« Föregående · 436200 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Morgondagens match
Portello: Både Gusten och Micke var ju med på träningen men spelade inte. Båsdörren kan man ju öppna även om man är lite småskadad.
Sv: Morgondagens match
4-1 till oss alltså. Det korrekta resultatet är alltså 1-4 eftersom det var en bortamatch.
Sv: Morgondagens match
Albert Hall: Jag vet exakt vilken match det var. Jag hade bara tillgång till radio eftersom jag var på väg från Luleå till Umeå efter ett styrelsemöte. Den slutade väl 4-1?
I vart fall så hade jag sagt till Savage innan matchen att matchen skulle sluta just 4-1 (eller vad det nu blev, men jag tror det var 4-1), varefter Savage gjorde något vågat - han ändrade sitt tips i tipstävlingen vilket sedan gav honom 15 poäng. Fuck att jag själv inte tippade som jag sa.
I vart fall så hade jag sagt till Savage innan matchen att matchen skulle sluta just 4-1 (eller vad det nu blev, men jag tror det var 4-1), varefter Savage gjorde något vågat - han ändrade sitt tips i tipstävlingen vilket sedan gav honom 15 poäng. Fuck att jag själv inte tippade som jag sa.
Sv: Morgondagens match
Kickan: Självklart hoppas jag på en seger. Men det blir tufft.
Kedjan med Holmström-Rönnqvist -Nordqvist är en grymt bra kedja offensivt. Defensivt var det väl inte riktigt lika bra, men det är bara se till att dom parkerar i motståndarens zon.
Ska bli intressant att se vem som får vakta målet imorrn. Gusten verkar ju vara "fit for fight" eftersom att han var båsöppnare.
Kedjan med Holmström-Rönnqvist -Nordqvist är en grymt bra kedja offensivt. Defensivt var det väl inte riktigt lika bra, men det är bara se till att dom parkerar i motståndarens zon.
Ska bli intressant att se vem som får vakta målet imorrn. Gusten verkar ju vara "fit for fight" eftersom att han var båsöppnare.
Sv: Morgondagens match
Dysso:
Javisstfan, det minns jag ju. Vi höll till här och lyssnade på webradio. 4-0 efter första perioden eller nått sånt, vi trodde dom drev med oss på webradion nästan. HV hade en verklig downperiod just då och vi ett stim med fem-sex raka segrar.
Tänk vad minnet är kort.
Javisstfan, det minns jag ju. Vi höll till här och lyssnade på webradio. 4-0 efter första perioden eller nått sånt, vi trodde dom drev med oss på webradion nästan. HV hade en verklig downperiod just då och vi ett stim med fem-sex raka segrar.
Tänk vad minnet är kort.
Sv: Morgondagens match
Jag brukar kunna minnas det mesta när det gäller väsentligheter som hockey, men jag kan för mitt liv inte minnas när vi senast tog en trea borta mot HV? Jag minns en tvåa för ett par år sen, Petter avgjorde på straff. Men en trea? Fast iofs kan det nog vara så länge sen att det var tvåpoängsystemet som gällde...
Nån?
Nån?
Sv: Morgondagens match
Portello: Att målvaktsspelet funkar är nyckeln till seger. Att Älsklingarna gör mål är det garanti på när Nordan, JR och Holma får fortsätta ihop.
Sv: Morgondagens match
Portello:
Seriens sämsta lag i BP mot det bästa i PP. Jo, det kan väl bara sluta på ett sätt. Eller? ;)
Seriens sämsta lag i BP mot det bästa i PP. Jo, det kan väl bara sluta på ett sätt. Eller? ;)
Sv: Morgondagens match
Portello: Tråkmåns. Det är skojsigare att vara extremoptimist och tro att vi grejar det. Fast man landar iofs betydligt hårdare med den grundinställningen om det mot förmodan inte skulle gå vägen.
19298283783-0 till oss.
19298283783-0 till oss.
Sv: Morgondagens match
Match imorrn mot Hv71.En match som kan sluta på ett sätt eller?
Tror nyckeln för Luleå är att vara lika effektiva i PP som mot DIF samt att hålla tätt i BP. Då kan det gå vägen.Men grundtipset får ändå bli en Hv-seger.
Tror nyckeln för Luleå är att vara lika effektiva i PP som mot DIF samt att hålla tätt i BP. Då kan det gå vägen.Men grundtipset får ändå bli en Hv-seger.
Sv: Jadu . .
Ännu en artikel om Peters. Denna gång en intervju med BIK:s sportchef. Jag gillar speciellt detta:
Vad tillför Peters på isen?
- Jag vet faktiskt inte. Han får ju inte spela speciellt mycket.
Är han en förebild för alla unga spelare?
