« Föregående · 427130 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Morgondagens match
Kickan: Nog vet jag det. Vi får hoppas att det blir seger imorrn.Ska vi säga med 5-0 och hattrick av Fagemo?
Sv: Morgondagens match
Portello: Nu har vi ju hittills bara en bortamatch att uttala oss om, så vi ska kanske avvakta med att dra några slutsatser alls om hur årets upplaga av LHF funkar på bortais.
Sv: Morgondagens match
Kickan: Om det vore så väl att det skulle betyda tre säkra poäng....
Alltså, förstår inte varför vi ska ha sådana problem på bortaplan? Det är ju trots allt samma spel oavsett om man spelar i Coop Arena eller någon annanstans. Förra året blev vi sopsist när det gällde bortaspel, det vill jag inte vara med om igen.
Alltså, förstår inte varför vi ska ha sådana problem på bortaplan? Det är ju trots allt samma spel oavsett om man spelar i Coop Arena eller någon annanstans. Förra året blev vi sopsist när det gällde bortaspel, det vill jag inte vara med om igen.
Sv: Morgondagens match
Portello: Vad jag har förstått så ska du inte dit. Det betyder tre säkra poäng åt oss ; )
Sv: Morgondagens match
4:e matchen för säsongen och andra mötet mot Timrå imorrn. Hur kommer det att sluta? Såklart hoppas man på en repris av den senaste matchen då dessa möttes då Luleå lyckades med att vinna med 5-0.
Men Luleå hemma och borta är två helt skilda saker. Hemma brukar vi rada upp vinster för att sedan knappt ta några poäng på bortaplan.Förhoppnongsvis blir det ändring på det imorrn.
Men Luleå hemma och borta är två helt skilda saker. Hemma brukar vi rada upp vinster för att sedan knappt ta några poäng på bortaplan.Förhoppnongsvis blir det ändring på det imorrn.
Sv: En otråd på Hockeysnackiska
robhed: Mina föräldrar var inte gifta när jag föddes, så jag fick dras med två efternamn tills jag var 7 år. Tyckte inte det var så jobbigt. Jag tror att - om jag skulle drabbas av total sinnesförvirring och gifta mig någon gång - jag ändå skulle behålla mitt efternamn som mellannamn. Det är ju jag.
Annars kan alla "fördelar" gifta har uppnås på annat sätt också. Det blir bara lite fler papper att skriva. Åsså slipper man ju nackdelarna som onekligen följer med på köpet när man gifter sig.
Annars kan alla "fördelar" gifta har uppnås på annat sätt också. Det blir bara lite fler papper att skriva. Åsså slipper man ju nackdelarna som onekligen följer med på köpet när man gifter sig.
Sv: En otråd på Hockeysnackiska
Kickan: Helt rätt. Enda problemet med att inte gifta sig är efternamnen. Dubbelefternamn är det värsta som finns. Men låter man bli kids så spelar det iofs ingen roll.
Sv: En otråd på Hockeysnackiska
Kickan:
Ett sanningens ord. Giftermål känns bara uppstyltat, och det verkar inte direkt ge förhållande någon extra stabilitet om man ska döma av hur många som skiljer sig.
Man ska väl klara av att vara trogen utan att stå framför en präst och hyckla?
Ett sanningens ord. Giftermål känns bara uppstyltat, och det verkar inte direkt ge förhållande någon extra stabilitet om man ska döma av hur många som skiljer sig.
Man ska väl klara av att vara trogen utan att stå framför en präst och hyckla?
Sv: En otråd på Hockeysnackiska
Robban: Jag tänker inte gifta mig öht. Varför ska man göra det om man inte tror på en massa religiöst dravel? Man kan väl leva tillsammans ändå.
Sv: En otråd på Hockeysnackiska
Kickan: Visst spelade resultatet en viss roll. Men faktum är att jag (nästan) alltid är råärlig. Och jag tycker fatiskt INTE det svarta tröjorna är snygga. Sen får du säga va-du-vill-liksom för jag ändrar inte uppfattning där och viker inte en tum. De andra tröjorna är mkt finare.
Äsch kaffebönorna från Värmland tycker jag är extremt modiga som vågar ta ut svängarna så enormt och hänga ut sig så där, på det mest fasansfulla sätt ;)
Aldrig att Luggen skall pissa på oss igen. Men varför jag kallar dem sadomaschisterna från Moooraaa är enkelt.
