Haha, jooo, jag läste det XD


Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!

BGJ:

Ja, det ska ju inte stickas under stolen att SKAIK har bättre utgångsläge än oss, men där ett tag igår såg det riktigt mörkt ut för er men ni fick chansen att komma tillbaka då JYP bara försvarade sig i sista, så visst är JYP kapabla att slå er på bortais, men utgångsläget gentemot oss är förvisso bättre.

Nä, jag håller med dig att SKAIK är tunna på backsidan med undantag Sevc...man är förvisso spelskickliga men inte alltför bra i närkamper och i det defensiva. Jag personligen själv tycker att Luleås backsida ser snäppet bättre trots Jonssons frånvaro ut och Näkyvä är än så länge ett kap, men framåt har vi svårt att göra mål på forwardssidan, dock tunga storväxta forwards som kan sätta press men har svårt att peta in chanserna de skapar...men men, det kanske ändrar sig, vem vet :)


Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!

Den spritt språngande 68-åringen har fått ett nytt, psykiatriskt genombrott och ljuger friskt på i vanlig ordning.

Nu återvänder han till sina käraste minnen, när Apan besegrat Luleå i slutspel. Då tar han fram t ex en match där Apan vunnit med typ 3-2 och förklarar att Apana varit helt överlägsna, man har matchen igenom stått och pumpat skott på lulevakten medan lule ideligen slagit sarg-ut om de fått chansen, eftersom vi dyrkar 0-0.

Det där har vi redan resonerat. Mot Apans lögner lyfte jag fram fakta i form av vad alla kommenterat under och efter match inklusive apsupportrarna och apspelarna själva och jag kunde t ex i en sådan match ta fram apredaktörers och andra apföreträdares egna bedömningar av att det var "underbar hockey" "Luleå var det starkare laget men Apan lyckades vinna" "det kunde vilket som helst av lagen ha vunnit".

Men det där går inte in mellan öronen på den gamle koprofagen. Nej, vrålar han obstinat! Apan var överlägsen! Luleå stod bara och slog sarg-ut, de dyrkar 0-0!

Tänk att en del människor kan bli så debila för att inte säga galna när åldersförändringarna griper tag i dem. Eller kan ha ha varit så där korkad hela livet?


Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!

Tänkte rapportera hur det går för Apans alla NHL-stjärnor, men de är ju så svåra att identifiera.

KHL-kollade i stället.

Finner att Linus Omark fortsätter att producera och nu är han uppe på 12 plats i poängligan! 

Så ser vi på halva laget - dvs vakten - och nu har det hänt! Anders Grizzly Nilsson toppar KHLs vaktlista:-)

Däremot hittade jag inga apor?


Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Den pallen är min! Fast åka upp till Arlanda, nja tackl för info men jah kollar som du säger om jag hittar mer central först. Skänt att jakten på Zeunerts dragit igång!

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!

Sven.Savage: Zeunerts julmust- status, ifrån Ansiktsboken, Fjollebygd:

 Stockholm, Ica Maxi Arlandastad 1 pall 30/10-14

Borde väl finnas mer centralt åxå?


Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!

Sven.Savage:

klart du har en poäng med det du säger. sen finns det ju psykologiska faktorer. att skellefteå fick det tidiga reduceringsmålet gav energi. och kanske gav JYP lite griller i huvudet. sen kan ju lagens form spela in en del. Då inte Luleå rosat marknaden rent poängmässigt senaste tiden så kan det ju sitta i bakhuvudet på spelarna en del. kontra att Skellefteå ändå haft hyfsad form och lyckats vinna en del. 


Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!

Hm, har suttit djupt upptagen med ett omfattande arbete dygnet runt senaste dagarna med enda avbrott att parallellt ha haft på matchen på en monitor medan jag arbetade på annan. 

Blev därför lite knepigt att följa ordentligt men nu, när jag mailat iväg det andra arbetet, har jag hunnit fundera ett tag på matchen.

