« Föregående · 388334 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Super allsvenskan?
Liam Devlin: Robert Nordberg gjorde första kassen. 3-1 nu. Undrar vad schleffteborna egentligen tycker om Lill-Nobbe? Jag måste nog surfa iväg och kolla.
Sv: Super allsvenskan?
knaskamilla:
Det är inte riktigt sant. Det som är sant är att det inte går beställa saker från dom, och att dom inte "driver" sidan längre. Däremot finns allt som fanns där tidigare kvar... (se länk)
Det är inte riktigt sant. Det som är sant är att det inte går beställa saker från dom, och att dom inte "driver" sidan längre. Däremot finns allt som fanns där tidigare kvar... (se länk)
Länkar:
http://museum.skrivihop.nu/
http://museum.skrivihop.nu/
Sv: Super allsvenskan?
nappen: Nu har schleffte tagit ledningen med 2-0, och sundsvall har 1-0 på oskar. Bamsingarna har fortfarande oavgjort. Ett rejält steg framåt jämfört med förra Mooora-matchen.
Sv: Super allsvenskan?
nappen:
skrivihop.nu finns inte längre. (De lade ner ganska exakt precis när jag hade bestämt mig för att beställa deras klistermärken!)
skrivihop.nu finns inte längre. (De lade ner ganska exakt precis när jag hade bestämt mig för att beställa deras klistermärken!)
Sv: Super allsvenskan?
Liam Devlin: Tänkte tipsa om skrivihop.nu när jag såg topicen, men den var ju lustig. :)
Får hoppas det går bra för Schtaan och förförallt Bamsingarna för oss Fjollträskare.
Får hoppas det går bra för Schtaan och förförallt Bamsingarna för oss Fjollträskare.
Super allsvenskan?
Jag har hört att hockeyspelare dricker en del, och att det bruket är mer uttalat, ju längre ned i seriesystemet man hamnar, vilket ger innebörd till denna rubrik. Nu finns det alltså en tråd att noggrannt och uttömmande diskutera detta samhällsproblem!
Hmm. Jag finner att jag själv inte har något att komma med i frågan. Så i stället kan man väl se vad som händer idag, i den serie där de som skall slåss med Soppan och Korven, om en plats i finrummet nästa säsong, skall vaskas fram.
Idag är det tre matcher, som just startas, och de kompletteras av Apan-Gurkan i morgon. Det handlar om kamper mellan lag som ligger nära varandra.
De två ledarna Mooora och bajen möts på Hovet. revaschdags för bamsingarna, som krossades i den tidigare bortamatchen mot Moora.
Lite längre ned möts Schleffte och bofors. Hemmamatch för schtaan, om nu det är en fördel? De har ju hittills förlorat nästan alla hemmamatcher, medan de vunnit allt borta. Konstigt?
Och sedan lirar sundsvall-oskasshammn, och i morgon den fjärde matchen, således.
I tabelltoppen finner vi f n
1. Moora 17
2. Bajen 16
3. Schtaan 14
4. Bofors 12
På Hovet står det 1-1, medan de övriga än så länge är mållösa.
Hmm. Jag finner att jag själv inte har något att komma med i frågan. Så i stället kan man väl se vad som händer idag, i den serie där de som skall slåss med Soppan och Korven, om en plats i finrummet nästa säsong, skall vaskas fram.
Idag är det tre matcher, som just startas, och de kompletteras av Apan-Gurkan i morgon. Det handlar om kamper mellan lag som ligger nära varandra.
De två ledarna Mooora och bajen möts på Hovet. revaschdags för bamsingarna, som krossades i den tidigare bortamatchen mot Moora.
Lite längre ned möts Schleffte och bofors. Hemmamatch för schtaan, om nu det är en fördel? De har ju hittills förlorat nästan alla hemmamatcher, medan de vunnit allt borta. Konstigt?
Och sedan lirar sundsvall-oskasshammn, och i morgon den fjärde matchen, således.
I tabelltoppen finner vi f n
1. Moora 17
2. Bajen 16
3. Schtaan 14
4. Bofors 12
På Hovet står det 1-1, medan de övriga än så länge är mållösa.
Sv: Välkommen, HUGE!
Huge: Vilka härliga miljöer du beskriver. Det påminner om tiden i lule på gamla sjöfartshotellet. I jakan var det betydligt tristare rum, men stämningen var ju densamma. Intensiv koncentration endast avbruten av pjäsernas slag mot brädet, och handens slag på klockan. Jag lirade simultan mot en sådan där jugoslav eller ungrare i stockholm en gång. Det blev drakvarianten, och han gick ifrån de moderna spelöppningarna en bit in, men jag var påläst, och följde honom i flera timmar. Då hade vi fortfarande inte avvikit från sepelöppningsteoirien, men jag visste att jag, enligt böckerna, ansågs stå jämnt, fast längre spel fanns inte beskrivet. Hjälp, tänkte jag: nu måste jag spela helt själv! Hur skall det gå mot en sådan stjärna? När han vandrat fram till mig, funderade han ett tag, och sedan bjöd han remi! Jag accepterade. Det var en fin framgång, men det kändes som att jag missat chansen att spela schack mot proffset. Snopet, pånågevis. Däremot har jag spelat badminton med uffe andersson. Jag var bättre, men jag lät honom vinna, det kändes inte rätt att spöa en sådan fin kille som den lille mannen från arboga.