Jag får otäcka vibbar av bygghallar i jätteformat innehållandes klaustrofobiska läktare. Det är inte hälsosamt.
Sen finns det en viss nisse i det där laget med tröja nr.78 som ger mig andnöd.
Huga vilken ryslig hockeyspelare. Först sänka oss skoningslöst i Play Off våren -99 och sedan spela obra i Gläfsers. Det är mer än vad jag klarar av.
Han borde skämmes tamefan!
ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Äsch kaffebönorna från Värmland tycker jag är extremt modiga som vågar ta ut svängarna så enormt och hänga ut sig så där, på det mest fasansfulla sätt ;)
Aldrig att Luggen skall pissa på oss igen. Men varför jag kallar dem sadomaschisterna från Moooraaa är enkelt.
Jag får otäcka vibbar av bygghallar i jätteformat innehållandes klaustrofobiska läktare. Det är inte hälsosamt.
Sen finns det en viss nisse i det där laget med tröja nr.78 som ger mig andnöd.
Huga vilken ryslig hockeyspelare. Först sänka oss skoningslöst i Play Off våren -99 och sedan spela obra i Gläfsers. Det är mer än vad jag klarar av.
Han borde skämmes tamefan!
ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Sv: Timrå IK-Luleå HF
Ågi spelar inte imorron. Men det räcker ju och blir över med folk ändå.
Laguppställning:
Målvakter:
33 Gusten Törnqvist 31 Kristian Antila
Backpar:
26 Niclas Wallin 3 Jonas Johansson
43 Jarolsav Obsut 25 Tuukka Mäntylä
5 Johan Fransson 7 Jan Sandström
Forwards:
10 Linus Fagemo 29 Johan Tellström 96 Tomas Holmström
23 Karl Fabricius 8 Jonas Rönnqvist 16 Jonas Nordquist
27 Per Ledin 18 Thomas Berglund 15 Emil Lundberg
17 Fredrik Hynning 9 Thomas Koch 11 Justin Williams
Pinkapå eller bli påpinkad. Det är frågan.
Laguppställning:
Målvakter:
33 Gusten Törnqvist 31 Kristian Antila
Backpar:
26 Niclas Wallin 3 Jonas Johansson
43 Jarolsav Obsut 25 Tuukka Mäntylä
5 Johan Fransson 7 Jan Sandström
Forwards:
10 Linus Fagemo 29 Johan Tellström 96 Tomas Holmström
23 Karl Fabricius 8 Jonas Rönnqvist 16 Jonas Nordquist
27 Per Ledin 18 Thomas Berglund 15 Emil Lundberg
17 Fredrik Hynning 9 Thomas Koch 11 Justin Williams
Pinkapå eller bli påpinkad. Det är frågan.
Sv: STOLTA TALL OCH LATA BJØRN
oraklet:
Det kom en björn från djupa nord för att söka sig ett byte.
Den tänkte sig att fälla ett ett skadat djur med lyte.
Björnen traska många mil, ty så gör många nallar.
När han plötsligt kommer fram till en stor byggnad i bland tallar.
Där kryper björnen hungrigt in, för att få sig ett mål mat.
Den såg inför sitt inre Örn serverad uppå fat.
Men ack! vad han bedrog sig, när han hungrig fick förbli!
Med sargad kropp och magen tom, fick han göra sin sorti!
Det kom en björn från djupa nord för att söka sig ett byte.
Den tänkte sig att fälla ett ett skadat djur med lyte.
Björnen traska många mil, ty så gör många nallar.
När han plötsligt kommer fram till en stor byggnad i bland tallar.
Där kryper björnen hungrigt in, för att få sig ett mål mat.
Den såg inför sitt inre Örn serverad uppå fat.
Men ack! vad han bedrog sig, när han hungrig fick förbli!
Med sargad kropp och magen tom, fick han göra sin sorti!
STOLTA TALL OCH LATA BJØRN
Stolta Talls basun ljuder øver tun
Men Lata bjørn snarka och sova
Det blir sova lite før længe vill jag lova
Lata bjørn ær mætt och belåten
hade turstruten och gjorde bra i debuten
Næsta gång blir det svansen mellan bena
Stolta Tall skola spela hockey som en fena.
Men Lata bjørn snarka och sova
Det blir sova lite før længe vill jag lova
Lata bjørn ær mætt och belåten
hade turstruten och gjorde bra i debuten
Næsta gång blir det svansen mellan bena
Stolta Tall skola spela hockey som en fena.
