« Föregående · 406512 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Omröstning.
Portello: =trots det mkt starka spelarmatl "fbk"har att tillgå,inte säker att det räcker till guld.kan torska på 1 sopa i målet,precis som ifjol.
Sv: Omröstning.
Albert Hall:
Lägger också min röst på 5-8 plats.Anledningen är att jag ser FBK,Hv71 samt VF som säkra top 3.
Helt klart har du rätt i att förra årets skadeproblem kan ha varit nytta för de yngre spelarna. JJ,Fransson,Nordqvist kan nog ta ytterligare ett steg framåt.
När det gäller målvaktsparet så är det ju bara hoppas att Antila inte missar allt för många matcher. Det man såg av honom igår tycker jag bådar gott. Släpper lite returer samt agerar med ett lugn i målet.
Lägger också min röst på 5-8 plats.Anledningen är att jag ser FBK,Hv71 samt VF som säkra top 3.
Helt klart har du rätt i att förra årets skadeproblem kan ha varit nytta för de yngre spelarna. JJ,Fransson,Nordqvist kan nog ta ytterligare ett steg framåt.
När det gäller målvaktsparet så är det ju bara hoppas att Antila inte missar allt för många matcher. Det man såg av honom igår tycker jag bådar gott. Släpper lite returer samt agerar med ett lugn i målet.
Sv: Omröstning.
Också 5-8, vi har många spelare som är på uppgång och bara 3-4 som är på nedgång karriärmässigt. På sätt och vis så tror jag att förra säsongens skadeproblem kan vara en fördel denna säsong, det var många unga spelare som var tvungna att ta ett ansvar som det nog inte var tänkt när säsongen började i och med att bl.a Petter Nilsson och Skuggan försvann i ett tidigt skede. Det har vi ju med oss nu. Fast målvaktssidan är osäker, det är den.
Sv: Luleå HF - Oulun Kärpät
Portello: Kommer du ihåg att jag skrev för ett par dagar sedan att ni säkert kommer att få uppleva många matcher då Antila vilar pga ryggen.
Han har haft dessa problem under väldigt lång tid, lite synd för eran del att han redan nu blev tvungen att avbryta en match.
Tror att Gusten kan få stå många matcher för er i år.
Han har haft dessa problem under väldigt lång tid, lite synd för eran del att han redan nu blev tvungen att avbryta en match.
Tror att Gusten kan få stå många matcher för er i år.
Sv: Omröstning.
Jag röstade också på 5-8, mest för att jag inte har någon riktig koll på hur Lulio ser ut nu, men det känns som att de ändå tar sig till slutspel. (Av gammal vana, eller nå't.;)) Och så har ni ju Renberg.
Sv: Omröstning.
Portello:
Svår fråga då så mycket är osäkert angående NHL-säsongen vara eller inte vara. Jag tippade på 5-8 av några anledningar:
1. Målvaktssidan ser osäker ut. Kan bli flipp eller flopp.
2. Skadeproblem. Luleå har haft en del tunga skador förut, något som verkar hänga i för vissa lag.
3. Håller Renberg måttet eller är det en falnande stjärna vi får se?
Men slutspel, det skall det nog bli. Och där kan allt hända.
Svår fråga då så mycket är osäkert angående NHL-säsongen vara eller inte vara. Jag tippade på 5-8 av några anledningar:
1. Målvaktssidan ser osäker ut. Kan bli flipp eller flopp.
2. Skadeproblem. Luleå har haft en del tunga skador förut, något som verkar hänga i för vissa lag.
3. Håller Renberg måttet eller är det en falnande stjärna vi får se?
Men slutspel, det skall det nog bli. Och där kan allt hända.
Sv: Omröstning.
Kan visst inte stava så här på morgonkvisten.Ska såklart stå Luleå men det fattade ni.
Senaste omröstningen slutade så här.
Obsut:10 röster
Någon annan: 9 röster
Hynning: 6 röster
Koch: 5 röster
Antila 5 röster
Senaste omröstningen slutade så här.
Obsut:10 röster
Någon annan: 9 röster
Hynning: 6 röster
Koch: 5 röster
Antila 5 röster
Sv: Omröstning.
Har startat en ny omröstning. Hur går det för Lleå iår? Rösta och motivera varför du röstade som du gjorde.
Sv: Luleå HF - Oulun Kärpät
lizzard: En annan som blixtrade till igår var Rönnqvist.Hans uppåkning vid 1-0 målet var härligt att se.Hoppas att man får se mycket av det i vinter.
Sv: Luleå HF - Oulun Kärpät
lizzard:
Bulan fick visst en känning i ljumsken.Fagemo åkte en smäll på axeln men röntgen visade att inget var brutet.
