« Föregående · 383098 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: "Artisten" Ledin!
westerlind: Så underbart fina blider Kickan tog på dig, äntligen visar du ditt rätta jag.. Mycket trevligt att träffas.
Sv: "Artisten" Ledin!
Kickan: En MooDoo-tröja hade varit allra värst. Så elak kan man bara inte vara mot en människa!
Det är styvben som lånar ut utrustning (tröjor, skydd, klubbor och allt sådant där) så då blir det Styvbenströjor. I morgon klockan 19.00 ska jag dock spela i Tre Kronor-tröja då vi spelar en match i en annan turnering (denna gång på Hovet), så det känns lite bättre.
Det är styvben som lånar ut utrustning (tröjor, skydd, klubbor och allt sådant där) så då blir det Styvbenströjor. I morgon klockan 19.00 ska jag dock spela i Tre Kronor-tröja då vi spelar en match i en annan turnering (denna gång på Hovet), så det känns lite bättre.
Sv: "Artisten" Ledin!
LL: Fast en Pölsatröja är värre än en Styvbenströja, håll med om det. Skräckscenariot hade ju varit om någon lyckats lura på en en MooDootröja, fast en Pölsatröja är nästan lika förnedrande.
Varför måste alla lag vara Styvben i turneringen? Det är ju elakt. Jag tycker du ska föreslå att erat lag får ha LHF-tröjor.
Varför måste alla lag vara Styvben i turneringen? Det är ju elakt. Jag tycker du ska föreslå att erat lag får ha LHF-tröjor.
Sv: "Artisten" Ledin!
Kickan: när det nu gäller pinsamma tröjpåtagningar så måste jag erkänna en sak: på onsdag kommer jag att ta på mig en Styvbenströja. Det gör jag inte av egen fri vilja utan för att jag måste då jag ska delta i en hockeyturnering i Globen, och där kommer alla lag att spela iförda d*f-tröjor av olika färger. Jag ska dock motverka alla onda demoner som finns i tröjorna genom att under utrustningen bära en LHF-t-shirt!
Sv: "Artisten" Ledin!
nappen: bra. då kan hela laget träna och vila på ett bra sätt inför avslutningen av serien. Bättre att Hento får vila än att slita ut sig på att spela en turnering som få bryr sig om hur som helst.
Sv: "Artisten" Ledin!
westerlind: Iofs lovade du väl att inte publicera en enda bild, samt att plocka bort tomtejävlanissabilderna. Såvitt jag kan se finns den fortfarande kvar.
Sv: "Artisten" Ledin!
nappen:
Skandal att ta ute en halvskadad Liv och Lundqvist enligt mig, tycker att"Hento" borde få stå...
men men, var glad att ni får ha honom vilande hemma istället.
Personligen fattar jag inte att Hardy har tagit ut Niklas Nordgren som är riktigt dålig nu.
Skandal att ta ute en halvskadad Liv och Lundqvist enligt mig, tycker att"Hento" borde få stå...
men men, var glad att ni får ha honom vilande hemma istället.
Personligen fattar jag inte att Hardy har tagit ut Niklas Nordgren som är riktigt dålig nu.
Sv: "Artisten" Ledin!
Kickan: Det är nog tur att du inte ska me ner imorrn till Ö-vik. Då knakse det skulle hända en riktigt stor olycka... :)
Modotröjorna klär ingen!
Modotröjorna klär ingen!
Sv: "Artisten" Ledin!
Kickan: Förtjänar stryk? Jag har ju tagit bort de två bilder du ville ha bort, otacksamma kvinna.
Äh erkänn, det här är bara schpel för lulingarna - alla kan ju se hur det lyser harmoni och lycka om dig sen du mötte Brynäs.
Äh erkänn, det här är bara schpel för lulingarna - alla kan ju se hur det lyser harmoni och lycka om dig sen du mötte Brynäs.
Sv: "Artisten" Ledin!
65Selander: Njaa, det var nog inte glaset som avskräckte mig från att fullfölja de Portello och Lizzard startade. Det var snarare de postiva orden om Ö-vik som skrämde mig totalt :)
Joo, det var riktigt skojj, hoppas ni kommer upp igen nästa säsong, eller i en SM final :)
Joo, det var riktigt skojj, hoppas ni kommer upp igen nästa säsong, eller i en SM final :)
Sv: "Artisten" Ledin!
robhed: Damnit, jag kommer aldrig mer att våga umgås med motståndarsupportrar.
Sv: "Artisten" Ledin!
NallePhu: Jag försökte ju förbjuda honom. Han lovade till och med att ta bort bildjäveln, men inget har hänt. Olle förtjänar stryk.
Sv: "Artisten" Ledin!
