Luleå HF

SHL · 118990 inlägg · 891 ämnen

« · 2930375 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Sven.Savage: ”Hoppas er sportchef kan rekrytera det som kan behövas då.”

Dessvärre osannolikt. För ett år sedan värvade han nästa bara spelare värda sin vikt i guld, nu värvar han nästan bara spelare värda sin vikt i kattguld.

Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
eltifoso: Ryggsäckshockey you know 😂

Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
eltifoso: Jo, så är det. Hade själv för vana att skriva om domarmisstag när så skedde under match och dessutom inordna olika domare i fack.

Men insåg till slut att det var meningslöst eftersom det inte påverkade något, annat än möjligen käftande med motståndarsupportrar.

Emellanåt kan det vara av värde att lyfta och diskutera domarna, men väsentligen skiter jag i det sedan några år tillbaka.

Och får mer tid över till sådant som är viktigare i matcherna.

Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Huge: He he, jag skrattade högt och gott när jag läste din kommentar om Munkas på Pölsaplanket. Vi brukar ju tala om läktarcoacher etc, men tangentbordstränare var än mer kreativt och imponerande av di och med tillägget magsur blir din beskrivning skönt precis:-)

Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Sven.Savage: Svårt.. men ja.. finns ju egentligen inte nyhetsvärde i att veva domarmisstag in absurdum

Men är ett enkelt sätt att få klick

Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Sven.Savage: Hehe... Fan, man kanske borde ta patent och copyright på titeln
"Magsur tangentbordstränare". Fast då behöver DU inte betala nånting för användandet. Kunniga och roliga användare debiteras ingenting...

Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Realisten: Var inte nervös, gävlarna får nog upp händerna på täcket så att de kan bränna vidare!

DamApan håller 2-0 fyra min in på andra perioden. Nu är de på G!

Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Sven.Savage: Nu informeras om att Schtan ska lysas upp av en ljus-älg.
Troligen har de hört talas om hur fint Julbocken i Gävle lyser upp den staden, när bocken fattat eld.
Den informationen sprids ju över världen, och Schtan vill nog åstadkomma något liknande.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Under de senaste 8 åren, EFTER 2016, har bocken bara brunnit 1 enda gång!, 2021. Fast 2023 blev den så sakteliga uppäten av fåglar p.g.a. att vädret varit blött och kornen blev kvar ovanpå halmen, vilket tilltalade fåglarna (wikipedia). I början av januari var praktiskt taget all halm uppäten och bara skelettet stod kvar. Då tog man ner bocken. Fast man kan ju alltid låtsas som att den brann ner även detta år. Då ser det ju 'lite' bättre ut i den betydligt 'mindre glamorösa' statistiken över UTEBLIVNA! nedbrända Julbockar över de senaste 8 åren.
Vad tänker du om det Sven.
Och chansen finns ju fortfarande att den brinner i år, även om sannolikheten är tämligen liten för att så sker...

Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
2-0 för Luleå Hockey/MSSK efter en period. Kanske vi kan slippa bli komplett krossade? Vi får fråga någon magsur tangentbordstränare.

Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Och speciellt för realistiska läsare punktmarkeras nu matchen Luleå Hockey/MSSK - DamApan som startar om 5 min.

DamApan har ju aldrig vunnit mot regerande klubbvärldsmästarna i damhockey, men kanske är det dags nu?

Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Badabong: Jo. Utvecklas mycket tydlig nedre och övre halva nu. De som kan utmana toppen under säsongen kan ju vara Pölsan och Luleå, om och när vi får igång spelet.

Gillar Röglet och har tippat att de vinner SHL i år.

Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Sven.Savage: Nu informeras om att Schtan ska lysas upp av en ljus-älg.

Lite oväntat, eftersom kommunen släckt alla kommunala lulgranar i norra Västerbotten, för att spara pengar och finansiera de 10 miljoner de varje år ger till Apan, förmedlat genom 100% kommunalägda bolag.

