Luleå HF

SHL · 122147 inlägg · 893 ämnen
« · 408774 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: En otråd på Sportsnackiska
LL: Någon söting har de allt. Han som flirtade lite med mig utanför omklädningsrummen innan en match i fjol var rätt söt för att vara en dokusopa måste jag medge. Hade jag inte varit seriös och stadgad skulle jag förmodligen ha haft svårare att motstå honom. Nu måste jag behärska mig. Jag går inte längre än att känna på Martin Lidbergs armmuskler under EM (för lite primitiv är jag trots allt).

Sv: En otråd på Sportsnackiska
Kickan: ja, det är klart, de snyggaste brudarna brukar alltid visa sig vara transor så kanske en del MIF-spelare har oanade talanger?

Sv: En otråd på Sportsnackiska
LL: Varför inte? Jag såg ett par drags på krogen igår. De var rätt skojsiga.

Sv: En otråd på Sportsnackiska
LL: Hahaha, jamen det låter ju som en intressant programidé. Sen kan man ha den där P-A Gullö som kommentator och Lasse Kinky får vara expertkommentator.

Sv: En otråd på Sportsnackiska
Kickan: dokusopor? Du menar att vi ska skicka dit MIF nästa år? Nej usch och fy, jag vill INTE se Peter Andersson och Kim Staal hoppa runt i sanden i bikini...

Sv: En otråd på Sportsnackiska
LL: Hede vi vunnit guld i ickesporten bitchvolley hade det ju varit en helt annan sak. Vi får väl samla ihop ett gäng dokusopor till nästa OS så tar vi guld där också.

Sv: En otråd på Sportsnackiska
Poffa: Hur kunde jag glömma ordet inte i mitt meddelande?

Det skulle faktiskt stå så här:
Jag tycker det är skönt att alla kommentatorerna INTE beter sig som Koreanska eller Kinesiska pingisspelare.

Sv: En otråd på Sportsnackiska
Frisco:

Själv tycker jag det är skönt då de INTE beter sig som Koreanska eller Kinesiska pingisspelare. Man blir så lätt döv annars.

Sv: En otråd på Sportsnackiska
LL: Jag tycker det är skönt att alla kommentatorerna beter sig som Koreanska eller Kinesiska pingisspelare.

Sv: En otråd på Sportsnackiska
Kickan: aha, så är det förstås :-)

Sv: En otråd på Sportsnackiska
LL: Han har för små pattar och för mycket kläder för att kommentatorerna skall gå igång.

Sv: En otråd på Sportsnackiska
Alltså vad fan, Stefan Holm vinner äntligen sitt efterlängtade OS-guld och det dessutom på det kanske mest dramatiska sätt man kan vinna en höjdhoppstävling genom att tangera personligt rekord i exakt rätt ögonblick när han måste göra det för att ens nå prispallen - och kommentatorerna låter lika exalterade som om de hade kommenterat målarfärg som torkar... Det är ju för fasen ett av de största ögonblicken i svensk friidrottshistoria, var lite glada!

Sv: En otråd på Sportsnackiska
Asplöven har en 87:a, Karl-Anton Strömbäck, som LHF bör hålla koll på. Jag hade gärna sett att han spelade med våra junisar istället för med Asplöven.

Sv: En otråd på Sportsnackiska
Portello: Skrbek är jäkligt bra när han är hel, fast han är ju ruggigt skadebenägen. Sett till lönekostnad/match han kan spela vetefan om det är något kap Mora gör isf. De lär ju ha en rätt begränsad budget.

Sv: Tampere!
Portello: dom möter Saipa på torsdag

Sv: En otråd på Sportsnackiska
Igår när SSK vann över MIF med 3-0 så gjorde Burra två assist.Dessutom så går det rykten om att Skrbek är på g till Mora.

Sv: Tampere!
LL: Låter ju bra att han var med i spel.Borde ju inte vara så allvarligt med honom mao.
Är spelschemat för cupen i Luleå släppt? Jag har då inte sett den. Hoppas verkligen inte att matchen mot Saipa är på torsdagen.

Sv: Tampere!
Portello: jo, han kom in i spel igen en bit in i perioden.

Matchen i dag var nog ingen värdemätare. Två lag som mest åkte omkring och var trötta, lät det som att döma av telefonrapporterna jag fick.

Sv: Tampere!
Portello: Hmm, nja, i min kristallkula så ser jag att ni kommer att göra något mål strax efter den tredje elitserieomgången, men sen ser det inte alltför lovande ut. Det blir nog tyvärr division 3 på en gång för er...

Sv: Tampere!
Förlust mot LHC med 1-4.Fransson Luleås målskytt.
Verkar som vi lider av måltorka som vanligt, bara hoppas att det lossnar lagomt till ES-premiären om ca en månad.

