« Föregående · 379177 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Per Ledin, Artist
Dysso: Hmm, det låter som att skräddaren säger nej?
Några som inte säger nej, men kanske, kanske, kanske, är oskarshamn.
Ligger under mot bajen med 2-4, fem minuter kvar, tar ut målisen, bajen åker på utvisning, OIK reducerar till 3-4 i efterföljande PP.
17 sekunder senare ut med ny bajare, OIK ut med målisen också, och 40 sekunder senare har OIK kvitterat!
Går till sudden. 40 sekunder in på detta avgör. . .gissa vilka? Oskarshamns IK! BRAVO! Friskt vågat är hälften vunnet och det är hääärligt att se när det lyckas!
Några som inte säger nej, men kanske, kanske, kanske, är oskarshamn.
Ligger under mot bajen med 2-4, fem minuter kvar, tar ut målisen, bajen åker på utvisning, OIK reducerar till 3-4 i efterföljande PP.
17 sekunder senare ut med ny bajare, OIK ut med målisen också, och 40 sekunder senare har OIK kvitterat!
Går till sudden. 40 sekunder in på detta avgör. . .gissa vilka? Oskarshamns IK! BRAVO! Friskt vågat är hälften vunnet och det är hääärligt att se när det lyckas!
Sv: Per Ledin, Artist
Paddan:
Du är en dålig människa. Väldigt dålig. Du hittar då på en massa konstiga saker för att försöka få med dig andra i eländet, ungefär som att du försöker få det till att jag skulle vara involverad på något sätt i dom där tomtenissaklänningarna du vill ikläda dig .. Kan det möjligtvis vara så att du har lovat att bli medlem i LHF av någon anledning, och nu försöker dra ner mig i fördärvet också? :P
Liam Devlin:
Där blir det avslag. Nej, No, Njet! Medlem i HV är jag, och tänker så förbli.
Du är en dålig människa. Väldigt dålig. Du hittar då på en massa konstiga saker för att försöka få med dig andra i eländet, ungefär som att du försöker få det till att jag skulle vara involverad på något sätt i dom där tomtenissaklänningarna du vill ikläda dig .. Kan det möjligtvis vara så att du har lovat att bli medlem i LHF av någon anledning, och nu försöker dra ner mig i fördärvet också? :P
Liam Devlin:
Där blir det avslag. Nej, No, Njet! Medlem i HV är jag, och tänker så förbli.
Sv: En otråd på Sportsnackiska
Hurra för schtaan! Man höll perioden ut och slog mooora med 5-3.
I fjollträsk gick det riktigt lustigt till. Aporna hade 1-1 med 38 sekunder kvar, då de får en apa utvisad för tripping. Med 9 sekunder kvar av matchen åker nästa apa ut för crosschecking, och samtidigt åker en ytterligare apa på en tia för osportsligt uppträdande.
Med 1 enda sekund kvar av matchen sätter bofors avgörande 1-2!
I fjollträsk gick det riktigt lustigt till. Aporna hade 1-1 med 38 sekunder kvar, då de får en apa utvisad för tripping. Med 9 sekunder kvar av matchen åker nästa apa ut för crosschecking, och samtidigt åker en ytterligare apa på en tia för osportsligt uppträdande.
Med 1 enda sekund kvar av matchen sätter bofors avgörande 1-2!
Sv: Per Ledin, Artist
Paddan: En jäkla massa saliv i munnen kan vara bra att ha att späda ut diverse drycker med när man vill verka tuff; "Jag klarar av att dricka denna fulsprit utan att få en sur grimas". Jag skriver av egen erfarenhet.
Sv: Per Ledin, Artist
Vivix: Det är sannolikt mer givande att stånga huvudet mot en stenmur än att försöka överklaga hos blaskan... ;)
Jag riktade inlägget till dig för att du verkade ha anammat uttrycket okritiskt.
Jag riktade inlägget till dig för att du verkade ha anammat uttrycket okritiskt.
Sv: En otråd på Sportsnackiska
Portello: Jaha, nu är det klart: Bra paltar, mycket bra.
Schtaan lyckades inte utnyttja PPet, dock, och i stället reducerar Mooora till 5-3 med 8,5 minut kvar.