Troligen har de hört talas om hur fint Julbocken i Gävle lyser upp den staden, när bocken fattat eld. Den informationen sprids ju över världen, och Schtan vill nog åstadkomma något liknande. I syfte att ta bort intresset internationellt för de fantastiska satsningarna lokalt på batterifabriker samt Skelleftehalsduken på brottslingar i Capitolium när Trump misslyckades stjäla valet 2020.
Uppladdat:

500x0-skarmavbild-2025-10-31-kl-173344.png


Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Sven.Savage: ja det vet i fan. Det var tajtare poängmässigt förra säsongen, dvs 4 raka vinster klättrade du 7 placeringsr typ. I år...avstånden som redan skapats.
Tror det blir svårt. Håller tummarna för er, alltid gillat Luleå.
Lycka till

Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
eltifoso: Zebrorna är väl som de är.

De har alltid gjort misstag, men kom undan med det enklare på den tiden vi inte vevade repriser i TV i det oändliga. Sådana repriser visar ju tydligt för betraktare när domarfel begåtts och det blir ramaskrin. Kanske skulle man ta bort repriserna, för att slippa de diskussionerna. Men då skulle kanske filmar-föreningen från Västerbotten släppa loss fullständigt.

Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Badabong: Med så många av våra kommande (troligen) stjärnor har det brett ut sig en uppgivenhetskänsla och så snart några börjar ge upp en match sprids känslan som en löpeld i laget.

Allmänt är nog gruppkänslan att när vi fått fullt lag ger vi järnet och kör över allt och alla.

Fast hinner vi ikapp då? Vem vet, inte jag, vem vet, inte du.

Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Realisten: Köp fyra flaskor vettja! Så kan du samtidigt fira din synnerligen sannolika framtid i Luleå Hockey.

Rykten från vanligtvis välunderrättade källor menar ju att ditt CV som magsur tangentbordstränare har imponerat på styrelsen och att du nu kommer att erbjudas den kombinerade rollen som klubbdirektör, sportchef, huvudtränare och assisterande tränare.

Värt att dra i sig ytterligare en Dompan för!

Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Realisten: Jag som håller på Rögle var aningen chockad över hur Luleå föll i hop efter 1a målet. Är alötid beredd på tighta 1-1, 2-1 osv. Det ni höll på med var inte värdigt. Visst Rögle är riktigt bra, men inte 6-0 mot Luleå bra. Något är uppenbart åt helvete innanför era väggar. Se till att lös det. Vill inte ha en massa skitlag o slåss om topp 6 platser, vill ha Luuuleeeeee o de andra renskötarna.

Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Sven.Savage: Korrekt av regelverket , felaktigt av de som påstår ngt lag förfördelas medvetet

Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Sven.Savage: Wow, blir vi 7:a istället för 8:
Tack för den informationen.
Det måste firas med pompa och ståt.

Jag ska omedelbart dra iväg till systemet och köpa 3 flaskor skumpa. Företrädesvis Dom Perignon.

Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Såg fel när det gällde datum för matcherna om plats 5-8; de avslutas idag.

Efter den nesliga avslutningen mot Ulfven och förlusten där blev det match om plats 7-8 mot Medelpad.

Medelpad slog ju Norrbotten i sista gruppspelsmatchen; en förlust för oss som redan var gruppvinnare, men som innebar att Medelpad tog Västerbottens plats i slutspelet 😉

Denna omständighet fanns ju inte med nu, och Norrbotten släppte loss. Ställningen är i detta nu 6-1 för Norrbotten när det återstår 3,5 minut av sista perioden. Vi har lite chans att vinna och bli 7a.

Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Peja: Hoppas er sportchef kan rekrytera det som kan behövas då.

Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
eltifoso: Elakt av regelverket!

Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Sven.Savage: Jag ser att du har bemödat dig med att skrolla dig igenom min inläggshistorik från fjolårssäsongen. Och då förmodar jag att det inlägg som du citerat är det det 'absoluta skräckexemplet' du har hittat på hur jag uttryckte mig i något enda av mina skrivna inlägg från förra säsongen. Jag tycker mig dock skönja en diametral skillnad på nuvarande läge jämfört med det jag skrev ifjol, i det att jag DÅ, i dec., skrev att vi 'i bästa fall' går till slutspel som 4:a, 5:a eller 6:a. Där hade jag fel. Vi blev faktiskt på ett mirakulöst sätt till sist 2:a på 92 p. Den lägsta slutpoängen någonsin i SHL som man slutat 2:a på, delat med pandemisäsongen 2019-20. (Samma säsong som VI vann vann seriesegern med förkrossande 14 p.) Dock förvisso blev det till slut så.