- Nej, det kan jag inte påstå.
Kan ni verkligen ha kvar honom?
- Vi kan inte sitta 20 personer i Boden och tycka att alla andra har fel.
Haha...
Vad tillför Peters på isen?
- Jag vet faktiskt inte. Han får ju inte spela speciellt mycket.
Är han en förebild för alla unga spelare?
- Nej, det kan jag inte påstå.
Kan ni verkligen ha kvar honom?
- Vi kan inte sitta 20 personer i Boden och tycka att alla andra har fel.
Haha...
Sv: Jadu . .
På tal om Bodens IK:s råskinn Andrew Peters, i dagens länsblaskor så gråter han ut. 101 utvisningsminuter på åtta matcher är minst 90 för mycket enligt honom och BIK. I Buffalo i NHL hade han endast 151 på 42 matcher, kanske är domarnivån en annan i NHA än i NHL? Eller så har Peters mer istid än de högst 3-4 minuter per match han hade i Buffalo…
En kompis har varit och avnjutit en av dom matcher där Peters medverkat, enligt honom så var han dålig på rören och direkt usel med klubba och puck. Fast han var tuff, inte minst verbalt. ”Det närmaste en Hanson-broder jag sett i verkligheten” som kompisen uttryckte sig.
Man kan verkligen undra varför i herrans namn BIK värvat honom. Den enda orsak jag kan komma på är att intresset för laget ökar bland massmedia och publikt. Men hade man hållit huvudet kallt tills konflikten bröt ut hade man nog kunnat få en riktigt, riktigt bra spelare för samma pengar.
Som det nu är Peters enbart en belastning för BIK. Han skadar laget med sitt uppträdande. Min amatörmässiga gissning är att han inte gör särskilt många fler matcher för Bodens IK.
En kompis har varit och avnjutit en av dom matcher där Peters medverkat, enligt honom så var han dålig på rören och direkt usel med klubba och puck. Fast han var tuff, inte minst verbalt. ”Det närmaste en Hanson-broder jag sett i verkligheten” som kompisen uttryckte sig.
Man kan verkligen undra varför i herrans namn BIK värvat honom. Den enda orsak jag kan komma på är att intresset för laget ökar bland massmedia och publikt. Men hade man hållit huvudet kallt tills konflikten bröt ut hade man nog kunnat få en riktigt, riktigt bra spelare för samma pengar.
Som det nu är Peters enbart en belastning för BIK. Han skadar laget med sitt uppträdande. Min amatörmässiga gissning är att han inte gör särskilt många fler matcher för Bodens IK.
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
Kickan:
Hm, något måste vara fel när MIF(!) leder fairplayligan. Vart är världen på väg?
Hm, något måste vara fel när MIF(!) leder fairplayligan. Vart är världen på väg?
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
Kickan: Äh, jag vägrar att tro på den statestiken, måste vara en luling som satt samman den, någon annan förklaring kan jag inte hitta.
För övrigt så känner vi oss fruktansvärt missförstådda i hockeysverige, inte minst av domarna...
För övrigt så känner vi oss fruktansvärt missförstådda i hockeysverige, inte minst av domarna...
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
Kickan: Rönnqvist har tydligen gjort poäng i alla matcherna.Imponerande!
Nu är det bara hoppas vi vinner mot Hv borta och Linkping hemma. Tror tyvärr att Hv borta blir för svårt, men hemma mot Pingen ska vi nog kunna ta en trea.
Nu är det bara hoppas vi vinner mot Hv borta och Linkping hemma. Tror tyvärr att Hv borta blir för svårt, men hemma mot Pingen ska vi nog kunna ta en trea.
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
Vi har inte en endaste spelare bland de 25 värsta syndarna i ES. Det var väl det jag visste - vi är fairplayigast i världen. Floppa är en riktig fuling däremot, på flera sätt.
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
Portello: En motiverad JR tillhör de absolut bästa spelarna i ES. Just nu skulle jag inte byta ut honom mot någon öht. Snarare skulle jag vilja klona honom så vi hade kunnat ha en i varje kedja.
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
Albert Hall: Grymt härligt med en trea idag. PP-spelet var väldigt glädjande, och även BP-spelet.Rönnqvist verkar vara i väldigt bra form.Tror han har gjort poäng i de flesta matcherna. Kanske alla? Någon som har koll?
Hur var det med Luleås 2-2 mål? Var det Mäntylä eller Nordqvist som gjorde det.Olika bud på olika ställen...
Måste även berömma Ryhed. Väldigt bra insats av honom.
Hur var det med Luleås 2-2 mål? Var det Mäntylä eller Nordqvist som gjorde det.Olika bud på olika ställen...
Måste även berömma Ryhed. Väldigt bra insats av honom.