Schtaan lyckades inte utnyttja PPet, dock, och i stället reducerar Mooora till 5-3 med 8,5 minut kvar.
Sv: Per Ledin, Artist
20 Lindgren: Besserwisser låter så...jobbigt...så jag föredrar att vara Schlechterwisser, då kan man vara väldigt vag i sina framläggande av de saker man tror är rätt. Dessutom så samlar man på sig en jäkla massa saliv i munnen när man försöker uttala ordet Schlechterwisser.
Dysso: Hmm, jag tyckte du nämnde något om att bli fullvärdig medlem i LHF ifall du skulle vinna Tvävlingen.
Dysso: Hmm, jag tyckte du nämnde något om att bli fullvärdig medlem i LHF ifall du skulle vinna Tvävlingen.
Sv: En otråd på Sportsnackiska
Kickan: Enligt onlinjen har paltarna 3-2 på gröningarna med två minuter kvar av matchen men får en utvisad, så det blir 6 mot 4 gissar jag. Håll ihop, paltar! Lägg smörbrunnsloppet på så bevarar ni det göttaste!
Sv: En otråd på Sportsnackiska
Kickan: Och därefter 1.44 i fem mot tre för schtaan: nu sätter de väl sexan?
Sv: Per Ledin, Artist
Dysso: Du kanske kan konvertera till hälften? Genom att avsäga dig det tjurgårdska? Och så småningom, när du riktigt skådat ljuset, bli supporter till ett Riktigt Hockeylag?
Sv: Per Ledin, Artist
Liam Devlin, Kickan:
Jag har inte bestämt mig för vad jag ska göra om jag nu vinner, det är långtifrån klart än. Många omgångar kvar, och Petri är som sagt en seg jäkel. Tiger ligger oss tätt i hasorna och nafsar också...
En sak är dock säker, någon konvertering blir det inte. :)
Jag har inte bestämt mig för vad jag ska göra om jag nu vinner, det är långtifrån klart än. Många omgångar kvar, och Petri är som sagt en seg jäkel. Tiger ligger oss tätt i hasorna och nafsar också...
En sak är dock säker, någon konvertering blir det inte. :)
Sv: En otråd på Sportsnackiska
Liam Devlin: Hoppas att både Schtaan och Palters klarar av att behålla ledningen matchen ut och att de inte, vilket iofs inte skulle förvåna mig när det gäller Tavves gäng, börjar backa hem för tidigt. Jag vil ha upp Schtaan i ES och vill att Palters åtminstone ska få spela playoff.
Sv: Per Ledin, Artist
Liam Devlin: Vinner Dysso i år så hoppas jag att han gör som han och Paddan skulle göra i fjol om någon av dem tog hem förstapriset bestående i en äkta matchtröja. Då gick de med i tipstävlingen för att vinna tröjan åt mig, men Dyssos tvävlingsform följde ju tyvärr HåVes så han rasade i tvävlingstabellen en bit in på säsongen.
Sv: En otråd på Sportsnackiska
Kickan: Såg det. Det blev två PP, första för Mooora, då målade schtan, andra för schtan, då målade schtan. Måste kännas svårt för Mooororna.
Sv: Per Ledin, Artist
Dysso: Nu när du säger det håller jag med om att det förefaller konstigt. Det påminner om förhållandena i den där byn där alla som får med pastorn att göra blir mördade, medan pastorn är oskylig som ett svart lamm.
Grattis förresten till den delade förstaplatsen i den officiella tvävlingen. Petri är en tung motståndare ändå, som står emot fast han givit handicap i tre matcher. Elva kvar nu. Vad skall du göra med vinsten, om du vinner? Konverterar du och blir medlem i Älsklingarna?
Grattis förresten till den delade förstaplatsen i den officiella tvävlingen. Petri är en tung motståndare ändå, som står emot fast han givit handicap i tre matcher. Elva kvar nu. Vad skall du göra med vinsten, om du vinner? Konverterar du och blir medlem i Älsklingarna?
Sv: En otråd på Sportsnackiska
Ja, jädrar i det! Nyss fick marklundarna chansen i PP, och nu fick Moora reda på hur det går till att lira PP.