Javisstja! Vi lirar ju ett parti! Nja, jag har ingen aning om vad jag skall göra, men jag noterade nyss att du utvecklat många fler lätta pjäser än jag. Så kan vi inte ha det, bäst jag gör något åt saken.
9.--- Lc8-d7
Javisstja! Vi lirar ju ett parti! Nja, jag har ingen aning om vad jag skall göra, men jag noterade nyss att du utvecklat många fler lätta pjäser än jag. Så kan vi inte ha det, bäst jag gör något åt saken.
9.--- Lc8-d7
Sv: Välkommen, HUGE!
Kickan:
Kan ni inte limma fast lite sedlar på Plannjas prylar, så att dom säkert blir stulna nästa gång någon bryter sig in? ;)
Kan ni inte limma fast lite sedlar på Plannjas prylar, så att dom säkert blir stulna nästa gång någon bryter sig in? ;)
Sv: Välkommen, HUGE!
Kickan: Hm.. kan minnsan tala om för dig att enda gången under matchen jag var i baren var i 1:a periodvilan sedan så stod jag på plats och väntade in dom andra perioderna, Du måste tänka på någon annan :-))
Ang replica tröjor så ville eran shop byta in min mot en Luleå tröja med autografer, tyvärr för er så var jag inte sugen att byta ut min original tröja mot en replica, det räckte att vi gav er 3p. ;-))
Ang replica tröjor så ville eran shop byta in min mot en Luleå tröja med autografer, tyvärr för er så var jag inte sugen att byta ut min original tröja mot en replica, det räckte att vi gav er 3p. ;-))
Sv: Välkommen, HUGE!
65Selander: Enkelt, flaggorna hänger i den del av arenan som betyder något. Grishumparna får nöja sig med att vara i skymundan, ungefär som ni Pölsingar mest höll till i baren istället för att se matchen ; ) De replicatröjor från samtliga ES-lag som tidigare hängde där grishumparflaggorna hänger nu blev stulna i samband med ett inbrott, så det är lika bra att grishumparflaggorna får fortsätta att hänga där - det är ändå ingen som vill ha dem.
Sv: Välkommen, HUGE!
Kickan: Någonting som slog mig när jag fick äran att besöka er var att
jag såg inga SM gulds flaggor i sportbaren, bara Planjas prydde taken.
Kickan, har du någon förklaring till det ;-)
ps/dumförklara inte mig för då lägger jag ut korten som jag har i beredskap som även hela MoDo efterlyser samt Portello o lizzard :-))
[bild]130.242.58.240/~dfence/varfor_har%20inte_lhf.jpg[/bild]
jag såg inga SM gulds flaggor i sportbaren, bara Planjas prydde taken.
Kickan, har du någon förklaring till det ;-)
ps/dumförklara inte mig för då lägger jag ut korten som jag har i beredskap som även hela MoDo efterlyser samt Portello o lizzard :-))
[bild]130.242.58.240/~dfence/varfor_har%20inte_lhf.jpg[/bild]
Sv: Välkommen, HUGE!
nappen: Nej, man får klistermärken nu. Tror det beror på att kuverten går sönder när man skickar nålarna, så typ hälften fick inga nålar tidigare ändå eftersom de trillade ur kuverten. En jävla massa folk var till kansliet och hämtade nålar efteråt och jag själv saknar också någon nål (den gräsgröna) eftersom Lena hunnit slänga de kvarvarande nålarna när jag kom mig för att be om en för se till att samlingen är komplett.
Sv: Plannja Basket, fifflare?
Albert Hall:
Antyda? Jag försöker nog inte antyda något, jag bara konstaterade fakta.
Antyda? Jag försöker nog inte antyda något, jag bara konstaterade fakta.
Sv: Plannja Basket, fifflare?
Albert Hall: Äh, låna Kickans tomtenissaklänning en arbetsdag så ska du se att du får en skaplig löneförhöjning om du lovar att inte ta på dig den på jobbet några fler gånger.
Eller så får du en oanad möjlighet att prova hur pass attraktiv du är på arbetsmarknaden...
Eller så får du en oanad möjlighet att prova hur pass attraktiv du är på arbetsmarknaden...
Sv: Plannja Basket, fifflare?
knaskamilla: Hörrududu! Vad är det du försöker antyda? Jag jobbar hårt och är mycket underbetald i förhållande till vad jag uträttar!
Fast det tycker ju inte min chef, tyvärr. Inte du heller tydligen.
Fast det tycker ju inte min chef, tyvärr. Inte du heller tydligen.
Sv: Plannja Basket, fifflare?
Albert Hall:
Bara betala skatt på det antal timmar man arbetar? Det måste ju vara perfekt för en sådan som dig. Förresten så tycker jag att du även i framtiden ska ta emot gratisbiljetter till tråksporten basket, och sedan skänka dem till barn på gatan som ser ut att ha ett tråkigt liv. Vem vet, de kanske luras att tycka att basket är roligt?