LL:Vet du om Nordqvist spelade den tredje perioden idag?

Sv: Tampere!
Albert Hall: Linköping idag. Skulle vara kul om vi tvålade till Linköping idag, men det blir svårt. Pingarna har vunnit två matcher och förlorat en.
Mårtensson har gjort mycket nytta för LHC.

Någon som hört hur det ser ut på skadefronten? Någon som är tillbaka?

Sv: Tampere!
Albert Hall: Nu tar vi SM-guld! Appselut!

Sv: Tampere!
Ikväll tog Luleå äntligen säsongens första seger. Efter ett par "oturliga" förluster mot Zürich och Ilves så slog man ikväll de finska mästarna Oulon Kärpät med 2-1.

Mot Zürich så lyckades man tappa en 2-0 ledning med 2,5 minuter kvar till förlust med 2-3, mot Ilves så ledde man matchen till dess att det var tio sekunder kvar innan man släppte in en kasse varefter man släppte ytterligare en i förlängningen.

Kvällens mål gjordes av Rönnqvist och Tellström.

Sv: En otråd på Sportsnackiska
ernie eagle: Trots alla skador vann vi ju mot Kärpät idag. Tjoho! Vi är bäst i världen! Typ. Mina finnpajsarkompisar kommer att få höra om det här MÅNGA gånger, i all evighet.

Sv: En otråd på Sportsnackiska
ernie eagle:

Fast nu tror jag vi bara har 4 spelare borta skadade (och så en som åkt vilse till Aten, då, men vi hoppas han ska komma tillbaka utan att ha fått en värja i sig). Det är så gott som fullt lag, det! :)

Hursomhelst är det bara försäsong än, så det är nån månad för alla lag att läka ihop. Dock får man nog tyvärr räkna med att ha ett par spelare i snitt borta...

Sv: En otråd på Sportsnackiska
Kickan: Det är helt sjukt osannolikt overkligt det som inträffar just nu. Det måtte tamejfan vila en förbannelse över Timrå IK och Luleå HF.

Murphys lag råder i Medelpad och Norrbotten. Skador, skador, skador och återigen skador...*suck*

Hur lyder prognosen egentligen, finns det någon statistik-nörd som räkna ut hur stor sannolikheten procentuellt sett är för att 3 av 5 finnar går skadade samtidigt dessutom har vi även haft en finne förut som blev idrotts-invalid och för att inte tala om er stackars arma krak. Ni har väl inte mönstrat ordinarie lag sen senhösten -77 vid Fururinken i Kalix.

Moralen måste ju ligga på typ 1000% i Luleå och 999,9% i Timrå med tanke på allt skadeelände.

HV71 får bli outsider och veckans bubblare med sin skadesäsong för några år sedan då halva truppen hoppade runt på kryckor samtidigt.

Bläääääääääää...

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)

Sv: En otråd på Sportsnackiska
Albert Hall:

Att jämföra Peters med Tie Domi eller Donald Brashear (som jag antar du menar) är inte riktigt. Peters är mer av en ren kämpe medans spelare som Domi och Brashear faktiskt kan varva sina fighter med riktigt spel.

Andrew Peters kommer säkert att sänka spelare, men med tanke på hur bedömningen är inom svensk hockey så kommer han förmodligen få spela var femte match ungefär.

Sv: En otråd på Sportsnackiska
Fast det där med skönspel kanske vissa har åsikter om, med tanke på mina val av originalmatchtröjor...

Sv: En otråd på Sportsnackiska
Albert Hall: Verkar ju ha hunnit med ett antal fighter under de senaste åren.

www.hockeyfights.com/player.asp?pid=615

Men det finns tydligen också en lite blödig sida hos slagskämpar:

“I remember one time, I had gone at it with Georges Laraque and didn't do too well,” recalled Peters, who scored two goals in the 1998 Memorial Cup playoffs . “After it was over, I told him, ‘You poked me in the eye.' He turned to me and said, ‘I swear it was accident. I'm sorry.' That shows you right there the kind of respect that is pretty common among the guys who drop the gloves.”


Men själv ser jag hellre skönspel än att jag ser någon slagskämpe på isen...

Sv: En otråd på Sportsnackiska
Paddan:

Ja, jag såg det. Andrew Peters från Buffalos organisation. 197 centimeter och 110 pannor. Enligt bodensarna ska han jämföras med Domi och Brusher. Vad vet NHL-kännarna här om honom? På Bodenforum längtar dom redan efter att få se honom ge Wernblom ett kok stryk...

Sv: En otråd på Sportsnackiska
Albert Hall:

Aha. Så du menar att min bror flyttat från det farliga området till ett ofarligt område? Jag tyckte väl att de jag såg knata omkring i korridorerna där verkade lite småskumma...