För andra gången i rad målar schtan när de får PP-chans. samtidigt som Mooora misslyckats lyckas i sina PP, förutom då att de lyckats bättra på skelleftes målskillnad.
4-2 nu, och paus inför tredje.
För andra gången i rad målar schtan när de får PP-chans. samtidigt som Mooora misslyckats lyckas i sina PP, förutom då att de lyckats bättra på skelleftes målskillnad.
4-2 nu, och paus inför tredje.
Sv: Per Ledin, Artist
Liam Devlin:
Konstig familj. Vem av Kenta, Foppa och Zäta är Mamman? Vem är Pappan? Och vad får den mysteriska tredje personen vara?
Konstig familj. Vem av Kenta, Foppa och Zäta är Mamman? Vem är Pappan? Och vad får den mysteriska tredje personen vara?
Sv: Per Ledin, Artist
Frisco: Det är dags att de får ordning på språket. Kenta, Foppa och Zäta har alla lyckats att göra en Ledin.
Sv: Per Ledin, Artist
Frisco: Jag tillägger följande:
Anrells floskeltopp 011118
2. Kenta Nilsson var först med att göra en... Foppa.
Lasse Granqvist, Radiosporten, om Henrik Zetterbergs mål.
Anrells floskeltopp 011118
2. Kenta Nilsson var först med att göra en... Foppa.
Lasse Granqvist, Radiosporten, om Henrik Zetterbergs mål.
Sv: En otråd på Sportsnackiska
LMen nu tog ? ledningen igen! fastän det var ? som hade PP. Bravo, kör hårt nu, Lundmarks & Marklunds IF, jag menar ?!
Sv: Per Ledin, Artist
ernie eagle: en "Spegelvänd foppa" måste väl vara när en högerskytt gör en Foppa?
Skägget jr föddes 730720 och var därför [u]20 år[/u] ung i Lillehammer/Gjøvik i februari 1994.
För övrigt trodde jag att han slog igenom redan i Praha/Bratislava 1992. Men du kanske endast åsyftar kopian på Kent Nilssons 4–2-mål mot USA och John Vanbiesbrouck i Stockholm 890416.
Jag tror att det är i rollen som beßerwißer jag lyckas bäst...
Skägget jr föddes 730720 och var därför [u]20 år[/u] ung i Lillehammer/Gjøvik i februari 1994.
För övrigt trodde jag att han slog igenom redan i Praha/Bratislava 1992. Men du kanske endast åsyftar kopian på Kent Nilssons 4–2-mål mot USA och John Vanbiesbrouck i Stockholm 890416.
Jag tror att det är i rollen som beßerwißer jag lyckas bäst...
Sv: En otråd på Sportsnackiska
Frisco: Jag såg det precis! konstigt, jag trodde att ? skulle dra ifrån nu, men det är mer ? i ? än jag visste, tydligen.
Jag håller förstås på ?, men visst hoppas jag att även ? når kvalserien. Så de får lira derby mot korven. Eller, rättare, mot ??
Jag håller förstås på ?, men visst hoppas jag att även ? når kvalserien. Så de får lira derby mot korven. Eller, rättare, mot ??
Sv: En otråd på Sportsnackiska
Portello: Jag tycker också det är tidigt att kritisera kapus, och inköpet av kapus. ge grabben en chans, vettja!
å andra sidan har jag inte haft chansen se kapus live. Annars är det intressant att torkel vågar tycka till om det mesta. Lite förvånande att han tycker så pass lite om rönken, bara en tjusig-mening. Har torkel skrivit någon krönika på sistone, där han berömt rönken för dennes inställning?
å andra sidan har jag inte haft chansen se kapus live. Annars är det intressant att torkel vågar tycka till om det mesta. Lite förvånande att han tycker så pass lite om rönken, bara en tjusig-mening. Har torkel skrivit någon krönika på sistone, där han berömt rönken för dennes inställning?
Sv: En otråd på Sportsnackiska
Frisco: Ingenting är absolut. Skulle jag kalla det gäng vi talar om för polkagrisar i pyjamas kan det hända att lagets officiella namn i framtiden kommer att vara just polkagrisar i pyjamas. Men inte om inte någon börjar, exempelvis jag.