Lövva: Skall gå igenom min kamera så skall vi nog se om jag hittar dig på något kort, tyvvär så blir det inget med Brynäströja eftersom du tyckte det var roligare att umgås med ett glas ;-)
Kul att träffas var det iaf!
Kul att träffas var det iaf!
Sv: "Artisten" Ledin!
westerlind: Hmm, knepigt, inte tycker jag att det ser ut som att Kickan har ångest på de där bilderna i varje fall. Tydligen var det rena rama julafton också att få träffa lite Brynäs-supportrar.
Sv: "Artisten" Ledin!
65Selander: Vad är det du säger? Skämms inte Lizzard och Portello över vad de gjort? ojojoj, det här blir bara värre och värre.
Står det inte i Koranen någon stanns att otrohet gentemot ditt hockeylag skall straffas med en avhuggen arm? :)
Fast det är väl lika bra kanske att det inte gör det. Då skulle ju den här gästboken bli fylld av enarmade banditer
Står det inte i Koranen någon stanns att otrohet gentemot ditt hockeylag skall straffas med en avhuggen arm? :)
Fast det är väl lika bra kanske att det inte gör det. Då skulle ju den här gästboken bli fylld av enarmade banditer
Sv: "Artisten" Ledin!
westerlind: För dig spelar det ingen roll vilken tröja du har på dig, vi vet alla att du är röd, vit och grön på insidan. Svart, gul och röd på utsidan.
Sv: "Artisten" Ledin!
Kickan:
Haha Kickan, jag får inte det minsta dåligt samvete för att jag så enkelt övertalade dig att sätta på dig min Brynäströja, det var istället en god gärning. Se så lycklig du blev - exakt samma effekt som tröjan hade på NuMo och Lumber Jack.
Sen ska fröken inte försöka utmåla sig som ett litet oskyldigt lamm, även om du är det: De här bilderna bevisar vad du gjorde med mig innan du släppte in mig i lägenheten. Nu var ni visserligen tvungna att vara fyra biffiga lulingar för att övermanna mig och hålla fast mig medan ni tog kort, men ni fick tydligen de bilder ni ville. Frågan är: Vilken oskyldig liten kicka höll i kameran?
[bild]www.shell.linux.se/wlind/images/Lulea_24_jan2004/Olle_Luletroja_gf.jpg[/bild][bild]http://www.shell.linux.se/wlind/images/Lulea_24_jan2004/Olle_Luletroja_rf.jpg[/bild][bild]http://www.shell.linux.se/wlind/images/Lulea_24_jan2004/Olle_Luletroja_vf.jpg[/bild]
[bild]www.shell.linux.se/wlind/images/Lulea_24_jan2004/Olle_Luletroja_gb.jpg[/bild][bild]http://www.shell.linux.se/wlind/images/Lulea_24_jan2004/Olle_Luletroja_rb.jpg[/bild][bild]http://www.shell.linux.se/wlind/images/Lulea_24_jan2004/Olle_Luletroja_vb.jpg[/bild]
Foto: Kickan.
Haha Kickan, jag får inte det minsta dåligt samvete för att jag så enkelt övertalade dig att sätta på dig min Brynäströja, det var istället en god gärning. Se så lycklig du blev - exakt samma effekt som tröjan hade på NuMo och Lumber Jack.
Sen ska fröken inte försöka utmåla sig som ett litet oskyldigt lamm, även om du är det: De här bilderna bevisar vad du gjorde med mig innan du släppte in mig i lägenheten. Nu var ni visserligen tvungna att vara fyra biffiga lulingar för att övermanna mig och hålla fast mig medan ni tog kort, men ni fick tydligen de bilder ni ville. Frågan är: Vilken oskyldig liten kicka höll i kameran?
[bild]www.shell.linux.se/wlind/images/Lulea_24_jan2004/Olle_Luletroja_gf.jpg[/bild][bild]http://www.shell.linux.se/wlind/images/Lulea_24_jan2004/Olle_Luletroja_rf.jpg[/bild][bild]http://www.shell.linux.se/wlind/images/Lulea_24_jan2004/Olle_Luletroja_vf.jpg[/bild]
[bild]www.shell.linux.se/wlind/images/Lulea_24_jan2004/Olle_Luletroja_gb.jpg[/bild][bild]http://www.shell.linux.se/wlind/images/Lulea_24_jan2004/Olle_Luletroja_rb.jpg[/bild][bild]http://www.shell.linux.se/wlind/images/Lulea_24_jan2004/Olle_Luletroja_vb.jpg[/bild]
Foto: Kickan.
Sv: "Artisten" Ledin!
Kickan: Efter att tittat på korten så har jag märkt att du har bytt lag - Välkommen till oss Brynäsare.