Sv: Varför aldrig Osten?
Albert Hall: Osten som förbundskapten kunde nog vara intressant. Conny Evensson vore nog kanske också ett bra vad, men jag tvingas nog hålla med Jörgen Jönsson om att det skulle kännas som ett steg bakåt. Dessutom finns ju också risken för Evenssons del att hans ryggbesvär återvänder. Trots allt är han ingen ungdom längre.
Apropå gamla förbundskaptener hade Ankan Parmström en skön sågning av David Petrasek i gårdagens sändning på Canal+: "Ska han vara så där sen med tacklingen kan han lika gärna ge fan i det för det ger ingenting utom att han själv kommer för sent till nästa situation!" :-)
Apropå gamla förbundskaptener hade Ankan Parmström en skön sågning av David Petrasek i gårdagens sändning på Canal+: "Ska han vara så där sen med tacklingen kan han lika gärna ge fan i det för det ger ingenting utom att han själv kommer för sent till nästa situation!" :-)
Sv: Varför aldrig Osten?
Det är fler än jag som undrar varför aldrig Osten Bergström nämns i tränarsammanhang i Sverige längre. Nu även den nästan lika kunnige Curre Lundmark. Snygg bild dom hittat, Osten är ju närmast blålila i fejset.
(Puh, jag klarade mig utan att starta en ny tråd. Hittade denna från danföredanföredan ifjol.)
(Puh, jag klarade mig utan att starta en ny tråd. Hittade denna från danföredanföredan ifjol.)
Länkar:
http://www.nsd.se/index.php?artikel=126406&option=2&PHPSESSID=a33fa4d111df8ca727b0a80a73f05d7a
http://www.nsd.se/index.php?artikel=126406&option=2&PHPSESSID=a33fa4d111df8ca727b0a80a73f05d7a
Sv: En otråd på Hockeysnackiska
ernie eagle: Oj oj vad vi ær peppade på att ta emot dessa Lulingar. Nu skall de minsann få sig en lektion i ishockey.
TIK går alltid på toaletten innan match. Det enda stællet det kommer att pissas på inne i Sydkraft arena ær i Luleås byxor. Respekt !
TIK går alltid på toaletten innan match. Det enda stællet det kommer att pissas på inne i Sydkraft arena ær i Luleås byxor. Respekt !
Sv: En otråd på Hockeysnackiska
65selander: Nejdå, Gällivare har en stor del av Sveriges bäst betalda läkare, så de lär stanna. Månadslöner på 180 papp lär de inte få någon annanstans. *äckligt*
Sv: En otråd på Hockeysnackiska
Kickan: Och det är ju för att ingen vill flytta upp till Kiruna, saknas en del specialister. Snart är väl Gällivares borta också!
Ang korven så finns det "knäppkorv" som kan uppväga den äckliga kokta grillkorven!
Kaffe drickes bara med rusdrycker och då gärna en "Kaffe halva"
Godnatt på er nu skall jag drömma om "Teletubbies"
Måste vara perfekt för barn att se ett gäng påtända individer!
[bild]www.bearkey.com/photos/1037926663-teletubbies.jpg[/bild]
Ang korven så finns det "knäppkorv" som kan uppväga den äckliga kokta grillkorven!
Kaffe drickes bara med rusdrycker och då gärna en "Kaffe halva"
Godnatt på er nu skall jag drömma om "Teletubbies"
Måste vara perfekt för barn att se ett gäng påtända individer!
[bild]www.bearkey.com/photos/1037926663-teletubbies.jpg[/bild]
Sv: En otråd på Hockeysnackiska
ernie eagle: Det är bra för att vi pissade på er du inte gillar svartingtröjorna : P
Har du insett att även Luggen kommer att pissa på er (förutom MooDoo och Älsklingarna)? Jag menar, varför skulle du annars hata deras tröjor? Ska man hata några tröjor är det Warulfvens osmakliga, extremt fulfärgade, tröjor. Det är fan perverst att välja en sån färgkombination.
Våra röda finns ju kvar och kommer att användas mer än de svarta. Jag skulle helst slippa de vita eftersom det är alldeles för mesigt och oskuldsfullt.