Bara betala skatt på det antal timmar man arbetar? Det måste ju vara perfekt för en sådan som dig. Förresten så tycker jag att du även i framtiden ska ta emot gratisbiljetter till tråksporten basket, och sedan skänka dem till barn på gatan som ser ut att ha ett tråkigt liv. Vem vet, de kanske luras att tycka att basket är roligt?
Sv: Välkommen, HUGE!
Liam Devlin: Ja, jag spelade ngt år, -76 måste det ha varit, men jag kan fan inte komma ihåg vad klubben hette. Tror inte den existerar längre utan upphörde och gick upp i ngn annan klubb. Detta är bara spekulationer så jag vet inte exakt om det stämmer. Namnet hade ngt med "Stockholm" i sig iaf, fast det var inte SASS, som väl uttyds Sthlms Allmänna Schackssällskap om jag inte har helt fel. Lokalerna låg iaf på Arsenalsgatan, mellan Nybroplan och Kungsträdgården. Gamla inrökta sekelskiftesrum med tunga gardiner och matt belysning. Direkt taget ur ngn roman av Strindberg e dyl.
Det enda bestående minnet av min sejour där var att jag i ngn turnering lyckades besegra den legendariske journalisten och skribenten Per-Erik Lindorm, som var en stor schackentusiast. Mer entusiast än schackspelare skulle jag tro...
Ett annat roligt minne var från tiden i Gävle SA. Klubben fyllde visst 50år ngn gång i början på 70-talet och elitlagets bäste spelare var av ungersk börd. Han var tydligen bekant med den ungerske GM eller IM
István Bilek, som då rankades som nr 105 i världen. Ingen amatör således. Denne Bilek inbjöds att ge en simultanuppvisning (spel mot flera motståndare samtidigt, för er som inte är så insatta).
Där gick det undan vill jag lova. Jag blev inte mattsatt men var tvungen att ge upp redan efter ca 25 drag. I de lägena skall man ju helst inte spela efter teorin, den kan dom ju i nattsömnen. Samtidigt ville man ju försöka hålla sig till böckerna, för att se hur långt man klarar sig.
Nåja, kul var det iaf och ett minne för livet....
Det enda bestående minnet av min sejour där var att jag i ngn turnering lyckades besegra den legendariske journalisten och skribenten Per-Erik Lindorm, som var en stor schackentusiast. Mer entusiast än schackspelare skulle jag tro...
Ett annat roligt minne var från tiden i Gävle SA. Klubben fyllde visst 50år ngn gång i början på 70-talet och elitlagets bäste spelare var av ungersk börd. Han var tydligen bekant med den ungerske GM eller IM
István Bilek, som då rankades som nr 105 i världen. Ingen amatör således. Denne Bilek inbjöds att ge en simultanuppvisning (spel mot flera motståndare samtidigt, för er som inte är så insatta).
Där gick det undan vill jag lova. Jag blev inte mattsatt men var tvungen att ge upp redan efter ca 25 drag. I de lägena skall man ju helst inte spela efter teorin, den kan dom ju i nattsömnen. Samtidigt ville man ju försöka hålla sig till böckerna, för att se hur långt man klarar sig.
Nåja, kul var det iaf och ett minne för livet....
Sv: Plannja Basket, fifflare?
westerl-nd: Nä håll Dig till Pölsekitteln, där är det inget skrikande o störande publik, lungt o stilla.
Miiiiike: Visst är det en fjant-s.k.'sport': igänkligen räcker det att se de sista 4 minutrarna, det är ändå då det 'avgörs', ty oftast följs ju lagen åt poängmässigt, gör liksom varannan '3-poäng', med massa konstlad stämning ala Hollywood. Nä, låt jänkarna ha sin Bassket för sig själv!!
Själv såg jag Fussball igår, GIF vs Friska Viljor i en hall utan is, sedan Boork iklädd handskar mana sitt Bajjen till förlust i sd mot IFSH.
Cung Sune kan fortfarande coacha, utan handskar.
Miiiiike: Visst är det en fjant-s.k.'sport': igänkligen räcker det att se de sista 4 minutrarna, det är ändå då det 'avgörs', ty oftast följs ju lagen åt poängmässigt, gör liksom varannan '3-poäng', med massa konstlad stämning ala Hollywood. Nä, låt jänkarna ha sin Bassket för sig själv!!
Själv såg jag Fussball igår, GIF vs Friska Viljor i en hall utan is, sedan Boork iklädd handskar mana sitt Bajjen till förlust i sd mot IFSH.
Cung Sune kan fortfarande coacha, utan handskar.
Länkar:
http://www.gifsundsvall.se
http://www.gifsundsvall.se
Sv: Välkommen, HUGE!
Huge: För tusan Huge, så snabb du var nu! Nu är vi väl tillbka i någon sorts normalvariant gissar jag. Jag får ta mig en funderare. Du, när du flyttade till stockholm, lirade du något år, liksom jag gjorde. För mig var det i jakobsbergs SS som var rätt starkt på den tiden. Lirade du i klubb här nere?
Sv: Välkommen, HUGE!
Liam Devlin: Ja tack ska du ha, men det är så dags nu!! :-)
Pengarna är redan insatta på det konto du uppgav. Fast nu vet man ju inte vad man skall tro. Går dom månne till ngt annat obskyrt ställe, som t.ex "Liams och Kickans festkonto"?? Smart move.....