Att tro att jag gör fel är bara okunnigt. Jag gör, bara, liksom andra gör. Honi soit qui mal y pense!
Att tro att jag gör fel är bara okunnigt. Jag gör, bara, liksom andra gör. Honi soit qui mal y pense!
Sv: En otråd på Sportsnackiska
Sundsvalls tidning är rätt hård mot Jäger i situationen när Mange trampar runt honom. Så här skriver dom: Redan efter 3.29 kunde Magnus Nilsson trampa runt en passiv, klen och trög Jesper Jäger och lyfta upp pucken i nättaket bakom en chanslös Hirsch.
Och i Kuriren kritiserar Torkel Kapus. Personligen tycker jag det är lite tidigt att göra det redan. Men det är min personliga uppfattning.
För hela artikeln se länk
Och i Kuriren kritiserar Torkel Kapus. Personligen tycker jag det är lite tidigt att göra det redan. Men det är min personliga uppfattning.
För hela artikeln se länk
Sv: En otråd på Sportsnackiska
Frisco: Varför vara vanlig när man kan vara ovanlig? Det är väl onödigt. Med tanke på hur jämngrått mycket är i Sverige så borde ni vara glada för att vi lulingar sätter lite färg på eran tillvaro ; )
Och vad är de riktiga namnen? Du menar väl att det vore oriktigt att kalla MooDoo för något annat än MooDoo, Pölsan för något annat än Pölsan osv. förstås? Annars förstår jag inte.
Och vad är de riktiga namnen? Du menar väl att det vore oriktigt att kalla MooDoo för något annat än MooDoo, Pölsan för något annat än Pölsan osv. förstås? Annars förstår jag inte.
Sv: En otråd på Sportsnackiska
Liam Devlin: Schtan. Schtaan brukade de skriva förr. skellefte skriver du också. Nu verkar era omskrivningar gjort att ni drabbats av schizofreni
också. Kanske läge att göra en riktig ordlista, lägga ut den nånstans på www tillsammans med en länk ex. här ovan och sen börja använda er av de vanliga namnen?
också. Kanske läge att göra en riktig ordlista, lägga ut den nånstans på www tillsammans med en länk ex. här ovan och sen börja använda er av de vanliga namnen?
Sv: En otråd på Sportsnackiska
Spännande att se hur det går för skellefte idag. De har ju haltat lite i starten, genom att få stryk hemma mot apor och bamsingar. Mooora har dock gått hur starkt som helst, iledningsvis, och speciellt imponerar att de krossade bajen.
Idag är det upp till bevis: skellefte mot Mooora.
1.22 i första: 1-0 till Schtan. tio minuter: 2-0 till Schtan. Jag gissar att Mooora får en lektion idag?
Idag är det upp till bevis: skellefte mot Mooora.
1.22 i första: 1-0 till Schtan. tio minuter: 2-0 till Schtan. Jag gissar att Mooora får en lektion idag?
Sv: Per Ledin, Artist
Albert Hall: Hur kul som helst! Antagligen har corey accepterat att foppa kunde lura honom upp på hardangervidda, åtminstone sedan foppa blivit korad till nhl-bäst. Men han hade nog ingen aning om att vi uppe i lule har stjärnor av samma dignitet. Ledin, artist, blev nog en svår överraskning för corey.
Även om man inte såg matchen hörde man ändå de utmärkta kommentarerna av pinto och bisittarråkkarn. Och det som gladde allra mest var inte vinsten, även om den i sig var tacksamt mottagen. Nej, det var det distinkta sätt med vilket lules målgörare verkar ha huggit när de spelade sig till någon chans. Borta var jättechans. . .miss, jättechans. . .miss, jättechans. . .miss, studspuck. . .ändrar riktning. . .oj, ramlade in i mål.
Nu var det bara. . .oj så fint frispelad och. . .pang i krysset.
Hoppas de tar med sig det här för fortsättningen nu. Så man slipper skottsatistik, lule, 53. Mål, lule, 1. Fortsätter de som igår kan man vara fullständigt rolig (= läs icke orolig).