Sv: "Artisten" Ledin!
Kickan: du är ju domare, kan du inte döma dessa pölsingar som med våld tvingade dig att klä dig i pölsakläder till minst flera hundra år i fängelse? Både psykisk och fysisk misshandel har de gjort sig skyldiga till - illa, illa!
Sv: "Artisten" Ledin!
Kickan: Vad än detta överlöpare eller, Du i en pölsadress nä nu har det väl gått lite väl förlångt dags att du tar några kort och lägger ut och visar den sanna Kickan i en Luleå tröja???
Sv: "Artisten" Ledin!
Kickan: Det är ju på gränsen till att du måste lägga ett förbud mot sådana kort, så dom inte kommer ut till allmän beskådan Kickan:)
Sv: "Artisten" Ledin!
westerlind: hmm, kickan iklädd pölsa - skrivbordsunderlägg minsann.
Sv: "Artisten" Ledin!
westerlind: haha, då gör det inga att jag lägger ut mina bilder heller då eftersom jag fick besök utav några från Luleå Hellkickers i går som sa att jag skulle passa mig noga om jag lade ut bilder på Kickan.
Tacka vet jag Lizzard och Portello dom skäms inte över vilka dom är ;-)
Brynäs gjorde en sak dom inte har gjort på länge där uppe 4mål samt att dom sköt på allting som rörde sig, synd att dom inte orkade hela sista!
Tacka vet jag Lizzard och Portello dom skäms inte över vilka dom är ;-)
Brynäs gjorde en sak dom inte har gjort på länge där uppe 4mål samt att dom sköt på allting som rörde sig, synd att dom inte orkade hela sista!
Sv: "Artisten" Ledin!
westerlind: Morr! Kan man skapa en ovännerlista på SpS? Fan ta dig Olle!
Jag har hittat din laddare till mobilen förresten.
Jag har hittat din laddare till mobilen förresten.
Sv: "Artisten" Ledin!
Kickan, Selander, Portello, Lizzard, Frisco, 20 Lindgren m fl:
Jaså, ni börjar bli nyfikna? Jo, jag tog några bilder: Inte så många, men en del blev jag riktigt nöjd med. Här är en länk:
www.shell.linux.se/wlind/images/Lulea_24_jan2004/
Paddan: Kunde inte låta bli att ordna fotot du längtat efter så länge: Jag lyckades övertala Kickan att ta på sig tomtenissadräkten - hon var motsträvig flera sekunder innan hon förtjust bytte om. Ser ju mycket bra ut, tycker jag:
Lulingarna: Tack för en trevlig dag i Luleå, förutom matchresultatet då.
[bild]www.shell.linux.se/wlind/images/Lulea_24_jan2004/Kickan_tomtenissa_sitter.jpg[/bild]
Jaså, ni börjar bli nyfikna? Jo, jag tog några bilder: Inte så många, men en del blev jag riktigt nöjd med. Här är en länk:
www.shell.linux.se/wlind/images/Lulea_24_jan2004/
Paddan: Kunde inte låta bli att ordna fotot du längtat efter så länge: Jag lyckades övertala Kickan att ta på sig tomtenissadräkten - hon var motsträvig flera sekunder innan hon förtjust bytte om. Ser ju mycket bra ut, tycker jag:
Lulingarna: Tack för en trevlig dag i Luleå, förutom matchresultatet då.
[bild]www.shell.linux.se/wlind/images/Lulea_24_jan2004/Kickan_tomtenissa_sitter.jpg[/bild]
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
20 Lindgren: Det är roligt att dra ihop siffror, men ett riktigt elände att saker och ting ändras så att jämförelser inte längre kan göras. Visst kan man förstå motiven till att ändra, men för alla de som gillar att se historien i siffror, kalenderbitare, är det en katastrof. Faktum är att så mycket ändrats att det blir omöjligt att jämföra, tyvärr.
För några år sedan hade vi en diskussion på Luleå Forum. Flera äldre menade att Pölsan årgång mitten av 70-talet skulle krossat Lules Hockeylag för några år sedan, medan de flesta menade att hockeyn idag var så annorlunda att hjältarna från förr inte skulle ha haft en s k sportslig. Möjligen om de fått träna i samma utsträckning den hockey vi har idag, men wickberg, prosten, lundström, nilsson, hammarström och sådana skulle fastnat i klubb- och brottarhockey. Nu nämner jag inte salming, men han går naturligtvis utanför alla jämförelser.
