Luleå HF

SHL · 122147 inlägg · 893 ämnen
« · 406016 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: En otråd på Sportsnackiska
Någon som kommer ihåg vilken line-up låt som Gusten har?

Sv: Luleå HF - Oulun Kärpät
Lövva:

Det låter ju som en kul situation. Stackars Pekka.

Sv: Luleå HF - Oulun Kärpät
knaskamilla: Ett sjukt maktspel bland de högre kostymnissarna i föreningen där där b.la bröderna Modig har dragit ihop en liknade "dokusåpa pakt" där alla skyddar varandras ryggar å där de som är emot de de bittra maktspelet som nu har försegått i flera år, får gå...

Sv: Luleå HF - Oulun Kärpät
Portello:

Berätta för en ovetande: varför fick inte Pekka fortsätta?

Sv: Luleå HF - Oulun Kärpät
Albert Hall: Tror obsut kan bli hur bra som helst, men risken är väl att han sticker till NHL om han bli det.
Det lilla jag såg av honom verkar han ha ett väldigt bra skott, blir nog viktig för vårat PP.

Skulle gärna se att det värvas en eller ett par spelare till, om (Gud förbjude) vi skulle få samma skadeproblem som ifjol så blir det en tuff säsong.

Såg fö att vi står utan målvaktstränare eftersom den tilltänkte ersättaren för "Pekka" tackat nej.

Luleå HF - Oulun Kärpät
Nu är det äntligen dags! Sommaren kan läggas sidan, efterlängtade långkalsonger kan plockas fram, för nu åker vi!

Ikväll inleder alltså Luleå HF säsongen 2004-2005 mot de regerande finska mästarna Oulun Kärpät. För övrigt den första försäsongsmatchen på hemmaplan sedan hösten 2000. Arenan har två höstar varit upptagen med att bli ombyggd och förra hösten blev förstörd av ett fiaskoartat EM i en sport där man helst ska vara så lång att det närmar sig missbildning. Om man bara är tillräckligt lång så behöver man inte ha några som helst andra kvaliteter möjligen undantaget av att man ska kunna böja sig ner och stoppa ner en stor boll i en löjlig korg.

Nåja, nu var det inte det som skulle diskuteras utan hockey. Intressant den här tiden på säsongen är ju som alltid att studera truppens nya spelare. Mest intresserad är jag av den nya keepern Antila samt slovakiska World Cup backen Obsut. (Jag räknar nu med att få det slutgiltiga beviset på att Obsut faktiskt finns ikväll!) Det blir också det enda tillfället vi får att kolla in Obsut på hemmaplan eftersom han åker på läger med sitt landslag nästa vecka.

Lule har varit på is i nio dagar, Kärpät i en månad. Lule spelar säsongens första match, motståndarna sin fjärde. Det är tredje säsongen i rad vi möter Kärpät i inledningsmatch, de två föregående har slutat med storförlust på bortaplan. Båda gångerna med 1-7. Mitt tips ikväll? 1-7.

Sv: Första matchen - hemsidan
knaskamilla:

slarvighet och fel är inte samma sak.

Sv: Första matchen - hemsidan
Portello:

Du vet, det är som den där undersökningen du hänvisar till. Bara det att jag läser bara de två första bokstäverna...

Sv: Första matchen - hemsidan
Portello:

Kanske är någon sorts egocentrismtopp, när man bara läser de två första bokstäverna och sedan är säker på att det är ens eget nick? Eller också är det bara ren och skär slarvighet... Det är intressant, dock, med tanke på att Poffa bara har fel var tusende gång. Eller hur det nu var.

Sv: Första matchen - hemsidan
Poffa:
Haha.Inte vet jag om Portello och Poffa är så likt.Du får nog helt enkelt läsa bättre nästa gång, för att byta nick lär jag inte göra.

Ojoj,bara nio timmar kvar till nedsläpp.Kul med hockey igen.

Sv: Första matchen - hemsidan
knaskamilla:

Nu läste jag fel. Jag läste Poffa istället för Portello.

Portello:

Byt nick så jag kan skilja oss åt. ;-)

Sv: Första matchen - hemsidan
Poffa:

Äh. Att blanda in min okontrollerbara (fega) bror tycker jag är under bältet. Han kan ju inte försvara sig. (Kunde han det skulle han nog inte våga, iofs.)

Sv: Första matchen - hemsidan
knaskamilla:

Under bältet? Äsch, de vet att det finns en osynlig smiley där någonstans.

Sv: Första matchen - hemsidan
Poffa:

Nä, tester har faktiskt visat att lulingar verkligen gör det. Att de sedan oftast tänker fel är ju en annan sak.