Förutom de brister som påpekades bl a av Lindberg Råkkar - eller ska det numera vara Skarin Råckar? - under match drar jag slutsatsen att speciellt idag men också delvis under senaste månaden har vi inte haft det jävlar anamma som vänder förluster till vinster, som inte släpper poäng över annat än våra döda kroppar. Samma brist som innebar att vi fick stryk av Aporna i semi för några år sedan och i synnerhet i finalen därefter. 

Var fanns de av våra försvarande spelare som vägrade släppa en motståndare förbi sig, som var beredda att kasta sig på isen för att ge tänder och äta puck om det behövdes, som gav sig fan på att klistra upp motståndarna mot sargen hur ont det än gjorde och som åkte in på isen med inställningen att om motståndarna lägger enorm energi och kommer med väldig fart kommer jag att lägga ännu mer energi och följa dem med ännu mer fart?

Var är arvet efter Rönkenhockeyn?

Det vi idag presterade var så grönjävulskt uselt under 57 minuter att det bara är för sorgligt och man undrar om man längre har lust att följa laget under denna säsong.

Så här illa berörd av en luleinsats som jag är nu kommer jag inte ihåg när jag varit, om någonsin.

Mycket trist!


Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
BGJ: Skillnaden i prekärt läge känns mer orsakad av att ni ändå kunde dra igång det spel ni behövde under en hel period medan vi var pinsamt svaga och endast avslutningsminuterna tog fram den hockey som var nödvändig - det spel ni och vi då kunde sätta igång kan förstås också ha berott på hur mycket och när motståndarna valde att söka döda matchen när de skaffat sig en betryggande ledning. 

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!

M.Lemiux:

Känns som det fattas en stor back för skellefteå. dels är inte arvid och anton på den nivån man riktigt vill än, MP behöver bygga muskler för att komma sig till rätta. även om Sevc täcker upp en del i de fysiska spelet. så känns tappet av Alm och Frögga. där bara en är ersatt (sevc). anton L är långt ifrån slutspelsformen han hade i våras.

Skell har ett hyfsat läge inför returen på hemmais.

Lule har ett något mer prekärt läge inför returen på bortais. 


Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!

Sven.Savage:

Jepp, SKAIK var närmare att vända än vi, så är det.


Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!

M.Lemiux: Fast Apan skärpte till sig mer rejält när de behövde spela desperat i tredje och tog matchen från 5-1 till 5-4 medan vi själv bara plockade fram desperationshockeyn under de sista minuterna, antagligen för att Salzburgarnas allt tuffare hockey ju längre tredje pågick väckte Luleå till slut och därför kunde vi bara växla 1-4 till 2-4.

Jag hade gärna sett att #3 och #5 hade bänkats och vi lirat på två backpar där landslagsjanne säkrat upp det ena, Näkyvä det andra. De här nissarna sänker ju Luleå nästan lika duktigt som Gunnarsson iofs sjävständigt gjorde i fjol. 


Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
BGJ: Låter som Luleås match...då är vi två lag om det ;)

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!

M.Lemiux:

Eller nonchalant och dåligt backspel i de första 2 perioderna. plus en Hanses som inte är i form. han ska ha iaf nåt av dessa skott.


Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Jaha, nu såg jag repriser på JYP-Apan och Apbackarna ser ju ut att nästan vara på samma nivå som #3 och #5 hos oss, plus dessutom att vakten Hanses borde haft assistpoäng på fem mål av JYP.

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
M.Lemiux: Javisst, men de ska inte ens få chanser där om #3 och #5 hade spelat försvarsspel i stället för att försöka stå stilla och titta på för att inte störa och irritera burgarforwards.

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!

Kors i taket! På repriserna ser jag att #3 och #5 inte orsakade 0-1-målet eftersom de inte var på isen.

Vi hade i stället släppt in en annan försvarsgigant Dean Kukan som står nere och låtsas hålla bortre stolpen vilket han förstås inte gör utan låter i stället en burgare få friläge att panga in den puck som kommer dit eftersom Kukan bara tittar på och njuter av att se burgarna spela hockey.


Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!

Sven.Savage:

Men sen gör ju också Salzburg några riktiga flytmål också, ska poängteras...både deras 3-0 och 4-1 mål är riktigt flyt.

Sen måste jag också tillägga tidigare resultat: Surt, sa Räven :)

Redigerad kommentar


Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!

