« Föregående · 378057 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Bragd-Birger: Hmm, nu har det kommit fram att det var jäger som slarvade när lule satte ettan. Det låter som att era handikapp betalar sig. Sedan var det sjögren som dratta när foppa ledin fick komma fri och sätta tvåan i BP. Bra, att ni fyller ut laget med sådana där, nu, när ni inte längre kan köra fagemo. Fagemo kommer att måla nu i andra. Helt klart!
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Bragd-Birger: Känns hemtrevligt och gosigt att höra honom spela, vad? jag tror Bragd-Fagemo punkterar frimärket snart.
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
LL: Soppan och Korven ligger under, Pölsan likaså. Endast teglet har fortfarande oavgjort, mot warulfven, av bottenlagen. Ja, och så leder förstås MooDoo.
Nu har vi checking-linen, med foppa ledin. Håll emot bara, och strax in med rönkarna!
Nu har vi checking-linen, med foppa ledin. Håll emot bara, och strax in med rönkarna!
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Dream Team: Nu kommer Fagom in! Kul med gamla kompisar, eller hur?
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
nappen: Du har jantagligen ett skitbra tips, jämfört med mig som har usla 3-2.
Vi skrockar vidare! Nu får vi dessutom PP - skall vi celebrera kvällen med att t o m förbättra vår, ej så imponerande PP-statistik?
Vi skrockar vidare! Nu får vi dessutom PP - skall vi celebrera kvällen med att t o m förbättra vår, ej så imponerande PP-statistik?
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Liam Devlin: Våran skrockfullhet lönar sig. ;)
Satan, jag som bara tippa 3-1 på tvävlingen.
Satan, jag som bara tippa 3-1 på tvävlingen.
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Liam Devlin: Tippade tidigare idag att det skulle ske vid ställningen 5-0. Ett tips som i högsta grad står sig.
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Dream Team: He he. Pyskologisk lite besvärlig situation för frimärket? När tror du att ni byter in kapanen? Vid 3-0 eller 4-0?
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Liam Devlin: papsen? Jag menade kepsen, förstås!
Vilken härlig inledning, precis som vi behövt. 2-0 känns som risk för snabb vändning, dock. Jag vill ha mer! Absolut!
Ettan kom, tvåan kom, trean kommer så småningom!
Jag vill ha 3-0! Fega inte nu, grabbar, kör sönder frimärket!
Vilken härlig inledning, precis som vi behövt. 2-0 känns som risk för snabb vändning, dock. Jag vill ha mer! Absolut!
Ettan kom, tvåan kom, trean kommer så småningom!
Jag vill ha 3-0! Fega inte nu, grabbar, kör sönder frimärket!
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Liam Devlin: Jo, man kan nog säga att ni klarade den utvisningen..
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Liam Devlin: JA JAÄVLAR FOPPA-LEDIN SÄTTER 2-0 I NUMERÄRT UNDERLÄGE PÅ FRIMÄRKET!
Sug på den ni, Gläfsare!
Sug på den ni, Gläfsare!
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Liam Devlin: Hittills har papsen fungerat bra, vi har 1-0 och klarar nog den här utvisningen?
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Liam Devlin: Hittills har papsen fungerat bra, vi har 1-0 och klarar nog den här utvisningen?
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Liam Devlin: Frimärket är just nu uppe i imponerade 50%.
Strax kommer rönken-mange-fabbe in igen, frimärket. Tuffa grabbar, inte lika enklet som floppa och slikt?
Strax kommer rönken-mange-fabbe in igen, frimärket. Tuffa grabbar, inte lika enklet som floppa och slikt?
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Liam Devlin: Ja jävlar!
Rönken-fabbe-mange!!
Vilken kedja!
Nu har frimärket presenterat sig;)
Rönken-fabbe-mange!!
Vilken kedja!
Nu har frimärket presenterat sig;)
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
nappen: Hmm, nu har jag två nappar på vännerlistan! Supporta hårt, båda två!
Frimärket räddade just första, från rönken. Lule ligger på. Tek hos Tik.