Antila vet vi ju redan varför han utgick.
Bulan fick visst en känning i ljumsken.Fagemo åkte en smäll på axeln men röntgen visade att inget var brutet.
Antila vet vi ju redan varför han utgick.
Sv: Luleå HF - Oulun Kärpät
Paddan: Hahah skulle vara det, iofs så exixterar han bara 1 träningsmatch för world cup, men sedan börjar han existera igen i Luleå :)
Sv: Luleå HF - Oulun Kärpät
lizzard: Det var inte så att han bara fick "appearance money" för en match, för att bevisa för tvivlarna att han verkligen existerar? ;)
Sv: Luleå HF - Oulun Kärpät
Albert Hall: Vet inte riktigt om jag håller med om att Obsut visade hög klass ikväll, tycker han såg ganska loj ut. Men jag tro ändå att han kommer att bli en stor tillgång för laget i vinter
Sv: Luleå HF - Oulun Kärpät
LuleåTifo-sidan ligger på ett sunkigt webhotell som man inte kan hotlinka till (tex lägga in bilder på SpS som ligger på LT-sidan). Får försöka hitta något bättre.
Sv: Luleå HF - Oulun Kärpät
Albert Hall:
Ifall fler än jag bara fick upp en rektangel med ett rött kryss:
nappen.1go.dk/luleatifo/bilder/040810-Lulea-OulunKarpat-05.gif
Ifall fler än jag bara fick upp en rektangel med ett rött kryss:
nappen.1go.dk/luleatifo/bilder/040810-Lulea-OulunKarpat-05.gif
Sv: Luleå HF - Oulun Kärpät
nappen:
Ah, jag ser att dom fick med Staffan Hellstrand som jag nämnde tidigare!
[bild]nappen.1go.dk/luleatifo/bilder/040810-Lulea-OulunKarpat-05.gif[/bild]
Ah, jag ser att dom fick med Staffan Hellstrand som jag nämnde tidigare!
[bild]nappen.1go.dk/luleatifo/bilder/040810-Lulea-OulunKarpat-05.gif[/bild]
Sv: Luleå HF - Oulun Kärpät
Portello: Hur gick det för Någon Annan? Fick han spela? Hörde att släktingen Kofi skickat välgångshälsningar.
Sv: Luleå HF - Oulun Kärpät
lizzard: Hehe, dom verkar ha gillat allt och alla. Nåja de såg ut att ha trevligt i allafall. Man kanske borde åka till haparanda och ha lika trevligt själv:)
Sv: Luleå HF - Oulun Kärpät
Vivix: Dom verkade gilla Antila med dom apploderade honom när han gick ut i 3:e perioden.
Sv: Luleå HF - Oulun Kärpät
Dysso: 10 manna klacken var riktigt rolig, de verkade gilla Mäntyllä. Såg när jag for en stolt kille ur 10 manna klacken komma springande med en hockeyklubba han tydligen lyckats tigga till sig.
Sv: Luleå HF - Oulun Kärpät
Blir nog att man drar upp till Happis på Söndag å ser träningsmatchen mellan Luleå - Saik.
Sv: Luleå HF - Oulun Kärpät
Dysso: Kärpätsupportrarna var mycket kul att se och höra! En av dom var dessutom helt otroligt lik Staffan Hellstrand!
Sv: Luleå HF - Oulun Kärpät
Albert Hall: Hoppas verkligen inte det är nåt alvarligt med Antilas rygg.
Sv: Luleå HF - Oulun Kärpät
Portello:
Mmm, första perioden var lite avslagen, ett par chanser till Kärpät men inte mycket mer. Sen tog matchen fart. För att vara första matchen så var det riktigt bra, det lag jag var besviken på var Kärpät. Trodde dom skulle hålla ett högre tempo.
Var lite förvånande att höra Kärpäts 10-mannaklack dominera hela matchen... :)
Mmm, första perioden var lite avslagen, ett par chanser till Kärpät men inte mycket mer. Sen tog matchen fart. För att vara första matchen så var det riktigt bra, det lag jag var besviken på var Kärpät. Trodde dom skulle hålla ett högre tempo.
Var lite förvånande att höra Kärpäts 10-mannaklack dominera hela matchen... :)
Sv: Luleå HF - Oulun Kärpät
lizzard: Ja, nog hade det kunnat se betydligt värre ut. Känns riktigt bra faktiskt, trots att det dock bara var träningsmatch nr 1. Det kan ju bara bli bättre och bättre. Hoppas bara att det inte har hänt nått med Bulan eller Fageno, vi kan väl få det lite lugnare med skadorna i år.