Men problemet är det att vi inte vet och aldrig får veta. Samma diskussion förs i andra sammanhang och i andra sporter och länder, och tyvärr är det sällan jämförbart. Även om vi försöker, bland annat med siffror. Varje tid har sina hjältar, antar jag. Flera år på sjuttiotalet spelade de i pölsan. Lördagen den 24 januari 2004. . .spelade de i Lulehockey.
Ledin blir bara allt mer populär. Häromveckan skrevs det överallt om Artisten Ledin, som visst uppträtt någonstans i norra Sverige, inför en internationell publik, inkluderande bland annat kanadensare, som var inget mer än åskådare då Ledin gav en soloföreställning. Kanadensaren var visst inte alltför imponerad. han hade varit med om samma tidigare, redan för en tio år sedan, i vårt västra grannland.
För några år sedan hade vi en diskussion på Luleå Forum. Flera äldre menade att Pölsan årgång mitten av 70-talet skulle krossat Lules Hockeylag för några år sedan, medan de flesta menade att hockeyn idag var så annorlunda att hjältarna från förr inte skulle ha haft en s k sportslig. Möjligen om de fått träna i samma utsträckning den hockey vi har idag, men wickberg, prosten, lundström, nilsson, hammarström och sådana skulle fastnat i klubb- och brottarhockey. Nu nämner jag inte salming, men han går naturligtvis utanför alla jämförelser.
Men problemet är det att vi inte vet och aldrig får veta. Samma diskussion förs i andra sammanhang och i andra sporter och länder, och tyvärr är det sällan jämförbart. Även om vi försöker, bland annat med siffror. Varje tid har sina hjältar, antar jag. Flera år på sjuttiotalet spelade de i pölsan. Lördagen den 24 januari 2004. . .spelade de i Lulehockey.
Ledin blir bara allt mer populär. Häromveckan skrevs det överallt om Artisten Ledin, som visst uppträtt någonstans i norra Sverige, inför en internationell publik, inkluderande bland annat kanadensare, som var inget mer än åskådare då Ledin gav en soloföreställning. Kanadensaren var visst inte alltför imponerad. han hade varit med om samma tidigare, redan för en tio år sedan, i vårt västra grannland.
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
20 Lindgren: de jag eventuellt inte har bakom mig har fel! :-)
(jag är allergisk mot all musik som Tomas Ledin har skrivit och upplever ett starkt illamående varje gång jag ens hör talas om den)
(jag är allergisk mot all musik som Tomas Ledin har skrivit och upplever ett starkt illamående varje gång jag ens hör talas om den)
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
LL: Vi? Har du hela supporterskaran bakom dig?
SM-semifinalerna 1995 måste man ju faktiskt så här långt i efterhand be om ursäkt för. Nio tävlingsmöten under 1994-95 och inte en enda seger på långenlistan. 1999 kom hemmaplansfördelen och fjärdeperioderna att fälla avgörandet.
SM-semifinalerna 1995 måste man ju faktiskt så här långt i efterhand be om ursäkt för. Nio tävlingsmöten under 1994-95 och inte en enda seger på långenlistan. 1999 kom hemmaplansfördelen och fjärdeperioderna att fälla avgörandet.
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
20 Lindgren: vi kan ta att du skämtar om Norrbotten och dialektala egenheter.
Vi kan ta att Brynäs har slagit ut oss ur slutspel med mer tur än vad som kan vara lagligen tillåtet.
Vi kan ta att ni har rekordet för matcher utan förlust på hemmaplan.
Men vi kan inte ta att du citerar T*m*s L*d*n!!!! Gör ALDRIG, ALDRIG NÅGONSIN om det...
Vi kan ta att Brynäs har slagit ut oss ur slutspel med mer tur än vad som kan vara lagligen tillåtet.
Vi kan ta att ni har rekordet för matcher utan förlust på hemmaplan.
Men vi kan inte ta att du citerar T*m*s L*d*n!!!! Gör ALDRIG, ALDRIG NÅGONSIN om det...
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Liam Devlin: När man får läsa sådan här förstår man inte alls sig på de som säger att man bara ska se framåt!
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Liam Devlin: Elitseriehistorien är nu så lång och antal matcher och antal mål per match har ändrats pga att kapital måste komma in och att spelets karaktär och målsättning har ändrats. Därför blir det lustigt när man ska ställa samman någonting historiskt.
1. 1975-76 då nästan idéella gossar med endast 18 man per match spelade 36 seriematcher på to-sö och maximala 21 (har ännu inte hänt) SM-matcher och "öste in hur många mål som helst" där man dock bara antecknar 0,8 ass/mål. Endast åtta lag var klara för kommande Es-säsong. Division ett var fram till 1975 den högsta serien.