Sven.Savage:

Nä, ingen vidare match idag men nu ser Luleås spel ut som man misstänkt att det skulle se ut innan säsongen började. Det ser inte lika kompakt och strikt ut som under Rönkens tid men tycker ändå det är intressant filosofi med mer tyngd i laget, det behöver nog mer tid än denna säsong.

Om man får säga nått negativt med Rönkens tid var att Luleå spelade aldrig dåligt men han lyckades inte få ut det sista lilla extra för ett SM-guld, inte de sista essen i rockärmen helt enkelt.


Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!

Till slut spelade Luleå den hockey man borde kunnat hela tiden och öser på allt man kan i PP och äntligrn får man in den. Zaar gav Zaar på tal. 

En minut kvar. Renberg tycker att vi borde ta ut Lassi, spela 6 mot 5 för att chansa att få in 3-4 och någon chans i returen.


Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!

BGJ:

Ja, se där...men å andra sidan var det en gissning bara och jag hade inte sett matchen, men det var kanske 17 giftiga JYP-skott :)


Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!

Fyra minuter kvar, Luleå får spela PP. 

Kan man hyfsa siffrorna i alla fall?

Eller ska vi släppa in #3 och #5? Gå för 1-5?


Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Och där kommer #3 och #5 in igen och tiden rinner bort....

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!

#3 och #5 inne igen, glider bara omkring och burgarna får spela i vår zon.

5,5 minut kvar, fortfarande 1-4 och den där j-a Champions är alltså över för oss nu. 

Rönken, kom tillbaka: allt är förlåtet!


Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Lindberg Råkkar: Backar som inte kan försvarsspel, forwards som inte kan göra mål, vi skulle behöva ställa Greppa i mål för att komplettera nivån.

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Nu har burgarna ledsnat på att Luleå försöker desperatspela och då svarar Salzburg med fulspel. 

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
#3 och #5 inne på isen och burgarna får omedelbart hårt tryck på vårt mål. Skeppa dem omedelbart!

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!

Sven.Savage: Både Fagerudd och Oskarsson är ju utpräglade offensiva backar som båda saknar rutin. Att de kommer stå för en en hel del misstag kan ju inte komma som någon överraskning för någon.

Problemet är väl att man har för många backar som har för lika spelstil. På samma sätt som nästan alla forwards bara är brunkare så är alla backar softa finlirare som sknar rutin.


Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!

Hur många åskådare har vi? 30-40 stycken känns det som. Vare sig supportrarna eller spelarna är intresserade av matchen. 

Vi kunde faan ha släppt in junislaget - kompletterat av Näkyvä, landslagsjanne och Lassi - samt fritt inträde i stället för den sorgliga samling som skämmer ut Luleå Hockey idag...


Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Jaha, Chris Abbott lämnar sitt bidrag till matchen genom att ta en förbannat onödig utvisning sex minuter in på tredje när Luleå ändå börjat lite intensivare. Tack, kaparn. 

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!

Här får vi se "hödpunkter" från andra perioden, vilka bättre borde ha presenterats som groppunkter. 

Jag tror fan att backarna #3 och #5 är inne på varenda j-a burgarmål och varje gång är de så j-a vilse i bollen att de inte kan göra något överhuvudtaget, står och tittar på, blir passerade hela tiden, är farligare att ha på isen eftersom de falskeligen får andra att tro att vi har två backar på backpposition när allt de uppträder som är små, brandgula koner som bara ska passeras med ett uns av ansträngning.

Nu har iaf Joel Lassinantti kommit in, antagligen som väckarklocka men vi skulle behövt skicka upp alla jävla Markusar på straffkommendering, sitta på läktaren för att skämmas inför publiken.

Lille Näkyvä går på gigantiske Raffl och plockar av honom pucken så det stänker om det.

Näkyvä och landslagsjanne de enda spelare som får godkänt en dag som denna medan resten kunde bänkas, ja inte Ledin förstås.


Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Pinsamt att se ett jingelinslag där Luleås fruktansvärt fina defensiv hyllas... fyra insläppta mål hemma mot Salsburgarna på bara två perioder och i stort sett alla orsakade av fullständigt underkänt försvarsspel. 