Frimärket räddade just första, från rönken. Lule ligger på. Tek hos Tik.
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
nappen: Ja, nu börjar det...nu Måste Vi! Ingen jämn målmässig tillställning och vi droppar och tappar alla pinnarna i slutet som så många gånger förr. 700% på varje spelare i Lule nu, och gärna ett steg framåt för Kaput!
Och rönken-kedjan - kör såre ryker!
Jag vet inte riktigt hur jag skall skrocka...kanske tar jag på mig lulekepsen? Ja, så får det bli!
Och rönken-kedjan - kör såre ryker!
Jag vet inte riktigt hur jag skall skrocka...kanske tar jag på mig lulekepsen? Ja, så får det bli!
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Jag försöker med Albert Halls metod och spelar Oasis - Don't look back in anger. ;)
Djävligt nervöst nu för min del..
Djävligt nervöst nu för min del..
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Jahapp, nu börjar det bli lite nervöst här i soffan. Tror jag ska ta och meka lite med vårat flipper under matchen så att man har något att distrahera tankarna med så att man inte bara sitter och tuggar i sig naglarna...
Sv: En otråd på Sportsnackiska
Kickan: Jasså humm läste på hockeyligan att han skulle spela, dom kanske hade fel i det avseendet då.
"Vi hade också sedvanlig otur med sjukdomar. Pavel Skrbek och Tomas "Bulan" Berglund hade feber och kunde inte spela mot Brynäs.
- Nu är bägge tillbaka och det innebär att Johan Tellström kan återgå till forwardsjobbet, där vi inbillar oss att han gör mest nytta för laget."
Eller har han blivit sjuk igen?
"Vi hade också sedvanlig otur med sjukdomar. Pavel Skrbek och Tomas "Bulan" Berglund hade feber och kunde inte spela mot Brynäs.
- Nu är bägge tillbaka och det innebär att Johan Tellström kan återgå till forwardsjobbet, där vi inbillar oss att han gör mest nytta för laget."
Eller har han blivit sjuk igen?
Sv: En otråd på Sportsnackiska
Kickan: Äsch, nu ska du inte vara sån, det är väl ett fritt land så Portello får väl själv välja om han vill ha tröjan på sig eller inte. Faktum är att jag tycker att han alltid ska ha Skrbektröjan på sig. ;)
Sv: En otråd på Sportsnackiska
lizzard: Skrbek spelar inte alls. Alltså får din lillebror INTE ha Skrbektröjan på sig.
Selander: Vinner vi ikväll kan jag tänka mig att vara på bra humör på lördag. Vinner vi även då kan jag tänka mig att till och med vara på jävligt bra humör efter matchen.
Selander: Vinner vi ikväll kan jag tänka mig att vara på bra humör på lördag. Vinner vi även då kan jag tänka mig att till och med vara på jävligt bra humör efter matchen.
Sv: Corey Hirsch
Liam Devlin: Vaja con diaz, öl och lulehockey? Så får man in vilken tolkning man vill?
Sv: Lulää-Tik 20/1
LL: Liiiite pessimistiskt tippande eller? Tror inte (nästan) ALLA bottenlagen skräller och kniper poäng.
LHC tror jag iofs inte tar 4:e raka, det är nog lite för bra att vara sant. En bra start, Norrena på topp och lite flyt med både målskytte och defensiv krävs för detta.
Modo är svårtippat, men verkar lyfta sig ju mindre "stjärnor" som spelar. Jag tror de vinner.
HV vinner klart mot MIF. MIF ser snart sista vagnen lämna perrongen...
DIF är på G. Leksand är alldeles för skakiga. Visst, en bra start med ett par turmål så kan de kanske skaka DIF. Men av det jag sett av dom senaste tiden verkar självförtroendet blivit undanhängt bakom någon kurbitstavla i en gamml fäbod.
FBK tar Tälje. Även om man sagt det ett antal gånger nu så tror jag att de får igång maskineriet. FBK har ett bättre lag än vad de visat senaste tiden. Och även om Tälje vunnit några matcher på sistone så verkar de göra det utan att egentligen spela bra.