Kan inte du eller ngn annan omplacera min investering så jag får mina utlovade najsa pryttlar? Det var ju klubben jag ville bli medlem i och inte ngt mesigt hangaroundsgäng.... :-)
Om Db6 är ett annat smart move skall jag låta vara osagt, men det hade isf säkert blivit intressant på damflygeln. Det kan det ju iofs bli ändå. Mitt svar blir då:
9. Dd1 - d2
Pengarna är redan insatta på det konto du uppgav. Fast nu vet man ju inte vad man skall tro. Går dom månne till ngt annat obskyrt ställe, som t.ex "Liams och Kickans festkonto"?? Smart move.....
Kan inte du eller ngn annan omplacera min investering så jag får mina utlovade najsa pryttlar? Det var ju klubben jag ville bli medlem i och inte ngt mesigt hangaroundsgäng.... :-)
Om Db6 är ett annat smart move skall jag låta vara osagt, men det hade isf säkert blivit intressant på damflygeln. Det kan det ju iofs bli ändå. Mitt svar blir då:
9. Dd1 - d2
Sv: Plannja Basket, fifflare?
westerlind: Bra skrivet Olle, ja hadd int jort hä bättre schälv. Jag har varit på två korgbollsmatcher här hemma i Sundsvall under hela min karriär. Den ena gången fick jag och min son en varsin friplåt. Varför? Jo för att han hade lovat en lång svarthyad man som var på besök i hans skola att han aldrig skulle börja att knarka?! Jajasäjdådäja. Den andra gången köpte jag en hamburgare på MC och fick med hur många friplåtar på köpet som jag ville ha, jag tog två stycken. Korgboll måste vara en av de mest menlösa sporterna som Gud har uppfunnit i modern tid. Ständiga avblåsningar, timeouter hit och timmeuter dit och ett ständigt foulande med uppräckta armar i skyn som bevis på den illvilliga gärningen. Förvirrande och en föga smäcker sport måste jag faktiskt tycka. Kan man förrseten kalla dessa långkalvar på grönbete för idrottsmän?
Ps. Ingen korgboll på min gård!
Ps. Ingen korgboll på min gård!
Sv: Välkommen, HUGE!
Huge: Oj, tusan!
Hoppas du inte hunnit bli följa mina anvisningar ännu. Tidigare blev man ju, som supportermedlem till Älsklingarna, omedelbart älskling själv. Men nu är det tydligen ändrat, som Kickan upplyser om. I det läget måste det vara bättre att gå direkt in i föreningen själv!
Vad det gäller schacket lurade jag lite på Db6. Det är säkert möjigt att köra det, för att straffa ditt snabba Lc4. Men jag ids inte kolla, så jag kör in i normala varianter.
8. --- Sb8-c6
Hoppas du inte hunnit bli följa mina anvisningar ännu. Tidigare blev man ju, som supportermedlem till Älsklingarna, omedelbart älskling själv. Men nu är det tydligen ändrat, som Kickan upplyser om. I det läget måste det vara bättre att gå direkt in i föreningen själv!
Vad det gäller schacket lurade jag lite på Db6. Det är säkert möjigt att köra det, för att straffa ditt snabba Lc4. Men jag ids inte kolla, så jag kör in i normala varianter.
8. --- Sb8-c6
Sv: Plannja Basket, fifflare?
Albert Hall: Ja, korgboll har jag aldrig begripit tjusningen med.
Mitt djupa ogillande uppbyggdes främst under gymnastiken. Så fort man nuddade vid någon så blev det faol. Hur f-n ska man kunna få bollen om man inte får ta den? J-la sk-tsport.
Sen var jag och kollade på KFUM Östersund, nuvarande konkursklubben Jämtland Basket: Otroligt kul - jag förstod direkt hur stämningen på de romerska gladiatorarenorna brukade vara: Publiken skrek som modoiter och hälften av dem kastade muggar, papper och godispåsar på domare och motståndare, fantastiskt trevligt.
Nä, t o m minigolf är intressantare.
Mitt djupa ogillande uppbyggdes främst under gymnastiken. Så fort man nuddade vid någon så blev det faol. Hur f-n ska man kunna få bollen om man inte får ta den? J-la sk-tsport.
Sen var jag och kollade på KFUM Östersund, nuvarande konkursklubben Jämtland Basket: Otroligt kul - jag förstod direkt hur stämningen på de romerska gladiatorarenorna brukade vara: Publiken skrek som modoiter och hälften av dem kastade muggar, papper och godispåsar på domare och motståndare, fantastiskt trevligt.
Nä, t o m minigolf är intressantare.
Sv: Välkommen, HUGE!
Huge: Har du blivit medlem i LHF ännu? Jag kom just på att det pgnr Devlin gav dig gick till Luleåfans, och då blir du inte alls medlem i LHF utan bara i Luleåfans. Det betyder att du skulle gå miste om medlemstidningar, medlemskortet med cashfunktion, klubbmärket och allt annat skojsigt om du betalr in pengarna där eftersom man nuförtiden inte blir medlem i LHF automatiskt bara för att man blir medlem i Luleåfans.