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
Albert Hall: Jag tror att Wikegård var hjärnan bakom det hela men att det var peters som genomförde det, för Peters saknar ju hjärna.
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
Paddan:
Wikegård har alibi, jag såg honom på matchen. Fast pauserna har jag iofs ingen koll på...
Wikegård har alibi, jag såg honom på matchen. Fast pauserna har jag iofs ingen koll på...
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
Albert Hall: Äh, det var ju såklart Wikegård...
Måste ju se till att klara föreningens ekonomi på något sätt.
Måste ju se till att klara föreningens ekonomi på något sätt.
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
Albert Hall: Det var säkert någon gröning som konverterat till luling och lagt sina sista kronor på entrébiljetten. Hade han inte slangat hade han inte tagit sig hem ju. Fast man kan ju tycka att det var onödigt att slänga bort tanklocket.
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
Albert Hall: Det satt jäkligt skönt med 3 poäng iaf. Jag sa på jobbet att om LHF förlorar idag så kommer jag inte till jobbet vare sig imorgon eller någon annan dag innan LHF har vunnit igen. Jag blir så jävla grinig när LHF förlorar att jag känner att folk borde slippa umgås med mig då.
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
Trots segern är jag på uselt humör. Nån jävel hade under matchen slangat cirka 20 liter bensin från bilen samt slängt bort tanklocket. Grr...
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
Efter två perioder borde Lule lett med 2-3 mål, efter den tredje ska vi var otroligt nöjda att vi vann.
Spännande match.
Spännande match.
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
LL: Låter konstligt de, han brukar få mycket speltid, men lagen blev ju lite ändrade, med de skulle vara fel att sätta honom på bänken.
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
difzi: jag tror inte att han spelade någonting alls. Han och Staffan Kronwall satt på bänken hela matchen vad jag såg (fast jag var förstås mest koncentrerad på Luleå så jag kan ha missat något byte här och var).
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
Chief: Hmm, blir jag då den tredje att gratulera till de tre poängen, om jag nu skulle gratulera till poängen?
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
LL: De lätt inte så bra att Czerkawski, Schampo var onsynliga. Men hur spelade Salmonsson?
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
difzi: jo, matchen var rätt jämn men jag tycker att det ändå var ganska rättvist att Luleå vann då vi hade något fler heta lägen. I DIF var Daniel Tjärnqvist mycket bra liksom Nisse Ekman. Czerkawski och Espen Knutsen var nästan helt osynliga.
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
difzi: Jaha, så fick jag inte vara först heller. Men det gör inget en kväll som denna. :)
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
Man får gratta så mycket till segern!! Men de jag får ut av LL:s inlägg var matchen rätt jämn, eller?
Men grattis enu en gång!
Men grattis enu en gång!
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
Puh, tre poäng trots en enorm DIF-press i tredje perioden. Luleå kom helt ur rytmen av ett tidigt spel i numerärt underläge och hittade aldrig in i det hela igen. Men tre poäng i alla fall, och bitvis finns det ett bra spel där.
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
3-2 till Luleå efter två perioder. Luleå dominerar perioden totalt, men det blir fortfarande lite för få målchanser. Tycker att Hynning och till viss del även Koch visar tendenser att börja hitta in i spelet lite mer, och det vore oerhört välkommet om de kunde börja producera lite. Kedjan med Holmström, Rönnken och Nordqvist är riktigt bra framåt - men de har lite problem i egen zon ibland.
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
HAI HAI! Gamle Ågi får dunka dit pucken! 3-2 och tre mål på fyra försök i numerärt överläge. När hade vi sådan effektivitet senast?
(fast nog såg det ut som en sil av Bjurling, det måste jag säga)
(fast nog såg det ut som en sil av Bjurling, det måste jag säga)
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
2-2 efter den första perioden. Luleå pendlar mellan rätt bra spel och fruktansvärt virrigt dito. Från ca sex-sju minuter av perioden och ett par minuter framåt såg Luleå ut som ett division I-lag. Bra spel med en man mer - två mål på tre försök är mycket bra. Det blir dock för få målchanser framåt i spel fem mot fem för att det ska vara helt godkänt.
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
nappen: you bet! Och visst är det ganska lyxigt. Jag ser hur mycket hockey och fotboll som helst.
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
Jo, det var det faktiskt. Inte med stor marginal, men det är 2-2! Bra, Luleå! Kom igen nu!
« Föregående · 436200 · Nästa »
Fagemo gjorde 0-1 och 0-3, Brabenec 0-2. Åkerström prickade ribban redan vid 0-0. 0-3 stod det efter första perioden. Allt finns beskrivet från sidan 10-11 i den dåtida och nuvarande matchtråden...