Luleå - Timrå. Mest öppet? Nja, Luleå är starka hemma, TIK provar OS-legendaren i mål. Känns nog lite som att LHF kommer att greja det. Frågan är om frimärket får stå hela matchen...
LHC tror jag iofs inte tar 4:e raka, det är nog lite för bra att vara sant. En bra start, Norrena på topp och lite flyt med både målskytte och defensiv krävs för detta.
Modo är svårtippat, men verkar lyfta sig ju mindre "stjärnor" som spelar. Jag tror de vinner.
HV vinner klart mot MIF. MIF ser snart sista vagnen lämna perrongen...
DIF är på G. Leksand är alldeles för skakiga. Visst, en bra start med ett par turmål så kan de kanske skaka DIF. Men av det jag sett av dom senaste tiden verkar självförtroendet blivit undanhängt bakom någon kurbitstavla i en gamml fäbod.
FBK tar Tälje. Även om man sagt det ett antal gånger nu så tror jag att de får igång maskineriet. FBK har ett bättre lag än vad de visat senaste tiden. Och även om Tälje vunnit några matcher på sistone så verkar de göra det utan att egentligen spela bra.
Luleå - Timrå. Mest öppet? Nja, Luleå är starka hemma, TIK provar OS-legendaren i mål. Känns nog lite som att LHF kommer att greja det. Frågan är om frimärket får stå hela matchen...
Sv: Corey Hirsch
Larionov: Hmm, jag tror du har något där. Rätt många lulesupportrar håller på hammarby när det gäller sprakboll, så steget är inte långt.
Förr om åren brukade, speciellt off-season, på officiella Forum diskutera Saker och Ting och i samband med dessa samtalen definierade vi De Tre Ämnena, vilka befanns vara inte vin kvinnor och sång, men väl öl, kvinnor och luleå hockey.
Om nu Björnarna kan tas som symbol för Lulehockey, så blir väl de icke rakade renarna kvinnor? Fast nu får jag väl Kicks och Suz på mig? Det visar sig.
Naturliga kvinnor, öl och lulehockey?
Rätt OK, tycker jag.
Förr om åren brukade, speciellt off-season, på officiella Forum diskutera Saker och Ting och i samband med dessa samtalen definierade vi De Tre Ämnena, vilka befanns vara inte vin kvinnor och sång, men väl öl, kvinnor och luleå hockey.
Om nu Björnarna kan tas som symbol för Lulehockey, så blir väl de icke rakade renarna kvinnor? Fast nu får jag väl Kicks och Suz på mig? Det visar sig.
Naturliga kvinnor, öl och lulehockey?
Rätt OK, tycker jag.
Sv: Corey Hirsch
Liam Devlin: Är en ny devis född? "Björnar, bärs och rakade renar"? Eller, som vill skulle sagt; Björnar, bärs å oakade oenar"
Sv: Lulää-Tik 20/1
Gutår proletärer!
Jaha, ny match och nya djärva tag. Ännu en promenadseger för Hjältarna från Medelpad? Njae, känner onekligen viss osäkerhet. Förra matchen var jag tämligen bergsäker på tre friska, men förutsättningarna har som bekant ändrats till denna fajt. Curre i målet, ok. Någon gång måste han ju testas, lika bra att schmälla till när man tagit fyra raka och läget i tabellen ter sig hyfsat harmoniskt.
Naturligtvis en klar fördel för Luleå.
Riktigt oroande/roande är dock faktumet att man beslutat sig för att kasta tillbaka de backpar som huserade under Den Mörka Sexmatchersperioden till förmån för de som briljerade under de senaste fyra. Ett märkligt, närmast masochistiskt drag som jag icke kan tolka på annat sätt än att man vill jävlas med Hirschen. Inte nog med frimärket, tycks man tänka, förnedringen ska vara total.
Så, summa summarum tyder det mesta på Luleseger. Tyvärr får man väl säga. Att vinna i Servushallen är en trevlig vana som jag gärna ser att man fortsätter med.
Matchtips: 6-2. Hirsch silar, Kapanen in efter 5-0, 8 minuter in på andra.