Även om man inte såg matchen hörde man ändå de utmärkta kommentarerna av pinto och bisittarråkkarn. Och det som gladde allra mest var inte vinsten, även om den i sig var tacksamt mottagen. Nej, det var det distinkta sätt med vilket lules målgörare verkar ha huggit när de spelade sig till någon chans. Borta var jättechans. . .miss, jättechans. . .miss, jättechans. . .miss, studspuck. . .ändrar riktning. . .oj, ramlade in i mål.
Nu var det bara. . .oj så fint frispelad och. . .pang i krysset.
Hoppas de tar med sig det här för fortsättningen nu. Så man slipper skottsatistik, lule, 53. Mål, lule, 1. Fortsätter de som igår kan man vara fullständigt rolig (= läs icke orolig).
Sv: Per Ledin, Artist
Frisco: Men gå å lägg dig din gamle galt! Och hur gammal var "Foppa" då han slog igenom i Lillehammer -94 då? 21år gammal. Kallar du det rutin så får det stå för dig!
Sv: Per Ledin, Artist
Frisco: Hmm, som vanligt är jag väl ute och cyklar riktigt ordentligt, men var denna fint inte något som Kenta Nilsson försökte sig på med lyckat resultat i någon match för en oherrans massa år sedan?
Sv: Per Ledin, Artist
ernie eagle: Att kalla finten för Zetterbergare är ju humor. Han är ju knappt född den fjunige ynglingen:-)
Sv: Per Ledin, Artist
bobbe: För att förtydliga så är det faktiskt inte jag som döpt det till Ledinfinten, det var Aftonbladet. Ni får överklaga hos dem! Lycka till med det.
Sv: Per Ledin, Artist
Kickan: Nej nu jävlar blir jag upprörd. Du var minsann noga med att snabbt påpeka att ni tagit patent på att kallas Älsklingarna och vi heter Gläfsers, allt enligt er.
Men vad ser jag när jag läser rubriken ovan? Ni kallar Ledins mål för "Ledinfinten", så i helvete att ni får kalla den för det. Jag hävdar bestämt att det är en "Zetterbergare" eller en "Spegelvänd foppa" och den gjorde "Zäta" långt innan Per Ledins ens försökte. Så kom inte å kalla det där målet för en "Ledinfint" eller "Ledinare" för då ska jag fanimej dra det till en opartisk domstol i en stad långt bort från dig ;)
ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Men vad ser jag när jag läser rubriken ovan? Ni kallar Ledins mål för "Ledinfinten", så i helvete att ni får kalla den för det. Jag hävdar bestämt att det är en "Zetterbergare" eller en "Spegelvänd foppa" och den gjorde "Zäta" långt innan Per Ledins ens försökte. Så kom inte å kalla det där målet för en "Ledinfint" eller "Ledinare" för då ska jag fanimej dra det till en opartisk domstol i en stad långt bort från dig ;)
ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Sv: Per Ledin, Artist
Vivix: Det har kanske sagts förr i tråden, men är inte den s.k. "Ledinfinten" en av Henrik Zetterbergs favoritfinter?
Sv: Per Ledin, Artist
Albert Hall: Kul för Ledda! Okul för Hirsch, kanske.
Imorgon är det dags för en trepoängare på bortais. Bäva Linkping, bääääva!
Imorgon är det dags för en trepoängare på bortais. Bäva Linkping, bääääva!
Per Ledin, Artist
Hehe, detta trodde jag aldrig jag skulle få uppleva. Ledin utsett till omgångens artist i Aftonbladet efter sitt mål där han skojade bort Hirsch...
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
UbbeC: Nu ser jag att jag missförstod dig.. du hade helt rätt! =)
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
UbbeC: Vi fick nog tyvärr ett rätt klart bevis för precis motsatsen igår....
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
JOY:
Hur!! Det kan jag tala om för dig. Ett Tik som bara ligger på 50% av sin kapacitet, dom slår även Luleå.
Hur!! Det kan jag tala om för dig. Ett Tik som bara ligger på 50% av sin kapacitet, dom slår även Luleå.
« Föregående · 379177 · Nästa »