2. 2003-04 nu, då helproffs med 22 man per match spelar 50 seriematcher på ti-to-lö och maximala sex SM-matcher och backar hem så fort de fått matchens första mål där man antecknar hela 1,3 ass/mål. Alla tolv lagen kan nu stanna kvar i det som märkligt nog ännu inte döpts om till Svenska Hockeyligan (gör aldrig det!). Division ett är under våren den fjärde högsta serien.
Ledin är verkligen en lirare. 1990 diktade han
"Det blåser kraftiga vindar
Förändringarnas tid är här
- - - - -
Här kommer den nya tiden"
Tomas Ledin alltså...
Enklast slår man 0 förlorade genom att bara förlora -1 match. Jodå, Tord Lundström har berättat för mig att ni i det nordligaste länet brukar sätta O framför allt för att beteckna motsats... Ex odåliga. Eller oin för något som inte går in. Det är så att man förstår att båda mina föräldrar flyttade ifrån Norrbotten ned till Gävle... *humor* *jag betackar mig för ilskna svar då meningen ej var att ta på allvar förutom det faktum att jag verkligen är andra generationens norrbottning*
1. 1975-76 då nästan idéella gossar med endast 18 man per match spelade 36 seriematcher på to-sö och maximala 21 (har ännu inte hänt) SM-matcher och "öste in hur många mål som helst" där man dock bara antecknar 0,8 ass/mål. Endast åtta lag var klara för kommande Es-säsong. Division ett var fram till 1975 den högsta serien.
2. 2003-04 nu, då helproffs med 22 man per match spelar 50 seriematcher på ti-to-lö och maximala sex SM-matcher och backar hem så fort de fått matchens första mål där man antecknar hela 1,3 ass/mål. Alla tolv lagen kan nu stanna kvar i det som märkligt nog ännu inte döpts om till Svenska Hockeyligan (gör aldrig det!). Division ett är under våren den fjärde högsta serien.
Ledin är verkligen en lirare. 1990 diktade han
"Det blåser kraftiga vindar
Förändringarnas tid är här
- - - - -
Här kommer den nya tiden"
Tomas Ledin alltså...
Enklast slår man 0 förlorade genom att bara förlora -1 match. Jodå, Tord Lundström har berättat för mig att ni i det nordligaste länet brukar sätta O framför allt för att beteckna motsats... Ex odåliga. Eller oin för något som inte går in. Det är så att man förstår att båda mina föräldrar flyttade ifrån Norrbotten ned till Gävle... *humor* *jag betackar mig för ilskna svar då meningen ej var att ta på allvar förutom det faktum att jag verkligen är andra generationens norrbottning*
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Hmm, jag slog faktiskt upp det där för att bättra på komihåget.
Säsongen 1999-2000 var det ju.
V vann två första hemma, men förlorade därefter mot Soppan och MooDoo.
Därefter vann vi hela 21 hemmamatcher i rad. 18 av dessa vann vi på tre perioder, medan de övriga tre gick till straffar. Mot Pölsan, Warulfven och Tjurgårn. Men det var väl på den tiden som vi hade firman Hostak-Myllys vilka, redan i laguppställningen, innebar att eventuella bonuspinnar var Luleås.
Vi var fruktansvärt oslagbara i delfinen på den tiden. I det följande SM-slutspelet piskande vi Soppan hemma också ända till den sena kvällsmatch, då deras plan tvingats ned över dalarna, och de sedan spelade i protest, mot ett Lule som var häpet och trött, och förlorade med uddamålet. Vi slog ut Soppan ändå, förstås, även om de slog av Rönken fingret när han avgjorde. I den kommande semifinalen hade förtrollningen på hemmais tyvärr brutits, och Styvbenen som tidigare under säsongen variut chanslösa i Delfinen, vann den enda match vi fick spela där i semin med 1-5. Ridå. Styvbenen blev ju därefter mästare, men hade vi inte tappat hemmamagin mot Soppan skulle vi haft en god chans att gå hela vägen det året.
I alla fall bidde de där 21 vunna hemmamatcherna i rad rekord?
Säsongen 1999-2000 var det ju.
V vann två första hemma, men förlorade därefter mot Soppan och MooDoo.
Därefter vann vi hela 21 hemmamatcher i rad. 18 av dessa vann vi på tre perioder, medan de övriga tre gick till straffar. Mot Pölsan, Warulfven och Tjurgårn. Men det var väl på den tiden som vi hade firman Hostak-Myllys vilka, redan i laguppställningen, innebar att eventuella bonuspinnar var Luleås.