Jaha, ny match och nya djärva tag. Ännu en promenadseger för Hjältarna från Medelpad? Njae, känner onekligen viss osäkerhet. Förra matchen var jag tämligen bergsäker på tre friska, men förutsättningarna har som bekant ändrats till denna fajt. Curre i målet, ok. Någon gång måste han ju testas, lika bra att schmälla till när man tagit fyra raka och läget i tabellen ter sig hyfsat harmoniskt.
Naturligtvis en klar fördel för Luleå.
Riktigt oroande/roande är dock faktumet att man beslutat sig för att kasta tillbaka de backpar som huserade under Den Mörka Sexmatchersperioden till förmån för de som briljerade under de senaste fyra. Ett märkligt, närmast masochistiskt drag som jag icke kan tolka på annat sätt än att man vill jävlas med Hirschen. Inte nog med frimärket, tycks man tänka, förnedringen ska vara total.
Så, summa summarum tyder det mesta på Luleseger. Tyvärr får man väl säga. Att vinna i Servushallen är en trevlig vana som jag gärna ser att man fortsätter med.
Matchtips: 6-2. Hirsch silar, Kapanen in efter 5-0, 8 minuter in på andra.
Sv: Lulää-Tik 20/1
Hur det går i matchen Fulingarna-Bitches låter jag vara osagt. Men så här tror jag att det går i övrigt:
LHC-Frölunda
Kunde egentligen inte bry mig mindre. Fast eftersom vi möter LHC på torsdag så hoppas jag att Frölunda vinner med 150-0 och LHC-spelarna drabbas av en kollektiv depression och lämnar w.o. till torsdagsmatchen. Med det bortaspel vi har just nu så känns det i alla fall som vår enda chans till poäng där...
Brynäs-Modo
Brynäs kommer att vinna, tror jag. De bör rimligen ha fått en del självförtroende efter vinsten i torsdags (ska inte säga vilka de vann mot). Ska vi nå slutspel så är det i så fall på Modos bekostnad, tror jag.
HV71-MIF
HV har bjudit MIF på tre poäng i Kinnarps en gång den här säsongen. Det kan mycket väl hända igen. HV har stundtals problem mot sämre lag (utom LHF, förstås :-( ) och jag tror att MIF tar minst en poäng - kanske alla tre.
DIF-Leksand
Leksand har ett par miljoner masar på läktaren ("Allsång mot Skansen" har man kallat den här resan) och de brukar spela bra i Globen. Leksand har också slagit DIF med en hel jävla massa mål på hemmaplan vid ett tillfälle den här vintern. Klar skrällvarning. Jag tror, tyvärr, att Leksand kniper tre poäng.
Södertälje-FBK
FBK skämde för någon vecka ut sig genom att låta sig pissas på av SSK i Walufvens egen lya. Repris i kväll? Inte alls omöjligt. FBK verkar sakna harmoni i truppen för närvarande. Kanske börjar kraven på dem att alltid prestera drömhockey att bli för tunga? SSK har varit på uppåtgående en längre period och tar, tror jag, tre poäng här.
LHC-Frölunda
Kunde egentligen inte bry mig mindre. Fast eftersom vi möter LHC på torsdag så hoppas jag att Frölunda vinner med 150-0 och LHC-spelarna drabbas av en kollektiv depression och lämnar w.o. till torsdagsmatchen. Med det bortaspel vi har just nu så känns det i alla fall som vår enda chans till poäng där...
Brynäs-Modo
Brynäs kommer att vinna, tror jag. De bör rimligen ha fått en del självförtroende efter vinsten i torsdags (ska inte säga vilka de vann mot). Ska vi nå slutspel så är det i så fall på Modos bekostnad, tror jag.
HV71-MIF
HV har bjudit MIF på tre poäng i Kinnarps en gång den här säsongen. Det kan mycket väl hända igen. HV har stundtals problem mot sämre lag (utom LHF, förstås :-( ) och jag tror att MIF tar minst en poäng - kanske alla tre.