Sen är jag evinnerligt tacksam över att jag hade fel ifjol, när vi på ett till yttermera visso lika mirakulöst sätt till slut vann guldet. Men när jag skrev inlägget, DÅ hade vi fortfarande bara ett Guld under de senaste knappa 29 åren

Dock anser jag att det är ett oerhört mycket mer prekärt läge vi befinner oss i nu jämfört med då. Nu handlar det iaf. i min värld inte om att vi ska sluta på någon fjärde, femte eller sjätte plats, utan snarare hur vi ska lyckas ro den här säsongen i land UTAN att den tar en ände med total förskräckelse. Och då syftar jag på att vi i ett mardrömsscenario hamnar i en ödesmättad playout. Något som jag dessvärre anser INTE HELT... går att utesluta. Detta baserat på den fullständiga kollaps spelmässigt som vi visat upp på sistone, kompletterat med ytterligare 4-5 lågvattenmärken hittills under säsongen.

Men ingen skulle bli gladare än jag, om det visar sig att jag har fel även denna gång. Fast nu av helt annan anledning. Jag är dock minst lika bekymrad om inte mer, för vårat lag nu, som jag var i slutet av säsongen 2007-2008, då vi var en hårsmån ifrån att hamna i det negativa kvalet.

Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Sven.Savage: Ungvargarna får lika mkt utvisningar som seniorerna. Sen finns det dom som tycker FBK förfördelas av domarkåren, trots att vi ligger i toppen av utvisningsligan år efter år.

TvPucken liksom mkt annat var bättre förr..

Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Sven.Savage: På målvaktssidan tror jag att Brynäs hoppas mycket på Källgren. Som en annan skribent redovisar i länken var hans fjolårssäsong mycket bättre innan han råkade ut för skadan som till slut tvingade honom till en operation med lång rehab.

Det är lite vanskligt, med samtidigt har man investerat mycket i Källgren och det vore orimligt att inte ge honom chansen att komma tillbaka. Dessutom har Clara spelat upp sig.

Det som Brynäs verkligen saknar är den spelskickligheten som D’Astous och Söderström hade på backsidan. Sista månaden har nästan alla Brynäs förluster berott på en kombination av dåligt boxplay och framförallt för lite gjorda mål framåt. Försvarsspelet i fem mot fem är egentligen inget problem. Och när man analyserar spelet är det ganska tydligt att bristen på skicklighet hos backarna har skapat måltorkan i många matcher, det är åtminstone en analys som jag och ganska många andra har gjort.

Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Nehej. Med 2.20 kvar lyckas mikkokallio hitta en utvisning på norrbottenspöjk så nu är det 4 mot 4.

Och med 1.14 kvar tar Lule vakten, spelar 5 mot 4 i 56 sek, därefter 6 mot 4 i 20 sek. Om det inte blir något mål....

Och jo, det blev mål. Warulfvsvalparna sätter 3-1 när 48 sek återstår. och åker på 4-1 i tom kasse vid 39.53 och sedan är matchen slut.

Det var en riktig holmgång det. Match på söndag om plats 7-8 då.

Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Men vad fan? Nu ändrar Swehockey i rapporten. Varrulfvsvalpen Elliot Nilsson satte INTE 3-1. I stället fick han 5+20 för illegal check to the head?

Norrbotten har kanske chans att kvittera till 2-2 då? Kom igen, Wozniak!

Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Fan, det sket sig. När 4 min återstår sätter Vargvalpland 3-1 och nu är det väl kört för oss. Vi får på söndag spela om plats 7-8, troligen blir det väl mot Medelpad.

Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Slutspelet i TV-pucken pågår.

Norrbotten hade ju tidigare i höst krossat allt motstånd i norra gruppen och mycket snyggt torskat sista matchen mot Medelpad, när Luleå redan var gruppsegrare och då Medelpads poäng innebar att de sparkade Västerbotten från slutspel.

Men nu i slutspelet krossades Norrbotten av norra Stockholm med 8-0 och passades därigenom att spela om platserna 5-8.