Vi var fruktansvärt oslagbara i delfinen på den tiden. I det följande SM-slutspelet piskande vi Soppan hemma också ända till den sena kvällsmatch, då deras plan tvingats ned över dalarna, och de sedan spelade i protest, mot ett Lule som var häpet och trött, och förlorade med uddamålet. Vi slog ut Soppan ändå, förstås, även om de slog av Rönken fingret när han avgjorde. I den kommande semifinalen hade förtrollningen på hemmais tyvärr brutits, och Styvbenen som tidigare under säsongen variut chanslösa i Delfinen, vann den enda match vi fick spela där i semin med 1-5. Ridå. Styvbenen blev ju därefter mästare, men hade vi inte tappat hemmamagin mot Soppan skulle vi haft en god chans att gå hela vägen det året.
I alla fall bidde de där 21 vunna hemmamatcherna i rad rekord?
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Liam Devlin: Det blir så här när vi i Sverige som GP, eller match, räknar antal medverkanden i laguppställningen. I NHL är man tvungen att ha speltid för att få en match. Därför kan man tro att exempelvis Johan Holmqvist knappt har funnits till de senaste fyra åren när man läser statistiken. Tack för tipset; 81-årige ex-keepern Carl-Einar Åbom är fortfarande vital... Vi kan iaf enas om att Börje Salming är den älste som har spelat.
Sandlin snackar så mycket. Svårt att tro allt "Peter ljugit om vargens ankomst". 1988 rev han medlemskortet men återkom som coach redan 1991. 1993 sa han att Brynäs tog SM-guld ett år för tidigt. När Malmö eliminerat oss 1994 hävdade dock Sandlin aldrig i besvikelse att det var 1994 man skulle vunnit guld. När Sandlin coachade Brynäs "var han alltid glad åt ett liv efter jul". Men när han väl kommit från coachsysslan i A-laget topptippade han alltid BIF. Psykologiska uttalanden...
LHF mot SM-guld? Njae, semifinal är svårt nog.
Sandlin snackar så mycket. Svårt att tro allt "Peter ljugit om vargens ankomst". 1988 rev han medlemskortet men återkom som coach redan 1991. 1993 sa han att Brynäs tog SM-guld ett år för tidigt. När Malmö eliminerat oss 1994 hävdade dock Sandlin aldrig i besvikelse att det var 1994 man skulle vunnit guld. När Sandlin coachade Brynäs "var han alltid glad åt ett liv efter jul". Men när han väl kommit från coachsysslan i A-laget topptippade han alltid BIF. Psykologiska uttalanden...
LHF mot SM-guld? Njae, semifinal är svårt nog.
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
20 Lindgren: Allvarligt talat, ta mig inte på allvar, Nr 20 Lindgren. Jag retas ibland utan att mena något illa. När det gäller rekord var den där hemmaserien ruggig. Vi nådde nästan en liknande för något år sedan, men bara nästan. Det är en vacker rekordserie att inneha. Hoppas att vi kan plocka den av er någon gång;)
Hur man nu slår 0 förlorade? Det skulle väl i så fall vara genom att vinna samtliga matcher. Ni släppte väl två oavgjorda, mot Blixtlåset och Teglet. Men 16 vunna och 2 oavgjorda är inga dåliga siffror. Så odåliga att ingen mäktat bättre.
Hur man nu slår 0 förlorade? Det skulle väl i så fall vara genom att vinna samtliga matcher. Ni släppte väl två oavgjorda, mot Blixtlåset och Teglet. Men 16 vunna och 2 oavgjorda är inga dåliga siffror. Så odåliga att ingen mäktat bättre.
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
20 Lindgren: Å andra sidan är det liiite knepigt att som elitseriens äldste någonsin utnämna den då 52-årige Hans dahllöf. Eftersom vederbörande aldrig i sitt liv spelat en endaste sekund i elitserien.
Pölsan fick väl stryk av Soppan i den match det gällde. Sandlin hade tydligen tänk släppa in dahllöf, om pölsan ledde matchen, men jag tycker han borde låtit honom stå sista minuterna iaf. Nu blir det ju fånigt med en rekordhållare, som bara hållt i båsdörren. Nästa gång får man väl höra att thure wickbergs brylling rullats ut från hemmet för att öppna dörren och därigenom bli äldst, med 102 år?
Pölsan fick väl stryk av Soppan i den match det gällde. Sandlin hade tydligen tänk släppa in dahllöf, om pölsan ledde matchen, men jag tycker han borde låtit honom stå sista minuterna iaf. Nu blir det ju fånigt med en rekordhållare, som bara hållt i båsdörren. Nästa gång får man väl höra att thure wickbergs brylling rullats ut från hemmet för att öppna dörren och därigenom bli äldst, med 102 år?
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
20 Lindgren: Tack för hjälpen, Lindgren en av de främste.
Dumt nog väntade jag inte på din information utan tog reda på den själv. Calle Gidén har ju skrivit ned rekorden på swehockeys historik så de lär nog vara korrekta, om jag känner Calle rätt.