Har du insett att även Luggen kommer att pissa på er (förutom MooDoo och Älsklingarna)? Jag menar, varför skulle du annars hata deras tröjor? Ska man hata några tröjor är det Warulfvens osmakliga, extremt fulfärgade, tröjor. Det är fan perverst att välja en sån färgkombination.
Våra röda finns ju kvar och kommer att användas mer än de svarta. Jag skulle helst slippa de vita eftersom det är alldeles för mesigt och oskuldsfullt.
Sv: En otråd på Hockeysnackiska
65selander: Du kommer förmodligen att få det svaret att det är för dyrt.
Kiruna BB finns inte ju. Alltså finns inte lockoutslutet heller. Helt logisk slutsats. Tyvärr får ni fortsätta äta korv lika usel som erat kaffe framöver också (en lika logisk slutsats).
Kiruna BB finns inte ju. Alltså finns inte lockoutslutet heller. Helt logisk slutsats. Tyvärr får ni fortsätta äta korv lika usel som erat kaffe framöver också (en lika logisk slutsats).
Sv: En otråd på Hockeysnackiska
Kickan: Jao visserligen bor jag i en Sveriges mest vänstervridna kommuner med socialdemokratiskt styre och ibland undrar man inte om allting bara är JÄTTEFEL ändå?
Men i håkkysammanhang är det enbart det enda rätta.
Och förresten tycker jag att era tröjor i hemmapremiären var GRÄSLIGA precis som HELA MooDoo och sadomaschisterna från Mooooraaaa.
Gör om, gör rätt ;)
Men i håkkysammanhang är det enbart det enda rätta.
Och förresten tycker jag att era tröjor i hemmapremiären var GRÄSLIGA precis som HELA MooDoo och sadomaschisterna från Mooooraaaa.
Gör om, gör rätt ;)
Sv: En otråd på Hockeysnackiska
Kickan: Den är ett bra alternativ!
Skall ta och skriva till dom och fråga varför dom inte visar alla matcher
eftersom det var för hockeyn och viss del MFF man skaffade detta paket!
Spådde förövrigt i mina Kebabrester att Lockouten tar slut 17/11 02:53
samtidigt som Elsa Nilsson föder en dotter på Kiruna BB
Detta tas som ett omen och en okänd miljadär skänker Brynäs 600 miljoner som är öronmärkta till att förbättra den kokta grillkorven som serveras i Gavlerinken!
Skall ta och skriva till dom och fråga varför dom inte visar alla matcher
eftersom det var för hockeyn och viss del MFF man skaffade detta paket!
Spådde förövrigt i mina Kebabrester att Lockouten tar slut 17/11 02:53
samtidigt som Elsa Nilsson föder en dotter på Kiruna BB
Detta tas som ett omen och en okänd miljadär skänker Brynäs 600 miljoner som är öronmärkta till att förbättra den kokta grillkorven som serveras i Gavlerinken!
Sv: En otråd på Hockeysnackiska
ernie eagle: Titta en gång till. Du skrev att Gläfsers skulle vinna. Huga.
Helt fel. JÄTTEFEL.
Helt fel. JÄTTEFEL.
Sv: En otråd på Hockeysnackiska
65selander: Jag tycker också att man borde kunna se alla matcher. Som det är nu känns webradion klart mer intressant än säsongskortet.
Sv: En otråd på Hockeysnackiska
Kickan: Tittar noggrant en gång till, gjorde jag? Nej inte vad jag kan se...*ruskar på huvudet*
ÄLSKA RÖTT, ÄLSKA VITT :)
ÄLSKA RÖTT, ÄLSKA VITT :)
Sv: En otråd på Hockeysnackiska
Kickan: Vi har nu 4st Säsóngskortsmatcher kvar tills slutet utav november!
Men om det vore som Fotbollen så skulle man kunna se alla matcher, får se vad som händer efter när MFF har tagit guldet om dom utökar matcherna. Annars så är det skandal tycker jag!
Men om det vore som Fotbollen så skulle man kunna se alla matcher, får se vad som händer efter när MFF har tagit guldet om dom utökar matcherna. Annars så är det skandal tycker jag!
Sv: Go`natt
Portello: Jaså minsann, nu börjar du härmas med att kliva upp vid samma tid också.
En annan är ju "tvingad" till det för att resa upp till Umeå och sitta av några timmar med ämnesdidaktik för Samhällskunskap.