Just nu möter Norrbotten Värmland och hamnade under med 0-2 efter första perioden då domare mikkokallio gav Värmland 3 PP mot 0 PP för Luleå. I andra perioden har Luleå reducerat till 1-2. Värmland haft sitt fjärde PP. Men nu, när det återstår bara 6,5 minut av perioden och matchen, får Norrbotten spela PP för första gången.

Vore ju kul om Ihs Wozniak målar nu. Nej, det är inte Jacob, utan lillebror Isak.

Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Anders Klang: Jo, Omark har väl varit inne på de tankarna. Men det skulle väl som tidigast vara aktuellt efter denna säsong om Fröberg längtar söderut.

Den nuvarande säsongen kommer han väl att köra klart som spelare och gissningsvis blir det i Lugano där han bara kan njuta av landet utan att känna press för hockeyn. Men kanske, kanske kan han komma hem som spelare.

Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Peja: Du hade helt rätt med din tidiga profetia att Luleå och Pölsan skulle ha lite tyngre säsongsinledningar och vi har anledning tro att båda lagen kan komma igång rejält och utmana framåt slutspelet.

Jag känner mig rätt lugn avseende Luleå. Vi har ju fått gå på en försvagad trupp med runt tio junisar i truppen, men jämfört med nuvarande lag räknar vi med att ha bortåt en femma stjärnor som ska in, och Bulan kan nog få in Bulanhockey på hög nivå innan slutspelet.

Pölsan kan förstås lyckas med att få in Pölsanhockey a la grundserien förra säsongen, men ni har ju också problemet att ni måste lyckas förstärka för att ha ett försvarsspel, backar och målvakt, som duger till. Kan tänkas lätt, förutsatt att ni hittar det ni behöver tillgängligt.

I Luleå var vi ju på gång några år men då Skuggan misslyckades med dessa förstärkningar dessa år gick det inte och supportrarna tryckte på styrelsen att ge Skuggan foten. Lite synd om honom, han gjorde ju till största delen ett bra jobb för att med Bulan sätta ihop bra trupp, och faktum är att guldlaget var ju väsentligen Skuggans förtjänst. Och man kan ju inte diskutera detta utan att lyfta effekten av det j-a blysänket Judas Schwedenbombe Kempe. Förstås.

Men hoppas ni lyckas med de förstärkningar ni behöver. Tänker att både Luleå och Pölsan har förutsättningar att utmana det Röglet och det Fiskrenset som just nu ser ut att äga sönder oss alla. Finns chans på ett hejdundrande slutspel till våren med många mycket starka lag.

Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Peja: Tror på en comeback av Omark i Luleå men ej som spelare utan sportchef. Omark har ett bra kontaktnät

Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Peja: Jo. Han har ju under alla år utomlands sagt att han velat komma hem och spela gludet till Luleå. 2022 var han extremt besviken och "kände att han svikit hela staden" när Warulfven tog gludet av oss i game seven. Han och Linus Klasen hade ju tillsammans kommit överens om att komma hem tillsammans för att fixa det, och Klasen försökte ett år, när Limpan tyvärr inte kunnat hänga på, fast olyckligtvis blev det pandemiår. Klasen var iofs strålande bra, men isoleringssäsong och tomma läktare och sådant gjorde ju att det blev pannkaka för stackars Klasen och Luleå.

Det är ju bakgrunden och för Linus Omark var det förstås pressande att försöka flera gånger, så när han lyckades i våras, hade han ju inställningen att det var klart.

Hockeylivet i Schweiz när man kan komma hem efter varje match, slippa flyg vilket Limpan aldrig varit bekväm med, samt att han hoppats spela någon säsong nere i Lugano eller Lausanne (två pärlor i Schweiz) hade han längtat efter och nu i Lugano där han snabbt kör ner till Milano för sparkbollsmatcher och annat trevligt "norditalienskt" blev ju en fullträff. Och hockeyn har gått bra; har lyft Lugano från botten till strax slutspelsplats gör ju att han trivs ännu mer.

Nu har han uttalat tre saker:

a) Han konstaterar att han är för bra för att lägga av med hockeyn nu.
b) Och vidare att han vill komma hem till fru och barn varje kväll.
c) Samt att skulle han lira i SHL är det bara Luleå som gäller.