Sv: Plannja Basket, fifflare?
Frisco: Jag har också varit på två basketmatcher. En SM-final mot Norrköping (kan det ha varit 98 eller 99?). Plannja vann i en fulsatt Delfinen. Rätt kul var det den gången.
Igår var alltså gång nummer två. Det var inte särskilt kul. Fast jag tror Plannja vann. Speakern vrålade í alla fall nått som påminde om salig Björge Lilleliens (stavning?) klassiska "Vi har slått England" från 1982. "Vi har slått svenska mästarna", vrålade den här mannen.
Min fråga är hur många som bryr sig.
Igår var alltså gång nummer två. Det var inte särskilt kul. Fast jag tror Plannja vann. Speakern vrålade í alla fall nått som påminde om salig Björge Lilleliens (stavning?) klassiska "Vi har slått England" från 1982. "Vi har slått svenska mästarna", vrålade den här mannen.
Min fråga är hur många som bryr sig.
Sv: Plannja Basket, fifflare?
Albert Hall: Jag märkte också dey där. Swehockey har organiserat om sin sida, så man kommer inte till lulesidan, via den gamla länken, den är död. Du får bokmärka om, som jag, till den länk jag bifogar.
Det var nog roknäsjennys enda chans. Nästa gång kommer en av de fyra i gränslandet att återkomma till ön, och då skall de slutligen rösta bort en sista. Mitt tips äratt den som återkommer, röstas bort. De fyra som är där nu håller ihop, och pål, jenny, martin eller lars kan inte bryta sig in. Den enda chans den, som kommer från gränslandet har, är om den då vinner tävlingen och blir immun i örådet, men det är enda möjligheten.
Annars blir det de nuvarande fyra som står på plankan om två veckor, och de två som klarar sig vidare från plankan når omröstningen, som blir i samma program om två veckor. Hälften av rösterna har avgivits av det sista gänget där borta, och andra hälften står TV-publiken för, ungefär. Så har jag fattat det. Vilket innebär att jag också fattat vilka det kommer att röstas om, om två veckor. Den som vill oveta det, skall absolut inte skicka mig ett mezz och be om namnet på de två!
Abropå roknäs. Därifrån kommer en del av min släkt längre tillbaka. Jenny och jag kanske är släkt, utan att jag vet det? Jenny Savage?
Det var nog roknäsjennys enda chans. Nästa gång kommer en av de fyra i gränslandet att återkomma till ön, och då skall de slutligen rösta bort en sista. Mitt tips äratt den som återkommer, röstas bort. De fyra som är där nu håller ihop, och pål, jenny, martin eller lars kan inte bryta sig in. Den enda chans den, som kommer från gränslandet har, är om den då vinner tävlingen och blir immun i örådet, men det är enda möjligheten.
Annars blir det de nuvarande fyra som står på plankan om två veckor, och de två som klarar sig vidare från plankan når omröstningen, som blir i samma program om två veckor. Hälften av rösterna har avgivits av det sista gänget där borta, och andra hälften står TV-publiken för, ungefär. Så har jag fattat det. Vilket innebär att jag också fattat vilka det kommer att röstas om, om två veckor. Den som vill oveta det, skall absolut inte skicka mig ett mezz och be om namnet på de två!
Abropå roknäs. Därifrån kommer en del av min släkt längre tillbaka. Jenny och jag kanske är släkt, utan att jag vet det? Jenny Savage?
Länkar:
http://www.luleahockey.se/
http://www.luleahockey.se/
Sv: Plannja Basket, fifflare?
Albert Hall: Jag vet som vanligt ingenting. Jag trodde bara:-)
Jag har förresten varit på 2 basketmatcher i mitt liv. 2 slutspelmatcher, en i Åkeshov och en i Södertälje.
Jag har förresten varit på 2 basketmatcher i mitt liv. 2 slutspelmatcher, en i Åkeshov och en i Södertälje.
Sv: Plannja Basket, fifflare?
Albert Hall: Gå via swehockey.se så kommer du in på alla klubbars officiella hemsidor.
Sv: Plannja Basket, fifflare?
Frisco:
... och dessutom är det väl inte på publiksiffrorna som det betalas skatt, utan på inkomsterna av dessa. Jämför med om vi vanliga dödliga skulle betala skatt på antalet arbetade timmar istället för inkomsterna av antalet arbetade timmar. (Oj, vad tex jag skulle få betala...) Däremot så kan det nog vara bra att visa för sponsorer vilka oerhört, enorma publiksiffror man har.
Nej, ytterligare en arbetsuppgift för våra länsblaskor. Undersök och jämför intäkt per åskådare i Coop-arena mellan LHF och Plannja Basket.
Synd att jag inte kommer in på LHF:s officiella, nu när jag ändå var på gång. Varför gör jag inte det förresten?
På tal om asfalt, var det smart av Roknäs-Jenny att låta sig förpassa till Gränslandet? Ja, säger jag, om hon nu var så säker på att bli utröstad. Nu finns i alla fall chansen.