DIF-Leksand
Leksand har ett par miljoner masar på läktaren ("Allsång mot Skansen" har man kallat den här resan) och de brukar spela bra i Globen. Leksand har också slagit DIF med en hel jävla massa mål på hemmaplan vid ett tillfälle den här vintern. Klar skrällvarning. Jag tror, tyvärr, att Leksand kniper tre poäng.
Södertälje-FBK
FBK skämde för någon vecka ut sig genom att låta sig pissas på av SSK i Walufvens egen lya. Repris i kväll? Inte alls omöjligt. FBK verkar sakna harmoni i truppen för närvarande. Kanske börjar kraven på dem att alltid prestera drömhockey att bli för tunga? SSK har varit på uppåtgående en längre period och tar, tror jag, tre poäng här.
Sv: En otråd på Sportsnackiska
Albert Hall: Stressa inte upp Kickan nu, jag vill att hon skall vara på bra humör när vi dyker upp på lördag!
Har vi tur så är det Lahti som håller i pipan :-))
Skridskor har gjort mål förut och kommer att göra mål, trots allt så är det inte så enkelt att vara domare eftersom man har en bråkdel utav nån sekund att bestämma sig för att blåsa.
Jag minns när dom sökte Bandydomare till Y-län i slutet av 80-talet
det var gratis utbildning. Ingen sökte :-)
Har vi tur så är det Lahti som håller i pipan :-))
Skridskor har gjort mål förut och kommer att göra mål, trots allt så är det inte så enkelt att vara domare eftersom man har en bråkdel utav nån sekund att bestämma sig för att blåsa.
Jag minns när dom sökte Bandydomare till Y-län i slutet av 80-talet
det var gratis utbildning. Ingen sökte :-)
Sv: En otråd på Sportsnackiska
Huge: Sjödins skridsko, den högra. Jag såg situationen från cirka sju meter med utmärkt sikt. Mycket, mycket bättre placerad än webbradio kommentatorerna.
Sv: En otråd på Sportsnackiska
Albert Hall: På webben sa dom att det var en sargstuds. I efterhand har jag också hört att det skulle vara en studs från den ene linjemannen, och nu kommer du med en tredje variant.
Nåja, huvudsaken är att pucken studsar VÅR väg igen.... :-)
Nåja, huvudsaken är att pucken studsar VÅR väg igen.... :-)
Dagens Domare
Luleå HF - Timrå IK
D Andersson Thomas Gävle
L Carlman Fredrik Luleå
L Nilsson Klas Umeå
Jaha..hemma linjeman..måste ändra matchresultatet
till 15-2 nu.
D Andersson Thomas Gävle
L Carlman Fredrik Luleå
L Nilsson Klas Umeå
Jaha..hemma linjeman..måste ändra matchresultatet
till 15-2 nu.
Sv: Morgondagens match
JOY: Tellström och Kapus i samma kedja känns rätt bra.Borde innebära att Kapus får inrikta sig på det offensiva medans Tellström är mer defensiv.
Sv: En otråd på Sportsnackiska
Huge:
Sargen? Det var väl från Sjödins skridsko som den underliga studsen kom ifrån, om du menar 1-2 målet? Fast du menar kanske att det var han som var idioten dårå... :)
Sargen? Det var väl från Sjödins skridsko som den underliga studsen kom ifrån, om du menar 1-2 målet? Fast du menar kanske att det var han som var idioten dårå... :)
Sv: Corey Hirsch
Liam Devlin:
så klart jag är, en rutinerad man i sina bästa år.
jösses vad jobbigt det kommer att vara i morgonkväll*suck*
Har en känsla av att Suzanne kommer mailbomba mig med hånande kommentarer,,,fast jag visste vad som var på lut,,,kvalserien here we come...
så klart jag är, en rutinerad man i sina bästa år.
jösses vad jobbigt det kommer att vara i morgonkväll*suck*
Har en känsla av att Suzanne kommer mailbomba mig med hånande kommentarer,,,fast jag visste vad som var på lut,,,kvalserien here we come...
Sv: En otråd på Sportsnackiska
Liam Devlin: Är du masochist, eller va fan är det frågan om?