Du har helt rätt när det gäller målgörare. Robert Normark är född 20 augusti 1962, så den 3 februari skulle han tangera Börjes Salming rekord, satt på Warulfven 1 oktober 1002, då BJ var 41 år 5 månader och 14 dagar gammal. Det är säkert helt korrekta uppgifter, även om nu Calle arbetar på PC, vilket man naturligtvis måste ställa lite förbehåll inför. Vi med MAC skulle naturligtvis leverera alltigenom självklart korrekta siffror.
Det betyder att den nu aktuella norrbottningen, kan slå den andre norrbottningen, om han målar i Djurgårdens hemmamatch mot Brynäs den 12 februari i år, direkt efter SHG, precis som du skrev.
Man räknar för övrigt den historiska äldsta-listan som "elitserien och SM-slutspel, för att få med även alla år innan elitserien kom igång, för att räkna in de där slutspelen då norras och södras bästa möttes. Och i den sammanställningen finns Erik Burman som målade när han spelade sin sista match 1940, vid 42 år 11 månader och 20 dagars ålder.
Å andra sidan. . .om man nu pratar elitserie och slutspel borde man vara vänlig och låta robbans eventuella matcher i årets slutspel också räknas. I så fall tangerar han börjes rekord som äldste spelare, sedan elitserien kom till, i semifinal nummer fyra, den som djurgårn troligen spelar hemma i fjollbollen, om de nu inte lottats mot ett lag som placerat sig högre.
Å andra sidan tror jag inte det där blir aktuellt. Jag skulle tro att Styvben lottas mot Lulehockey redan i kvarten, och som vem som helst inser, blir det därför inga semifinaler för Styvben i år.
Dumt nog väntade jag inte på din information utan tog reda på den själv. Calle Gidén har ju skrivit ned rekorden på swehockeys historik så de lär nog vara korrekta, om jag känner Calle rätt.
Du har helt rätt när det gäller målgörare. Robert Normark är född 20 augusti 1962, så den 3 februari skulle han tangera Börjes Salming rekord, satt på Warulfven 1 oktober 1002, då BJ var 41 år 5 månader och 14 dagar gammal. Det är säkert helt korrekta uppgifter, även om nu Calle arbetar på PC, vilket man naturligtvis måste ställa lite förbehåll inför. Vi med MAC skulle naturligtvis leverera alltigenom självklart korrekta siffror.
Det betyder att den nu aktuella norrbottningen, kan slå den andre norrbottningen, om han målar i Djurgårdens hemmamatch mot Brynäs den 12 februari i år, direkt efter SHG, precis som du skrev.
Man räknar för övrigt den historiska äldsta-listan som "elitserien och SM-slutspel, för att få med även alla år innan elitserien kom igång, för att räkna in de där slutspelen då norras och södras bästa möttes. Och i den sammanställningen finns Erik Burman som målade när han spelade sin sista match 1940, vid 42 år 11 månader och 20 dagars ålder.
Å andra sidan. . .om man nu pratar elitserie och slutspel borde man vara vänlig och låta robbans eventuella matcher i årets slutspel också räknas. I så fall tangerar han börjes rekord som äldste spelare, sedan elitserien kom till, i semifinal nummer fyra, den som djurgårn troligen spelar hemma i fjollbollen, om de nu inte lottats mot ett lag som placerat sig högre.
Å andra sidan tror jag inte det där blir aktuellt. Jag skulle tro att Styvben lottas mot Lulehockey redan i kvarten, och som vem som helst inser, blir det därför inga semifinaler för Styvben i år.
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
LL: Bra, då är topplistan såvitt jag vet komplett.
930204 - 410125 Hans Dahllöf
990207 - 561108 Peter Lindmark
921119 - 510417 B.J.
counting 620820 Robert Nordmark
970309 - 560218 Thomas Gradin
010224 - 601125 Anders Carlsson
orkar inte skriva datum för Fokin
Peter Gradin
W.Lindström
Eloranta
Sjödin
P.Andersson
Fahrutdinov
Josefson
Satt på bänken? Ska man inte stå upp om man ska sköta om båsdörren? :-)
930204 - 410125 Hans Dahllöf
990207 - 561108 Peter Lindmark
921119 - 510417 B.J.
counting 620820 Robert Nordmark
970309 - 560218 Thomas Gradin
010224 - 601125 Anders Carlsson
orkar inte skriva datum för Fokin
Peter Gradin
W.Lindström
Eloranta
Sjödin
P.Andersson
Fahrutdinov
Josefson
Satt på bänken? Ska man inte stå upp om man ska sköta om båsdörren? :-)
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Ah, satt och rota runt bland matchprogram och hitta matchprogrammet från 7 feb -99, ojoj vad nostalgisk man blir!