Sv: En otråd på Sportsnackiska
Albert Hall: På tal om slagsmål med stekpannor så ser jag att Boden skaffat sig en amrikannsk slagskämpe, OM det nu blir lockout i NHL.

Sv: En otråd på Sportsnackiska
Dysso: vad fan är det som händer i Luleå? Tycker att man har sett artiklar om överfall var och varannan dag i länstidingarna på senare tid. Och så säger de att det ska vara så farligt att bo här nere i Fjollträsk...

Sv: En otråd på Sportsnackiska
Albert Hall:

Jo, jag tänkte på samma sak. Det finns nog inget snabbare sätt att ge Lule dåligt rykte än att det händer sånt på campus. Det lär inte direkt öka antalet sökande heller...

Sv: En otråd på Sportsnackiska
Poffa: Ok, jag tar tillbaka eftersom du hotar med bossen för Bjästamaffian.

Nytt något tillslipat uttalande: Lehtinen hade/har en klubbteknik som var uppseendeväckande.

Sv: En otråd på Sportsnackiska
Albert Hall:

Ouch! Attackera Lehtinen på det där viset. Ta genast tillbaka det du skrev annars skickar jag Paddan på dig.

Sv: En otråd på Sportsnackiska
Poffa: Sa en som haft Lehtinen som favorit i sitt favoritlag... Mannen som i första hand inte använde klubban till att slå på pucken.

Men det kanske är så att våldet genomsyrar hela Luleå. Det är antagligen därför som knas bror trivs så bra här...

Sv: En otråd på Sportsnackiska
Albert Hall:

Den stora frågan här är väl huruvida det är förövarna som tagit efter Lulios spelstil eller om det är de som lärt ut spelstilen till Lulio.

Likheterna är i vilket fall som helst solklara. ;-)

Sv: En otråd på Sportsnackiska
Dysso: Otäckt. Sånt får bara inte inträffa, vi måste vara rädda om våra studenter och se till att dom gör bra reklam för Luleå. Fast det fattar ju inte såna där korkskallar.

knaskamilla: Din bror bor inte på Porsön om han inte flyttat sedan i våras. Då hade han ju å andra sidan just flyttat FRÅN Porsön, även om han hade bott i områden som knappt räknas till Porsön bland infödingarna.

Sv: En otråd på Sportsnackiska
Dysso:

Jobbigt när folk tar med sig stekpannor när de går hemifrån, typ. Undrar om det inte är på Porsön min bror bor också? Fast han är nog hemma här nuförtiden, iofs.

Sv: En otråd på Sportsnackiska
Se länktipset, börjar kännas stabilt att bo på porsön. Själv passerade jag Porsö centrum runt halv två... :/

Sv: En otråd på Sportsnackiska
Portello:

Cola Light är för starkt det också, eller? Annars kan jag rekommendera Trocadero. (När jag vill dricka något starkare dricker jag Fanta Citrus/Fläder med limeskivor i.)

Sv: En otråd på Sportsnackiska
knaskamilla:
Får nog göra det.Funderar på börja med 50/50 av vatten/Cola.
Kanske man kan tåla det.

Sv: En otråd på Sportsnackiska
Portello:

Det lät verkligen inte bra! Du kanske borde fundera på att övergå till någon svagare dryck?

Sv: En otråd på Sportsnackiska
knaskamilla: Usch, vilken stavning :)
Får skylla på att jag just druckit en Cola eller något.

Sv: En otråd på Sportsnackiska
Portello:

Bisviken? Krev? Hmm... ;)

Ja, där sa du något. Kan det ha varit så att de insåg värdet av att ha publikens älskling kvar? Nu insåg ju inte Werner (eller hans agent) hans egentliga värde, så därför spelar han i SAIK i vinter...

Sv: En otråd på Sportsnackiska
knaskamilla: Varför vill MoDo ha kvar honom om han inte hänger med i Es-tempot? Har för mig att MoDoledningen blev bisviken då han krev på för Skellefteå.

Sv: En otråd på Sportsnackiska
Albert Hall:

Lulio? De kanske insåg, de också, att Werner egentligen inte hänger med i ES-tempot längre. Man kan ju inte direkt påstå att karln's skridskoåkning är särskilt bländande, t.ex.

Sv: En otråd på Sportsnackiska
knaskamilla:

Ja, nu fattas det bara att dom tar steget fullt ut och även närmar sig Modo. Varför värvade man inte Wernblom? Den tidigare nämnda spelstilen personifierad.

Sv: En otråd på Sportsnackiska
Albert Hall:

Ja, Timrå har ju verkligen närmat sig Lulios spelsätt på sistone.

« · 408774 · »
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
38% (22)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?
16% (9)

Antal röster: 58 st   | Kommentera (0)

Sidan sköts av: Sven.Savage