... och dessutom är det väl inte på publiksiffrorna som det betalas skatt, utan på inkomsterna av dessa. Jämför med om vi vanliga dödliga skulle betala skatt på antalet arbetade timmar istället för inkomsterna av antalet arbetade timmar. (Oj, vad tex jag skulle få betala...) Däremot så kan det nog vara bra att visa för sponsorer vilka oerhört, enorma publiksiffror man har.
Nej, ytterligare en arbetsuppgift för våra länsblaskor. Undersök och jämför intäkt per åskådare i Coop-arena mellan LHF och Plannja Basket.
Synd att jag inte kommer in på LHF:s officiella, nu när jag ändå var på gång. Varför gör jag inte det förresten?
På tal om asfalt, var det smart av Roknäs-Jenny att låta sig förpassa till Gränslandet? Ja, säger jag, om hon nu var så säker på att bli utröstad. Nu finns i alla fall chansen.
Sv: Plannja Basket, fifflare?
Dysso: Var inte till dig jag menade att addressera inlägget till.Blev bara så eftersom du var den senaste i raden.
Men jag tycker rent allmänt det är mycket gnäll över att basket är en "fjollsport".
Om man tänker till så är basket en rätt fysisk sport.
Men jag tycker rent allmänt det är mycket gnäll över att basket är en "fjollsport".
Om man tänker till så är basket en rätt fysisk sport.
Sv: Plannja Basket, fifflare?
Portello:
Jag har inte uttalat mig om Basket i allmänhet, eller ens Plannja i synnerhet. Jag har varit på en match, och DEN var oerhört trist. Kan inte säga så mycket mer allmänt, eftersom det är den enda matchen jag sett på den nivån. Möjligt att det blir bättre när det är lite mer ös på publiken (läs: när man märker att det är någon publik bortsett från lite spridda applåder).
Jag har inte uttalat mig om Basket i allmänhet, eller ens Plannja i synnerhet. Jag har varit på en match, och DEN var oerhört trist. Kan inte säga så mycket mer allmänt, eftersom det är den enda matchen jag sett på den nivån. Möjligt att det blir bättre när det är lite mer ös på publiken (läs: när man märker att det är någon publik bortsett från lite spridda applåder).
Sv: Plannja Basket, fifflare?
Dysso:
Jag har hört antydningar tidigare om fusk med publiksiffror från Plannja Basket bland folk jag litar på, men tänkt att det nog kan vara felbedömningar osv. Men igår var det i alla fall ingen tvekan. Några drygt 2500 var det inte inne i Coop-arena. Även om man räknar alla spelare och funktionärer. Om man så tar med deras släkt och vänner runt om i landet och även amerikanernas i USA så får man inte ihop det.
Plannja Basket överdriver sina publiksiffror. Punkt.
Tilläggas kan att det i alla fall lyste i EN loge. Jag tror det var Ferruforms. Vad det säger om Ferruform eller Plannja Basket har jag ingen aning om..
Jag har hört antydningar tidigare om fusk med publiksiffror från Plannja Basket bland folk jag litar på, men tänkt att det nog kan vara felbedömningar osv. Men igår var det i alla fall ingen tvekan. Några drygt 2500 var det inte inne i Coop-arena. Även om man räknar alla spelare och funktionärer. Om man så tar med deras släkt och vänner runt om i landet och även amerikanernas i USA så får man inte ihop det.
Plannja Basket överdriver sina publiksiffror. Punkt.
Tilläggas kan att det i alla fall lyste i EN loge. Jag tror det var Ferruforms. Vad det säger om Ferruform eller Plannja Basket har jag ingen aning om..
Sv: Plannja Basket, fifflare?
Dysso: Vet inte varför så många tycker att det är trist att se baskrt, själv tycker jag det är rätt kul att kolla på. Men det ska erkännas, jag springer inte benen av mig när det vankas basket i Coop.
Och dessutom skulle jag bli väldigt glad om Plannja flyttade tillbaka till Pontushallen.Men det lär väl inte hända pga att de sålt loger till basketen.
Och dessutom skulle jag bli väldigt glad om Plannja flyttade tillbaka till Pontushallen.Men det lär väl inte hända pga att de sålt loger till basketen.
Sv: Plannja Basket, fifflare?
Albert Hall:
Jag har varit på basket i COOP en gång, och det var oerhört tråkigt. Tomt på läktarna även då, jag var förvånad över publiksiffran dom presenterade men reflekterade inte så mycket det.
Jag har varit på basket i COOP en gång, och det var oerhört tråkigt. Tomt på läktarna även då, jag var förvånad över publiksiffran dom presenterade men reflekterade inte så mycket det.
Sv: Plannja Basket, fifflare?
Frisco:
Sponsorer, Frisco, sponsorer! Plannja Basket vill lura i oss korkade norrbottningar att basket, och i synnerhet Plannja Basket, är en världsangelägenhet som intresserar en stor del av Sverige och världen. Medan det själva verket är väldigt få i Sverige, och även i Lule som bryr sig om man inte får gratisbiljett. Helst ett helt gäng sådana så man kan ta med familjer och hela vänskapskretsen på tillställningen.