Målvakter:
1. Peter Lindmark
34. Daniel Henriksson
:)
Målvakter:
1. Peter Lindmark
34. Daniel Henriksson
:)
Sv: Go`natt
Portello: Jag visste inte att de döva använde "Gävle" så ofta i sin kommunikation att de hittade på ett tecken för det. Kul att en stund möta dig också, Portello.
Intresseklubben kan för övrigt anteckna att jag brukar göra (dövspråks)tecknen för B, I och F när klackledaren ber om dessa bokstäver under matcherna. Tyvärr är jag ensam om det.
Intresseklubben kan för övrigt anteckna att jag brukar göra (dövspråks)tecknen för B, I och F när klackledaren ber om dessa bokstäver under matcherna. Tyvärr är jag ensam om det.
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
20 Lindgren: Pekka satt på bänken den 4/2 1999 borta mot FBK (2-2, Hento stod i mål och gjorde flera grymma räddningar) och även den 7/2 1999 i Globen mot AIK (seger för Luleå med 7-5).
Jag var faktiskt på bägge dessa matcher :-)
Jag var faktiskt på bägge dessa matcher :-)
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
LL: Jag tackar på förhand. Det kan ju också vara kul för er ordinarie läsare här att få veta de exakta datumen.
Sv: Go`natt
Kickan: Varför du bar tröjan med de 32 lagerbladen? Eftersom vi brynäsare är så många är vi bra på att utföra grupptryck... Kul att träffa dig iaf.
Nu har jag två Luleåhockeymuggar i samlingen. Resorna går vidare.
Varför Pölsa? Stefan "Pölsan" Pöllä har bara spelat i Brynäs mellan 1993 och 1997.
Nu har jag två Luleåhockeymuggar i samlingen. Resorna går vidare.
Varför Pölsa? Stefan "Pölsan" Pöllä har bara spelat i Brynäs mellan 1993 och 1997.
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
20 Lindgren: jag kan försöka ta reda på datumet för Pekkas matcher. Jag återkommer här inom kort!
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Liam Devlin: Eftersom jag är en av Sveriges främsta ishiockeystatistiker vet jag att Nordmark passerar B.Salming som elitseriehistoriens äldsta målskytt om han scorar efter Sweden Hockey Games. Dock behöver Bob Nordmark en [/u]spelad match[/u] även 2004-05 för att gå om lillebror Salming som den som är den äldste spelaren att ha deltagit i spelet i en elitseriematch.
Det som däremot saknas i min databank är [u]när[/u], vilka datum, Pekka gjorde sina två GP 1998-99. Hoppas att läsare av denna sida vet när Lindmark blev den näst äldste spelaren genom tiderna att medverka i laguppställningen i en elitseriematch.
Ni som är så bra på rekord och hemmaeffektivitet kan ju satsa på att tangera det oslagbara rekordet [f]Minst antal hemmaförluster under en elitseriesäsong[/f]
0 Brynäs IF 1975-76
Coop Arenas Sports Bar var kanske toppnoteringen på 29-timmarsresan. Tråkigt att inte fler bortasupportrar kommer och besöker den. Tänk att man åkte till Lule för att äta mexicanskt...
Det som däremot saknas i min databank är [u]när[/u], vilka datum, Pekka gjorde sina två GP 1998-99. Hoppas att läsare av denna sida vet när Lindmark blev den näst äldste spelaren genom tiderna att medverka i laguppställningen i en elitseriematch.
Ni som är så bra på rekord och hemmaeffektivitet kan ju satsa på att tangera det oslagbara rekordet [f]Minst antal hemmaförluster under en elitseriesäsong[/f]
0 Brynäs IF 1975-76
Coop Arenas Sports Bar var kanske toppnoteringen på 29-timmarsresan. Tråkigt att inte fler bortasupportrar kommer och besöker den. Tänk att man åkte till Lule för att äta mexicanskt...
Sv: "Artisten" Ledin!
Portello: Tror att hela det där schemaläggandet genomförs under väldigt våta personalfester då man genom någon form av "sätta svansen på åsnan-system" beslutar sig för hur omgångarna ska se ut. Vet inte annars hur man ska förklara såna saker som att en match i 42 omgången kan spelas innan matcherna i trettonde omgången har spelats.
Sv: "Artisten" Ledin!
Tycker man borde slopa derbygrupper och typ spela 6 omgångar varje tisdag, torsdag, lördag och derbymatcher under Jullov/Höstlov/Sportlov.
« Föregående · 383098 · Nästa »