Och just nu är frun och döttrarna -som väl varit bosatta mer i Schweiz än i Luleå - på besök nere i Lugano.

Jag tror att Linus hoppas att familjen ska vilja på Lugano säsongen ut. Men vill barnen hem till Luleå finns det chans att Limpan kommer hem, tänker jag. Gissar att oddsen just nu kan vara typ Lugano 70% Luleå 30%.

Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Cardigan Daffipoff: Såg inte matchen så du har säkert rätt. Vissa zebror, speciellt rookies, får ibland för sig att de måste "markera" vem som bestämmer. Läste dessutom på det pölserliga planket en åsikt att Silfverberg klagade på domarna hela tiden för närvarande, vet inte om det ligger något i det. Gissar att det är en del av hans ledarstil att få igång laget när det behövts kanske. Att en av hela seriens minst utvisade spelare förra säsongen visas ut två gånger samma match för förseelser som man vet vanligen är diskutabla och som domare kan ta eller inte ta blir värt att anmärka på förstås.

Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Realisten: Nej, denna höst är dina undergångsprofetior värre än någonsin. Men du tog dina chanser även hösten 2024, exempelvis

2024-12-09 04:50 Realisten
Det är en jävla tur att det är uppehåll i ytterligare 10 dagar....
Vad har hänt med vårat patenterade stabila försvarsspel? Dessutom räcker inte vårt målvaktsspel till...

Tyvärr befarar jag att det '''blir som vanligt'''. I år går vi "förhoppningsvis" till slutspel som i bästa fall 4:a 5.a eller 6:a. Sen ryker vi väl "i vanlig ordning"?...direkt i kvarten som ett OTAL ggr tidigare under 2000-talet. Tack och hej leverpastej.....

Den avlägsna visionen om att Luleå ska vinna Guld igen någon gång under ens egna återstående livstid, om det är 30 år eller nåt?..., den drömmen har allafall JAG mer eller mindre gett upp.
Och hur det går för Luleå i Grundserien, det ger jag numera "i princip" blanka fan i !!.....
Det enda som är intressant numera, iallafall för mig..., det är resultatet av SLUTSPELET!!!!!

Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Sven.Savage: Inte så oväntat att Brynäs och Luleå skulle ha lite tyngre säsongsinledningar, men riktigt så här svagt trodde jag inte att lagen skulle prestera så här långt.

Skulle vara jättespännande att se Omark i Luleå igen och vilken effekt det får på laget. Som jag skrev under slutspelet har min uppfattning att han lugnade ner spelet och tog tag i det under känsliga och viktiga sekvenser under finalmatcherna där matcherna var på väg att tippa över i Brynäs favör.

Å andra sidan borde men rent objektivt ifrågasätta Omarks hunger om han lämnade med motiveringen ”mission accomplished”, enkelt uttryckt. I så fall var hans reflex uppenbarligen inte att försöka vinna igen utan snarare att han var färdig med Luleå.

Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Sven.Savage: Nja, det känns mer som att Wessner ville sticka ut hakan och visa ut Silfverberg. Det frias dussintals sådana varje match.

Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Sven.Savage: Herregud alltså. Påstår du att jag någon gång what so ever under fjolårssäsongen hade samma uppfattning om vårat gäng då jämfört med nu, som du påstår. Det där är REN LÖGN! och det vet du också.

Nu blir jag ärligt talat riktigt besviken på dig. Jag trodde faktiskt mer om dig. Jag kanske hade fel...

Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Realisten: Ha ha ha ha, plocka fram dina "profetior" under hösten 2024 om Luleå Hockeys säsong och jämför med mina. Jag visste redan innan säsong att det skulle ta tid att spela in 6/12 forwards som inte kunde Bulanhockeyn. Du visste att URUSEL, det blir NEGATIVT KVAL, vi är INEFFEKTIVA, detta är SLUTET!

Nu har vi ett liknande läge. Luleå har en acceptabel plan, men just nu saknar vi många viktiga spelare. Det ordnar sig, bara att vänta och vara cool.

Men din meritering som magsur tangentbordstränare är imponerande. Detta är din tid och plats på jorden.

Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Hypocrisy: Ja, det kändes som att i slutspelet nådde han äntligen fram alternativt nådde Luleå äntligen fram att lyfta honom att bli Pontus brorsa-ish.