Sponsorer, Frisco, sponsorer! Plannja Basket vill lura i oss korkade norrbottningar att basket, och i synnerhet Plannja Basket, är en världsangelägenhet som intresserar en stor del av Sverige och världen. Medan det själva verket är väldigt få i Sverige, och även i Lule som bryr sig om man inte får gratisbiljett. Helst ett helt gäng sådana så man kan ta med familjer och hela vänskapskretsen på tillställningen.
Sv: Plannja Basket, fifflare?
Albert Hall: Intressant. Jag skulle ha förståelse för om man fifflade åt andra hållet pga skatteskäl.
Plannja Basket, fifflare?
Jag ska skriva en lång berättelse om mitt basketbesök igår. Jo, det är faktiskt sant jag besökte Coop-arena igår för att kolla basket. Jag blev erbjuden ett knippe gratisbiljetter och tänkte att det kunde vara intressant med ett studiebesök. Fast jag tror att jag gör det på vårt officiella forum eftersom jag vet att länsblaskorna kollar av det och jag tänker såga deras feghet när det gäller basketbevakning...
Värst är dock Plannja Baskets fiffel med publiksiffror! 2502 åskådare igår! Hahaha... Jag har sett runt 450 elitserie matcher i Delfinen/Coop-arena. Igår så ögnade jag min vana trogen igenom läktarna och uppskattade siffran till runt 1500. Absolut högst 1800, och jag tänkte att det var lite tragiskt att inte Plannja drog mer publik på sin hemmaplani en viktig match. Döm om min förvåning när jag läste publiksiffran i morse i länsblaskorna. Drygt 2500! Aldrig i livet säger jag! All ståplats var avstängd och glest på de resterande läktarna. Räknar man varenda gratisbiljett som delas ut också, även dom som inte används? Sommina vänners som aldrig dök upp till exempel?
Varför synar aldrig länsblaskorna detta fiffel?
Värst är dock Plannja Baskets fiffel med publiksiffror! 2502 åskådare igår! Hahaha... Jag har sett runt 450 elitserie matcher i Delfinen/Coop-arena. Igår så ögnade jag min vana trogen igenom läktarna och uppskattade siffran till runt 1500. Absolut högst 1800, och jag tänkte att det var lite tragiskt att inte Plannja drog mer publik på sin hemmaplani en viktig match. Döm om min förvåning när jag läste publiksiffran i morse i länsblaskorna. Drygt 2500! Aldrig i livet säger jag! All ståplats var avstängd och glest på de resterande läktarna. Räknar man varenda gratisbiljett som delas ut också, även dom som inte används? Sommina vänners som aldrig dök upp till exempel?
Varför synar aldrig länsblaskorna detta fiffel?
Sv: En otråd på Sportsnackiska
Enligt Kurirens pappersbilaga så stängs Skrbek av åtminstone tre matcher. Inte bra alls...
Sv: Välkommen, HUGE!
Liam Devlin: Problemet i dessa fall är väl att domaren mer eller mindre känner sig nödgad att även ge den minst aktive ett straff. Speciellt när man står och vevar så länge som dessa två tuppar tydligen gjorde.
Än är det liv i den gamla Pölsan. Tydligen också i (stång)Korven.. :-)
Såg att du rockade i ditt senaste drag. Om det blir "fett" återstår att se..
Mitt svar blir:
8. f2 - f3
Än är det liv i den gamla Pölsan. Tydligen också i (stång)Korven.. :-)
Såg att du rockade i ditt senaste drag. Om det blir "fett" återstår att se..
Mitt svar blir:
8. f2 - f3
Sv: Styvben?
Lilljanne: He he. Det var kul sagt. Min egen inställning till Djurgårn är att jag gillar laget mer än jag gillar de flesta lag. Djurgården är bra. Eventuella dåligheter är bara smolk i den fina bägaren.
Matcher mellan Luleå och Djurgårn är ofta mycket bra hockey.
Vad det gäller gårdagsmatchen, är den väsebtliga irritationen domarens menlösa beteende. Om nu Ledin skall få stryk uatn att försvara sig, skall han väl inte utvisas för det? Vad gjorde han, enligt domaren? Skadade han Odågas knogar med näsan?
Matcher mellan Luleå och Djurgårn är ofta mycket bra hockey.
Vad det gäller gårdagsmatchen, är den väsebtliga irritationen domarens menlösa beteende. Om nu Ledin skall få stryk uatn att försvara sig, skall han väl inte utvisas för det? Vad gjorde han, enligt domaren? Skadade han Odågas knogar med näsan?
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Lindberg Råkkar:
Det mesta du skriver har du ju självklart i. Att Tellan och Rönken har varit de jämnaste spelarna under säsongen råder väl knappast något tvivel om. Men man bör väl även lyfta fram spelare som Norda och Mange. De har spelat bra i merparten av matcherna. Sen så håller jag med om att det är svårt att klaga över backarna med tanke på de rådande omständigheterna.
Men jag hade också förväntat mig mer av Janne med tanke på de oerhört bra säsongensavslutningen som han hade förra säsongen. Men dock ingen skugga skall falla över honom, han har trots allt gjort en bra säsong.
Ang våra behov...
1. En stor lysande stjärna, ett riktigt affirshnamn. Visst behöver vi det, det råder det ingen tvekan om men någonstanns i bakhuvudet så vet man ju att Renberg kommer med störrsta sannolikhet hem nästa säsong, strejk eller inte.