Sv: Första matchen - hemsidan
Portello:

Ouch! Det där var under bältet.

Sv: Första matchen - hemsidan
knaskamilla:
Själv har jag inte röstat alls i Bengt Hedin frågan.
När det gäller Salo kan man ju alltid hoppas att fortsätter på Riksmans inslagna väg i Coop Arena, det skulle jag inte ha något emot. Om han då en tavla som emot Vitryssland spelar ingen roll, bara han släpper in mål.

Angående den där lulingen du studerat, kan det vara din bror? :)

Sv: Första matchen - hemsidan
knaskamilla:

Men det är väl här du begår ett generalfel. Du tror alltså att lulingarna tänker, något som är högst osannolikt.

Sv: Första matchen - hemsidan
Portello: Riksman är en av mina favoritmodoiter genom tiderna. Fast Vesa gjorde ju också insatser som jag gillade när han väl fick hoppa in.

knaskamilla: Jag har också hört rykten om att det faktiskt finns inkompetenta lulingar även om jag själv inte råkat på någon.

Sv: Första matchen - hemsidan
Poffa:

Du har inte förstått det hela. Om man förstår hur fienden tänker har man mycket att vinna...

Sv: Första matchen - hemsidan
Poffa: Du skulle inte känna igen en förrädare om den så hoppade upp och bet dig i, i, i , i sammansvärjningen.

Sv: Första matchen - hemsidan
NuMo:

Vad är detta? En sammansvärjning? Jag är omgiven av förrädare...

Sv: Första matchen - hemsidan
knaskamilla: Just det. Jag använder mig av ett uttryck som Nalle Puh ogillar.

Ohåning.

Sv: Första matchen - hemsidan
Poffa:

Jag har väl inte hånat mitt lag? Jag tyckte att Riksman gjorde en bra säsong! Jag kan väl inte hjälpa hur lulingar tänker...

Sv: Första matchen - hemsidan
knaskamilla:

Att du specialstuderat lulingar har väl knappast med saken att göra. Här gäller det att stå upp för sitt lag och inte håna det. Du är ju värre än MODOMartin...

Sv: Första matchen - hemsidan
Portello:

Förra säsonngen var undantaget som bevisar reglen. I år är vi tillbaka i gamla gängor igen.

Sv: Första matchen - hemsidan
Poffa:

Nej, jag har bara specialstuderat lulingar under en längre tid. Eller, en luling specifikt. Jag vet hur de fungerar. De röstar t.ex. på "jag är inkompetent"-alternativet i omröstningen om Bengt Hedin.

Sv: Första matchen - hemsidan
Poffa & knas och diverse läskeblask.:

Gå och lägg er. Klockan är bara halvnio.

Sv: Första matchen - hemsidan
Portello:

I'm in your mind... ;) Nå, nu kan ni ju börja drömma om att Salo ska göra OS-misstag i stället (som TIKarna gör).

Sv: Första matchen - hemsidan
knaskamilla:

Hmpf! Vilken sida står du på egentligen? Är du en Paddan 2?

Sv: Första matchen - hemsidan
knaskamilla: Precis! Helt rätt!

Sv: Första matchen - hemsidan
Poffa: Tror du missuppfattat det där lille vän. Kommer att sakna Riksman. Han gjorde så underbara matcher i Coop Arena förra säsongen. Undra om han stod en hel match totalt? :)

Sv: Första matchen - hemsidan
Poffa:

Nä, då brukar de säga: "Hoppas Riksman står i mål och fortsätter vara urkass mot just oss."

Sv: Första matchen - hemsidan
Portello:

"Mindre än tre måls förlust är bra enligt mig."

Så brukar ni ju säga då MODO är på besök också...;-)

Sv: Första matchen - hemsidan
Albert Hall: Föga överraskande kommer Jesse och Mícke alternera Antila/Gusten på försäsongen.

Ska bli grymt intressant att se Antila ikväll, han lär ju få ett och annat att göra eftersom att Kärpät lär dominera matchen. Mindre än tre måls förlust är bra enligt mig.

Sv: Första matchen - hemsidan
Portello:

Jag är inte säker, men jag tror Kuriren har fel. Åtminstone är Fransson och Savilahti-Nagander båda uttagna i truppen som lirar i USA nu. Se Länk.

Sv: Första matchen - hemsidan
Albert Hall: Enligt Kuriren.nu så spelar inte Fransson ikväll pga av en lättare sträckning.Är inte han i USA på landslagsuppdrag?