Sv: Luleå HF - Oulun Kärpät
Det mesta såg bra ut förutom de sista sju minuterna av andra då vi blev stillastående och Kärpät tilläts göra tre mål. Antilas ryggvärk var väl heller inget man längtade efter. Det börjas redan i första matchen, ojojoj...
Jag hade annars inte alls trott att vi skulle stå upp så bra mot ett lag som i grunden borde vara bättre och dessutom har betydligt mer is- och matchträning. Nu vann vi ju till och med skotten, 33-27 eller någe sånt.
Jag hade annars inte alls trott att vi skulle stå upp så bra mot ett lag som i grunden borde vara bättre och dessutom har betydligt mer is- och matchträning. Nu vann vi ju till och med skotten, 33-27 eller någe sånt.
Sv: Luleå HF - Oulun Kärpät
Dysso: Blev överraskad att luleå hängde med så bra som dom gjorde.Trodde precis som du att det skulle rasa när Kärpät gjorde 4-1.
Var snygga mål som gjordes i kväll.Många klapp-klapp mål.
Var snygga mål som gjordes i kväll.Många klapp-klapp mål.
Sv: Luleå HF - Oulun Kärpät
Vivix: Om man ser över hela matchen så tycker jag att Luleå gjorde en helt klart stabil match med tanke på hur lite tid dom ändå har haft att spela ihop sig.
Sv: Luleå HF - Oulun Kärpät
Vivix:
Mer fart ja, i tredje perioden tycker jag det tände till lite. För att vara en träningsmatch så var det riktigt bra drag på slutet.
Mer fart ja, i tredje perioden tycker jag det tände till lite. För att vara en träningsmatch så var det riktigt bra drag på slutet.
Sv: Luleå HF - Oulun Kärpät
lizzard: Ja, jag blev förvånad, har aldrig ens hört talas om honom. Nog för att han har en bit kvar men han glimmade till ibland.
Sv: Luleå HF - Oulun Kärpät
Vivix: Karlsson var riktigt bra i första perioden, hade en del chanser. Men man ser helt klart att han inte har tyngden i spelet än men som sagt det e ju bara en junnis. Han kan säker bli nåt.
Sv: Luleå HF - Oulun Kärpät
Portello: Aha, misstänkte det. Ja det var väldans nära. Nåja såg bättre ut än jag trodde, hade förväntat mig en jätteförlust.
Sv: Luleå HF - Oulun Kärpät
Vivix: Från J20 laget om jag inte missminner mig.Han hade ju en rejäl chans att göra mål i första perioden.
Sv: Luleå HF - Oulun Kärpät
Portello: Ja, jag förstod det. Han dock aldrig se vad som hände med de andra.
Det var kul att äntligen se lite hockey igen, mer fart än jag väntat mig faktiskt. Nr 20, Karlsson imponerade lite, var kommer han ifrån? Har lite taskig koll...
Det var kul att äntligen se lite hockey igen, mer fart än jag väntat mig faktiskt. Nr 20, Karlsson imponerade lite, var kommer han ifrån? Har lite taskig koll...
Sv: Luleå HF - Oulun Kärpät
Portello: En som jag tyckte var riktigt bra ikväll med var gamlingen Roger Åkerström.
Sv: Luleå HF - Oulun Kärpät
Vivix: Ingen som helst aning. Därimot gick antila ut pga ryggen.Men det visste du säkert.
Sv: Luleå HF - Oulun Kärpät
Jesper Jonsson:
Förlust med 2-4.Helt klart en gokänd match av Luleå.
Tellström och Lundberg stod för våra mål.
Lite om nyförvärven:
Antila: Gjorde det han skulle.Var chanslös på alla målen.Utgick i sista perioden.
Obsut: Såg lite loj ut i defensiven, var inne på rätt många baklängesmål.Hade några skott på mål.
Lindberg:Försökte spela enkelt.Skötte sig rätt bra.
Koch: Enligt mig den som var planens bästa. Visade prov på fin teknik.Ska bli väldigt kul att följa honom i vinter.
Förlust med 2-4.Helt klart en gokänd match av Luleå.
Tellström och Lundberg stod för våra mål.
Lite om nyförvärven:
Antila: Gjorde det han skulle.Var chanslös på alla målen.Utgick i sista perioden.
Obsut: Såg lite loj ut i defensiven, var inne på rätt många baklängesmål.Hade några skott på mål.
Lindberg:Försökte spela enkelt.Skötte sig rätt bra.
Koch: Enligt mig den som var planens bästa. Visade prov på fin teknik.Ska bli väldigt kul att följa honom i vinter.
Sv: En otråd på Sportsnackiska
Paddan: Hörröduru, du glömde ju ett "-na" i brådskan att slänga iväg inlägget.
« Föregående · 406512 · Nästa »