Tycker det är synd att han inte är kvar hos oss, men det fanns ju inte mycket chans att konkurrera ut alla de stjärnvingar vi kan fylla förstalior med. Fast länge fick Liljan olyckas i Lule innan det släppte.

Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Sven.Savage: Jag påstår att Luleå efter 52 omgångar har plats 4. Kom ihåg det!
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Det menar du väl ändå på fullaste allvar INTE?? Det fungerar nästan aldrig att stoppa ner huvudet i sanden som en Struts och låtsas att det regnar, hur länge som helst. Ser du inte förfallet?? Eller blundar du för verkligheten?

Och om din fullständigt surrealistiska profetia överhuvudtaget ens i teorin ska kunna slå in, förstår du säkert att Linus Omark MÅSTE!!! återansluta. Och det måste ske flera veckor innan årsskiftet. Dessutom måste han vara övernaturligt bra när/om?... han återansluter. Annars är vi så akterseglade att en topp 4-plats i praktiken är Ogenomförbar.

Jag hoppas vid gudarna att du har Älvsbyns sedan 27 år tillbaka i tiden bortgånga siarorakel Saida Anderssons "förmågor", Sven. Annars är vi oerhört illa till. Jag har sagt det förut. Men du skakar fortfarande envetet av dig den övertydliga oron. Ungefär som om du vore en gås, där allt rinner av om man häller vatten på den...

Personligen känner jag nu en enorm ångest inför varenda match.
Negativt kval, det vore nåt va.... Isf Direkt Efter! en 29 år lång väntan på det eftertraktade andra Guldet.
En sån "bedrift" har garanterat inget annat lag någonsin 'mäktat med' i Sveriges högsta serie, OM...det 'GUD FÖRBJUDE' skulle ske.

Du tror alltså i din mest vilda av fantasier att vi ska ta oss förbi Skellefteå, Färjestad och Djurgården, "när vi får förstärkningar". 'Keep on dreaming'. Då får du ställa dig på dina bara knän och be en stilla bön till högre makter om att vi till att börja med får tillbaka Linus. Annars är det garanterat 'fucking kört!!' för oss. Jag ger mig den på att vi missar slutspelet helt och hållet om han inte kommer tillbaka, och det i god tid innan årsskiftet.

Just nu hoppas jag BARA på "Linus". Att han kommer tillbaka och uträttar UNDERVERK.
Och blir det inget med det, hoppas jag rakt av bara att vi inte tvingas kvala för att 'eventuellt' få behålla vår Elitlicens.

I tre matcher i följd har vi nu spelat sämre hockey än lagen på undre halvan i HA gör.
Vi spelar ju för fan knappt 'hockey' längre, anser jag. Vad har hänt???.... Om inte någon allvarlig sjukdom eller begynnande sådan är i vardande, är läget fruktansvärt allvarligt.
De sista tre matcherna i synnerhet, plus ytterligare en handfull lågvattenmärken denna säsong, är det sämsta jag någonsin sett av Luleå Hockey i hela mitt liv.
Ända sen jag på allvar började supporta Luleå i slutet av 80-talet.

Och tyvärr ser jag INGA som helst positiva tendenser i spelet heller.
Jag håller med Anders Klang om att det typ bara blvit sämre och sämre.


Men det är klart. Köper du en trisslott kan du ju bli mångmiljonär... Dock är den chansen statistiskt sett extremt minimal även om köper en lott VARJE DAG i hela ditt liv, Från det att du föds tills dess att du blir typ 90 år gammal.

Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Var verkligen David Lilja en publikfavorit hos er ifjol eller är det bara nåt man fått för sig? Mer menlös spelare får man ju leta efter, han har trots massor med speltid, även i powerplay bara lyckats skrapa ihop 2 poäng på 17 matcher. Och han ska man dras med i 3 år till....

Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Så kör vi den uppdaterade tabellen, där samtliga lag konverterats till 17 spelade matcher.

Kraftig skillnad mellan övre och nedre halvan och lite småpirrigt hur långt ned Luleå kommer att sjunka innan laget blir komplett och kan stekvända.