Tydligen måste man ha något litet hum om hur man skall leda en lektion innan man blir ivägföst på praktik hos några såna där köttätande 5-6:e klassare...
En annan är ju "tvingad" till det för att resa upp till Umeå och sitta av några timmar med ämnesdidaktik för Samhällskunskap.
Tydligen måste man ha något litet hum om hur man skall leda en lektion innan man blir ivägföst på praktik hos några såna där köttätande 5-6:e klassare...
Sv: En otråd på Hockeysnackiska
ernie eagle:
Hehe, så du kommer att få äta upp det där. Mer än så säger jag inte.
Jo förresten, du skrev siffrorna i resultatet i fel ordning *påpekar försynt*
Hehe, så du kommer att få äta upp det där. Mer än så säger jag inte.
Jo förresten, du skrev siffrorna i resultatet i fel ordning *påpekar försynt*
Sv: En otråd på Hockeysnackiska
65selander: Canal+ är bäst. Tre. TRE LHF-matcher på C+ i november. Puss på dem. I vanliga fall, när ÄnnHåÄllproffsen inte är här, är det tre per säsong, typ.
Sv: En otråd på Hockeysnackiska
Kickan: I övermorrn blir det PISK för Luläää mot Gläfsers. Ojojojoj....så revanschsugna vi är då.
Johan Tellström - släng dig i väggen - du släpps jävlar inte över bron...(om du nu trodde det?)
Olycksfall i arbetet kallar jag förlusten senast.
Nu har vi Miiikka, Aki och Mandy ;)
Gläfsers-Älsklingarna 999-0 typ :)
ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Johan Tellström - släng dig i väggen - du släpps jävlar inte över bron...(om du nu trodde det?)
Olycksfall i arbetet kallar jag förlusten senast.
Nu har vi Miiikka, Aki och Mandy ;)
Gläfsers-Älsklingarna 999-0 typ :)
ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Sv: En otråd på Hockeysnackiska
Kickan: Måndagarna har garanterat kommit till för att sprida ut matcherna så att dom skall kunna Tv sända så många som det går senare via Canal+ samt Säsongskortet!
Sv: En otråd på Hockeysnackiska
Portello: Kanske kan spelschemat göras om?
Annars hatar jag att det är en massa matcher på måndagar. Eftersom man aldrig funkar på måndagar kommer man inte igång på jobbet förrän efter lunch, och då skulle man behöva slippa stressa iväg till match på eftermiddagen. Jag vill ha sketamånga helgmatcher istället. Gärna både lördag och söndag.
Annars hatar jag att det är en massa matcher på måndagar. Eftersom man aldrig funkar på måndagar kommer man inte igång på jobbet förrän efter lunch, och då skulle man behöva slippa stressa iväg till match på eftermiddagen. Jag vill ha sketamånga helgmatcher istället. Gärna både lördag och söndag.
Sv: En otråd på Hockeysnackiska
Paddan: Äh, ska det funka måste du investera i mer avancerade grejer än ett matchprogram. Halsduken kan du ju använda till att knyta ihop mer än - vilket du förmodligen gör nu - strupen (så du inte skriker MooDooistramsor) *fniss*
Sv: En otråd på Hockeysnackiska
Kickan: Sist jag undersökte saken så var det smygrökaren och fartdåren Crl Gustf som var kung. Fast det kanske har hunnit ändras sedan dess.
Sv: En otråd på Hockeysnackiska
Kickan: Gusten höll ju nollan i ca 110 minuter i Copp arena. Inte så illa.
Tycker vi ska spela alla matcher hemma på måndagar i det svarta matchstället. Det har varit en lyckad kombination.
Tycker vi ska spela alla matcher hemma på måndagar i det svarta matchstället. Det har varit en lyckad kombination.
Sv: En otråd på Hockeysnackiska
Kickan: Tja, jag vet inte riktigt. Kanske det. Själv föredrar jag lite enklare boningar där jag kan prygla bänkgrannen med aftonens matchprogram...eller om det var tvärtom.
Sv: En otråd på Hockeysnackiska
Portello: Vet inte om han fortfarande är skadad/halvskadad, egentligen. Fast det är bättre att ta det lugnt än att chansa när nu Gusten ändå har skött det hela bra. Gusten är kung!
Sv: En otråd på Hockeysnackiska
Paddan: H-höger? Är det inte där de riktigt religiösa fanatikerna håller till? *ryyyysa*
« Föregående · 427130 · Nästa »