Vi har ju dängt er 3 gånger redan iår. Men se för fan till och fixa sargen den här gången. Inga mer idiotstudsar, tack. Höll ju på att kosta oss en välförtjänt seger senast...
Dom har väl inga junisar att slänga in.
Och inga färdiga produkter dom vill slänga ut.
Ett guldrecept, kanske...?
Ja, man vet aldrig med "vår" gamle guldmakare Melin....
Vi har ju dängt er 3 gånger redan iår. Men se för fan till och fixa sargen den här gången. Inga mer idiotstudsar, tack. Höll ju på att kosta oss en välförtjänt seger senast...
Dom har väl inga junisar att slänga in.
Och inga färdiga produkter dom vill slänga ut.
Ett guldrecept, kanske...?
Ja, man vet aldrig med "vår" gamle guldmakare Melin....
Sv: En otråd på Sportsnackiska
Och du, Hugge. Till helgen är det match igen. Dådu!
Har du kollat ännu? Hur många egna junisar pingen har plockat in i laget, och hur många färdiga produkter, s k hockeyhoror, de köpt på sig till oköplaget?
Har du kollat ännu? Hur många egna junisar pingen har plockat in i laget, och hur många färdiga produkter, s k hockeyhoror, de köpt på sig till oköplaget?
Sv: Corey Hirsch
Frisco: Behövs ingen ansökan, det blir ändå alltid god stämning i COOPacabana, speciellt i morgon när vi får glädjen möta jägerparet. Ojojoj, vilket röjröjröj.
Sv: Corey Hirsch
Chief: Ja, säkert. Men troligen inte av något innanför, utan utanför isen.
läste just willyson som skulle ta med sig en rakad ren och ställa den utanför isen för att lules spelare skulle bli pilska och förvirrade. Willyson har en elak och sjuklig fantasi. Allt snackat om att vi lulebor skulle tända på rakade renar är bara påhitt och helt ogrundat utan några som helst bevis för det hela. Det vet väl alla att det är orakade som är sexigast.
läste just willyson som skulle ta med sig en rakad ren och ställa den utanför isen för att lules spelare skulle bli pilska och förvirrade. Willyson har en elak och sjuklig fantasi. Allt snackat om att vi lulebor skulle tända på rakade renar är bara påhitt och helt ogrundat utan några som helst bevis för det hela. Det vet väl alla att det är orakade som är sexigast.
Sv: Corey Hirsch
matsby: Du är klok och kompetent, matsby, det har jag alltid sagt. Men en sådan utklassning blir det nog inte. Det stannar nog vid 11-2.
Just nu låter det som att vi kan ställa upp fyra fina kedjor och tre bra backpar i morgon, för första gången sedan oktober, i stort skett. Skuggan och petter Nilsson är naturligtvis fortfarande borta, men övriga 3-4-5 spelare vi saknat vid matchdags saknas nu också, fast på skadelistan.
I morgon blir det ett Luleå som kommer att orka även sista perioden. Ett orkande, och revaschsuget Lulehockey, en kombination man lärt sig frukta senaste tjugo åren i elitserien. Och i morgon är det er tur att få samka svenskt stål. Corey. . .kommer att tycka att han kom lindrigt undan i OS. Jämfört med hallaballon det handlar om i morgon. . .*krossa*
Just nu låter det som att vi kan ställa upp fyra fina kedjor och tre bra backpar i morgon, för första gången sedan oktober, i stort skett. Skuggan och petter Nilsson är naturligtvis fortfarande borta, men övriga 3-4-5 spelare vi saknat vid matchdags saknas nu också, fast på skadelistan.
I morgon blir det ett Luleå som kommer att orka även sista perioden. Ett orkande, och revaschsuget Lulehockey, en kombination man lärt sig frukta senaste tjugo åren i elitserien. Och i morgon är det er tur att få samka svenskt stål. Corey. . .kommer att tycka att han kom lindrigt undan i OS. Jämfört med hallaballon det handlar om i morgon. . .*krossa*
« Föregående · 378057 · Nästa »