Än mer imponerande, kanske hur starkt Fiskrenset och Röglet går mot övriga lag.
Uppladdat:

500x0-skarmavbild-2025-10-30-kl-215851.png


Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Och slutresultaten:

• Färjestad BK - Leksands IF 4-2
• Frölunda HC - Växjö Lakers HC 3-0
• IF Malmö Redhawks - Timrå IK 2-1
• Djurgårdens IF - HV 71 1-6
• Örebro HK - Linköping HC 7-2
• Rögle BK - Luleå HF 6-0
• Skellefteå AIK - Brynäs IF 2-5

Rejäla krossar på sina håll. Imponerande av Pölsan att spöa Apa borta och än mer att Silfverberg åkte på hela två utvisningar i matchen. I fjol hade han väl en på hela grundserien? Men det kanske indikerar att nu gävlar kör de!

Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Realisten: He he, vår magsure tangentbordstränare hittar rätt.

Jag påstår att Luleå efter 52 omgångar hat plats 4. Kom ihåg det!

Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Sven.Savage: Röglet nöjde sig med att slå av på takten i tredje. Fint, målskillnaden för Luleå behövde inte bli ännu sämre. Det kan avgöra placering efter 52 omgångar.
----------------------------------------------------------------------------
Ja, eller hur, om vi ska slippa kvala negativt eller inte...

Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Ja, Röglet nöjde sig med att slå av på takten i tredje. Fint, målskillnaden för Luleå behövde inte bli ännu sämre. Det kan avgöra placering efter 52 omgångar.

Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Anders Klang: Jo. Men vi som varit med kan hantera läget. Och den som väntar på något gott ..... blir intressant Luleå Hockey efter årsskiftet.

Och intressant att vänta på Limpans beslut. Han är fortfarande riktigt bra, även om han varit bättre, men då talar vi på isen bara. I omklädningsrummet tror jag att Linus Omarks betydelse för Luleå är riktigt stor.

Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Zappaholic: Håller med du.

Jag spenderade en månad i Belgien, med det explicita uppdraget testa öl och köpa hem. Plockade med mig >hundra öl som vi senare blindtestade i Hulmeorden (Humulus lupulus ordenskapitel). Detta var länge sedan, början av nittiotalet, innan man kunde köpa dessa öl i Sverige.

Just Vestvleteren var ju en utmaning. På den tiden fick man inte ens beställa. Sedan körde de ett år då de tillverkade och sålde, för att få råd att renovera klostret. Och därefter håller de tydligen med en försiktig ökande marknad.

Men då kunde man bara köpa Vestvleteren trappist i Café de Vrede (som är det cafe du nämnde). Letade upp adressen och körde dit men dåliga skyltningar inklusive att jag körde en låg Alfa GTV innebar att man hittade ingenting, såg bara vajande sädesfält som vore det en rörlig målning av Vincent van Gogh.

Gav till slut upp "tar nästa vänster så kommer vi i Brysselriktning igen". Och gissa vad! När vi når nästa korsning ser vi Café de Vrede! Njöt av ölet i det lilla caféet, i kombination med klostrets ost - trappistöl är ju nästan alltid att inmundiga med ost, har för mig de körde en Port Salut, faktiskt, trots att hårdare ostar vanligen är bättre med trappist. Och köpte förstås med mig fyra lådor öl. Som är utsupet, sa Wadman, sedan länge.

Väldigt speciellt öl, Vestvleteren utan etiketter och sådant onödigt tjafs utan bara vita, röda och blå kapsyler som indikerar styrkan.

Har annars som favoriter haft Chimay Gran Cru samt det otroligt smakrika Rochefort. Men för närvarande är alltså La Trappe den stora överraskningen - testa det, vet jag, men akta dig för de små 33-buteljerna trippel och quadrtupel, satsa på 75 cl quadrubel och för att dra upp korken tar du en diskhandskar på handen, annars får man fan leta upp rörtången.

Kul att du kan trappist!

Sv: Luleå Hockey 2025-2026: Vägen mot nästa SM-glud!
Sven.Savage: Hade inte väntat mig poäng ikväll men i min naivitet hoppats på en hygglig prestation men det här blir bara sämre och sämre. Pressen kommer att bli enorm på de tre B:n då de kommer tillbaka. Och Leskinen måste vara utomjordisk bra för att vända det här

« · 2930375 · »