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!

Ja fy satan också. Inledningsvis överraskade Luleå och vann en massa matcher men nu när alla andra lag fått upp farten verkar vi vara avslöjade och alla förluster på sistone känns plötsligt förbannat rättvisa. 

Man har svårt att se annat idag än att vi fortsätter förlora och tar över den plats som Trottoarkantens IF länge bevakat.

USCH!


Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Lindberg Råkkar: Håller med. Innan Cam skadades för några år sedan var Abbottarna väl fungerande men när han kom tillbaka hade han tappat det mesta och nu verkar Chris ha anpassat sig till Abbott-nivå. Vet inte vad de har i lön men det är för mycket vad än de tjänar. Kul att de trivs så bra i Luleå men vill de bli kvar finns ju Brooklyn som är snarast deras nivå numera.

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!

Wallmark och Zaar imponerade stort inledningsvis i höst men numera spelar de som valhänta juniorer, hela linan har tvärdött. 

Abbottarna tillför ingenting alls längre, tar 4-5 skär medan en motståndare tar ett skär och hinner längre, experter på att träffa vakten med pucken. 

F-linan massor av energi men vid målchans blir de alla lika målfarliga som Kalle Fabricius.

Tyngdlinan så stora, så tunga - och så osynliga.

Och alla backar utom två vill inte vara med utan försöker bara se på och inte ingripa.

Kompletterat med Daniel Larsson som emellanåt står och drömmer.

USCH!

Tycker att Rönkens lag varje år skulle ha haft lekstuga med salzburgarna. 

Ska vi prestera på det här viset kan vi förbanne mig lika gärna lägga ned hela jävla hockeyn!


Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!

Sven.Savage: Konstigt att Salzburg har 5 transantlanter som alla är bättre än våra två som är totalt inkompetenta.

De är våran 'leading line' och kan inte ens kämpa sig fram till en målchans.


Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!

Jag har inte sett Luleå så här jävla kassa på 5 år. Känns som ett division 4-lag, så jäkla svaga insatser av så många.

Låt Skuggan och Burra gå in för tusan!

Burgarna spelar sig fri 2 mot 0, 3 mot 1 o s v gång på gång.

FY FY FY FAN!


Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!

Det är inte sant...1-4. 2 burgare mot 4-5 Luleå-spelare som bara står och tittar på fy fan! Och nu är det Daniel Larsson som silar in målet. Står långt ut och glor, burgare bakom mål slår pucken uppåt mot Larssons grilla, vallar in pucken. 

Fan, vilka kassa backar vi har. Sätt dem på läktaren, låt landslagsjanne och Mäkyvä spela nonstop!

FAN FAN FAN! 


Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!

Fy satan, fem minuter in på andra och Salzburg sätter 0-2, eftersom tre lulespelare inklusive två sega backar tycker att det är spännande att stå och titta på vad Burgarna pysslar med.

Kom tillbaka, Robin Jonsson, Pavle Skrbek, Robin Jacobsson, Fredrik Nilsson - allt är förlåtet!

FAN också, 0-3 nu! Luleås backar är så ini helvitte sega och svaga. En burgare skjuter och pucken studsar på Oskarsson och vidare på Fagervall och han styr in den förbi Larsson.

En j-a liten publik på läktaren, annars vore det hög tid för VAKNA LULEÅ!

Jaha, det gjorde man något, Wallmark skymmer vakten och rumpar in 1-3.

Men 1-3, alldeles för j-a dåligt!

ÖS PÅ LULEÅ!


Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!

M.Lemiux:

skotten:

JYP 17 - 26 Skellefteå


Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Håller f.ö med Renberg vad det gäller anaysen på Salzburghs mål.

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!

Sven.Savage:

Ja, det är det som är SKAIKs starkhet när motståndarlaget inte pressar på så dom får den rtid i uppspelen dom vill ha....när deras offensivt skickliga men betydligt mindre defensivt skickliga spelare sätts under press och fysiskt spel är de mindre bra.


Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
M.Lemiux: Såg bara lite av tredje där JYP ville döda match men det innebar bara att Apan fick chans på chans. 

« · 1637643 · »