Sv: Första matchen - hemsidan
Portello: Hmm, nu när det tydligen inte blev något med Shane, varför inte satsa på Bruce? Die Hard 57 - Ice Capades strikes again

Sv: Första matchen - hemsidan
Portello:

Jag skrev två gånger för säkerhets skull, så att så många som möjligt skulle förstå. Dessutom stavade jag junnisar rätt. I båda inläggen.

Sv: Första matchen - hemsidan
Albert Hall: Tydligen tyckte du att det var värt att skrivas två ggr :)

Jag undrar om det var honom vi såg träna med luleå i tisdags.
Mycket möjligt att det var han.

Sv: Första matchen - hemsidan
Portello:

Jag har för mig att det är en liten ettrig forward. Lite förvånad att det är just han som som får chansen är jag ju. Fast jag är iofs inte heller så insatt i junnisarna.

Sv: Första matchen - hemsidan
Portello:

Jag har för mig att det är en liten ettrig forward. Lite förvånad att det är just han som som får chansen är jag ju. Fast jag är iofs inte heller så insatt i junnisarna.

Sv: Första matchen - hemsidan
Albert Hall: Tror jag inte, låter som alla.
Någon som vet vem han som ska spela i första kedjan är? aldrig hört talas om honom. är inte så insatt i Luleås ungdomshockey.

Sv: Första matchen - hemsidan
Portello: Ser verkligen fram emot imorgon, kul att få se Antila i målet. Inte för att jag har nåt imot Gusten men alltid kul och se en ny målvakt och se vilka kvaliteer han har. Iofs kanske man inte kan dra för höga växlar än på hur han är som målvakt, eftersom dom ganska nyligt har gått på is.

Sv: Första matchen - hemsidan
Portello:

Saknas gör då Fransson och Savilahti-Nagander, som är på landslagsuppdrag, samt Renberg. Nån mer?

Sv: Första matchen - hemsidan
lizzard: Nu har även lineup:en mot Kärpät släppts. Noterbart är att Johan Karlsson och Viktor Lindgren spelar.Antila i mål.

LAGUPPSTÄLLNING
1:a Line 25 Tuukka Mäntylä & 14 Patrik Bäärnhielm bakom 20 Johan Karlsson, 16 Jonas Nordquist och 17 Fredrik Hynning

2:a Line 28 Roger Åkerström & 7 Jan Sandström bakom 27 Per Ledin, 18 Thomas Berglund och 15 Emil Lundberg

3:e Line 43 Jaroslav Obsut & 3 Jonas Johansson bakom 10 Linus Fagemo, 8 Jonas Rönnqvist och 23 Karl Fabricius

4:e Line 6 Erik Lindberg bakom 11 Viktor Lindgren, 9 Thomas Koch och 29 Johan Tellström


Hämtat från luleahockey.se

Sv: Första matchen - hemsidan
nappen: Gött att dom äntligen har lagt upp info om matchen, inte en dag för sent (eller heter det för tidigt?)


Sv: vem blir 1:a målvakt ?
Lövva: Christian Olsson är ju ÖISare.

De är inte som alla andra.

Sv: vem blir 1:a målvakt ?
Paddan: Visst tycker jag Hento är en duktig målvakt. Men han är ingen vinnare. Det har jag aldrig tyckt. Hento kan spika igen totalt i en ES match, jo visst. Men när det väl gäller lite extra, dvs slutspel, då visar han gång på gång att han inte är något annat än en medelmåtta, eller kanske lite över de....


Ta Magdalena Forsberg som exemepl. I världscupen krossar hon ALLT motstånd för att sedan floppa i OS. Detsamma gäller Hento också. Hans högsta nivå är riktigt hög men han tar fram dem i "fel" matcher.

Dom största stjärnorna är bäst när de gäller. Kan sätta vad som helst på attt Christian Olsson kommer att ta OS guld...!

Någon som vill satsa emot...??? :)

Sv: Första matchen - hemsidan
Då var det gjort igen. "Sveriges ledande hockeyexpert" påstår att Renberg är enda nyförvävet av klass i Luleå denna vinter. För övrigt skriver han även att Antila kommer närmast från Colombus. I övrigt så skriver han att saknaden av b.la Petter, Skuggan, Husse å Skrbek kommer att bli enorm.

Själv så tycker jag inte de. Skuggan å Petter var borta större delen av säsongen så ingen av dem känns som om vi har tappat. Sen var även Husse å Skrbek skadad väldigt mycket så....

« · 406016 · »
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
38% (22)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?
16% (9)

Antal röster: 58 st   | Kommentera (0)

Sidan sköts av: Sven.Savage