2. En riktigt bra offensiv back. Vet inte egentligen om vi har något jätte stort behov av en sådan. Vi har ju redan Mäntylä som garaneterat kan nå riktigt höga höjder. Man ska ju ha i åtanke att han fortfarande är väldigt ung. Sen har vi ju även Åkerström som kan sätta dit några stänkare i power play.
3. Målskytt. Odiskutabelt. Det MÅSTE vi bara ha, that´s it!
4. Defensiv backklippa. Det kommer säkerligen Janne att bli. Merparten av matcherna uppfyller han ju de kraven du nämner.
5. Målvakt. Håller med om det där med sargspelet. Det är han förmodligen svagst med i hela Elitserien. Men är jag fullständigt övertygad om att det går att träna upp.
Det mesta du skriver har du ju självklart i. Att Tellan och Rönken har varit de jämnaste spelarna under säsongen råder väl knappast något tvivel om. Men man bör väl även lyfta fram spelare som Norda och Mange. De har spelat bra i merparten av matcherna. Sen så håller jag med om att det är svårt att klaga över backarna med tanke på de rådande omständigheterna.
Men jag hade också förväntat mig mer av Janne med tanke på de oerhört bra säsongensavslutningen som han hade förra säsongen. Men dock ingen skugga skall falla över honom, han har trots allt gjort en bra säsong.
Ang våra behov...
1. En stor lysande stjärna, ett riktigt affirshnamn. Visst behöver vi det, det råder det ingen tvekan om men någonstanns i bakhuvudet så vet man ju att Renberg kommer med störrsta sannolikhet hem nästa säsong, strejk eller inte.
2. En riktigt bra offensiv back. Vet inte egentligen om vi har något jätte stort behov av en sådan. Vi har ju redan Mäntylä som garaneterat kan nå riktigt höga höjder. Man ska ju ha i åtanke att han fortfarande är väldigt ung. Sen har vi ju även Åkerström som kan sätta dit några stänkare i power play.
3. Målskytt. Odiskutabelt. Det MÅSTE vi bara ha, that´s it!
4. Defensiv backklippa. Det kommer säkerligen Janne att bli. Merparten av matcherna uppfyller han ju de kraven du nämner.
5. Målvakt. Håller med om det där med sargspelet. Det är han förmodligen svagst med i hela Elitserien. Men är jag fullständigt övertygad om att det går att träna upp.
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
NallePhu:
Finns många problem, ett problem är att Norrbotten ja hela länet för den delen vägrar acceptera att LHF är det enda laget i länet som kommer kunna ha en chans att hålla sig kvar i ES. Alltså måste grannklubbarna förstå att de får nöja sig med att kriga i den näst högsta serien. Visst är det tungt, men det borde falla sig naturligt. Därifrån behöver vi sedan utveckla ett sammarbete med alla klubbar runtikring, för jag tvivlar inte en sekund på att vi här uppe kan försörja LHF med en stomme spelare att bygga ett elitserielag.
Jag skulle gärna se att vi försökte värva hela Piteås a-line, så mycket poäng de producerar tillsammans i NHA så lär de kunna göra en hel del nytta i LHF. Å nu när Freddy ska sluta dvs han har utbildat dom färdigt så är det bara skörda frukten. Vi har säkert ett gäng unga dugliga spelare som behöver utvecklas och dessa kan vi skicka i utbyte.
Ledningen i LHF måste ju alltså försöka visa sig från sin goda sida och övertyga sina grannar om att enda vägen till framgång är genom utbyte på alla möjliga plan.
Finns många problem, ett problem är att Norrbotten ja hela länet för den delen vägrar acceptera att LHF är det enda laget i länet som kommer kunna ha en chans att hålla sig kvar i ES. Alltså måste grannklubbarna förstå att de får nöja sig med att kriga i den näst högsta serien. Visst är det tungt, men det borde falla sig naturligt. Därifrån behöver vi sedan utveckla ett sammarbete med alla klubbar runtikring, för jag tvivlar inte en sekund på att vi här uppe kan försörja LHF med en stomme spelare att bygga ett elitserielag.
Jag skulle gärna se att vi försökte värva hela Piteås a-line, så mycket poäng de producerar tillsammans i NHA så lär de kunna göra en hel del nytta i LHF. Å nu när Freddy ska sluta dvs han har utbildat dom färdigt så är det bara skörda frukten. Vi har säkert ett gäng unga dugliga spelare som behöver utvecklas och dessa kan vi skicka i utbyte.
Ledningen i LHF måste ju alltså försöka visa sig från sin goda sida och övertyga sina grannar om att enda vägen till framgång är genom utbyte på alla möjliga plan.
Sv: En otråd på Sportsnackiska
Portello:
hehe..var snäll med lillkillen..han förstår inte bättre..känns lite som Nike89 över honom..
han kommer att lära sig detta med Sps..men han vill tydligen ta den "hårda" vägen...;0)
hehe..var snäll med lillkillen..han förstår inte bättre..känns lite som Nike89 över honom..
han kommer att lära sig detta med Sps..men han vill tydligen ta den "hårda" vägen...;0)
« Föregående · 388334 · Nästa »